«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία;

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
«Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα". Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία.». Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής
4

Είναι αναμφισβήτητα το τραγούδι του καλοκαιριού, είτε το λατρεύεις είτε σε εκνευρίζει, σου αρέσει - δεν σου αρέσει. Από τη στιγμή που εμφανίστηκε στο YouTube, πλησίασε τα 10 εκατομμύρια views σε λιγότερο από έναν μήνα και κάνει σταθερά 300.000 views την ημέρα. Είναι ένα βίντεο-φαινόμενο για τα ελληνικά δεδομένα, το τραγούδι ακούγεται παντού (το διασκεύασαν στο «X-Factor», το χόρεψαν στο «So you think you can dance»), έχει προκαλέσει διαμάχες και πλήθος συζητήσεων στα social media, το έχουν παρωδήσει, έχει γίνει meme, γνωρίζει μια απρόσμενη και ασύλληπτη επιτυχία, που, όπως και να τη δεις, είναι ο θρίαμβος της ποπ. Μιας ποπ που δεν συναντάς συχνά στην Ελλάδα, που δεν είναι μίζερη, δεν έχει κλάψα, που έχει κέφι και δροσιά και μπορείς να τη σιγομουρμουρίσεις, να σου κολλήσει σαν τσίχλα και να είναι κάτι μαζικό και τεράστιο – όπως θα έπρεπε να είναι η ποπ δηλαδή, για να δικαιολογήσει και το όνομά της. «Φήμες λένε πως μετά τις πρόσφατες τηλεοπτικές της εμφανίσεις η "Μάντισσα" βρίσκεται σε συζητήσεις για να ξεκινήσει τη δική της στήλη σε ψυχαγωγική εκπομπή πρωινής ζώνης» λέει η Μαρίνα Σάττι γελώντας. Είναι ένα πρόσωπο που συζητήθηκε πολύ τις τελευταίες εβδομάδες, περιζήτητο στα μέσα, που προσπαθεί να διαχειριστεί όσο πιο προσεκτικά γίνεται αυτό που της συμβαίνει. Και παρόλο που με τη «Μάντισσα» την έμαθαν όλοι, νέοι, γέροι, σε κάθε σημείο της Ελλάδας, δεν εμφανίστηκε ξαφνικά. Είναι ένα κορίτσι που έχει δουλέψει σκληρά και για χρόνια για να φτάσει εδώ που βρίσκεται σήμερα. Έχει άστρο, έχει λάμψη, έχει ταλέντο. «Δεν ξέρω τι με συμφέρει να πιστέψω για τη "Μάντισσα"», λέει. «Αν είναι θέμα τύχης, τότε με χαλάει να νιώθω έρμαιό της. Κι αν υπάρχει συνταγή, τότε ξενερώνω και νιώθω ότι χάνω τη μαγεία. Τα παλιά τα χρόνια έλεγαν για τις Μούσες που έφερναν την έμπνευση στους ανθρώπους. Αυτές επέλεγαν πότε και ποιον θα επισκεφθούν. Προτιμώ να πιστέψω σ' αυτές». Τη ρωτάω αν περίμενε όλο αυτό που ζει αυτήν τη στιγμή και αν μπορεί να το εξηγήσει. «Να σου πω την αλήθεια, επειδή είχα απορροφηθεί πολύ από τη δουλειά όσο καιρό το ετοίμαζα, δεν πρόλαβα να σκεφτώ κάτι άλλο πέραν της μουσικής και του βίντεο. Δεν ξέρω. Επειδή έχω δουλέψει πάρα πολύ κι έχω ασχοληθεί προσωπικά με το κάθε κομμάτι της διαδικασίας –από τη σύνθεση και την παραγωγή του ήχου ως τον σχεδιασμό του εξωφύλλου και τη χορογραφία και το βίντεο–, νιώθω πως όλο αυτό με αντιπροσωπεύει ολοκληρωτικά. Και ίσως, όταν δημιουργείς κάτι τόσο προσωπικό, τα υλικά να αποκτούν μια συνάφεια και να φέρουν ένα καθαρό μήνυμα. Κάπως έτσι το σκέφτομαι». Η «Μάντισσα» είναι το τρίτο κομμάτι της, μετά τη διασκευή του παραδοσιακού «Θα σπάσω κούπες» και της παιχνιδιάρικης «Νιφάδας» που σαρώνει στο YouTube (το «Θα σπάσω κούπες» κοντεύει τα 12 εκατομμύρια views!). Το τραγούδι, που είναι μια πρωτότυπη σύνθεση –και όχι διασκευή–, βασίζεται σε παραδοσιακό ηπειρώτικο μοτίβο με στίχους ερωτικούς, που θα μπορούσαν να ανήκουν σε δημοτικό τραγούδι. «Έγραψα τη μουσική προς τα τέλη Γενάρη, στο σπίτι μου στη Νέα Σμύρνη», λέει. «Τους στίχους τους έγραψε ο Μιχάλης δύο-τρεις εβδομάδες μετά, μάλλον στο σπίτι του στην Αλεξανδρούπολη. Τον παραδέχτηκα όταν μου παρουσίασε την ιδέα της "Μάντισσας". Νομίζω πως μιλάει για την εσωτερική διαδρομή του καθενός μας μέχρι να βρει αυτό που ψάχνει – εγώ τουλάχιστον έτσι το διαβάζω».

Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε.


Πέρα από το κομμάτι, το –απλούστατο– βίντεο είναι ένα από τα πιο feelgood και χαρούμενα που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, ένα μονοπλάνο στους δρόμους του Ψυρρή, με κορίτσια να χορεύουν... R&B. «Η ιδέα για το βίντεο ήταν δική μου» λέει. «Αλλά τίποτα δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς τους KIMINO. Ήθελα να βγω σ' αυτόν το δρόμο, που –καλώς ή κακώς– έχει ταυτιστεί με μια αίσθηση ντέκας και πιθανόν να προκαλεί αρνητικούς συνειρμούς, να χορέψω με τις φίλες μου, να μετουσιωθεί όλο αυτό σε κάτι άλλο και να γουστάρουμε. Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα».

 

Μαρίνα Σάττι - Μάντισσα

Τη ρωτάω αν διαβάζει τα σχόλια που γράφτηκαν και γράφονται ασταμάτητα για το κομμάτι, καλά, κακά, φρικτά και απαίσια. «Στην αρχή διάβασα κάποια σχόλια, γιατί ήθελα να πάρω ένα feedback, αλλά τώρα όχι πια. Εντάξει, έκανα αυτό που είχα να κάνω, έστειλα το τραγούδι στην ευχή και τώρα πρέπει να πάω παρακάτω. Ένα σχόλιο που συγκράτησα έλεγε "νόμιζα πως η "Μάντισσα" ήταν διασκευή παραδοσιακού τραγουδιού". Κι ένα ακόμα καλύτερο έλεγε "παλιοπ*****α, σατανίστρια, νέο ταξικό σκουπίδι, μας τα 'χεις κάνει τσουρέκια με το θα πετώ, θα πετώ", συν κάτι ακόμα που δεν μπορώ να πω. #freemantissa». Της ζητάω να σχολιάσει τις παρωδίες και τα χιουμοριστικά βίντεο της «Μάντισσας» που έχουν εμφανιστεί και χαμογελάει: «Τιμή μου και τους ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και το ενδιαφέρον τους».


«Τι ετοιμάζεις για το καλοκαίρι;» «Θα κάνουμε κάποιες εμφανίσεις μαζί με τις αγαπημένες μου Fonés, ξεκινώντας από τον Κήπο του Μεγάρου Μουσικής στις 12 Ιουλίου. Έπειτα θέλω να ασχοληθώ λίγο με το σπιτάκι μου και τα φυτά μου, να ξαναρχίσω το τρέξιμο στην παραλία, να ακούσω με ηρεμία κάποια καινούργια άλμπουμ που έχω αγοράσει, και αν είμαι τυχερή και μου 'ρθει καμιά ιδέα, να προσπαθήσω να γράψω κι εγώ τίποτα. Καλά να 'μαστε και βλέπουμε».

 
«Μαρίνα, έχει τίμημα η επιτυχία;» «Η επιτυχία είναι ένα αποτέλεσμα. Τίμημα έχει η πορεία ως εκεί».

«Μάντισσα», πες μας, έχει τίμημα η επιτυχία; Facebook Twitter
Είπε ένας κύριος "το κέντρο της Αθήνας είναι ένας τόπος όπου όλα τα σώματα και όλες τους οι διαθέσεις είναι ευπρόσδεκτα – ή θα έπρεπε να είναι" και πολύ τον εκτίμησα. Φωτο: Κοσμάς Κουμιανός, Βοηθός Φωτογράφου: Γιώργος Μακρής

satti.link/Facebook

satti.link/Instagram

satti.link/YouTube

To άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Ζούμε σ' ένα πλανήτη που νιώθουμε μειονεκτικά αν δεν πούμε τη γνώμη μας για το οτιδήποτε. Κυρίως όμως να κάνουμε αρνητική κριτική, μάλλον ούτε καν κριτική, κάποιες φορές υπάρχει εμετικό παραλήρημα για γεγονότα που δεν επηρεάζουν τη ζωή μας στο ελάχιστο. Κανείς δεν αρκείται στο μ' αρέσει, δεν μ αρέσει κάτι. Θέλει να χώσει μπινελίκι χολή και κακία σ' έναν εντελώς άγνωστο άνθρωπο. Γιατί;;;Γιατί δεν του αρέσει ένα τραγούδι.
Αναφορικά με τον τύπο που την έβρισε τόσο ευρηματικά, πόσο loser και σκατόψυχος πρέπει να είσαι ρε φίλε για να τρέφεις τόσο μίσος για μια νέα κοπέλα που κάνει με ειλικρίνεια και αγάπη το μεράκι της και τα καταφέρνει... Σου ζήτησε κάτι; Σου στέρησε κάτι; Πόσο άχρηστο πάει το οξυγόνο που στερείς απ'τους υπόλοιπους, ρε φίλε... Πιο loser πεθαίνεις...
Εγώ αναρωτιέμαι τι είναι πιο τρελό, ότι την βριζει κάποιος του οποίου δεν του ζήτησε ή του στέρησε κάτι, ή το γεγονός ότι υπάρχει κόσμος ο οποίος πιστεύει στην πιο επική μ@λ@κι@ του πλανήτη που είναι όλη αυτή η ιστορία με την νέα τάξη πραγμάτων την οποία και καλά προωθουνε κάποιοι μέσα από τη μουσική και αυτοί που το υποστηρίζουν μπλέκουνε μέσα στην ίδια φάση σατανισμο, illuminati, UFO, ιερογλυφικά από την Αίγυπτο, ανθρωπόμορφες σαυρες από το Ισραήλ, και ότι άλλη μπούρδα μπορεί να κατεβάσει η κεφάλα τους! Παλιά γινόταν στο αμερικα με τον Kanye και τον jay z και τώρα με τη Μαρίνα Σάττι στο ελλάντα!!! καμμία ελπίδα...
Ακριβώς όπως τα λέει και στην αρχή του το άρθρο η "μάντισσα" είναι η επιτυχία του καλοκαιριού, και έχει κάτι που σου κολλάει. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται επιτυχία μέσω YouTube. "Πρωτοπόρος" ήταν ο Παντελίδης και καλοκαιρινή επιτυχία μέσω της συγκεκριμένης πλατφόρμας έγινε είχε γίνει πριν 2 χρόνια η "πιο ωραία στην Ελλάδα". Η Σαττι έχει πολύ ταλέντο και φέρνει κάτι διαφορετικό και ωραίο, αλλά ο τρόπος που έγινε γνωστή δεν είναι καινούριος.