Νέα μελέτη: Γιατί οι πρώην καπνιστές παίρνουν βάρος όταν κόβουν το τσιγάρο;

Νέα μελέτη: Γιατί οι πρώην καπνιστές παίρνουν βάρος όταν κόβουν το τσιγάρο; Facebook Twitter
15

Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση PLoS ONE 

Μελέτες έχουν δείξει ότι, όταν οι καπνιστές αποχαιρετούν τη βλαβερή συνήθεια, το 80%  παίρνει επτά κιλά κατά μέσο όρο. Θα φανταζόταν κανείς αυτό συμβαίνει επειδή οι τέως καπνιστές τρώνε περισσότερο λόγω νευρικότητας ή άλλων ψυχολογικών παραγόντων. Το περίεργο όμως είναι ότι αυτή η αύξηση βάρους παρατηρείται ακόμα και σε όσους διατηρούν σταθερή την πρόσληψη θερμίδων.

Μια μικρή μελέτη στην Ελβετία προσφέρει τώρα μια φαινομενικά απίθανη εξήγηση η οποία όμως έχει μια βάση: τα επιπλέον κιλά προέρχονται από αλλαγές στα μικρόβια του εντέρου, οι οποίες αυξάνουν την πρόσληψη ενέργειας από τις τροφές.


 
Ίσως ακούγεται απίθανο το φαινόμενο αυτό να οφείλεται στη μικροχλωρίδα του εντέρου, ωστόσο η βιβλιογραφία των τελευταίων ετών εμπλέκει τους μικροσκοπικούς φιλοξενούμενους σε μια πληθώρα δεινών όπως η παχυσαρκία, ο διαβήτης, ακόμα και σε ψυχικές διαταραχές.

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ