Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s

Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Gloria, 1953, Ιδιωτική συλλογή
1

O George Quaintance ήταν ένας καλλιτέχνης πολύ τολμηρός για την εποχή του. Ένας πολυτάλαντος άνθρωπος που ακολούθησε πολλά μονοπάτια αλλά δεν αξιώθηκε όσο ζούσε, να βιώσει την επιτυχία και την καταξίωση που επρόκειτο να ακολουθήσει. Αν είχε γεννηθεί μερικές δεκαετίες αργότερα, σήμερα η ανθρωπότητα ίσως και να τον γνώριζε ως μια πολυσχιδή προσωπικότητα, μια εκρηκτική περσόνα ίσως και ως έναν ιδιοφυή καλλιτέχνη όπως ο ίδιος φιλοδοξούσε να είναι.

Αλλά ο Quaintance, ο οποίος πέθανε το 1957, έζησε και εργάστηκε σε μια συντηρητική εποχή που η ομοφυλοφιλία ήταν σχεδόν απαγορευμένη, και στους φανταχτερούς (στα όρια του κιτς) πίνακές του με το έντονο ομοφυλοφιλικό περιεχόμενο η απεικόνιση γεννητικών οργάνων ήταν εκτός συζήτησης. Σε μια εποχή πριν το Stonewall, τη σεξουαλική επανάσταση, τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και την κρίση του AIDS, ο Quaintance και η camp ερωτική τέχνη που παρήγαγε ισορροπούσαν μεταξύ συνενοχής και κατακραυγής.

Μισό αιώνα μετά, ο φανταστικός κόσμος που δημιούργησε ο Quaintance, ο οποίος κατοικείται από Λατίνους εραστές, παντοδύναμους ταυρομάχους, σωματώδεις καουμπόηδες, Αρχαίους Έλληνες με γυαλισμένα μπράτσα και μεγάλα στέρνα, εξακολουθεί να γοητεύει και να εμπνέει. Οι 55 πίνακες που ζωγράφισε, σπάνια εμφανίζονται σε δημοπρασίες αφού πωλούνται ιδιωτικώς σε αστρονομικά αλλά απόρρητα συνήθως νούμερα. Το έργο του Quaintance, ενέπνευσε μια γενιά καλλιτεχνών ανάμεσά τους οι Tom of Finland, Χάρι Μπους, Etienne και άλλοι.

Μεγαλωμένος σε ένα αγρόκτημα σε αγροτική περιοχή της Βιρτζίνια, ο Quaintance είχε μια συναρπαστική διαδρομή: υπήρξε χορευτής βαριετέ, ο ευνοημένος πορτρετίστας της υψηλής κοινωνίας της Ουάσινγκτον, και ένα διάσημος designer κομμώσεων- αν και στην πραγματικότητα ποτέ δεν άγγιξε τα μαλλιά κανενός από τους πελάτες του!

Ένα πολυτελές άλμπουμ με τα άπαντα του Quaintance μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Taschen.

Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Ηρακλής, 1957, Ιδιωτική συλλογή
Kιτς, gay και απροκάλυπτα σέξυ πίνακες τoυ George Quaintance από τα μουλωχτά 50’s Facebook Twitter
Manolo, 1952, Ιδιωτική συλλογή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Η κούνια" του Φραγκονάρ: Στο φως τα ζουμερά μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Εικαστικά / «Η Κούνια» του Φραγκονάρ: Τα μυστικά και η ίντριγκα του πιο αυθάδικου έργου του ροκοκό

Η περίφημη «Κούνια» με τη σκηνοθεσία της συνεύρεσης των σωμάτων και των ψυχών με τρόπο ακόλαστο, πονηρό ή ανοιχτό σε μια νέα ηθική, έργο – σταρ της περίφημης συλλογής Wallace στο Λονδίνο, αποκαταστάθηκε φέρνοντας στο φως άτακτες λεπτομέρειες που ενισχύουν την αυθάδεια του έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Παναγοπούλου

Εικαστικά / Ειρήνη Παναγοπούλου: Η μεγάλη Ελληνίδα συλλέκτρια Τέχνης μιλά στη LIFO

Η γνωστή συλλέκτρια μιλά στη LiFO για το ταξίδι της στην τέχνη μέσα από τη συγκρότηση της μεγάλης και σπάνιας συλλογής της, μέρος της οποίας θα δούμε με αφορμή την έκθεση «Fernweh ή νοσταλγία για άγνωστους τόπους».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Εικαστικά / Μυρτώ Ξανθοπούλου: «Έχω ψίχουλα, έχω τα περισσεύματα; Με αυτά θα δουλέψω»

Η γεννημένη στο Ελσίνκι καλλιτέχνιδα που κέρδισε το βραβείο Young Artist της φετινής Art Athina μιλάει για το έργο της που βασίζεται στην αίσθηση του κατεπείγοντος, στη χειρωνακτική εργασία και στη σχέση της με τη γλώσσα. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα «χρονικό της αναισθησίας» με έργα υψηλής δόνησης 

Εικαστικά / Κωνσταντίνος Λαδιανός: «Πού πήγε όλη αυτή η επιδεξιότητα των χεριών που είχαν οι παλιότεροι»

Η παράδοση, η αγιολογική γραμματεία και η λαϊκή μυθολογία συνυπάρχουν στον κόσμο του ταλαντούχου καλλιτέχνη, εμπλέκοντας το προσωπικό βίωμα με καθηλωτικές αλληγορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Εικαστικά / Ένας μνημειώδης φτερωτός ταύρος στο Μουσείο Ακρόπολης

Με το έργο του στον εξωτερικό χώρο του μουσείου ο Michael Rakowitz συνομιλεί με τα έργα της κλασικής αρχαιότητας και υπενθυμίζει τα μάταια ταξίδια ανθρώπων και πολιτιστικών αγαθών που «ξεσπιτώνονται».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Εικαστικά / Η Συλλογή Λέοναρντ Λόντερ θα δώσει το φιλί της ζωής στην αγορά της τέχνης;

Με πυρήνα της συλλογής του Λόντερ ένα από τα διασημότερα έργα του Κλιμτ, που εκτιμάται ότι η πώλησή του θα ξεπεράσει τα 150 εκατομμύρια δολάρια, η βραδιά της δημοπρασίας στον οίκο Sotheby’s φιλοδοξεί να προσελκύσει ξανά τους μεγάλους συλλέκτες. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Σεπτέμβρης της Art Athina 2025

Εικαστικά / Art Athina 2025: Το τώρα και το μετά της σύγχρονης τέχνης

Ζωγραφική, γλυπτική, φωτογραφία, ψηφιακή τέχνη: Το ανάγλυφο του παγκόσμιου εικαστικού χάρτη έτσι όπως διαμορφώνεται μέσα από την ελληνική και ξένη παραγωγή, και αναδεικνύεται στην ετήσια φουάρ που πραγματοποιείται ξανά στο Ζάππειο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια