Black Sabbath: Αυλαία για ένα από τα μεγαλύτερα ροκ συγκροτήματα όλων των εποχών Facebook Twitter
Η αρχική σύνθεση του συγκροτήματος ήταν: Όζι Όζμπορν στα φωνητικά, Tony Iommi στην κιθάρα, Geezer Butler στο μπάσο και Bill Ward στα ντραμς. Φωτο: Black Sabbath Official Facebook

Black Sabbath: Αυλαία για ένα από τα μεγαλύτερα ροκ συγκροτήματα όλων των εποχών

3
  • Το Σάββατο που μας πέρασε οι Black Sabbath αποχαιρέτησαν το κοινό τους με μια δίωρη συναυλία στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας, στην πόλη που έκαναν την πρώτη τους εμφάνιση το μακρινό 1968. Ήταν ο τελευταίος σταθμός από τους 81 της τελευταίας περιοδείας τους με τίτλο "The End Tour".
  • Η αρχική σύνθεση του συγκροτήματος ήταν: Όζι Όζμπορν στα φωνητικά, Tony Iommi στην κιθάρα, Geezer Butler στο μπάσο και Bill Ward στα ντραμς. Αρχικά το συγκρότημα έπαιζε μπλουζ, όμως στη συνέχεια υιοθέτησαν τον σκληρό ήχο που τους έκανε πασίγνωστους σε όλο τον κόσμο.
  • Ο κιθαρίστας Iommi και ο ντράμερ Ward ήρθαν σε επαφή με τον Όζι, όταν διάβασαν την αγγελία που είχε αφήσει ο τελευταίος σε ένα κατάστημα με μουσικά όργανα: "Ozzy Zig Needs Gig –has own PA". Το αρχικό όνομα του συγκροτήματος ήταν "Polka Tulk Blues Band".
  • Άλλαξαν το όνομα τους, όταν έγραψαν το τραγούδι Black Sabbath και αποφάσισαν να κάνουν μια στροφή σε πιο σκοτεινούς ήχους και μυστήριους στίχους.
  • Ο Όζμπορν εγκατέλειψε το συγκρότημα του 1979 για να επανέλθει το 1997.
  • Ο Iommi, ένας από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες και βασικός συνθέτης του συγκροτήματος, είχε χάσει τις άκρες δύο δαχτύλων του σε ένα ατύχημα στο εργοστάσιο που δούλευε λίγα χρόνια πριν δημιουργηθούν οι Black Sabbath. Στην αρχή σκέφτηκε να παρατήσει τη μουσική, αλλά στη συνέχεια και με τη βοήθεια δύο πλαστικών προσθετικών μελών, δημιούργησε μερικές από τις πιο κλασικές μελωδίες της ροκ μουσικής.
Black Sabbath: Αυλαία για ένα από τα μεγαλύτερα ροκ συγκροτήματα όλων των εποχών Facebook Twitter
«Θυμάμαι να παίζω στην παμπ Crown στο Μπέρμιγχαμ και να σκέφτομαι: αυτό θα είναι καλό για καμιά διετία, να πίνουμε μερικές μπύρες και να αυτοσχεδιάζουμε. Αλλά αυτή ήταν η αρχή για την πιο απίστευτη περιπέτεια που μπορεί κανείς να φανταστεί. Έζησα την καλύτερη ζωή μέσα από όλο αυτό».

 

  • Έχει γράψει επίσης τραγούδι για τη Eurovision. Τη συμμετοχή της Αρμενίας του 2014 "Lonely planet".
  • Ο Butler έγραψε τους περισσότερους στίχους των τραγουδιών, ακολουθώντας τις φωνητικές μελωδίες που σκάρωνε ο Όσμπορν.
  • Ίσως το πιο γνωστό τους κομμάτι, το Paranoid, γράφτηκε μέσα σε 20 λεπτά, όταν συνειδητοποίησαν ότι δεν είχαν αρκετά τραγούδια για να γεμίσουν τον δεύτερο τους δίσκο.
  • Η μουσική και γενικότερα το στυλ των Black Sabbath ερχόταν σε μεγάλη αντίθεση με τη χίπικη κουλτούρα των 60s και 70s. Θεωρούνται οι εφευρέτες του heavy metal και το άλμπουμ τους Paranoid η γέννηση του είδους. Πούλησαν συνολικά 70 εκ. δίσκους.
  • Λέγεται ότι ο Έλτον Τζον είναι μεγάλος θαυμαστής του συγκροτήματος και έχει δηλώσει ότι είναι το μοναδικό hard rock συγκρότημα που μπορεί να ακούσει.
  • Το τραγούδι "Fairies Wear Boots" εμπνεύστηκε από ένα περιστατικό όπου νεοναζί (φορώντας τις γνωστές μπότες) διέλυσαν μια από τις πρώτες τους συναυλίες.

 

  • Ασφαλώς ένας από τους λόγους της μεγάλης επιτυχίας του συγκροτήματος ήταν η χαρισματική προσωπικότητα του ηγέτη τους Όζι Όζμπορν. Πολλά έχουν ακουστεί για τον άνθρωπο που προσωποποιούσε το τρίπτυχο "sex, drugs and rock 'n' roll" για τόσες δεκαετίες. Η ιστορία με τη νυχτερίδα αποτελεί αναμφίβολα μια από τις πιο γνωστές. Ναι, είναι αλήθεια ότι σε συναυλία του έχει δαγκώσει και αποκεφαλίσει μια νυχτερίδα, όμως όπως έχει πει επανειλημμένως το έκανε πιστεύοντας ότι είναι ψεύτικη.
  • Έχει δηλώσει επίσης ότι η «η μόνη μαύρη μαγεία με την οποία ασχολήθηκαν ποτέ οι Black Sabbath ήταν ένα κουτί σοκολάτες».
  • Η σκληρή του εικόνα αποδομήθηκε κάπως μετά τις τέσσερις σεζόν του ριάλιτι "The Osbournes" που ακολουθούσε τη ζωή της οικογένειάς του. Η εκπομπή πάντως άνοιξε μια τηλεοπτική καριέρα στη γυναίκα του Sharon Osborne.
  • Μιλώντας στο BBC, πριν από την τελευταία συναυλία, ο Osbourne έκανε λόγο για «έναν κυκεώνα συναισθημάτων».  Και πρόσθεσε: «Θυμάμαι να παίζω στην παμπ Crown στο Μπέρμιγχαμ  και να σκέφτομαι: αυτό θα είναι καλό για καμιά διετία, να πίνουμε μερικές μπύρες και να αυτοσχεδιάζουμε. Αλλά αυτή ήταν η αρχή για την πιο απίστευτη περιπέτεια που μπορεί κανείς να φανταστεί. Έζησα την καλύτερη ζωή μέσα από όλο αυτό».
  • Το τελευταίο τραγούδι στην τελευταία τους συναυλία, που μεταδόθηκε και ζωντανά από τη σελίδα του συγκροτήματος, ήταν φυσικά η πρώτη τους επιτυχία, το θρυλικό "Paranoid".

Μουσική
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
Οι Black Sabbath δεν ήταν μόνο με τον Ozzy, αλλά από την μπάντα πέρασαν γνωστοί heavy rock μουσικοί όπως ο Ronnie James Dio, ο Ian Gillan, o Glen Hughes, o Tony Martin, o θρυλικός ντράμμερ Cozy Powel, o Bobby Rondinelli, o Vinny Appice o επι δεκαπέντε χρόνια κημπορντίστας Geof Nicholls (ο οποίος πέθανε πρίν λίγες μέρες) κ.α.