Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
2

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Oι Migos αυτήν τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna.

Μπορεί η Lady Gaga τελικά να καθήλωσε τους πάντες με την ιπτάμενη εμφάνισή της στο φετινό Super Bowl, δεν έμειναν όμως όλοι ευχαριστημένοι, ούτε συμφώνησαν με τη συγκεκριμένη επιλογή του δημοφιλούς τηλεοπτικού σόου της Αμερικής. Και δεν ασχολούμαι με αυτό το περιστατικό για να κάνω πολιτικό σχόλιο – επί τη ευκαιρία, μια χαρά ήταν η εμφάνισή της από πολιτικής απόψεως, αν προσπεράσει κανείς το πρώτο επίπεδο και επικεντρωθεί στο περιεχόμενο των τραγουδιών.


Αφορμή για να γράψω στάθηκε το ότι φέτος υπήρχε ένας τύπος που μάζευε υπογραφές για να μην εμφανιστεί η Gaga στο πιο σημαντικό αθλητικό σόου της Αμερικής και τη θέση της να πάρουν οι Migos. Μάζεψε περίπου 70.000 υπογραφές και εκεί που δεν θα του έδινε κανείς σημασία, κατάφερε να δημιουργήσει σούσουρο γύρω από το γκρουπ. «Και ποιοι είναι αυτοί οι Migos;», θα αναρωτηθεί εύλογα κάποιος που δεν ξέρει.


Για να το πούμε απλά, οι Migos αυτή τη στιγμή είναι το πιο καυτό ραπ συγκρότημα στον πλανήτη. Τα βίντεό τους πλέον πλησιάζουν σε κλικ αυτά της Beyoncé και της Rihanna. Όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί τους, από τον Drake –με τον οποίο ήδη συνεργάζονται– μέχρι τον Kanye West, που έφαγε χυλόπιτα.

«Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού.»


Όλα ξεκίνησαν μ' ένα κομμάτι, το "Versace", στο οποίο η συγκεκριμένη λέξη επαναλαμβάνεται κάθε 2 δευτερόλεπτα. Το βίντεο βγήκε πριν από 4 χρόνια και έγινε viral. Όταν το άκουγες, νόμιζες ότι ήταν one-hit wonder, δηλαδή ότι προερχόταν από μια μπάντα που δεν συγκρατούσες το όνομά της, μόνο το τραγούδι, και θα ξεχνιόταν σύντομα, όπως τόσες άλλες πριν από αυτήν. Οι Migos απέδειξαν ότι δεν ήταν καθόλου τυχαίοι και ότι ήρθαν για να μείνουν. Με το "Versace" έγιναν πάμπλουτοι.


Πόσο μεγάλη είναι πλέον η απήχησή τους αποδείχτηκε πρόσφατα, όταν ένας τηλεοπτικός σταρ, ο Donald Glover, τους ευχαρίστησε με αφορμή τη Χρυσή σφαίρα που κέρδισε για τη σειρά "Atlanta", κάτι που πραγματικά δεν έχει ξαναγίνει.


Αυτό εξηγείται εν μέρει επειδή είναι γέννημα-θρέμμα της Ατλάντα. Η μεταξύ τους συγγένεια είναι περίεργη. Ο Quavo είναι θείος του Takeoff και ο Οffset είναι ξάδελφος του Quavo. Και οι τρεις είναι συνομήλικοι κι έχουν μεγαλώσει μαζί, σαν αδέρφια. Φυσικά, χρησιμοποιούν ψευδώνυμα. Δημιούργησαν το γκρουπ το 2009, φτιάχνοντας μουσική μόνοι τους, στο υπόγειο του σπιτιού τους. Διάλεξαν το όνομα Migos επειδή παραπέμπει στο εμπόριο ναρκωτικών που γίνεται στην Georgia. Η πιο αθώα σημασία του είναι «αγόρια».


Έχουν συνεργαστεί με όλα τα «καλά» παιδιά (DJ Khaled, Drake) και όλα τα «κακά» (Gucci Mane). Οι ίδιοι δεν αποφεύγουν τα μπλεξίματα. Σε συναυλία τους σε πανεπιστήμιο της Georgia το 2015 καθυστέρησαν να ανέβουν στη σκηνή μιάμιση ώρα περίπου και έπαιξαν μόνο μισή, αντί για 45 λεπτά που έγραφε το συμβόλαιό τους. Έτσι, κίνησαν τις υποψίες της Ασφάλειας του πανεπιστημίου, που εξαιτίας της δυνατής μυρωδιάς μαριχουάνας που έβγαινε από τα καμαρίνια τους έκανε έλεγχο και τελικά τους συνέλαβε για οπλοκατοχή και κατοχή παράνομων ουσιών. Βέβαια, το πανεπιστήμιο ήξερε για τις φήμες περί βίαιης συμπεριφοράς που τους ακολουθούσαν, αλλά τους άφησε να παίξουν ως headliners. Από αυτή την ιστορία ο Οffset κατέληξε στη φυλακή, επειδή του φόρτωσαν επιπλέον κατηγορίες για ξυλοδαρμό ενός συγκρατούμενού του και επειδή προκάλεσε εξέγερση κατά τη διάρκεια της κράτησής του. Το 2016 τον συνέλαβαν ξανά, επειδή οδηγούσε χωρίς άδεια, αλλά τη γλίτωσε.

Πώς οι Migos έγιναν φαινόμενο της ραπ Facebook Twitter
Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν πετυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.

Παρά τα προβλήματά τους με τις Αρχές, ξεπέρασαν τα σύνορα της Αμερικής και βρέθηκαν για συναυλία μέχρι και στη Νιγηρία. Ο Quavo δήλωσε στο "Fader": «Το στυλ μας είναι παγκόσμιο. Δεν είναι τοπικό ή μόνο για ένα μέρος. Είναι διεθνές. Γι' αυτό οι άνθρωποι νιώθουν ότι μπορούν να ταυτιστούν μαζί μας και γι' αυτό νιώθουμε κι εμείς ότι μπορούμε να ταυτιστούμε μαζί τους. Επειδή υπάρχει παντού. Εκπροσωπούμε τον κόσμο, όλο τον κόσμο, όχι κάποια συγκεκριμένα άτομα σε ένα σημείο».


Και πόσο δίκιο έχει. Για παράδειγμα, το «Dab» του Snik και του Ypo είναι η μεγαλύτερη ελληνική επιτυχία των τελευταίων χρόνων, στην Αμερική όμως έτσι ονομάζεται μια χορευτική κίνηση από την underground σκηνή στην Ατλάντα που έκαναν γνωστή οι Migos πριν από όλους.


Πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε το δεύτερο επίσημο άλμπουμ τους. Έχει τίτλο "CULTURE" και το έβγαλαν στην Def Jam. Πριν από αυτό ήταν για πολύ καιρό ανεξάρτητοι. Το πρώτο κομμάτι που έγινε γνωστό από το άλμπουμ, το "Bad and Boujee", εκτοξεύτηκε στην κορυφή του Billboard.


Από την άλλη, το "CULTURE" έχει αποθεωθεί ήδη τόσο πολύ από την ξένη κριτική, που κάνει εντύπωση. Το περιοδικό FACT τόλμησε να πει ότι είναι για τη γενιά τους ό,τι ήταν τα σκαθάρια στα 60s.


Ο John Twells γράφει για το άλμπουμ τους, λες και ανακάλυψε χρυσό: «Είναι μια μηχανή του χρόνου. Μια αφήγηση χαμηλών τόνων για το ραπ του 2017 που δημιούργησε τρεις από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς της ραπ σκηνής. Αν το αγνοήσεις, στην καλύτερη θα είναι από βαρεμάρα, στη χειρότερη, από άγνοια. Οι Quavo, Offset και Takeoff είναι οι Beatles της γενιάς μας και αν το "CULTURE" είναι το "Revolver", αυτό σημαίνει ότι έχουμε να περιμένουμε ένα "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band". Ανυπομονούμε».


Ο ενθουσιασμός του βασίζεται στο ότι οι Migos ξεπέρασαν επιτυχημένα τη φάση που κυριαρχούσε στο χιπ χοπ με τα mixtapes. Οι ίδιοι, πάντως, ισχυρίζονται ότι αξίζουν αυτού του είδους την αποδοχή και την αποδίδουν στη σκληρή δουλειά και στο ταλέντο τους. Μεταξύ μας, το 'χουν πάρει και λίγο πάνω τους.


«Ο τίτλος του νέου άλμπουμ αφορά την κουλτούρα της χιπ χοπ μουσικής, και πρέπει να τη γνωρίσουν όλοι. Είναι η εποχή που πρέπει να διεκδικήσουμε τον χώρο μας, να πούμε ότι είμαστε οι Migos, και να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι έχουμε κάνει πολύ καλή μουσική. Οι Migos είναι κουλτούρα. Σοβαρά. Υπάρχουν καλλιτέχνες που θεωρούνται καλύτεροι από μας και αναγνωρίζονται, ενώ αντιγράφουν το στυλ μας», αναφέρει ο Offset.


Ίσως, για να θεωρηθεί ένα άλμπουμ τόσο σπουδαίο, πρέπει να περιέχει χορευτική μουσική, να κάνει πωλήσεις και μια αξιοσημείωτη πορεία. Οι Migos έχουν καταφέρει τα δύο από τα τρία. Μένει να δούμε τώρα προς τα πού θα κατευθυνθούν.

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

2 σχόλια
Λογω αυτης της παρηκμασμενης κουλτουρας ψηφισαν τραμπ στην Αμερικη.Οσο για τους Beatles καμια μα καμια απολυτως σχεση με αυτους τους ρυπαρους τυπαδες...
; Τι σχέση έχουν αυτοί με τους Beatles;;; Ποια views;Αυτό δεν είναι χιπ-χοπ. Είναι ΣΚΟΥΠΙΔΙ, ηλεκτρονικές πορδές, το απόλυτο κενό. Στίχοι: λεφτά, σεξ, ναρκωτικά, συμμορίες, ακατάσχετη επιδειξιομανία με βρισιές και τα συναφή. Να σου λύσω την απορία εγώ, προς τα που θα κατευθυνθούν; Προς την αφάνεια, από κει που προήλθαν. Έλεος.