Ένα ενδιαφέρον αρχείο φωτογραφικών ντοκουμέντων, το οποίο προσφέρεται για τη μελέτη στιγμών της ιστορίας της μεταπολεμικής Ελλάδας, ανήκει στο Ιστορικό Αρχείο της Τράπεζας της Ελλάδος. Πρόκειται για μία φωτογραφική συλλογή του Κωνσταντίνου Μεγαλοκονόμου, ενός από τους σημαντικότερους Έλληνες φωτορεπόρτερ, στην οποία συγκεντρώνονται φωτογραφίες προσώπων και γεγονότων από την Τράπεζα της Ελλάδος κατά την περίοδο 1947-1992.


Μικρασιατικής καταγωγής, ο Κωνσταντίνος Μεγαλοκονόμου εγκαταστάθηκε στην Αθήνα με την οικογένειά του μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή του 1922. Ασχολήθηκε με το φωτογραφικό ρεπορτάζ από τα γυμνασιακά του χρόνια, ενώ συνεργάστηκε αρχικά με τους αδελφούς του, Μανόλη και Χαράλαμπο. Τη δεκαετία του 1960 ίδρυσε το πρακτορείο «Ελληνικά Φωτογραφικά Νέα – Κ. Μεγαλοκονόμου», το οποίο στεγαζόταν σε γραφείο επί της οδού Ανθίμου Γαζή, και έπειτα στον πεζόδρομο της πλατείας Καρύτση.


Μελετώντας το σύνολο των ντοκουμέντων του αρχείου του Κωνσταντίνου Μεγαλοκονόμου, που αποτελείται από 1.505 αρνητικά (φιλμ), οργανωμένα πλέον σε 117 φακέλους, η φωτογραφική καταγραφή δώδεκα ιδιαίτερων θεμάτων από την Τράπεζα της Ελλάδος έδωσε το έναυσμα για την οργάνωση της έκθεσης «Στιγμιότυπα. 12 ιστορίες από την Τράπεζα της Ελλάδος μέσα από τον φακό του Κ. Μεγαλοκονόμου», που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 17 Οκτωβρίου στις 19:00, στο Μουσείο της Τράπεζας της Ελλάδος.


Τα φωτογραφικά στιγμιότυπα των επιλεγμένων ιστορικών στιγμών της έκθεσης αυτής διασπείρονται χρονικά στην ευρεία χρονική περίοδο των ετών 1947 έως 1992 –χρόνια κατά τα οποία ο Κωνσταντίνος Μεγαλοκονόμου υπήρξε ένας από τους φωτογράφους που λάμβαναν πρόσκληση για την καταγραφή παρουσιάσεων και εκδηλώσεων της Τράπεζας της Ελλάδος.
Στην έκθεση παρουσιάζονται τα ντοκουμέντα του Μεγαλοκονόμου από πολύπλευρες δράσεις της Τράπεζας, οικονομικής, πολιτικής, κοινωνικής και πολιτιστικής υφής: φωτογραφίες από Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων της Τράπεζας το σημαντικό ταξίδι του Διοικητή Γεωργίου Μαντζαβίνου στην Ουάσινγκτον (1949-50) η ανακοίνωση της «νέας δραχμής» από τον Υπουργό Συντονισμού Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (1954) η τιμητική αποχώρηση του Ηλία Βενέζη από την Τράπεζα της Ελλάδος, αφού είχε εκλεγεί μέλος της Ακαδημίας Αθηνών (1957) οι διακρίσεις των λογοτεχνών υπαλλήλων της Τράπεζας μέσα από τους διαγωνισμούς του περιοδικού «Ο Κύκλος» (1962 και 1963) οι εικαστικές εκθέσεις στον Σύλλογο Υπαλλήλων της Τράπεζας (1947 και 1951) η συνάντηση της «εξωτικής» σταρ Ελίζαμπεθ Τέιλορ με τον Διοικητή Ξενοφώντα Ζολώτα (1958) οι συναντήσεις των βασιλέων με εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων στο Κεντρικό Κατάστημα της Τράπεζας (1958-1966) η ειδική προβολή των οικονομικών εξελίξεων μέσω «φωτεινών διαγραμμάτων» στον Κωνσταντίνο Καραμανλή (1962) οι λαχειοφόρες ομολογιακές εκδόσεις της δικτατορίας (1967 και 1970) χειρισμοί των Παναγή Παπαληγούρα και Ξενοφώντα Ζολώτα για την ανάκαμψη της οικονομίας μετά την Επταετία (1974) η ανάθεση της διοίκησης της Τράπεζας της Ελλάδος στον Γεράσιμο Αρσένη και η παράλληλη αναγόρευσή του σε Υπουργό (1981 και 1982).


Τα ρεπορτάζ του Μεγαλοκονόμου φέρνουν στο προσκήνιο αυτές τις ξεχωριστές στιγμές και υπογραμμίζουν τη δυναμική της φωτογραφίας στη χρήση της για την επικοινωνία, ακόμα και – ή ίσως περισσότερο από όσο θεωρούμε – σε εποχές κατά τις οποίες η διακίνηση και ο διαμοιρασμός των πληροφοριών είχαν βραδύτερους ρυθμούς, αλλά η εικόνα εμφατική παρουσία στο καθημερινό ρεπορτάζ των εφημερίδων.