Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
2

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Oι Migos αυτήν τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna.

Μπορεί η Lady Gaga τελικά να καθήλωσε τους πάντες με την ιπτάμενη εμφάνισή της στο φετινό Super Bowl, δεν έμειναν όμως όλοι ευχαριστημένοι, ούτε συμφώνησαν με τη συγκεκριμένη επιλογή του δημοφιλούς τηλεοπτικού σόου της Αμερικής. Και δεν ασχολούμαι με αυτό το περιστατικό για να κάνω πολιτικό σχόλιο – επί τη ευκαιρία, μια χαρά ήταν η εμφάνισή της από πολιτικής απόψεως, αν προσπεράσει κανείς το πρώτο επίπεδο και επικεντρωθεί στο περιεχόμενο των τραγουδιών.


Αφορμή για να γράψω στάθηκε το ότι φέτος υπήρχε ένας τύπος που μάζευε υπογραφές για να μην εμφανιστεί η Gaga στο πιο σημαντικό αθλητικό σόου της Αμερικής και τη θέση της να πάρουν οι Migos. Μάζεψε περίπου 70.000 υπογραφές και εκεί που δεν θα του έδινε κανείς σημασία, κατάφερε να δημιουργήσει σούσουρο γύρω από το γκρουπ. «Και ποιοι είναι αυτοί οι Migos;», θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος που δεν ξέρει.


Για να το πούμε απλά, οι Migos αυτή τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna. Όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί τους, από τον Drake –με τον οποίο ήδη συνεργάζονται– μέχρι τον Kanye West, που έφαγε χυλόπιτα.

«Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού.»


Όλα ξεκίνησαν μ' ένα κομμάτι, το "Versace", στο οποίο η συγκεκριμένη λέξη επαναλαμβάνεται κάθε 2 δευτερόλεπτα. Το βίντεο βγήκε πριν από 4 χρόνια και έγινε viral. Όταν το άκουγες, νόμιζες ότι ήταν one-hit wonder, δηλαδή ότι προερχόταν από μια μπάντα που δεν συγκρατούσες το όνομά της, μόνο το τραγούδι, και θα ξεχνιόταν σύντομα, όπως τόσες άλλες πριν από αυτήν. Οι Migos απέδειξαν ότι δεν ήταν καθόλου τυχαίοι και ότι ήρθαν για να μείνουν. Με το "Versace" έγιναν πάμπλουτοι.


Πόσο μεγάλη είναι πλέον η απήχησή τους αποδείχτηκε πρόσφατα, όταν ένας τηλεοπτικός σταρ, ο Donald Glover, τους ευχαρίστησε με αφορμή τη Χρυσή σφαίρα που κέρδισε για τη σειρά "Atlanta", κάτι που πραγματικά δεν έχει ξαναγίνει.


Αυτό εξηγείται εν μέρει επειδή είναι γέννημα-θρέμμα της Ατλάντα. Η μεταξύ τους συγγένεια είναι περίεργη. Ο Quavo είναι θείος του Takeoff και ο Οffset είναι ξάδελφος του Quavo. Και οι τρεις είναι συνομήλικοι κι έχουν μεγαλώσει μαζί, σαν αδέρφια. Φυσικά, χρησιμοποιούν ψευδώνυμα. Δημιούργησαν το γκρουπ το 2009, φτιάχνοντας μουσική μόνοι τους, στο υπόγειο του σπιτιού τους. Διάλεξαν το όνομα Migos επειδή παραπέμπει στο εμπόριο ναρκωτικών που γίνεται στην Georgia. Η πιο αθώα σημασία του είναι «αγόρια».


Έχουν συνεργαστεί με όλα τα «καλά» παιδιά (DJ Khaled, Drake) και όλα τα «κακά» (Gucci Mane). Οι ίδιοι δεν αποφεύγουν τα μπλεξίματα. Σε συναυλία τους σε πανεπιστήμιο της Georgia το 2015 καθυστέρησαν να ανέβουν στη σκηνή μιάμιση ώρα περίπου και έπαιξαν μόνο μισή, αντί για 45 λεπτά που έγραφε το συμβόλαιό τους. Έτσι, κίνησαν τις υποψίες της Ασφάλειας του πανεπιστημίου, που εξαιτίας της δυνατής μυρωδιάς μαριχουάνας που έβγαινε από τα καμαρίνια τους έκανε έλεγχο και τελικά τους συνέλαβε για οπλοκατοχή και κατοχή παράνομων ουσιών. Βέβαια, το πανεπιστήμιο ήξερε για τις φήμες περί βίαιης συμπεριφοράς που τους ακολουθούσαν, αλλά τους άφησε να παίξουν ως headliners. Από αυτή την ιστορία ο Οffset κατέληξε στη φυλακή, επειδή του φόρτωσαν επιπλέον κατηγορίες για ξυλοδαρμό ενός συγκρατούμενού του και επειδή προκάλεσε εξέγερση κατά τη διάρκεια της κράτησής του. Το 2016 τον συνέλαβαν ξανά, επειδή οδηγούσε χωρίς άδεια, αλλά τη γλίτωσε.

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν πετυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.

Παρά τα προβλήματά τους με τις Αρχές, ξεπέρασαν τα σύνορα της Αμερικής και βρέθηκαν για συναυλία μέχρι και στη Νιγηρία. Ο Quavo δήλωσε στο "Fader": «Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού. Εκπροσωπούμε τον κόσμο, όλο τον κόσμο, όχι κάποια συγκεκριμένα άτομα σε ένα σημείο».


Και πόσο δίκιο έχει. Για παράδειγμα, το «Dab» του Snik και του Ypo είναι η μεγαλύτερη ελληνική επιτυχία των τελευταίων χρόνων, στην Αμερική όμως έτσι ονομάζεται μια χορευτική κίνηση από την underground σκηνή στην Ατλάντα που έκαναν γνωστή οι Migos πριν από όλους.


Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε το δεύτερο επίσημο άλμπουμ τους. Έχει τίτλο "CULTURE" και το έβγαλαν στην Def Jam. Πριν από αυτό ήταν για πολύ καιρό ανεξάρτητοι. Το πρώτο κομμάτι που έγινε γνωστό από το άλμπουμ, το "Bad and Boujee", εκτοξεύτηκε στην κορυφή του Billboard.


Από την άλλη, το "CULTURE" έχει αποθεωθεί ήδη τόσο πολύ από την ξένη κριτική, που κάνει εντύπωση. Το περιοδικό FACT τόλμησε να πει ότι είναι για τη γενιά τους ό,τι ήταν τα σκαθάρια στα 60s.


Ο John Twells γράφει για το άλμπουμ τους, λες και ανακάλυψε χρυσό: «Είναι μια μηχανή του χρόνου. Μια αφήγηση χαμηλών τόνων για το ραπ του 2017 που δημιούργησε τρεις από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς της ραπ σκηνής. Αν το αγνοήσεις, στην καλύτερη θα είναι από βαρεμάρα, στη χειρότερη, από άγνοια. Οι Quavo, Offset και Takeoff είναι οι Beatles της γενιάς μας και αν το "CULTURE" είναι το "Revolver", αυτό σημαίνει ότι έχουμε να περιμένουμε ένα "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Ανυπομονούμε».


Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν επιτυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.


«Ο τίτλος του νέου άλμπουμ αφορά την κουλτούρα της χιπ χοπ μουσικής, και πρέπει να τη γνωρίσουν όλοι. Είναι η εποχή που πρέπει να διεκδικήσουμε τον χώρο μας, να πούμε ότι είμαστε οι Migos, και να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι έχουμε κάνει πολύ καλή μουσική. Οι Migos είναι κουλτούρα. Σοβαρά. Υπάρχουν καλλιτέχνες που θεωρούνται καλύτεροι από μας και αναγνωρίζονται, ενώ αντιγράφουν το στυλ μας», αναφέρει ο Offset.


Ίσως, για να θεωρηθεί ένα άλμπουμ τόσο σπουδαίο, πρέπει να περιέχει χορευτική μουσική, να κάνει πωλήσεις και μια αξιοσημείωτη πορεία. Οι Migos έχουν καταφέρει τα δύο από τα τρία. Μένει να δούμε τώρα προς τα πού θα κατευθυνθούν.

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Μουσική / Παύλος Παυλίδης: «Δεν ξέρω αν τελικά θα σώσει τον κόσμο η ομορφιά, θέλω όμως να την εμπιστευτώ»

Με αφορμή την εμφάνισή του στο φετινό Release Athens, ο δημοφιλής τραγουδοποιός μιλά στη LiFΟ για το νέο του άλμπουμ «Μπρανκαλεόνε», για την ποίηση, την τραπ και τον ΛΕΞ, τις ευκαιρίες που δίνει στους ανθρώπους, καθώς και για την ωμή, απρόκλητη βία που τον οδήγησε να γράψει το τραγούδι «Ένα αλλιώτικο παιδάκι» για τον Ζακ Κωστόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Λογω αυτης της παρηκμασμενης κουλτουρας ψηφισαν τραμπ στην Αμερικη.Οσο για τους Beatles καμια μα καμια απολυτως σχεση με αυτους τους ρυπαρους τυπαδες...
; Τι σχέση έχουν αυτοί με τους Beatles;;; Ποια views;Αυτό δεν είναι χιπ-χοπ. Είναι ΣΚΟΥΠΙΔΙ, ηλεκτρονικές πορδές, το απόλυτο κενό. Στίχοι: λεφτά, σεξ, ναρκωτικά, συμμορίες, ακατάσχετη επιδειξιομανία με βρισιές και τα συναφή. Να σου λύσω την απορία εγώ, προς τα που θα κατευθυνθούν; Προς την αφάνεια, από κει που προήλθαν. Έλεος.