10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass

10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass Facebook Twitter
8
10 αριστουργηματικοί τίτλοι έναρξης ταινιών από τον γραφίστα Saul Bass Facebook Twitter

O υπέροχος γραφίστας θα έκλεινε σήμερα τα 93

Ο Saul Bass εκπαιδεύτηκε ώς γραφίστας και το 1954 μια ανάθεση από τον σκηνοθέτη Otto Preminger για το πόστερ της ταινίας Carmen Jones τον οδήγησε αρχικά στη δημιουργία και των τίτλων της ταινίας και αργότερα στην ειδίκευσή του στο συγκεκριμένο τομέα. Οι συνεργασίες του με τον Alfred Hitchcock και τον Martin Scorsese είναι πραγματικά αξιομνημόνευτες.

The Man with the Golden Arm

The Seven Year Itch

Around the World in 80 Days 12/12

Vertigo

Anatomy of a Murder

North by Northwest

West Side Story

Seconds

Cape Fear

Casino

 

[via]

Design
8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

3 σχόλια
Όταν κάποτε μέτραγε πολύ το να είσαι γραφίστας: Film, πινέλο, πενάκι, ψαλίδι, κοπίδι, κολλά. Όλα δουλεμένα αρχικά στο χέρι.Σήμερα ο κάθε κομπιουτεράκιας-copypasteάκιας νομίζει πως είναι και γραφίστας... Αλλά... ΝΟΜΙΖΕΙ!.. Οι λεγόμενοι αντιγραφείς-τες! Σήμερα υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις πραγματικών γραφιστών-καλλιτεχνών που με πραγματική έμπνευση δουλεύουν συνδυάζοντας τις παλιές κλασσικές τεχνικές με την ψηφιοποίηση: Film, πινέλο, πενάκι, ψαλίδι, κοπίδι, κολλά, σκάνερ, ποντίκι, ηλεκτρονική γραφίδα! Αυτοί μάλιστα!Πραγματικά εκπληκτικός ο Saul Bass!!!
την αξία ενός καλλιτέχνη δεν την καθορίζει το μέσο αλλά η αντίληψη. σίγουρα υπήρχαν αξιόλογοι γραφίστες τότε, αλλά σίγουρα και κακοί. αντίστοιχα υπάρχουν γραφίστες που δουλεύουν με υπολογιστή και πραγματικά είναι αξιόλογοι και άλλοι που έιναι άχρηστοι. δηλαδή με τη λογική σου δεν είναι κάποιος φωτογράφος αν δεν δουλεύει με φιλμ και χημική εμφάνιση ?
Ξαναδιάβασε τι έγραψα. Όσο για το φιλμ και τη χημική εμφάνιση ισχύουν τα ίδια που έγραψα και για τους γραφίστες. Το μέσο που αναφέρεις είναι αυτό που για πολλοστή φορά δυστυχώς επέβαλε μία "πληθωριστική" αισθητική έχοντας χαθεί το μέτρο. Πολύ σκουπίδι κυκλοφορεί. Οι σοβαροί φωτογράφοι συνεχίζουν να χρησιμοποιούν φιλμ σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση. Γιατί άραγε; Ξέρεις; -Ρητορικό το ερώτημα.- Ό,τι κατάλαβες, κατάλαβες...
Μπερδεύεις την εφαρμοσμένη τέχνη με την τέχνη.Δεν είναι το Α και το Ω η γνώση μεταχείρησης των υλικών για την γραφιστική αλλά η ικανότητα να οπτικοποιήσεις τα μηνύματα σου. Με τι μέσα θα το καταφέρεις αυτό έχει να κάνει με τις ανάγκες της εκάστοτε εργασίας. Και όταν οι χρόνοι τρέχουν και το budget ειναι περιορισμένο, φροντίζεις να ελίσσεσαι. Παρεπιπτώντος και εγώ του χώρου είμαι :-)
Επειδή τα μέσα είναι προσιτά δεν σημαίνει πως είναι προσιτή και η τέχνη ή τεχνοτροπία που πολλοί νομίζουν πως κατέχουν. Η τέχνη απαιτεί κόπο και μόχθο και όχι μόνο τρόπο...Λόγω σπουδών και επαγγέλματος επέτρεψε μου να έχω ολοκληρωμένη άποψη. Και εντάξει πες πως είμαι λάθος. Αλλά θυμάμαι στην Ιταλία όπου σπούδασα, τα δύο πρώτα χρόνια μας έλεγαν: Φανταστείτε πως ξαφνικά δεν έχετε ρεύμα. Έχετε όμως τα εργαλεία, αμέτρητα υλικά, τα μάτια και τα χέρια σας. Όταν έρθει και το ρεύμα τότε θα το χρησιμοποιείτε εσείς και όχι αυτό εσάς. Μετά κατάλαβα πόσο δίκιο είχαν!...Ένας καταπληκτικός καθηγητής, μεγάλης ηλικίας μας έλεγε για τα σύγχρονα μέσα έκφρασης: «Η τέχνη είναι να σχεδιάσεις έναν τέλειο γνώμονα χωρίς να τον χρησιμοποιήσεις». Απεχθανόταν τους υπολογιστές ως εγκλωβιστικό μη αρχικό μέσο. «Η ιδέα και η έμπνευση είναι στο σκαρίφημα», υποστήριζε με σθένος.Το καταπληκτικό είναι πως χρησιμοποιούσε τους υπολογιστές με τεράστια άνεση και οικειότητα. Δεν του φαινόταν. Μετά μάθαμε πως για πολλά χρόνια ήταν ένας από τους βασικούς σχεδιαστές- designer σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Με μία μονοκονδυλιά χωρίς να σηκώσει το χέρι του από το χαρτί ή από τον πίνακα σχεδίαζε καταπληκτικά πράγματα. Έλεγε: «Χωρίς τους γλύπτες πυλού τα αυτοκίνητα θα μοιάζανε ακόμη με ξυλόσομπες. Αυτό για να καταλάβετε πως θα μοιάζαμε εμείς αν ο θεός δεν χρησιμοποιούσε τα χέρια του. Και δε με νοιάζει για τους άντρες αλλά για τις γυναίκες...». ΧΑΧΑ!!.. Ακόμη τον θυμάμαι. ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΧΕ! Δεν θα ήθελα να είμαι μπροστά αν θα του έλεγες περί παλαιολιθικής λογικής ή μέσων... κάποιοι το είχαν τολμήσει...