Πόσο επικίνδυνος είναι ο γερασμένος στόλος ταξί στην Αττική

Πόσο επικίνδυνος είναι ο γερασμένος στόλος ταξί στην Αττική Facebook Twitter
ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας (φωτογραφία αρχείου)
2

Την αύξηση του ορίου ηλικίας των ταξί ζητούν ορισμένοι επαγγελματίες του χώρου. Αιτούνται από την κυβέρνηση την αύξηση του ορίου ηλικίας των οχημάτων τους από τα 15 στα 22 χρόνια, την στιγμή που η μέση ηλικία των ταξί βρίσκεται στα 11,1 έτη, με το 66,7% αυτών να είναι άνω της δεκαετίας, διαθέτοντας τεχνολογία Euro 3 ή ακόμη και Euro 2.

Οι συχνές στάσεις και οι συνεχόμενες διελεύσεις στο κέντρο της Αθήνας των παλαιών ταξί επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους επιβλαβείς για την ανθρώπινη υγεία. Οι εκπομπές ρύπων και πιο συγκεκριμένα αυτές των αιωρούμενων σωματιδίων είναι 10 ως 16 φορές πιο αυξημένες στα αυτοκίνητα πολύ παλαιάς τεχνολογίας, όπως είναι τα Euro 2 και 3 σε σύγκριση με τα οχήματα τρέχουσας τεχνολογίας Euro 6.

«Αυτό σημαίνει ότι μια παράταση 7 ετών στα επιβαρυμένα οχήματα θα έχει μεγάλη επιβάρυνση στη μόλυνση του περιβάλλοντος και κατά συνέπεια θα υπάρξουν μεγαλύτερες επιπτώσεις άμεσα συνδεδεμένες με την ανθρώπινη υγεία», επισημαίνει μεταξύ άλλων ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου.

«Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προστατέψει τους πολίτες, εφαρμόζοντας πολιτικές και τη νομοθεσία που δεν επιτρέπουν την κυκλοφορία υπέργηρων οχημάτων, πολύ περισσότερο όταν αυτά είναι πετρελαιοκίνητα. Όταν κάθε ευρωπαϊκή χώρα λαμβάνει μέτρα απομάκρυνσης των παλαιών diesel αυτοκινήτων, είναι εντελώς στην αντίθετη κατεύθυνση στη χώρα μας να δίνονται παρατάσεις κυκλοφορίας στα υπέργηρα επαγγελματικά, πετρελαιοκίνητα οχήματα».

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), καρδιακά νοσήματα, αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και πρόωροι θάνατοι είναι άμεσα συνδεδεμένες με τους ρύπους που εκπέμπονται από οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας.

Στην Αττική κυκλοφορούν σχεδόν 17.000 ταξί και οι συνολικοί ρύποι που εκπέμπουν ανέρχονται σε 46.000 τόνους αιωρούμενων σωματιδίων και 600.000 τόνους οξειδίων του αζώτου και υδρογονανθράκων.

Παράλληλα, τα ταξί συμμετέχουν στο 50% της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης, με δεδομένο ότι εισέρχονται επανειλημμένως στο κέντρο της Αθήνας, όπου εκτελούν μεγάλο μέρος του μεταφορικού τους έργου.

Ελλάδα
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινές φυλάκισης σε 13 άτομα για παράνομες επιχορηγήσεις στη Φθιώτιδα

Ελλάδα / ΟΠΕΚΕΠΕ: Ποινές φυλάκισης σε 13 άτομα για παράνομες επιχορηγήσεις στη Φθιώτιδα

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, 12 από τους εμπλεκόμενους φέρονται να αποκόμισαν συνολικά παράνομα οφέλη άνω των 440.000 ευρώ, με τις επιδοτήσεις που έλαβε ο καθένας να κυμαίνονται από 13.000 έως και 91.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Νέα αίτηση αποφυλάκισης από τον καταδικασθέντα για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου

Ελλάδα / Νέα αίτηση αποφυλάκισης από τον καταδικασθέντα για τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου

Ο Ζακ Κωστόπουλος, ακτιβιστής για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα και γνωστός drag performer, έχασε τη ζωή του στις 21 Σεπτεμβρίου 2018 στο κέντρο της Αθήνας, έπειτα από άγριο ξυλοδαρμό έξω από κοσμηματοπωλείο της οδού Γλάδστωνος
LIFO NEWSROOM