Sebastien Tellier: Λατρεύοντας έναν μπλε θεό

Sebastien Tellier: Λατρεύοντας έναν μπλε θεό Facebook Twitter
1
Τι σε έκανε να ασχοληθείς με τη μουσική;

Είναι απλά τα πράγματα. Ήμουν πολύ κακός μαθητής και όλες οι δουλειές που φανταζόμουν πως θα κάνω μου φαίνονταν απαίσιες. Δεν θα ήθελα να είμαι κολλημένος σε ένα γραφείο ή να οδηγώ νταλίκα. Οι γονείς μου ποτέ δεν μου είπαν «κάνε αυτό ή κάνε το άλλο, γίνε δάσκαλος, γιατρός, στρατιωτικός». Χάρηκαν όταν κατάλαβαν πως θα ασχοληθώ με τη μουσική.

 

Γιατί ο θεός σου, σύμφωνα με το καινούργιο σου άλμπουμ, είναι μπλε; Έχεις κάποιο πρόβλημα με τα υπόλοιπα χρώματα;

Πριν από αρκετό καιρό, τότε που ήμουν στο στούντιο κι έγραφα καινούργια τραγούδια, είδα ένα όνειρο. Ξυπνώντας το πρωί, μου είχε αφήσει μια πολύ γλυκιά γεύση και σκεφτόμουν μπλε χρώματα. Ο θεός που υπήρχε στο όνειρο ήταν μπλε και μέσα από αυτό το όνειρο βρήκα λύση σε διάφορα προβλήματα. Έτσι βρέθηκα κοντά σε αυτόν το θεό. Είναι δύσκολο να σ’ το εξηγήσω. Για μένα ήταν ένας σαμάνος. Θέλησα να κάνω μουσική, να δω την πνευματική πλευρά της ζωής και να δημιουργήσω μια νέα κοινωνία που θα εξερευνούσε τον τρόπο ζωής του σαμάνου.

 

Ποια συναισθήματα προκαλεί η μουσική σου;

Η μουσική μου είναι μπλε, δυναμική, μελλοντική και προκαλεί αφύπνιση.

 

Έτσι θα είναι και το live σου στην Αθήνα;

Αλήθεια, θέλω να έρθω στην πόλη σου. Δεν μπορώ να σου πω πώς θα είναι το live, όμως. Θα το δεις εκείνη τη στιγμή. Σίγουρα θα είναι σέξι. Θα παίξω με φουλ μπάντα. Είμαι περήφανος για τους μουσικούς που έχω δίπλα μου. Θα έχει ωραίο φωτισμό - αυτό είναι αναπόσπαστο κομμάτι των συναυλιών μου. Οι μουσικοί που θα είναι μαζί μου είναι πολύ ωραίοι.

 

Ποιες είναι οι μεγάλες διαφορές που έχει αυτό το άλμπουμ από τα προηγούμενα;

Το «My God is Blue» είναι διαφορετικό, μάλλον γιατί άλλαξαν πολλά πράγματα στη ζωή μου. Πιο συγκεκριμένα, άλλαξα διαμέρισμα, αυτοκίνητο, ρούχα και σχεδόν όλο τον μουσικό μου εξοπλισμό. Μου φαίνεται αδιανόητο να κάνεις συνεχώς τα ίδια πράγματα, είμαι υπέρ των αλλαγών. Προσπάθησα να είμαι διαφορετικός άνθρωπος - όταν είσαι διαφορετικός, κάνεις και διαφορετικά πράγματα. Η επανάσταση στο μυαλό μου και στον τρόπο που αντιλαμβάνομαι τα πράγματα ήταν η βασική διαφορά μεταξύ αυτής της δουλειάς και των προηγούμενων.

 

Πολλοί σε χαρακτηρίζουν Σερζ Γκενσμπούρ αυτής της γενιάς, λόγω της ιδιοσυγκρασίας σου και της μυστηριώδους προσωπικότητάς σου. Εσύ τι λες;

Προσπαθώ να είμαι διαφορετικός από τον Γκενσμπούρ σε πολλά πράγματα. Βέβαια, αν είσαι στη Γαλλία και είσαι στα καλά σου, αποκλείεται να μην έχεις τεράστιο σεβασμό στο πρόσωπο του Σερζ. Ο Γκενσμπούρ είναι το κλειδί της γαλλικής μουσικής, γι’ αυτό είναι δύσκολο για μένα να με συγκρίνουν μαζί του. Πέρα από αυτό, η γαλλική ποπ στις μέρες μας είναι χάλια. Δεν έχει καμία σχέση με αυτή των περασμένων δεκαετιών, τότε που μεσουρανούσε ο Σερζ. Πλέον είμαστε αρκετά τυχεροί που έχουμε δυνατή ηλεκτρονική σκηνή, γιατί,

πίστεψέ με, μας έσωσε τη ζωή. Η ηλεκτρονική μας σκηνή είναι καταπληκτική. Υπάρχει ο Sebastian, οι Daft Punk, οι Justice, o Kavinsky, οι Air. Tόσο πολλοί, που κάνουν τόσο φοβερά πράγματα. Τα ξέρεις, τα ακούτε κι εσείς.

 

Eίσαι μουσικός προβοκάτορας;

Είμαι αληθινός. Δεν προσπαθώ να προβοκάρω. Αισθάνομαι ελεύθερος, έτσι απλά. Μερικές φορές η ελευθερία μπορεί να είναι προβοκατόρικη. Με αυτή την έννοια, ναι, μπορεί και να είμαι. Λιγάκι.

 

Αν σου έλεγαν να εκπροσωπήσεις πάλι τη Γαλλία στον μουσικό θεσμό της Γιουροβίζιον, θα το έκανες; Τι εντυπώσεις σού άφησε;

Φυσικά και θα ξαναπήγαινα. Η όλη φάση στο Βελιγράδι ήταν ένα μεγάλο πάρτι. Γνώρισα κόσμο απ’ όλα τα μέρη της Ευρώπης. Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία. Και μην ξεχνάς πως το πιο σημαντικό ήταν πως μου παρουσιάστηκε μια μεγάλη ευκαιρία να «ανοίξω» το ακροατήριό μου. Έπαιξα το «Divine» μπροστά σε εκατομμύρια κόσμου. Μετά τη Γιουροβίζιον οι συναυλίες μου γέμισαν με όμορφα κορίτσια που έρχονταν για να χορέψουν.

 

Γιατί φοράς γυαλιά μέσα στη νύχτα;

Να, κοίτα τα μάτια μου αυτήν τη στιγμή (βγάζει τα γυαλιά). Είναι το στυλ μου αυτό. Έχω μακριά μαλλιά, μούσια, και με τα γυαλιά ολοκληρώνεται η μυστηριώδης και η σοφιστικέ πλευρά της μουσικής μου. Αυτό το στυλ αντικατοπτρίζει τη μουσική μου πλευρά. Είναι σαν να είμαι ένας άλλος, διαφορετικός άνθρωπος.

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

1 σχόλια