EΡΧΟΝΤΑΙ!

Ένας γελοίος δήμαρχος. Ο Ψινάκης.

40

Πόσο γελοίος, πόσο ασύστολος, πόσο επικίνδυνος.

Ο δήμαρχος μιας περιοχής που θρηνεί δεκάδες δημότες, εμφανίζεται με χαριτόβρυτη άνεση, σχεδόν ανεμελιά (λυμένη γραβάτα και μαύρα γυαλιά, σαν να βγαίνει ντάγκλα απ΄τα μπουζούκια), να δηλώσει ότι κάηκε το σπίτι του.

«Ευτυχως- γιατί θα έλεγαν ότι έβαλα εγώ τη φωτιά!» συμπληρώνει με ένα γελάκι.

Θεωρεί ότι κάνει και χιούμορ, τέτοιες ώρες. Αλλά αποδεικνύεται την άλλη μέρα ότι ο κύριος δήμαρχος έχει κάνει κάτι πολύ χειρότερο: έχει πει ένα ελεεινό ψέμα, στους δημότες του και στο πανελλήνιο.

Φωτογραφίες δείχνουν ότι η βίλλα του, ένα τεράστιο κτίσμα πολλών τετραγωνικών, έχει μείνει εντελώς ανέπαφη. Κι ότι είπε ένα ψέμα, απλώς ανέντιμο: είτε γιατί μέσα στην τρέλα των μεγαλείων του νομίζει ότι ο κόσμος ακόμη και τώρα ασχολείται μαζί του· είτε για να καλύψει  με την πονοψυχία του κοινού την ανικανότητα και απραξία που επέδειξε στις κρίσιμες ώρες.

«Απαγορεύεται να κάνουμε κάτι εμείς… τέτοιες ώρες αναλαμβάνει το … τάδε… των έκτακτων αναγκών» συμπληρώνει (δεν ξέρει καν το όνομα του φορέα).

Όσο κι αν αντιμετωπίζεις τον Ψινάκη σαν μια ελαφρολαϊκή περσόνα που μπήκε στην πολιτική χρησιμοποιώντας ως γόητρο το επιθετικό αυτοκράζεσθαι, η ψεύτικη αυτή δήλωση σού προκαλεί ναυτία και αληθινή ντροπή.

Είναι αυτός δήμαρχος ενός δήμου με ανθρώπους που τρέχουν να σωθούν αλλόφρονες, με πτώματα παιδιών που πλέουν στη θάλασσα και δεκάδες ανθρώπους που απανθρακώνονται αγκαλιασμένοι;

Όχι βέβαια. Αυτός δεν είναι δήμαρχος. Δεν είναι καν σοβαρός πολίτης. Είναι ένας κωμωδός του lifestyle, ένας καραγκιόζης των κουτσομπολίστικων περιοδικών, που αν είχε ίχνος αυτοσεβασμού (sic) θα έπρεπε να παραιτηθεί ΤΩΡΑ.

Ψέματα λέει κι ο Τσίπρας. Και η (μακιαβελλική) Δούρου. Και λίγο-πολύ, όλοι σχεδόν οι Έλληνες πολιτικοί ― αυτός ο χαμηλός παρονομαστής της κοινωνίας. 


Αλλά τέτοιο ακραίο και εξοργιστικό ψέμα δεν τόλμησε να πει κανείς!

Ωστόσο, η κατάσταση μπάζει από παντού. Ο Ψινάκης ζει σε ένα έθνος που το φτύνουν και νομίζει ότι βρέχει· του σκίζουν τα μνημόνια και μετά πληρώνει φόρους βαρύτερους παρά ποτέ· του λένε κατάμουτρα ψέματα και μετά ξαναψηφίζει τους ψεύτες.

Ένα έθνος σαδομαζοχιστικό. Σαν περιοδικό του Κωστόπουλου που το εκδίδει ο Σύριζα.

Το πιθανότερο είναι ότι ο καιρός θα περάσει και οι ψηφοφόροι του θα τον ξαναβρούν χαριτωμένο. Θα πουν «τι ωραία που τα λέει ο μπαγάσας», έτσι όπως διασκέδαζαν με τον Σταύρο Παράβα στο ρόλο του Φίφη.

Μόνο που ο Φίφης ήταν κωμωδία στο σινεμά. Ενώ εδώ μιλάμε για μια τραγωδία της πραγματικότητας.

Στήλες
40

EΡΧΟΝΤΑΙ!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αριστοκρατικά φτωχοί, Ελευθεροτυπία, 1991

Ημερολόγιο / Αριστοκρατικά φτωχοί. Του Στάθη Τσαγκαρουσιάνου

Ελάχιστοι κατέχουν το μυστικό να χρησιμοποιούν το χρήμα επ’ αγαθώ, να το σκορπίζουν απαλά, χωρίς ιδιαίτερη σκέψη αλλά ούτε και περιφρόνηση, να το σκορπίζουν όπου θέλουνε αυτοί κι όχι η μόδα
ΣΤΑΘΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΟΥΣΙΑΝΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Διαχρονικος ο Βαρναλης- Φταίει το ζαβό το ριζικό μας!- Φταίει ο Θεός που μας μισεί!- Φταίει το κεφάλι το κακό μας!- Φταίει πρώτ' απ' όλα το κρασί!Ποιος φταίει; ποιος φταίει; Κανένα στόμαδεν το 'βρε και δεν το 'πε ακόμα.Έτσι στη σκοτεινή ταβέρναπίνουμε πάντα μας σκυφτοί.Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα,όπου μας εύρει, μας πατεί.Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!Από λαϊκιστη σε λαϊκιστη, από λαμογια σε λαμογια και από χρεωκοπία σε χρεωκοπία.
οταν η κυρα - τετοια τηλεθεατρια των πρωιναδικων ψηφιζει θα ψηφισει η τον ομορφο (δημαρχο) η την καρικατουρα (βουλευτη). Αρκει να νοιωθει ηδονη οταν τον ακουει. Στο αποτελεσμα ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Εξαιρετικό και πολύ εύστοχο άρθρο. Είμαστε ο λαός που βγάζει ηχηρό όχι στο Δήμοψήφισμα, χορεύει στο σύνταγμα και μετά δέχεται με την ίδια χαρά το τρίτο (και μακρυτερο) μνημόνιο.
Ο Ψινάκης έγινε αντικείμενο του εξαιρετικού άρθρου σας. Ο Πατούλης και το απίστευτο "πάρκινγκ" στο ρέμα στο Μαρούσι, με τις πλούσιες εξαγγελίες του για έργο, θα είναι καλό θέμα για το επόμενο άρθρο σας! - Πριν βρεθεί να είναι ... υποψήφιος στο Δήμο Αθηναίων