5 αστεράκια από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο «Blade Runner 2049»

5 αστεράκια από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο «Blade Runner 2049» Facebook Twitter
Ο Ράιαν Γκόσλινγκ με την Άνα ντε Άρμας.
14

Το Blade Runner 2049 δεν είναι remake ή επανατοποθέτηση του εμβληματικού αριστουργήματος του Ρίντλεϊ Σκοτ. Πρόκειται για συνέχεια του έργου που βασίστηκε στο δυστοπικό και ελλειπτικά οραματικό Ηλεκτρικό Πρόβατο του Φίλιπ Κ. Ντικ, πάντα στο ζοφερό, βροχερό Λος Άντζελες, 30 χρόνια αργότερα. Το κοινωνικό χάος είναι δεδομένο – και ολοφάνερο. Έχει προηγηθεί ένα black out και τα περισσότερα αρχεία έχουν σβηστεί. Ο Blade Runner, ο διώκτης του εγκλήματος, είναι ο Ράιαν Γκόσλινγκ, ο Κ, ένας αποτελεσματικός, υπεύθυνος αστυνομικός, ο οποίος αναφέρεται στην υπολοχαγό Τζόσι (Ρόμπιν Ράιτ).


Αν θυμάστε, ο κατασκευαστής των replicants, ο Ταϊρέλ, έχει δολοφονηθεί από ένα προηγμένο δημιούργημά του (ο Ρούτγκερ Χάουερ, ο οποίος απαιτούσε προέκταση ζωής, αλλά δεν κατάφερε να αυτοτροποιηθεί) και τη θέση του πήρε ο Νιάντερ Γουάλας, ένας ζεν φιλόσοφος που ζει σαν ημίθεος (ο Τζάρεντ Λέτο, απόκοσμα φωτισμένος), με δεξί του χέρι τη Luv. Ο Κ λαμβάνει την εντολή να αναστείλει μια επικίνδυνη κατάσταση, ένα μυστικό, που αν διαδοθεί, «μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο». Η έρευνά του τον οδηγεί στα ίχνη του αστυνόμου Ντέκαρντ (Χάρισον Φορντ, στην καλύτερή του στιγμή στο σινεμά, εδώ και δεκαετίες!), ο οποίος εξαφανίστηκε 30 χρόνια πριν, και ενώ οι ερωτήσεις αθροίζονται, η Luv έχει πάρει προσωπικά την υπόθεση.

Ένα μικρό κινηματογραφικό θαύμα εκτυλίσσεται στις σχεδόν τρεις ώρες που διαρκεί το Blade Runner 2049 


Ποιος ή ποια είναι ανδροειδές, ποια ανάμνηση είναι αληθινή, ποιος κρατά το κλειδί του μυστικού και ποιος απ' όλους θα επιζήσει είναι η μία πλευρά του πολύγωνου σασπένς που δημιουργεί η ταινία, και η υπερβολική ανάλυση εμπίπτει στην επικίνδυνη ζώνη των spoilers. Ωστόσο, αυτά που μετράνε είναι η ουσία, τα διλήμματα και οι συγκρούσεις που αναπτύσσονται με βραδυφλεγή ένταση από τον Ντενί Βιλνέβ, ο οποίος κατορθώνει όχι μόνο να μην προδώσει το σύμπαν του πρωτοτύπου και μαζί τις προσδοκίες των ορκισμένων πιστών αλλά να εμβαθύνει στην υπαρξιακή ηθική, να συνεχίσει το ρευστό πλέγμα της αβεβαιότητας και να ανανεώσει την ελπίδα σε μια αρμονικότατη εξίσωση του μεγέθους με την καλλιτεχνικότητα, του θεάματος με τη συνείδηση.

5 αστεράκια από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο «Blade Runner 2049» Facebook Twitter
O Χάρισον Φορντ, στην καλύτερή του στιγμή στο σινεμά, εδώ και δεκαετίες!


Διότι η κλίμακα του Blade Runner 2049 είναι τεράστια και ταυτόχρονα τέλεια διαχειρίσιμη, με φυσικά σκηνικά ανακτορικού ύψους, τα κίτρινα χρώματα του Ρότζερ Ντίκινς να ζαλίζουν και τα γκρίζα να παγώνουν (η 14η υποψηφιότητά του είναι τελειωμένο γεγονός και το Όσκαρ, αν δεν του δοθεί, κανονικό ποινικό αδίκημα), το ύφος αυστηρό σε σημείο που κόβει τα πόδια και το τέμπο μαεστρικά ζυγισμένο.

Ο τρόπος που αφηγείται ο Βιλνέβ τη μοναξιά και την ανθρωπιά προκαλεί δέος: η επιλογή του να βρίσκει χρόνο για να καταδείξει χαρακτήρες αντί απλώς να επιδείξει ιδέες δεν συναντάται πουθενά σε ένα είδος που συχνότατα αναδίδει άγχος και πίεση, ακριβώς επειδή οι εμπορικές απαιτήσεις σκεπάζουν τις προθέσεις και την όποια πηγή (ό,τι έσπειρε στην Άφιξηεδώ ευδοκιμεί πανηγυρικά).

 
Από το αρχικό Blade Runner, το πρώτο μοντάζ του οποίου έχει δηλώσει πως αγάπησε πραγματικά, πήρε όλα τα στοιχεία που θα τον οδηγούσαν σε ένα επίμονο και επίπονο ταξίδι στην αλήθεια και άφησε στην άκρη τον φιλμ νουάρ πυρήνα. Στο 2049 δεν υπάρχει παρόμοιο στυλιζάρισμα ούτε η μοιραία γυναίκα στο πρόσωπο της Ρέιτσελ, η οποία έφυγε με τον Ντέκαρντ προς άγνωστη κατεύθυνση ή μάλλον το έσκασε μαζί του, ανάλογα με το ποιο cut προτιμάτε.

5 αστεράκια από τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο στο «Blade Runner 2049» Facebook Twitter
Ο Τζάρεντ Λέτο στο ρόλο του Νιάντερ Γουάλας, ενός ζεν φιλόσοφου που ζει σαν ημίθεος.


Η μουσική επένδυση του Χανς Ζίμερ επιβάλλεται παρά γλυκαίνει, όπως το αξέχαστο σκορ του Βαγγέλη Παπαθανασίου, εντούτοις μένει μια αίσθηση νοσταλγίας για μια ζωή που ενδεχομένως να μην έχει βιωθεί, σαν τις ένθετες μνήμες που προβληματίζουν όσους τις ανακαλούν, και τον σημαντικό σπιρτάνθρωπο-οριγκάμι του πρώτου φιλμ, που εδώ δίνει τη θέση του σε ένα ξύλινο μικροσκοπικό αλογάκι. Αντί να παγιδευτεί σε μια αναπαράσταση του πρώτου μέρους, ο Βιλνέβ αναζητά τον μίτο του μύθου, σκαλίζει τις έννοιες του νηφάλια, χωρίς στρυφνές περιττολογίες, και χτίζει ακόμα πιο αξιομνημόνευτους χαρακτήρες: από τον αινιγματικό Σάπερ Μόρτον (ο Ντέιβ Μπαουτίστα αναπάντεχα ευάλωτος) και τις δύο γυναίκες αμφίβολης προέλευσης και κατάληξης, την Joi, την εικονική σύντροφο του Κ που μεταμορφώνεται από σκαμπρόζα νοικοκυρούλα σε σκλάβα του σεξ σε κλάσμα δευτερολέπτου, και την ασταμάτητη Luv (αποκάλυψη η Ολλανδή Σίλβια Χουκς), ως το πορτρέτο της άτεγκτης, μέχρι την πικρή ανατροπή, Τζόσι της Ρόμπιν Ράιτ και, φυσικά, τους δύο πρωταγωνιστές.


Σε ένα εμπνευσμένο καστ, ο Ράιαν Γκόσλινγκ με τα ασύμμετρα μάτια, τη σταθερά καλή μυϊκή κατάσταση και την παιγνιώδη έκφραση του προσώπου του ενσωματώνει ένα συναρπαστικό δραματικό οξύμωρο, ενώ ο Ντέκαρντ του Φορντ εμφανίζεται δυναμικά από το πουθενά, όχι ως διασταύρωση του Σαμ Σπέιντ με τον Φίλιπ Μάρλοου, όπως βαρύθυμα, μαγκιόρικα και απολαυστικά παρέπεμπε στο original, αλλά ως υπενθύμιση ενός αυθεντικού αντιήρωα που δεν πέφτει αμαχητί σαν τα ολογράμματα του Φρανκ Σινάτρα και του Έλβις Πρίσλεϊ, σε μια σκηνή που φέρνει στον νου περιέργως τη σεκάνς με τους καθρέφτες στον Κίτρινο πράκτορα του Χονγκ Κονγκ με τον Μπρους Λι! «Το λες επειδή δεν έχεις δει να ξετυλίγεται μπροστά σου ένα θαύμα» λέει ο Μόρτον στον Κ στο ξεκίνημα και, όντως, ένα μικρό κινηματογραφικό θαύμα εκτυλίσσεται στις σχεδόν τρεις ώρες που διαρκεί το Blade Runner 2049. Αναλογικά, δεν είναι παράτολμο να παραδεχτώ πως αποτελεί τον Νονό 2 της επιστημονικής φαντασίας, και μάλιστα από άλλον σκηνοθέτη. Ευτυχώς, οι μπάλες μένουν στον αέρα και έπεται συνέχεια.

 
Οθόνες
14

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

8 σχόλια
Γύρω στα 17 μου, περίπου το 1992, πρωτοείδα το Blade Runner. Θυμάμαι ήταν μέρα μεσημέρι και δεν έβλεπα καθαρά, καθότι η ταινία ήταν εξ ολοκλήρου σκοτεινή, γυρισμένη νύχτα. Ψιλοβαρέθηκα και την προσπέρασα με συνοπτικές. Ούτε που τη θυμόμουν. Αργότερα, το 1996 είδα στο ΠΟΠ+ΡΟΚ μια κριτική για την εμπλουτισμένη επανέκδοση του soundtrack της ταινίας από τον Vangelis, με βαθμολογία 10/10. Καθώς ήδη μου άρεσε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου αγόρασα το CD. Είχα μόλις αγοράσει και το στερεοφωνικό μου και θα ήταν ότι έπρεπε…Τελικά όχι απλώς ήταν ότι έπρεπε, ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία το άκουσμα της μουσικής του Vangelis. Τη λάτρεψα και τη θεωρώ μέχρι σήμερα αξεπέραστη. Φυσικά νοίκιασα αμέσως την ταινία από το video club. Εκστασιάστηκα στ’ αλήθεια από τη σκοτεινή, νουάρ ατμόσφαιρα, τον ήχο, την ζοφερή απεικόνιση του μέλλοντος, το σενάριο, τα μεγάλα υπαρξιακά ερωτήματα, την απίστευτη ερμηνεία του Rutger Hauer και φυσικά το μνημειώδες φινάλε που σφράγισε το είδος της επιστημονικής φαντασίας. Έκτοτε έχω δει άπειρες φορές όλες τις εκδόσεις της ταινίας και κάθε φορά που την ξαναβλέπω είναι απόλαυση για μένα. Επίσης διάβασα και 2-3 φορές και τη νουβέλα του Φίλιπ Ντικ “Do androids dream of electric sheep?” στην οποία βασίστηκε η ταινία, αν και θεωρώ ότι η ταινία την ξεπέρασε (από τις σπάνιες φορές που μια ταινία καταφέρνει να ξεπεράσει το αρχικό βιβλίο).Τόσα χρόνια έτρεμα στη σκέψη ότι θα βγει σίκουελ, έχοντας πικρή πείρα από παρόμοιες απόπειρες (Alien/Prometheus κλπ.). Όταν άκουσα την πρώτη βόμβα με έπιασε ένα σφίξιμο. Ένιωσα καλύτερα όμως μαθαίνοντας ότι θα σκηνοθετήσει ο Denis Villneuve και θα πρωταγωνιστήσει ο Ryan Gosling καθότι και οι δύο είχαν δώσει εξαιρετικά δείγματα του ταλέντου τους (όπως και ο Jared Leto). Στην πορεία, τα τρέιλερ με προετοίμασαν για μεγάλα πράγματα…Ώσπου χθες βράδυ πήρα τη θέση μου ανάμεσα στις μπροστινές θέσεις του “Αθήναιον”. Ίσως φανώ υπερβολικός αλλά κατά το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας ζούσα συγκλονιστικές στιγμές. Ήταν παραπάνω από τις προσδοκίες μου αυτό που ζούσα, όλες οι αισθήσεις μου ήταν σε έξαψη ρουφώντας αυτή τη σπουδαία οπτικοακουστική εμπειρία. Η φωτογραφία – έργο τέχνης, η σκηνοθεσία, τα εφέ, η μουσική, η “εσωτερική” ερμηνεία του Gosling, όλα να με βυθίζουν σε αυτή την υποβλητική, δυστοπική ατμόσφαιρα ενός ζοφερού μέλλοντος που τόσο λατρεύω. Πολλές αναφορές βέβαια και στο αρχικό Blade Runner αλλά και στο βιβλίο, για να νοσταλγήσουμε οι παλαιοί φαν. Όμως η απεικόνιση ενός μέλλοντος τόσο σκοτεινού, “στείρου” και θολού (μετά από κάποιο σημείο πραγματικά δεν ξέρεις ποιοι είναι οι άνθρωποι και ποιοι οι ρέπλικες) αληθινά με απογείωσε.Κάπως έτσι λοιπόν περίμενα το αποκορύφωμα, την “τελική αναμέτρηση”, το επικό φινάλε. Όμως αυτό δεν ήρθε ποτέ… Δηλαδή το φινάλε ήρθε αλλά όχι όπως το ποθούσα, “αντάξιο” (γίνεται άραγε;) του original Blade Runner. Συνειδητοποίησα λοιπόν ότι κάποια πράγματα στη ζωή είναι αξεπέραστα. Όσο και να προσπαθήσεις να τα φτάσεις δεν πρόκειται να το καταφέρεις. Ποτέ κανένας άλλος εκτός από τον Roy υπό την ερμηνεία του Rutger Hauer δεν θα πει κάτι ισάξιο του:“Quite an experience to live in fear, isn’t it? That’s what it is to be a slave. I‘ve seen things you people wouldn’t believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhäuser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.”Συνοψίζοντας, η ταινία πραγματικά αξίζει πολλά αστέρια και δικαίως θα γίνει και αυτή σημείο αναφοράς για το μέλλον, αν και δεν μπορεί να αντικαταστήσει στις καρδιές μας το αρχικό Blade Runner του 1982. Σίγουρα όμως θα την ξαναδούμε πολλές φορές…
Θοδωρή συμφωνώ με αυτά που γράφεις. Η ταινία απαιτεί και επωφελείται από επαναληπτικές θεάσεις (την είδα ήδη 2 φορές) για να μπορέσει ο θεατής να τη "χωνέψει" και να την απολαύσει πλήρως σε όλο της το μεγαλείο. Βασικά δεν είναι μια απλή ταινία, είναι ένα event που κανένας λάτρης του κινηματογράφου δεν πρέπει να χάσει.
Don't believe the hype. Προσοχή σπόϊλερ.Προσωπικά με απογοήτευσε το BR2049. Αδικαιολόγητα μεγάλο (σχεδόν 3 ώρες), με αρκετά στοιχεία action movie (πολλές ανούσιες καταδιώξεις και ξύλο που δεν προσέθεταν κάτι) αλλά κυρίως χωρίς τη λεπτομέρεια του δυστοπικού LA και κυρίως χωρίς πνεύμα (κατά τη γνώμη μου). Πού είναι οι δρόμοι του Λος Άντζελες με τη λεπτομέρεια της πρώτης ταινίας, το city talk του Γκαφφ και όλα εκείνα τα στοιχεία που με άφησαν με ανοιχτό το στόμα από την αρχή μέχρι το τέλος της πρώτης ταινίας. Τίποτα στην νέα ταινία δεν δίνει την ατμόσφαιρα της πρώτης: τα μακρινά πλάνα των σκοτεινών δρόμων και των τοπίων κλπ με τίποτα δεν δίνουν την ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που δημιούργησε ο Ρίντλεϊ Σκότ στην πρώτη ταινία, κι' ας ήταν παραγωγός στη νέα. Ακόμα, ο Νιάντερ Γουάλας-Τζάρετ Λέτο- μόνον για Ζεν φιλόσοφος δεν μου έκανε: τα μάτια του και το τσιπάκι που του συνδέει η Λάβ, μάλλον σε κάτι άλλο παραπέμπει, για να μη μιλήσω για την παντελή έλλειψη ανθρωπιάς ("ποιό Ζεν παιδιά;", που θα έλεγε κι' ο δήμαρχος Χαρχούδας). Κυρίως όμως βρήκα την ταινία σχετικά ρηχή, σε σύγκριση με την πρώτη. Βέβαια είναι ασυγκρίτως καλύτερη από ό,τι φτιάχνει το Χόλιγουντ σήμερα. Αλλά αυτό δε λέει πολλά, γιατί οι πιο πολλές αμερικάνικες ταινίες τα τελευταία αρκετά χρόνια είναι για εφήβους και μάλιστα αγόρια. Οι φανς της πρώτης ταινίας, δεν μπορεί παρά να την δουν. Αλλά να μην περιμένουν τη γροθιά που φάγανε με την πρώτη ταινία, όποτε κι αν την είδανε. Εξάλλου (όπως είπε και ο Roy Batty - Rutger Hauer) δεν μπορείς να προσθέσεις κάτι στο τέλειο.
Πράγματι, εντελώς άκυρη απόδοση για το βιβλίο, ακούς εκεί «ηλεκτρικό πρόβατο» …χάνεται το οποιοδήποτε νόημα! Πρέπει να φταίει αυτή η μανία που θέλει τους τίτλους σύντομους ή whatever.Ένα ενδιαφέρον fact αναφορικά με τον τίτλο της ταινίας, τώρα, είναι ότι αυτός προέρχεται από την νουβέλα του Γουίλιαμ Μπάροουζ (!) με τον τίτλο "Blade Runner - a movie" (1979) [βλ.https://en.wikipedia.org/wiki/Blade_Runner_(a_movie)] το οποίο ήταν μία υποτιθέμενη προσαρμογή για ταινία της νουβέλας "The Bladerunner" (1974) του Alan E. Nourse [βλ. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Bladerunner].
Πραγματικά για λίγο νόμιζα ότι η ταινία βασίστηκε στο παλιότερο εκ των δύο βιβλίο που ανέφερες. Αλλά μετά θυμήθηκα ότι το διάβασα το ''Ονειρεύονται τα ανδροειδή ηλεκτρικά πρόβατα?''(σοβαρά, αν θέλουν να το αποδώσουν στα ελληνικά να το κάνουν έτσι!), οπότε ησύχασα.
Αν εξαιρέσουμε τις κακές ερμηνείες, τους κακογραμμένους χαρακτήρες, το κακό μοντάζ, τις ανούσιες σκηνές, τον ανέμπνευστο σχεδιασμό των— υποτίθεται τρομακτικών πλασμάτων, το κακό σενάριο και τις ηλίθιες αποφάσεις των χαρακτήρων...Τότε, ναι, ο Προμηθέας ήταν ταινιάρα.
@λukum (το)1)Οι ερμηνείες δεν αποτέλεσαν για κανέναν πρόβλημα, αντιθέτως πήραν θετικά σχόλια. Π.χ. του Φασμπέντερ. Και γενικά όμως ήταν καλές. 2)Οι ανούσιες σκηνές είναι κάτι το υποκειμενικό. Ο ίδιος ο Μέγιστος Σκοτ θεωρούσε ότι έπρεπε να συμπεριληφθούν(παρεμπιπτόντως δεν μπορώ να καταλάβω σε ποιες σκηνές αναφέρεσαι), αλλά εσύ, σαν ένας κριτικός επιπέδου Chicago sun times και βάλε, που φαντάζεσαι πως είσαι, μπορείς να πεις ποιες και γιατί ήταν. 3)Κακό μοντάζ? ΣΟΒΑΡΑ??? γκούχου pretentious douchebag γκουχου! 4)Οι ''ηλίθιες αποφάσεις'' εντάσσονται φαντάζομαι στους κακογραμμένους χαρακτήρες. Χαρακτήρες που θα πέθαιναν ένας ένας ούτως ή άλλως, οπότε δε θεώρησαν ότι έπρεπε να τους αναπτύξουν, πλην ενός δύο και πάλι όχι πολύ. Αλλά ποτέ κάτι τέτοιο δεν ενόχλησε κανέναν σε ταινία τρόμου επιβίωσης. Πλην της ελλειπούς ανάπτυξης δε βρήκα κάποιο λάθος. Όπως δε βρήκαν και οι παλιότεροι λάθος και ηλίθια την απόφαση να αφήσουν τον John Hurt να φάει μαζί με το υπόλοιπο πλήρωμα ενώ είχε προηγηθεί ό,τι είχε προηγηθεί. Μάλλον μπορεί να τη βρήκαν ηλίθια αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε με αυτήν παραβλέποντας το συνολικό έργο. 5)Ο σχεδιασμός των εξωγήινων ήταν αυτός που ήταν δεδομένου ότι αργότερα θα εξελιχθούν σε αυτά που είδαμε στα alien και aliens. Το ότι κάθεσαι και σχολιάζεις το σχεδιασμό των εξωγήινων και του μοντάζ δείχνει ότι δεν έχεις και πολλα να προσάψεις. Το μόνο που δέχομαι είναι κάποια έλλειψη εξήγησης της πλοκής, αλλά ούτε αυτό με ξίνισε για να τη θάψω.The point is... Stop being such a pretentious douchebag!
Μας έφτιαξες Θοδωρή. Χαλάλι όμως.35 χρόνια αναμονής είναι πάρα πολλά για μια ταινία που μας συνεπήρε στην αρχή της εφηβείας μας.Προσωπικά, all time and genre, 2nd για μένα, πίσω από την Οδύσσεια του Διαστήματος και μπροστά από τις Στενές Επαφές 3ου Τύπου.