Καν'το όπως η Τζόντι Φόστερ: ένα outing που γράφει ιστορία

Facebook Twitter
15

Στην μετάφραση/απόδοση του FLIX

Την 70ή απονομή των Χρυσών Σφαιρών επέλεξε η Τζόντι Φόστερ για να κάνει ένα από τα πιο μεγαλοπρεπή outings στην ιστορία, μπροστά στους συναδέλφους της και τα τηλεοπτικά κανάλια ολόκληρου του κόσμου.

Η ομιλία της προκάλεσε συγκίνηση στους παριστάμενους και θόρυβο στα media κι αποτέλεσε την έκπληξη της βραδιάς, πιο δυνατή κι από την εμφάνιση στη σκηνή του Προέδρου Κλίντον που μόλις είχε προηγηθεί. Σας παραθέτουμε παρακάτω όσα είπε η Τζόντι Φόστερ, γιατί ό,τι κι αν προσθέσουμε εμείς, μόνο θ' αφαιρέσει από την ειλικρίνεια, την αξιοπρέπεια και τη γλυκύτητα του δικού της λόγου:

 

 

«Εχω μια ξαφνική επιθυμία να μοιραστώ κάτι που δεν έχω πει ποτέ δημόσια. Μια εξομολόγηση για την οποία έχω λίγο άγχος. Αλλά όχι τόσο άγχος όσο η publicist μου! Θα το πω απλά, δυνατά και περήφανα. Εκανα ήδη το outing μου εδώ και μια χιλιετία, πίσω στην παλαιολιθική εποχή. Σ' εκείνες τις πολύ γραφικές μέρες, όταν ένα νέο κορίτσι μπορούσε ν' ανοιχτεί μόνο στις έμπιστες φίλες της, την οικογένειά της, τους συναδέλφους της και σταδιακά, περήφανα, σε όσους τη γνώριζαν. Σε όποιον συναντούσε.

Αλλά τώρα, όπως μου λένε, κάθε celebrity οφείλει να τιμήσει τις λεπτομέρεις της ιδιωτικής του ζωής με μια συνέντευξη τύπου, ένα άρωμα κι ένα ριάλιτι σε prime time. Εσάς μπορεί να σας κάνει έκπληξη, αλλά εγώ δεν είμαι η Honey Boo Boo.

Αν κι εσείς βρισκόσασταν στο επίκεντρο της δημοσιότητας απ' όταν ήσασταν παιδιάκι, αν είχε χρειαστεί να πολεμήσετε για μια ζωή που θεωρούσατε αληθινή κι έντιμη και φυσιολογική παρά τις αντιξοότητες, τότε ίσως κι εσείς θα υπολογίζατε την αξία της ιδιωτικής ζωής περισσότερο απ' οτιδήποτε.

Ιδιωτική ζωή. Μια μέρα στο μέλλον οι άνθρωποι θα κοιτάξουν στο παρελθόν και θα θυμηθούν πόσο όμορφη ήταν κάποτε.

Υπάρχουν κάποια μυστικά για να κρατήσεις άθικτη την ψυχή σου στη διάρκεια μιας τόσο μακροχρόνιας καριέρας. Πρώτα, ν' αγαπάς τους ανθρώπους και να στέκεσαι δίπλα τους. Δε θα μπορούσα να σταθώ εδώ χωρίς ν' αναγνωρίσω μια από τις πιο βαθιές αγάπες της ζωής μου, την ηρωική συν-μητέρα των παιδιών μου, την πρώην σύντροφό μου στον έρωτα, την ηθική αδελφή ψυχή μου στη ζωή, την εξομολογήτριά μου, παρέα στο σκι, σύμβουλο, πιο πολυαγαπημένη καλύτερη φίλη μου για 20 χρόνια, την Σίντνεϊ Μπερνάρντ. Σ' ευχαριστώ τόσο πολύ. Είμαι τόσο περήφανη για τη δική μας «modern family», τους δυο απίθανους γιους μας, όλο αυτό εδώ, να ξέρετε, είναι για σας.

Μαμά, υπάρχουν τόσα πράγματα που δε θα καταλάβεις απόψε, αλλά αυτό είναι το μόνο σημαντικό που πρέπει να κρατήσεις: «σ' αγαπώ σ' αγαπώ σ' αγαπώ». Κι ελπίζω ότι αν το πω αυτό τρεις φορές, με τρόπο μαγικό και τέλειο θα μπει στην ψυχή σου και θα σε γεμίσει με χάρη και με τη χαρά της γνώσης ότι έκανες καλό σ' αυτή τη ζωή, είσαι καλή μητέρα. Αυτό να το πάρεις μαζί σου όταν πια θα είσαι έτοιμη να φύγεις.

Δεν μπορώ να μη συγκινηθώ, αυτό εδώ μοιάζει με το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Τρομακτικό κι ενθουσιαστικό και τώρα τι; Δε θα ξανανέβω σε καμιά σκηνή. Αλλαγή, πρέπει να την αγαπήσουμε. Θα συνεχίσω να λέω ιστορίες, να συγκινώ τους ανθρώπους και να συγκινούμαι μαζί τους, κάνοντας την ωραιότερη δουλειά στον κόσμο. Απλώς μπορεί από δω και πέρα να μιλώ διαφορετικά, ίσως οι ταινίες μου να μην είναι τόσο λαμπερές ή να μην ανοίγουν σε 3.000 αίθουσες, ίσως θα είναι τόσο ήσυχες και λεπτεπίλεπτες που μόνο τα σκυλιά ν' ακούνε το σφύριγμά τους. Αλλά θα είναι η δική μου γραφή στον τοίχο. Η Τζόντι Φόστερ ήταν εδώ. Ακόμα είμαι. Και θέλω να με βλέπουν και να με καταλαβαίνουν βαθιά και να μην είμαι τόσο τρομερά μόνη. Σας ευχαριστώ όλους για την παρέα. Στην υγειά των επόμενων 50 χρόνων!»

15

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στο νέο πολυποστ της ΟΑΣΗΣ, έξι μορφές γίνονται έξι κάρτες ενός tarot της εποχής:ο Jonathan Anderson που κοιτάζει το μέλλον, η Metropolis που χάνει την queer αφή της, η Greer Lankton που ξαναγεννά το σώμα της, ο Udo Kier που σπάει την εικόνα, ο William E. Jones που βλέπει την ιστορία στα σώματα, και η πρώτη queer γενιά του AIDS που επιστρέφει μέσα από το κείμενο του Βρασίδα Καραλή για να ενώσει όλες τις επόμενες.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Οι Άλλοι / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

12 σχόλια
Και τώρα που είδα και το βίντεο 3 πραγματάκια θέλω να πω.1. ΠΟΣΟ πολύ αγαπώ Μελ Γκίμπσον. Ελπίζω να σταθεί όρθιος και να κάνει συχνότερα ταινίες.2. ΠΟΣΟ μποτοξ έχει κάνει ο άλλο αγαπημένος μου Ρόμπερτ Ντάουνι Τζ. Τον σύστησε κανείς στη Βανδή ή τη Ματσούκα?3. Όταν είσαι τόσο καλή ηθοποιός όπως η Τζόντι γίνεται να μην αναρωτιούνται όλοι αν κάθε τι που βγαίνει απ το στόμα σου είναι αληθινό ή acting? Ήταν αληθινό ή acting?
Καλά θέλει να μας πει πως ανησυχεί για την καριέρα της και την επιτυχία των ταινιών της μετά από αυτό? Χαλάρωσε βρε Τζόντι, το είχαμε καταλάβει όλοι, δε θα αλλάξει τίποτα.
Δηλαδη τι ακριβως εκανε? Εγω ξερω οτι οι ομοφυλοφιλοι μπορουν να εκφραστουν πλεον ελευθερα. Τι ειναι αυτο το "καντο σαν την Τζουντι?". Σιγα τα αυγα. Με καμια δεκαρα μυρια στην ακρη, κομπλεξικη του θανατα ( και το λενε απειροι δημοσιογραφοι), τωρα εγινε "καντο σαν την Τζουντη"?LIFo? Μηπως το παρακανεις λιγο?
Καταπληκτικος λογος!!! Το σημειο που αρχιζει να "ξεγυμνωνει" τον εαυτο της ειναι συγκλονιστικο. Η φωνη αρχιζει να τρεμει, τα ματια να υγραινονται, σημεια του σωματος να δρουν αυτονομα. Αυτη, η μεγαλη σταρ/ηθοποιος, ειπε την αληθεια της και ενιωσε μικρη και ευαλωτη για λιγα λεπτα. Αλλα στο τελος φευγει απο την σκηνη πιο δυνατη απο ποτε. Η Μεγαλη που γινεται Μικρη και εν συνεχεια Δυνατη.