ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
1


 

Tο ντοκιμαντέρ «First Position» της Bess Kargman εξερευνά τον κόσμο του χορού και τον ανταγωνισμό που κυριαρχεί σε αυτόν, ακολουθώντας τη ζωή έξι χορευτών. Οι πρωταγωνιστές, ηλικίας από εννέα μέχρι δεκαεννέα χρονών, συμμετέχουν σε έναν από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς κλασσικού μπαλέτου στον κόσμο, το Youth America Grand Prix.

Πρόκειται για μια από τις πιο σημαντικές και απαιτητικές διοργανώσεις που ξεκινούν με 5.000 συμμετέχοντες. Στη συνέχεια, οι χορευτές μειώνονται στους 300, οι οποίοι καταφέρνουν να φτάσουν στον τελικό που πραγματοποιείται μια φορά το χρόνο στη Νέα Υόρκη. Ο διαγωνισμός δεν έχει έναν νικητή αλλά αντίθετα παρέχει υποτροφίες, συνεργασίες με εταιρίες και άλλα έπαθλα σε μια μικρή ομάδα των πιο ταλαντούχων χορευτών έπειτα από μια πολύ δύσκολη αναμέτρηση.

Η σκηνοθέτις επικεντρώνεται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, παρουσιάζοντας την καθημερινότητά τους, τις πολύωρες πρόβες, τις εμφανίσεις τους στη σκηνή και τα πολλαπλά στάδια που περιλαμβάνει ο διαγωνισμός. Καταγράφει τον απαιτητικό κόσμο του χορού, το άγχος των συμμετεχόντων, τον ζήλο τους, την αφοσίωσή τους, την σχέση τους με την οικογένειά τους.

Για τους πρωταγωνιστές της ταινίας, ο χορός είναι κάτι παραπάνω από ένα χόμπι και αυτή η διοργάνωση διαδραματίζει έναν ξεχωριστό ρόλο, καθώς δεν αποτελεί μια στιγμή αναγνώρισης αλλά αντίθετα μπορεί να καθορίσει μεγάλο κομμάτι της ζωής τους. Για να βγουν νικητές πρέπει να αφιερώσουν χρόνο, να κάνουν θυσίες, να παλέψουν με την εξάντληση, τους τραυματισμούς και τις δυσκολίες της εφηβείας. Η αφοσίωση τον χορευτών και η δύναμη της θέλησης είναι αυτό που κάνει το ντοκιμαντέρ συναρπαστικό ακόμη και για όσους δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τον χορό.

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter

Η σκηνοθέτις επέλεξε πολύ προσεκτικά τα επτά παιδιά που συμμετέχουν στο ντοκιμαντέρ αφού συμβουλεύτηκε τους διοργανωτές του Grand Prix και αξιοποίησε τη δημοσιογραφική της ιδιότητα. Παρά τα κοινά χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν όπως η τελειομανία, η αγάπη για αυτό που κάνουν, οι παρόμοιες αποφάσεις που καθορίζουν τη ζωή τους και ο χρόνος που αφιερώνουν στον χορό, αποδεικνύεται πως τελείως διαφορετικές προσωπικότητες, με διαφορετικά προφίλ.

Αφιερώνει μεγάλο μέρος της ταινίας για να συστήσει τους πρωταγωνιστές στο κοινό, να παρουσιάσει την ιστορία του καθενός και να παρέχει επαρκείς πληροφορίες που χρειάζονται οι θεατές μέχρι να τους παρακολουθήσουν να χορεύουν στο Grand Prix. Όλοι τους είναι πολύ νέοι, γεμάτοι όνειρα και πολύ αυστηροί με τον εαυτό τους, γεγονός που καθιστά συγκινητικό τον αγώνα τους. Το μέλλον τους θα κριθεί από έναν διαγωνισμό στον οποίο όπως λέει και ένας από τους κριτές έχουν μόνο πέντε λεπτά για να αποδείξουν ότι αξίζουν.

Ο διαγωνιζόμενος που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση είναι και ο μικρότερος, ο εντεκάχρονος Aran Bell. Χορεύει από τα 4 και σε κάποιο σημείο λέει «Αγαπώ τόσο το μπαλέτο που είναι δύσκολο να το εξηγήσω». Ο Aran ταξιδεύει καθημερινά δύο ώρες για να κάνει πέντε ώρες εκπαίδευση. Εξίσου συναρπαστικός είναι και ο χαρακτήρας της Michaela DePrince, ενός δεκατετράχρονου ορφανού από τη Σιέρα Λεόνε, που έχει υιοθετηθεί από μια οικογένεια στη Φιλαδέλφεια. Ανακάλυψε το μπαλέτο όταν βρίσκονταν ακόμη στο ορφανοτροφείο από ένα σκισμένο εξώφυλλο. Κατά τη διάρκεια του έργου προσπαθεί να αντιμετωπίσει την προκατάληψη ότι τα μαύρα κορίτσια δεν μπορούν να χορεύουν.

Η ταινία,  έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Toronto International Film Festival, έχει κερδίσει το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής στο San Francisco Doc Fest και τα βραβεία κοινού για καλύτερο ντοκιμαντέρ στο Dallas International Film Festival, Portland International Film Festival και στο DOC NYC. Το πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ θα προβληθεί την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών και την Κυριακή 31 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο Δαναό.

Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter
Ο ανταγωνιστικός κόσμος του χορού σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ Facebook Twitter

First Position

Bess Kargman / 91′ / 2011 / ΗΠΑ

Με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα.

 

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου

20.00

Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών

Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση με τους χορευτές Γιάννης Νικολαΐδης και Michael Doolan

Η ταινία επαναπροβάλλεται την Κυριακή 31 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο «Δαναός»

Τιμή εισιτηρίου: 6 ευρώ

www.balletdocumentary.com

1

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια