Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων

1

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Η σειρά Nobody Claps Anymore εκτίθεται στη Perugia μέχρι τις 28 Μαρτίου στα πλαίσια του Social Photo festival που επικεντρώνεται στη κοινωνική φωτογραφία. Συγκεκριμένα φέτος το θέμα του φεστιβάλ είναι η 'τύφλωση'.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο φωτογραφιζόμενοι φαίνεται να βαριούνται ή να βρίσκονται σε περισυλλογή καθώς η καθημερινή ζωή συνεχίζει να κυλά αδιάφορη γύρω τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο Dawson, ο οποίος εργάζεται ως πολιτικός μηχανικός και δεν έχει λάβει επίσημη εκπαίδευση στη φωτογραφία, αφήνει τα σπίτια των θεμάτων του σε μεγάλο βαθμό ως έχουν, αλλά χρησιμοποιεί κινηματογραφικό φωτισμό για να προσθέσει γωνιώδεις σκιές και δραματικές αντιθέσεις.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οικειοποιούμαι τις αληθινές συνθήκες ζωής αυτών των ανθρώπων" λέει ο Dawson."Αυτό που κάνω είναι ότι καθορίζω τη σύνθεση, το φωτισμό, τη διάθεση και την προτεινόμενη αφήγηση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Δικαιολογεί την (προφανή) ομοιότητα που έχουν οι φωτογραφίες του με του Gregory Crewdson ως επιρροή, αλλά εκεί που ο Crewdson δημιουργεί κινηματογραφικά πλατώ και προσλαμβάνει ηθοποιούς ο Dawson χρησιμοποιεί λιγότερες τεχνικές επενδύσεις. Δεν "χτίζω" τα σκηνικά μου, τα περισσότερα είναι αυθεντικά.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Με ένα σύντομο κείμενο στην ιστοσελίδα του ο Dawson περιγράφει τη σειρά: "Η φωτογραφική μου δουλειά αφορά στα εσωτερικά συναισθηματικά δράματα που πολύ συχνά αποκαλύπτονται τις ήσυχες μοναχικές στιγμές που έχουν οι άνθρωποι στα σπίτια τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Ο τίτλος της σειράς Nobody Claps Anymore, προέρχεται από κάτι που συνειδητοποίησα ξαφνικά καθώς το αεροπλάνο μου προσγειωνόταν στη Μελβούρνη. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου που κουβαλούσαν εκατοντάδες επιβάτες, αναταράχτηκαν στιγμιαία, πριν τα ελαστικά του αεροπλάνου ακουμπήσουν τον αεροδιάδρομο. Η μύτη του αεροσκάφους σηκώθηκε προς τα πάνω. Οι αντίστροφοι προωθητήρες μούγκρισαν και γρήγορα επιβράδυναν το αεροπλάνο. Καθώς το αεροπλάνο βγήκε από τον αεροδιάδρομο και κατευθύνθηκε ατσούμπαλα προς τη τελική του θέση κάθε μεμονωμένος κραδασμός γινόταν αντιληπτός."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"...Εν τέλει το αεροπλάνο σταμάτησε και άκουσα τον ήχο από τις ζώνες, τα φερμουάρ και το θόρυβο από τις τσάντες. Όλα έγιναν σιωπηρά. Ούτε μια λέξη δεν ακούστηκε. Καμιά επευφημία. Το κοινό είχε ξεχάσει να χειροκροτήσει."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Σε μια άλλη συνέντευξη περιγράφει τις σκηνές: επιλέγω από τις ζωές των ανθρώπων τα πράγματα που αντανακλούν την κατάθλιψή μου. ... Κανείς δε χειροκροτά πια είναι η δική μου απάντηση στους δικούς μου καρκίνους: μετάνοια, απομόνωση, άγχος, και καταπίεση. Ειναι η de facto θεραπεία μου τέχνης.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οι φωτογραφίες μπορεί να εχουν ένα μακροχρόνιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους που απεικονίζονται σε αυτές, καμία φορά βλέπουν κατι καινούργιο στον εαυτό τους. Μερικές φορές έρχονται σε αντίθεση με αυτό που βλέπουν γιατί τους δείχνω την ύπαρξη τους και αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ δύσκολο θέαμα να αντέξεις" λέει ο Dawson. Δεν τραβάω κολακευτικές φωτογραφίες ή φωτογραφίες επηρεασμένες πολύ από τη γλώσσα της διαφήμισης. Προσπαθώ να αντικατοπτρισω μια θλιβερή πραγματικότητα.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Άλλες σειρές του Dawson περιλαμβάνουν τη Nocturna όπου γυμνοί άνθρωποι κάθονται μόνοι τους σε εξωτερικούς χώρους. Τραβηγμένη το 2014, απεικόνιζε τους φόβους που είχε στις κορυφώσεις της κατάθλιψης του, κυριολεκτικούς και μεταφορικούς, τού να μένεις άστεγος. "Είχα την έννοια ότι δε θα είχα ένα ζεστό, ευτυχισμένο μέρος ή ότι δεν θα είχα μέλλον και ότι θα ήμουν αναγκασμένος να παλεύω για την επιβίωση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Εντωμεταξύ στη Diplopia, βγάζει γυμνά πορτραίτα και τα τοποθετεί το ένα πάνω από το άλλο σε σουρεαλιστικές διατάξεις. "Γινόταν χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο φως του ήλιου, ίσως μια εγκαταλελειμμένη τοποθεσία, διπλοεκθέσεις, τραβηγμένη προοπτική και μια γυμνή γυναίκα. Δουλεύαμε όλη μερα μέχρι να κουραστούμε ή να βαρεθούμε".

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ