Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα

Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
11
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter

Τέσσερα μέλη της ακτιβιστικής ομάδας Femen από την Ουκρανία, σήμερα Κυριακή 13 Ιανουαρίου, στη διάρκεια της προσευχής του Πάπα, έβγαλαν αιφνιδιαστικά τις μπλούζες τους στην πλατεία του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό.

Η φεμινιστική ομάδα αυτή τη φορά υπερασπίστηκε τα διακαιώματα των ομοφυλόφιλων με συνθήματα όπως: «Στους Gay που εμπιστευόμαστε», το οποίο σατιρίζει το γνωστό «In God we trust».

Μόλις η δυναμική παρουσία τους έγινε αντιληπτή από τους άντρες ασφαλείας, οι γυναίκες συνελήφθησαν και απομακρύνθηκαν από την πλατεία.

Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
Οι γυμνόστηθες Femen ξάφνιασαν τον Πάπα Facebook Twitter
11

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

*Το δέρμα που κατοικώ/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Το δέρμα που κατοικώ/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε αυτό το πολυποστ, ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει τη σύγχρονη κουλτούρα μέσα από εκείνο το μικρό σκοτεινό διάκενο όπου κάτι λείπει και ακριβώς γι’ αυτό γίνεται ορατό. Από τη Charli XCX που παλεύει να ξαναβρεί το σώμα της μέσα στο ίδιο της το είδωλο, μέχρι τη Cindy Sherman που αποκάλυψε νωρίς τη βία της μίμησης· από τη σωματική ένταση του HYACYN μέχρι τη λαϊκή, ανθρώπινη ματιά του Martin Parr. Ένα queer πολυποστ για την επιμονή της παρουσίας σε μια εποχή που δεν αντέχει την ατέλεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αγαπώντας τα αγρίμια της ζωής σου/από τον Πάνο Μιχαήλ

Τι ενώνει έναν σταρ, μια πόλη, ένα κορίτσι, έναν φωτογράφο, μια θεότητα και ένα βλέμμα; Τίποτα. Και τα πάντα. Ο Skarsgård γίνεται queer χώρος από αφέλεια. Η Αθήνα θυμάται το υπόγειό της. Η Corinne Day την εφηβεία όπως ήταν. Ο Hujar μια «τίποτα-μέρα» που έγινε μνήμη. Η Blanchett αλλάζει τον αέρα. Η Schafer τον τρόμο. Η ΟΑΣΗ δεν κυνηγά queer icons, αλλά τη στιγμή που η εικόνα τους σπάει. Γιατί εκεί αρχίζει η αλήθεια.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Όταν ο κόσμος καίγεται πιο γρήγορα από εμάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στο νέο πολυποστ της ΟΑΣΗΣ, έξι μορφές γίνονται έξι κάρτες ενός tarot της εποχής:ο Jonathan Anderson που κοιτάζει το μέλλον, η Metropolis που χάνει την queer αφή της, η Greer Lankton που ξαναγεννά το σώμα της, ο Udo Kier που σπάει την εικόνα, ο William E. Jones που βλέπει την ιστορία στα σώματα, και η πρώτη queer γενιά του AIDS που επιστρέφει μέσα από το κείμενο του Βρασίδα Καραλή για να ενώσει όλες τις επόμενες.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Lgbtqi+ / Μοντ Ρουαγιέ: «Πού θα βρίσκονται σε δέκα χρόνια όλοι αυτοί που μας επιτίθενται;»

Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον βιβλίο «Τρανσφοβία» που μόλις κυκλοφόρησε στα ελληνικά, η τρανσφεμινίστρια Μοντ Ρουαγιέ επιχειρεί να καταγράψει τη νέα πραγματικότητα για την τρανς συνθήκη και τα τρανς δικαιώματα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Κοντά στην άγρια καρδιά αυτού του κόσμου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Οκτώ ιστορίες που κοιτούν την εποχή κατευθείαν στα μάτια και βλέπουν λίγο πιο βαθιά απ’ όσο θα περίμενες. Η Tina Brown που ξεγυμνώνει την αλήθεια των new media, ο Tillmans που κρατά ένα τραγούδι αθάνατο, η νύχτα του Chengdu που χάνεται μπροστά μας, το wool-camp σαν μικρή τελετουργία επιβίωσης, ο Hujar που φωτογράφιζε ψυχές, η Swinton που κουβαλά φως για όσους έφυγαν, ο νέος «Φρανκενστάιν» ως καθρέφτης της πατριαρχίας και ο Λαπαθιώτης που βρίσκει ξανά στόμα στη σκηνή. Διαφορετικά μεταξύ τους, συντονίζονται σαν ένας χάρτης του τώρα, λαμπερός, σκοτεινός, ακριβής.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
 Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αν δεν μπορείς να μας νικήσεις, θα μας κοιτάς/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Στην εποχή όπου η πρόοδος μιμείται την ευαισθησία για να επιβιώσει,το queer βλέμμα γίνεται η μόνη αξιόπιστη μέθοδος διάκρισης. Από την Ελεωνόρα Μελέτη και τη Τζένη Χειλουδάκη, δύο καθρέφτες μιας κοινωνίας που φοβάται να ρευστοποιηθεί ως τη σιωπηλή αξιοπρέπεια του Orlando, τη Róisín Murphy, τον Daniel Obasi, το t-fags και τη Δήμητρα της Λέσβου, οι εικόνες του κόσμου αποκαλύπτουν το αόρατο ρεύμα που τις διαπερνά: την πειθαρχία της τρυφερότητας.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Να γυρνάς προς το αληθινό αφού έχεις καεί από το ωραίο/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Κάθε εποχή χτίζει τα φώτα της για να φωτίσει τον τρόμο της. Η Fruit Gillette τραγουδά μέσα απ’ το εργοτάξιο, η Vaginal Davis εισβάλλει στο μουσείο, ο Λάνθιμος αναζητά χαρά, ο Χόκνεϊ καπνίζει σαν να κρατά ακόμη το χρώμα του κόσμου. Ο Πάνος Μιχαήλ κοιτάζει την Ελλάδα όπως κοιτάς ένα φλας που σε τυφλώνει.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Αναγνωρίζωντας σε σένα τον ωραιότερο ευατό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Αναγνωρίζοντας σε σένα τον ωραιότερο εαυτό σου/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Ο θάνατος του Διονύση Σαββόπουλου δεν ήταν απλώς ένα πολιτισμικό γεγονός. Ήταν η τελετή λήξης ενός αιώνα που πίστεψε πως η Ελλάδα μπορούσε να εξηγηθεί μέσα από τους μύθους της. Αυτό το πολυπόστ της ΟΑΣΗΣ χαρτογραφεί τη χώρα που επέμενε να υπάρχει μέσα του, από τις εθνικές κηδείες των ’90s μέχρι τη διάχυτη queer Ελλάδα του 2025, από τον Bowie και τη Μελίνα μέχρι τα σημερινά queer σώματα που χορεύουν μέσα σε pixels και φως. Μια αφήγηση για το πένθος, τη μνήμη και την επιμονή μιας χώρας να επιβιώνει μέσα από τη συγκίνηση.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
*Η θαυμάσια απειλή του να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Η θαυμάσια απειλή τού να υπάρχεις χωρίς να απολογείσαι/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Η θεία Σταματίνα είπε intersex και η Ελλάδα σώπασε για ένα δευτερόλεπτο, όσο χρειάζεται για να αλλάξει εποχή. Ο Γιώργος Καπουτζίδης δεν έκανε επανάσταση, έκανε κάτι πιο σπάνιο: έμαθε σ’ ένα έθνος να μιλά με τρυφερότητα. Κι αυτό, σε μια χώρα που ακόμη συγχέει τη φωνή με τη βία, είναι σχεδόν θαύμα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Marwan Kaabur: «Αγωνιζόμαστε και στον αραβικό κόσμο για δικαιώματα κι ελευθερίες, αλλά προκρίνουμε τον δικό μας τρόπο, στο πλαίσιο της δικής μας κουλτούρας»

Lgbtqi+ / Κι όμως υπάρχουν και «αραβικά καλιαρντά»!

Λίγο πριν από την αθηναϊκή παρουσίαση της αγγλόφωνης έκδοσης του «Queer Arab Glossary» μιλήσαμε με τον συγγραφέα του Marwan Kaabur, για τα «αραβικά καλιαρντά», την ομοφυλοφιλία και την queer συνθήκη στον αραβικό κόσμο, το «pink washing», αλλά και τη συχνά παρεξηγημένη πρόσληψή τους από τη Δύση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Athens Pride 2022 / Explainer: Τι σημαίνει να γεννιέσαι ίντερσεξ;

Το γράμμα «Ι» στο αρκτικόλεξο ΛΟΑΤΚΙ+ αντιστοιχεί σε υγιή ανθρώπινα σώματα που μέχρι σήμερα συχνά παθολογικοποιούνται και υποβάλλονται σε επεμβάσεις «κανονικοποίησης» φύλου ερήμην τους. Η Intersex Greece εξηγεί τον όρο, τις δυσκολίες και τις διακρίσεις που αντιμετωπίζουν τα ίντερσεξ άτομα στην Ελλάδα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
*Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Από τον λαιμό ως την αυγή/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Σε έναν κόσμο που φοβάται τη σιωπή, η ΟΑΣΗ επιμένει να μιλά με ευαισθησία. Δέκα κείμενα–καθρέφτες, από τη Θεία Σταματίνα ως τον Sorour Darabi, για το βλέμμα που δεν ωραιοποιεί, παρατηρεί.Για την ατέλεια που γίνεται φως, και για το queer που επιβιώνει μέσα στην τρυφερότητα.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
*Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Nα μένεις μέσα στο φως/ από τον Πάνο Μιχαήλ

Το νέο πολυποστ του Πάνου Μιχαήλ παρακολουθεί το δάκρυ, την έκθεση και την επιείκεια ως μορφές αισθητικής πίστης. Από τον οίκο Dior μέχρι το Eye Filmmuseum του Άμστερνταμ, κι από τα Instagram ban του Slava Mogutin ως την επιμονή της ομορφιάς στο έργο του Παπαϊωάννου, η ΟΑΣΗ σκιαγραφεί τη νέα ηθική του φωτός: πώς η τέχνη, η μόδα και το queer βλέμμα συναντιούνται στην πιο ανθρώπινη τους στιγμή τη στιγμή που ραγίζουν.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
«Στο θέατρο ο κόσμος θέλει να βλέπει άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

ΟΙ ΑΛΛΟΙ / «Στο θέατρο θέλουν να βλέπουν άντρες ή, καλύτερα, “άντρακλες”»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Βηλαράς μιλά για τη σιωπηλή βία των εφηβικών του χρόνων, την αγωνία των γκέι αντρών στη σκηνή, τη φοβική βιομηχανία του θεάτρου και την ανάγκη να μείνουμε άνθρωποι σε μια εποχή που όλα ξεχνιούνται γρήγορα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

ΟΑΣΗ / Ο ανυπεράσπιστος καημός για ένα ακόμη κράξιμο/από τον Πάνο Μιχαήλ

Από τον ποταμό της Baarn μέχρι το φιλί στις «Σέρρες», κι από το βλέμμα–countdown του Ren Hang μέχρι τη φάρσα του Μίστερ Μπούτια, η ΟΑΣΗ καταγράφει τα queer ραγίσματα που δεν έγιναν ποτέ ιδιωτικά. Dickpics, cult σώματα, drag spoof βιντεάκια, καμπαρέ φωνές, τηλεοπτικά taboos· όλα στην ίδια καμπύλη: γέλιο, καύλα, πληγή, ανάσα. Το ripology του queer δεν είναι θεωρία· είναι ο ανυπεράσπιστος καημός που μας κρατάει ζωντανούς.
ΠΑΝΟΣ ΜΙΧΑΗΛ

σχόλια

3 σχόλια
επομενως πολυ καλα κανουν οι ακτιβιστες με την διαμαρτυρια τους!μακαρι να ειχε πολυς κοσμος τα κοτσια να ταχθει εναντια σε τοσο μεγαλες και ισχυρες δυναμεις!
To θέμα είναι πως οι συγκεκριμένες θρησκείες έχουν περιορισμούς. Εμείς πολύ απλά μπορούμε να μην τους ακολουθούμε. Το να τους επιβάλουμε τη γνώμη μας είναι φασισμός.
η ορθοδοξία και ο καθολικισμός είναι δόγματα όχι θρησκείες. Δηλαδή αποδέχεσαι ερμηνείες ανθρώπων,οικουμενικές συνόδους κτλ. και ναι έχουν πολλούς περιορισμούς και λειτουργούν νομοτελειακά. Ο χριστιανισμός όμως είναι θρησκεία και όσο και αν μπορεί να σου φανεί παράξενο απέχει έτη φωτός από τη διδαχή των εκκλησιών, γιατί είναι ένα μήνυμα αγάπης. Ο ίδιος ο Ιησούς ήρθε αντιμέτωπος με τους αντίστοιχους "παπάδες" της εποχής, τους φαρισαίους, οι οποίοι ήταν και αυτοί που τον σταύρωσαν τελικά.
Φιλε ζεις σε εναν πολυ ιδεατο κοσμο...ή στην βορεια ευρωπη τουλαχιστον. Στην Ιταλια και στην Ελλαδα το ιερατειο εχει τεραστια ισχυ και ειναι αυτο που με τις ψηφους που ελεγχει , εκβιαζει τις κυβερνησεις για διαφορα θεματα, μεταξυ των οποιων ειναι και τα δικαιωματα των ομοφυλοφιλων πολιτων. Επισης, πολλοι τρελαμενοι "πιστοι" οδηγουνται σε εγκληματα μισους κατα γκέι...ειναι μια πραγματικοτητα που αιτια εχει το κηρυγμα μισους απο υψηλα ισταμενους (πολιτικους , παπαδες κλπ)Οι διαμαρτυριες δεν γινονται για να αλλαξει η εκκλησια, αλλα για να μην επεμβαινει ει βαρος ανθρωπων στην κοινωνικο-πολιτικη ζωη. Δεν σε ενοχλησε ποτε ομως αυτος ο φασισμος...τον θεωρεις δεδομενο!
Μα είδες να επιβάλεται καμία γνώμη; Είδες κανέναν να εκβιάζει ή να ασκεί βία σε κανέναν; Αποφάσισαν να βγούνε γυμνόστηθες όπως τις έπλασε ο Θεός... και να φωνάζουν συνθήματα. Και είναι προφανές ότι γνώριζαν ότι θα απομακρυνθούν και θα συλληφθούν. Κάθε προκλητική συμπεριφορά δεν είναι οποσδήποτε φασισμός, μπορεί να αποτελεί απλώς μορφή διαμαρτυρίας που αποσκοπεί στο επεισόδιο για χάρη της μετάδοσης ηχηρού μηνύματος. Που είδες την επιβολή παραπάνω από αυτό που ασκεί ο πάπας και που ακριβώς-τέλος πάντων επιτέλους φτάνει πια!- είδες τον φασισμό!
Δεν καταλαβαίνω το πρόβλημά τους. Η καθολική εκκλησία είναι αυτό που είναι 2000 τώρα. Μπορείς απλά να μην είσαι πιστός τους και χέστηκες για το κάνουν, φτάνει να ΜΗΝ εμποδίζουν ανθρώπους στην κοινωνική τους ζωή. Και στα κοσμικά κράτη από όσο ξέρω οι εκκλησίες δεν παίζουν κάποιο ρόλο. Εξάλου έχουν κάθε δικαίωμα στη δική τους κοινότητα να μην δεχονται gay, ψηλούς, κοντούς και ανθρώπους με γυαλιά...
Ο πάπας της Ρώμης είναι ένα άτομο του οποίου η γνώμη έχει ( κακώς ) ισχύ . Αν με τους λόγους και τα διαγγέλματα του στοχοποιεί μία συγκεκριμένη ομάδα ( τους ομοφυλόφιλους πολίτες της Ιταλίας σε αυτή τη περίπτωση ) , προωθεί τις διακρίσεις και τον αποκλεισμό τους , τότε καλά κάνουν και αυτοί και αντιδρούν . Και λίγα κάνουν . Και ΔΕΝ είναι δικαίωμα κανενός να ειναι ρατσιστής και να μην δέχεται τους ψηλους , κοντους , γκέι , με γυαλιά , άλλου χρώματος επιδερμίδας ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο . ΕΙΝΑΙ πρόβλημα τους ( των ρατσιστων ) και καλά θα κάνουν να ξεπεράσουν τις προκαταλήψεις τους .
Κάνεις λάθος: Η καθολική, όπως και η ορθόδοξη δεν μετράνε 2000 χρόνια και η χριστιανική εκκλησία δεν είχε αυτήν τη διάρθρωση εξ' αρχής. Κατέληξε έτσι μέσα από παρεμβάσεις ατόμων και συμφερόντων. Στη Βίβλο εκεί που λέει αγάπα τον συνάνθρωπό σου ως εαυτόν δεν έχει κανέναν αστερίσκο που να εξαιρεί κανένα, ούτε τους γκέι
Το πρόβλημά τους φίλε μου είναι αυτό: "13 Δεκεμβρίου Αντιδράσεις προκαλεί η ενέργεια του πάπα Βενέδικτου ΙΣτ' να δώσει την ...ευλογία του στην πρόεδρο της Βουλής της Ουγκάντας που πρωτοστατεί στην προσπάθεια να επιβληθεί η θανατική ποινή στους ομοφυλόφιλους της χώρας της... Πηγή: www.lifo.gr"Από την ετήσια ανασκόπηση της παρούσας στήλης