ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

O Ταραντίνο στη LifO για την νέα του ταινία ''Django ο Τιμωρός''

O Ταραντίνο στη LifO για την νέα του ταινία ''Django ο Τιμωρός'' Facebook Twitter
4
O Ταραντίνο στη LifO για την νέα του ταινία ''Django ο Τιμωρός'' Facebook Twitter

Λοιπόν, πώς είναι η μέχρι τώρα εμπειρία σας από τα γυρίσματα στη Νέα Ορλεάνη; Η Νέα Ορλεάνη είναι ένα υπέροχο μέρος για να γυρίσεις μια ταινία. Είναι απλώς διασκεδαστικό που είμαι εδώ και τα συνεργεία είναι καταπληκτικά!


— Πώς ήταν τα εξωτερικά γυρίσματα; Τα εξωτερικά γυρίσματα εδώ είναι αχτύπητα. Κοιτάξτε αυτά τα δέντρα! Κινηματογραφούμε σε πραγματικές φυτείες για τους ρόλους του Ντον Τζόνσον και του Λιονάρντο ντι Κάπριο και μπορούσες να στρέψεις την κάμερα σε οποιαδήποτε κατεύθυνση για να πετύχεις μια εξαιρετική λήψη.


— Πώς αισθανθήκατε που γυρίζατε τη ταινία σε μια ιστορική φυτεία; Ήταν εντυπωσιακό! Κινηματογραφούσαμε σε αληθινές παράγκες όπου ζούσαν πράγματι οι άνθρωποι και μπορούσε κανείς να αισθανθεί σχεδόν τα φαντάσματά τους! Αυτό δεν μπορείς να το έχεις πουθενά αλλού...


— Από πότε σκεφτόσασταν αυτή την ταινία; Αυτή την ταινία την είχα στο μυαλό μου τα τελευταία 10 χρόνια. Εκείνη την εποχή το σενάριο δεν ήταν ακόμα τελειωμένο, αν και είχα την ιδέα να γυρίσω μία ταινία που να ανήκει σε συγκεκριμένο είδος, με θέμα τη δουλεία, για πολύ καιρό. Δεν ήξερα πώς θα την κάνω, αλλά ήξερα ότι θα την ονόμαζα Django Unchained (Django ο Τιμωρός).


— Άρα, περισσότερο από μια ιστορική ταινία, ο  «Django ο Τιμωρός» ανήκει σε συγκεκριμένο είδος ταινιών; Ναι, μάλλον κλίνει προς τα σπαγκέτι γουέστερν . Ίσως να μπορούμε να την ονομάσουμε έτσι.


— Ποια είναι η πλοκή με λίγα λόγια; Είναι η ιστορία ενός σκλάβου ο οποίος γίνεται κυνηγός κεφαλών. Περιέργως τη συνέλαβα κατά τη διάρκεια της περιοδείας μου για την προώθηση της ταινίας μου Inglorious Bastards (Άδωξη Μπάσταρδη). Ήμουν στο Τόκυο, όπου μπορεί να βρει κανείς τη μουσική όλων αυτών των καταπληκτικών σπαγκέτι γουέστερν, είχα μαζέψει πολλές από αυτές τις μουσικές και τις άκουγα και τότε ξαφνικά σκέφτηκα την ιστορία. Έχει αλλάξει από τότε, αλλά πράγματι έγραψα την πρώτη σκηνή στο Τόκυο. Μου πήρε περίπου 6 μήνες να τελειώσω το σενάριο.


— Τι νομίζετε ότι πρόσφερε ο Τζέιμι Φοξ στον ρόλο του Django; Ο Τζέιμι είναι απλώς φοβερός! Αντιλαμβάνεται τον ρόλο, τον ενδιαφέρει ο χαρακτήρας και κατανοεί και την ιστορία του.


— Για ποιον λόγο πιστεύετε ότι ενστερνίστηκε τόσο καλά αυτόν το ρόλο και την ταινία; Γιατί παίζει για μένα και για τον εαυτό του αλλά και για τους προγόνους του και ταυτόχρονα είναι ένας εμβληματικός ήρωας των σπαγκέτι γουέστερν, όπως ο Κλιντ  Ίστγουντ ή ο Φράνκο Νέρο.


— Ο Λιονάρντο ντι Κάπριο θα καταπλήξει πολλούς στον ρόλο του «κακού» Calvin Candie. Ναι, βέβαια. Ο ρόλος του στην ταινία δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα. Ο χαρακτήρας που υποδύεται δεν υπήρξε ποτέ μέχρι σήμερα σε κινηματογραφικές ταινίες και σίγουρα όχι στην καριέρα του ως ηθοποιού.


— Τι έχετε να πείτε για τον Κριστόφ Βαλτζ; Μου θυμίζει τον Λι Βαν Κλιφ. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο εξαιρετικά και υπέροχα παίζει ο Κριστόφ στις σκηνές. Και το πιο σημαντικό είναι ότι με τον Τζέιμι αποτελούν φανταστικό ζευγάρι. Ξέρουν πώς να πετάνε πάσες ο ένας στον άλλο. Α, και τα άλογά τους λέγονται Τόνι και Φριτζ. Υπήρξαν δύο καουμπόι σούπερ σταρ του βωβού κινηματογράφου, ο Γουίλιαμ Χαρτ και ο Τομ Μιξ, και τα άλογά τους ονομάζονταν, επίσης, Φριτζ και Τόνι!


— Πώς φανταστήκατε τον χαρακτήρα του Dr. Schultz; Δεν ξέρω αν θα είχα δημιουργήσει αυτόν το χαρακτήρα, εάν δεν είχα δουλέψει με τον Κριστόφ και στο παρελθόν, στην ταινία Άδωξη Μπάσταρδη. Λατρεύω να δουλεύω μαζί του και θέλησα να συνεχίσω τη σχέση μας και τη συνεργασία μας. Έτσι, αυτός ο χαρακτήρας πήρε σχήμα και μορφή στο χαρτί μπροστά μου από την πρώτη σκηνή.


— Η αγάπη σας για τις ταινίες που ανήκουν σε συγκεκριμένο είδος (genre), και ειδικά τα γουέστερν, είναι προφανής σε αυτή την ταινία. Υπάρχουν αναφορές στα γουέστερν σε αρκετές από τις ταινίες μου και ιδιαίτερα στο Kill Bill Vol. 2 και το Άδωξη Μπάσταρδη. Θυμάμαι πως ο Μάρτιν Κιτρόσερ, ο οποίος δούλεψε μαζί μου σε όλες μου τις ταινίες, όταν γυρίσαμε την εναρκτήρια σκηνή του Άδωξη Μπάσταρδη μου είπε: «Κουέντιν, αυτό είναι το πρώτο σου γουέστερν!». Τώρα μπορώ να σταματήσω τις αναφορές στα γουέστερν και να δεσμευτώ ότι θα γυρίσω ένα γουέστερν...


— Η Κέρι Ουάσινγκτον υποδύεται τη γυναίκα του Django, την Broomhilda, την οποία προσπαθεί να σώσει από τα νύχια ενός αδίστακτου ιδιοκτήτη φυτείας στην ταινία. Η Κέρι Γουάσινγκτον είναι υπέροχη σε αυτή την ταινία! Είναι μια όμορφη ηθοποιός και κυριολεκτικά ένα όνειρο που γίνεται πραγματικότητα για εμένα. Το περίεργο είναι ότι όσο έγραφα τον ρόλο είχα ήδη στο μυαλό μου το όνομα Broomhilda. Εκείνο το διάστημα ο Κριστόφ με είχε προσκαλέσει σε μια υπέροχη παράσταση του Κύκλου του Δαχτυλιδιού του Βάγκνερ στο Λος  Άντζελες. Αλλά, επειδή είχα χάσει το πρώτο μέρος, με πήγε για φαγητό και μου εξήγησε την πλοκή για να καταλάβω την ιστορία από κει και πέρα. Καθώς μου περιέγραφε την ιστορία, άρχισα να συνειδητοποιώ τον παραλληλισμό μεταξύ των περιπετειών του Django και του Ζίγκφριντ με την Broomhilda! Έτσι, δεν πήγα να δω το τρίτο μέρος, γιατί δεν ήθελα να μάθω πώς τελείωνε. Φαινόταν, όμως, ότι με είχε επηρεάσει κατά κάποιον τρόπο, με ώσμωση...


— Τι πιστεύετε για τη σημασία των κομπάρσων σε αυτή την ταινία; Σε πολλές από τις ταινίες μου οι κομπάρσοι εμφανίζονται επί σκηνής και γίνονται πρωταγωνιστές για όσο διάστημα παίζουν. Σαν να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους για λίγο... Έτσι, είμαι ευχαριστημένος με αυτό το σύνολο, όπως και με όλα όσα δημιούργησα. Και λόγω του είδους της ταινίας, αυτοί υπάρχουν πράγματι εκεί!


— Τι σας φέρνει στο μυαλό το όνομα Django;  Είναι το απόλυτο όνομα ήρωα  σπαγκέτι γουέστερν. Το μυαλό μου πάει αμέσως στον Django του Φράνκο Νέρο, αλλά μου άρεσαν επίσης και πολλές από τις απομιμήσεις του.


— Και ο Φράνκο Νέρο συμμετέχει σε αυτή την ταινία! Ναι, και στην αρχή ο ρόλος του δεν φαινόταν και πολύ μεγάλος στο χαρτί, αλλά τον οικοδομήσαμε σιγά σιγά και είναι φοβερός σε αυτόν. Υπάρχει μια πραγματικά υπέροχη στιγμή όταν συναντιούνται οι δύο Django! Αυτοσχεδιάσαμε λίγο στα γυρίσματα, αλλά όχι πολύ, γιατί όταν οι ατάκες είναι τόσο καλές...


— Σκεφτήκατε ποτέ να γράψετε μυθιστόρημα; Ίσως να το κάνω όταν γίνω 60 και είμαι απλώς «ένας άνθρωπος των γραμμάτων», όπως λένε...


— Πώς θα είναι η μουσική του «Django»; Μεγάλο κομμάτι της θα αποτελείται από ήχο σπαγκέτι γουέστερν. Και, ως συνήθως, θα χρησιμοποιήσω υλικό από τη συλλογή δίσκων μου.

4

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΜΑΪΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

3 σχόλια