Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ

Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
8

Ο καθένας θα ήθελε να εργάζεται στα κεντρικά γραφεία της αυστραλιακής τράπεζας Macquarie's στο Σίδνεϊ. Σχεδιασμένο από την αρχιτεκτονική εταιρεία του Clive Wilkinson, το 330.000 τετραγωνικών μέτρων κτίριο χαρακτηρίζεται ως «ο χώρος εργασίας από το μέλλον». Πλατείες, κήποι, playrooms, μια βιβλιοθήκη, ένας χώρος εστίασης, μια καφετέρια, ακόμα και ένα δεντρόσπιτο συνθέτουν το ονειρεμένο αποτέλεσμα, που είναι κατασκευασμένο με τον πιο λειτουργικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

3.300 εργαζόμενοι μοιράζονται ανά εκατοντάδες στα διάφορα τμήματα του κτιρίου που ονομάζονται «γειτονιές». Δεν υπάρχουν παραδοσιακά γραφεία, ο καθένας από αυτούς έχει τη «βάση» του που περιλαμβάνει ένα ντουλάπι για αποθηκευτικό χώρο και επιλέγει καθημερινά πού και με ποιο τρόπο θα δουλέψει. Έτσι, πραγματοποιούνται από συνεργατικές μαζώξεις σε παγκάκια στο αίθριο μέχρι σόλο εργασίες σε πριβέ χώρους. Μπορεί η όλη ιδέα να ακούγεται ουτοπική και «New Age», αλλά το 77% των εργαζόμενων δηλώνουν ότι είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με την ελευθερία που τους παρέχεται.

Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Η πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ Facebook Twitter

[Φωτογραφίες: Shannon McGrath]

 

 

Design
8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Δείτε ας πούμε την πρώτη φωτό. Open plan γραφεία (πανω και κάτω από τα μητινγκ ρουμ), με χώρο 3-4 τ.μ. ανα εργαζόμενο, χωρίς ιδιαιτερότητα και ησυχία, ενώ ταυτόχρονα ξοδεύονται στρέματα ,κυριολεκτικά - , σε διαδρόμους, μπαλκόνια κλιμακοστάσια και πατιο. Κι όλα αυτά για να γίνει μια φωτογράφηση για την "πιο κουλ τράπεζα που έγινε ποτέ".Και μην με αρχίσετε καν για το χρωματικό εφέ "νηπιαγωγειο" σε χώρους εργασίας...(πολύ καλό την πρώτη και 2η μέρα)
Δεν είμαι σίγουρη!Πολλοί από εσάς ίσως βλέπετε ντιζάιν και χλίδα, εγώ βλέπω στενάχωρα γραφειάκια, στριμωγμένους στενάχωρους χώρους εργασίας (ή ενοχλιτικά open plan) και αντιθέτως φωτεινούς και ευχαριστους διαδρόμους και λαμπερές προσόψεις.Για εμένα είναι μια μελέτη για το πως σχεδιάζουμε όταν αφαιρέσουμε τον άνθρωπο από το επίκεντρο και βάλουμε το ίματζ της εταιρείας. Μεγάλη κουβέντα θα μου πεις, αλλά δυστυχώς παρατηρώ συχνά αυτή την τάση. Σε αντιπαραβολή δείτε τα γραφεία της Google στο Ισραήλ, που κυκλοφόρησαν πριν λίγες μέρες, και δείτε πως το βασικό τους ενδιαφέρον είναι να δημιουργήσουν ανθρώπινες "γωνιές" και ευχαριστή αίσθηση σε όποιους καταλαμβάνουν τον χώρο.
Δεν υπάρχουν παραδοσιακά γραφεία, ο καθένας από αυτούς έχει τη «βάση» του που περιλαμβάνει ένα ντουλάπι για αποθηκευτικό χώρο και επιλέγει καθημερινά πού και με ποιο τρόπο θα δουλέψει. Έτσι, πραγματοποιούνται από συνεργατικές μαζώξεις σε παγκάκια στο αίθριο μέχρι σόλο εργασίες σε πριβέ χώρους.