5 ανόητες συμβουλές για το πώς να ξεπεράσουμε έναν χωρισμό ...

5 ανόητες συμβουλές για το πώς να ξεπεράσουμε έναν χωρισμό ... Facebook Twitter
Κατά καιρούς, γράφονται κατεβατά με συμβουλές αυτοβοήθειας σε ζητήματα χωρισμών. Οι μισές από αυτές τις συμβουλές δεν έχουν καμία ρεαλιστική βάση.
4

Κατά καιρούς, γράφονται κατεβατά με συμβουλές αυτοβοήθειας σε ζητήματα χωρισμών. Οι μισές από αυτές τις συμβουλές δεν έχουν καμία ρεαλιστική βάση. «Μην του / της τηλεφωνήσεις», «θρήνησε όσο θέλεις», «πάρε τον χρόνο σου», «βρες μια καινούρια ασχολία», «άλλαξε το χτένισμα σου για να νιώσεις καλύτερα» και τελοσπάντων ευχαριστούμε πολύ, τα έχουμε κάνει όλα αυτά κάποια εκ των οποίων δεν βοηθούν πουθενά.

 Αντιθέτως, επιδεινώνουν την κακή ψυχολογική μας κατάσταση, μας στρεσάρουν περισσότερο και νομίζουμε ότι επειδή δεν ξεπερνάμε κάποια πράγματα, πάσχουμε από κάποιο είδος συναισθηματικής ανωριμότητας... Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες και άρθρα ψυχοθεραπευτών σε επιστημονικά έντυπα και εφημερίδες, είναι χάσιμο χρόνου για έναν χωρισμένο το να προσπαθεί να αποτρέψει τον εαυτό του από το να τηλεφωνήσει σ' αυτόν που ακόμα αγαπά, να κλάψει ή να κάνει οτιδήποτε τον "αναγκάζει" εκείνη τη δεδομένη στιγμή ο συνδυασμός "ψυχής – μυαλού – σώματος", που υποφέρουν από την απώλεια.

 

Είναι απολύτως λογικό – να ψαχουλεύουμε ακόμη το Facebook, να επιδιώκουμε κάποια μορφή επαφής, να ταραζόμαστε, να θεωρούμε εαυτόν «εμπλεκόμενο». Γιατί πολύ απλά είμαστε.

  

Βάσει των όσων καταγράφονται στη σύγχρονη συμβουλευτική, δεν προκύπτει καμία ωφέλεια από το να μένεις «μακριά». Όπως χαρακτηριστικά τονίζεται, τους πρώτους μήνες (που μπορεί να «αγγίξουν» και τα δύο χρόνια του χωρισμού), είναι απολύτως λογικό – να ψαχουλεύουμε ακόμη το Facebook, να επιδιώκουμε κάποια μορφή επαφής, να ταραζόμαστε, να θεωρούμε εαυτόν «εμπλεκόμενο». Γιατί πολύ απλά είμαστε. Είναι σπουδαίο το να ξεπερνάμε καταστάσεις εύκολα, αλλά όπως τονίζουν οι ειδικοί, δεν είμαστε τόσο κυνικοί όσο θα θέλαμε.

Η ανθρώπινη ψυχή, ασχέτως αν ο... κάτοχος της, πήγε παρακάτω σ' αυτή τη ζωή, μένει κοντά στον/-ην για καιρό, για την ίδια περίπου χρονική διάρκεια που απαιτεί μία σοβαρή σωματική πληγή για να επουλωθεί. Γι' αυτό και πολύ συχνά, αν όχι πάντα, οι σωματικές αντιδράσεις μας, όταν τυχαία συναντιόμαστε με αυτόν/-ην που δεν πρέπει, είναι σφίξιμο στο στομάχι, μούδιασμα, ζαλάδα, κάποτε ακόμη και ανακάτεμα.

Δεν είναι ότι μας συμφέρει αυτή η εκδοχή. Φυσικά και θα κλάψουμε όσο θέλουμε και τον χρόνο μας θα πάρουμε και, αν έτσι νιώθουμε, μπορεί να γίνουν και ακρότητες, άλλωστε τι έρωτας θα ήταν χωρίς αυτές; Είναι ότι, όντως, κάποια πράγματα δεν περνούν με γιατροσόφια. Και κάποιες σχέσεις δεν ξεπερνιούνται ποτέ, ασχέτως, αν ζούμε σε μια εποχή που αντιμετωπίζει τον πόνο σαν 5χρονο και έχει μάθει να τρέχει παρακάτω, πριν αφομοιώσει και αποδελτιώσει σωστά αυτό που προηγήθηκε....

Mε στοιχεία από Guardian, Observer, The New York Magazine 

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αξίζει η κρεατίνη αν δεν είσαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Κρεατίνη: Γιατί να πάρω αφού δεν είμαι bodybuilder; Ένας γιατρός απαντά

Από τις αθλητικές επιδόσεις μέχρι τη λειτουργία του εγκεφάλου, η κρεατίνη φαίνεται πως προσφέρει σημαντικά οφέλη, αλλά παραμένει ιδιαίτερα παρεξηγημένη και τα στερεότυπα για τη χρήση της καλά κρατούν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
«Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά να καταψύξεις ωάρια

Ψυχή & Σώμα / «Θέλω παιδί, αλλά όχι τώρα»: Τι σημαίνει πραγματικά η κατάψυξη ωαρίων

O Μηνάς Μαστρομηνάς, μαιευτήρας-γυναικολόγος και ειδικός υποβοηθούμενης αναπαραγωγής στο ΥΓΕΙΑ IVF Εμβρυογένεσις, μιλά για την ηλικία, τη γονιμότητα και την κατάψυξη ωαρίων ως μια συνειδητή στρατηγική ζωής.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Πώς θα ξεφορτωθείς τα «κύτταρα-ζόμπι»; Ένας γιατρός απαντά

Στο σώμα μας υπάρχουν κύτταρα γερασμένα τα οποία, ενώ θα έπρεπε να πεθαίνουν, μένουν σε μια «νεκροζώντανη» κατάσταση και εκκρίνουν ουσίες που βλάπτουν την υγεία μας. Ο δρ Στέλιος Πανταζής εξηγεί πώς μπορούμε να απαλλαγούμε από αυτά.
THE LIFO TEAM
Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Υγεία & Σώμα / Χρειαζόμαστε πραγματικά τόσα προϊόντα ή πάθαμε beauty burnout;

Σε μια εποχή που η ομορφιά υπόσχεται περισσότερες λύσεις από ποτέ, όλο και περισσότερες γυναίκες δηλώνουν κουρασμένες, καθώς η ίδια η βιομηχανία μοιάζει να δημιουργεί νέες ανάγκες που μέχρι χθες δεν γνωρίζαμε καν ότι είχαμε.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

HEALHTY PEOPLE / Σε τι άλλο βοηθούν τα GLP-1, εκτός από το αδυνάτισμα; Ένας γιατρός απαντά

Από την καρδιά και τα νεφρά μέχρι τον εγκέφαλο και το ήπαρ, τα φάρμακα GLP-1 φαίνεται πως προσφέρουν πολύ περισσότερα από απώλεια βάρους. Η νέα γενιά θεραπειών με σεμαγλουτίδη και τιρζεπατίδη ανοίγει τον δρόμο για μια πιθανή επανάσταση στην αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων, εθισμών και νευροεκφυλιστικών ασθενειών.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γιατί δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick πια;

Υγεία & Σώμα / Δεν πάμε πουθενά χωρίς αντηλιακό stick. Ποια είναι τα καλύτερα;

Μια κατηγορία προϊόντων που γεννήθηκε μέσα από τη νέα κορεατική skincare φιλοσοφία δίνει τη λύση για άμεση και εύκολη αντηλιακή προστασία όχι μόνο στην παραλία αλλά και κατά τη διάρκεια της απαιτητικής καθημερινότητας στην πόλη.
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε προτού κάνεις παιδιά

Ψυχή & Σώμα / Aϋπνία, άγχος, τύψεις, μοναξιά: Όσα δεν σου λένε πριν κάνεις παιδιά

Μητρότητα δεν είναι μόνο αγκαλιές, χαμόγελα, «το πιο όμορφο ταξίδι της ζωή σου». Η παιδίατρος και συγγραφέας Γιώτα Γαργάλα σε μια ειλικρινή κουβέντα γι’ αυτά που κανείς δεν γνωρίζει προτού γίνει γονιός.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

HEALTHY PEOPLE / Διαλειμματική νηστεία: Μια ακόμη μόδα ή η απόλυτη δίαιτα; Ένας γιατρός απαντά

Η διαλειμματική νηστεία είναι πλέον μία από τις πιο δημοφιλείς διατροφικές τάσεις παγκοσμίως. Είναι όμως απλώς άλλη μία μόδα του διαδικτύου ή επηρεάζει θετικά το βάρος, τον μεταβολισμό και την υγεία του εγκεφάλου, εξασφαλίζοντας τη μακροζωία; Τι συμβαίνει, τελικά στο σώμα μας όταν μένουμε ώρες χωρίς τροφή και ποιοι πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί;
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Διεθνή / Γκάμπορ Ματέ: «Τα smartphones είναι σχεδιασμένα να ανεβάζουν την ντοπαμίνη, όπως η κοκαΐνη»

Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του για τον εθισμό, ο Γκάμπορ Ματέ μιλά για το τραύμα, την αποτυχία του πολέμου κατά των ναρκωτικών, τις «αξιοσέβαστες» δικές του εξαρτήσεις και τα κινητά που, όπως λέει, λειτουργούν πάνω στα ίδια κυκλώματα ανταμοιβής του εγκεφάλου.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
"...Και κάποιες σχέσεις δεν ξεπερνιούνται ποτέ, ασχέτως, αν ζούμε σε μια εποχή που αντιμετωπίζει τον πόνο σαν 5χρονο και έχει μάθει να τρέχει παρακάτω, πριν αφομοιώσει και αποδελτιώσει σωστά αυτό που προηγήθηκε...." Μεγάλη αλήθεια.
"Είναι απολύτως λογικό – να ψαχουλεύουμε ακόμη το Facebook, να επιδιώκουμε κάποια μορφή επαφής, να ταραζόμαστε, να θεωρούμε εαυτόν «εμπλεκόμενο». Γιατί πολύ απλά είμαστε."Τραγικότερες συμβουλές από τους Guardian, Observer, NY Magazine δεν νομίζω να έχω διαβάσει. :)Τι νόημα έχει να βλέπει κάποιος/κάποια τι κάνει ο η πρώην/πρώην; Για να μένεις μια ζωή κολλημένος/η; Ή να συνεχίζεις να χαλιέσαι ψυχολογικά και σωματικά για ένα άτομο που πλέον είναι αλλού;Εκτός αν κάποιος του αρέσει να υποφέρει και να αυτοτιμωρείται, τότε πάσο.Μια χαρά είναι οι κλαασικές συμβολές. Το ότι πονάμε δεν σημαίνει ότι πρέπει να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά. Ειδικά η μηδενική επαφή είναι ένας πολύτιμος κανόνας που μπορεί να προστατέψει την ψυχική υγεία σε έναν (επίπονο) χωρισμό. :)
Θα σπεύσω να συμφωνήσω. Ότι δηλαδή τί μας είπε τώρα; Ότι είναι φυσιολογικό να πονάμε και να παίρνουμε το χρόνο μας για να ξεπεράσουμε ή να ελαχιστοποιήσουμε τον πόνο του χωρισμού. Χαίρω πολύ! Μα πρέπει να είναι κανείς τέρας αναισθησίας για να σου πει κάτι διαφορετικό. Ή τέλος πάντων εντελώς αποστειρωμένος (ακόμα;) από οποιαδήποτε συναισθηματική εμπλοκή και κρίση. Φοβερή είδηση! Και απίθανη συμβουλή(;;!!!)! Πολύ λίγοι θα μπορούσαν να την σκεφτούν πιστεύω.Πέρα από την πλάκα όμως, το σημείο που δίνει άφεση στις ακρότητες είναι πολύ ύποπτο που δεν ξεκαθαρίζει το είδος των ακροτήτων που θεωρεί αποδεκτές... και μάλλον κακό κάνει αφήνοντάς το θολό, παρά καλό.
Από ότι κατάλαβα το άρθρο λέει ότι είναι απλά φυσιολογική η όλη αντίδραση...δηλαδή δεν προτρέπει κάποιον να συνεχίσει να είναι κολλημένος. Και κατα τη γνώμη μου ίσως απλά κάποια πράγματα πρέπει να κάνουν τον κύκλο τους. Γιατί και το κλάμα και η υστερία (τουλάχιστον μέχρι ένα βαθμό) είναι ξέσπασμα.