Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter
1
Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δεν είναι ένας εύκολος δρόμος, αλλά είναι απίστευτα ευχάριστος. Δουλέψτε σκληρά, μείνετε προσηλωμένοι και μην τα παρατάτε!

Τα πρωινά του Σαββάτου θυμάται να ανυπομονεί με τα αδέρφια της να ξεκινήσουν τα αγαπημένα της καρτούν. Λίγες δεκαετίες αργότερα, η Αλίκη Θεοφιλόπουλος είναι αυτή που τα δημιουργεί, ανήκοντας στην ομάδα της Disney που κατασκεύασε μερικούς από τους γνωστότερους ήρωες, όπως ο Ηρακλής, ο Ταρζάν, η Μουλάν, καθώς και τη δημοφιλή σειρά «Phineas and Ferb»! «Οι κύριες εικόνες που έχω από την παιδική μου ηλικία είναι τα αστεία και τα πειράγματα που κάναμε με τον πατέρα μου και τα αδέρφια μου, η απίστευτη ελληνική κουζίνα της μητέρας μου, καθώς φυσικά και οι άπειρες ώρες που περνούσαμε μπροστά από την τηλεόραση και οι ζωγραφιές που φτιάχναμε με τους ήρωές μας.

Το να δημιουργείς καρτούν όπως η Μουλάν ή ο Ηρακλής είναι απίστευτα δύσκολες δουλειές. Απαιτείται μία μεγάλη ομάδα από τους καλύτερους καλλιτέχνες, συγγραφείς, τεχνικούς, προσωπικό παραγωγής κτλ για να κατορθώσεις να δημιουργήσεις έναν καινούριο κόσμο

Δεν μπορείς να φανταστείς πόσα καρτούν έχουμε δει με τα αδέρφια μου ως παιδιά! Λάτρευα τα κλασικά καρτούν Looney Tunes όπως τον Bugs Bunny, τους Sylvester και Tweety, τον Roadrunner, καθώς και σειρές όπως οι Flintstones, οι Jetsons, ο Tom και Jerry, τα καρτούν της MGM και φυσικά τον αγαπημένο μου όλων, τον Ποπάι! Φυσικά, ως παιδί, δε θα μπορούσα να μη λατρεύω και τις ταινίες της Disney, όπως τον Peter Pan και το αγαπημένο μου ελεφαντάκι, τον Dumbo. Μεγαλώνοντας με αυτά τα ερεθίσματα, άρχισα να συνειδητοποιώ ότι ο λόγος που τους είχα τέτοια αδυναμία ήταν ότι λάτρευα τον τρόπο που με έκαναν να αισθάνομαι! Είναι πραγματικά απίστευτο πώς ένα καρτούν μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να γελάσει ή να δακρύσει. Έτσι, αποφάσισα ότι ήθελα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο αντικείμενο και σπούδασα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, στο Λος Άντζελες.


Παρόλο, όμως, που μιλάμε για ένα διάσημο Πανεπιστήμιο, δε διέθετε ανάλογο πρόγραμμα σπουδών για antimation κτλ. Έτσι, αν και δηλώνω πραγματικά ευγνώμων για τις σπουδές μου και την εμπειρία μου πάνω στο κομμάτι της τέχνης, το επίκεντρο της Σχολής ήταν περισσότερο η εννοιολογική και αφηρημένη τέχνη κι όχι τόσο η κατάρτιση στον τομέα που επιθυμούσα. Αποφάσισα, λοιπόν, μετά την αποφοίτητή μου να παρακολουθήσω μαθήματα που θα περιλάμβαναν σχέδιο, σχεδιασμό χαρακτήρα, μυθοπλασία και εξέλιξη animation. Εκεί μπήκαν τα θεμέλια του επαγγελματικού μου προσανατολισμού», τονίζει στη σύνδεσή μας στο skype.

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter
"Tο να δουλεύεις στη Disney είναι από μόνο του κάτι απίστευτα απαιτητικό. Υπάρχουν πάρα πολλά ξενύχτια και ατελείωτες ώρες δουλειάς, αλλά το απολαμβάνω τόσο πολύ και στο τέλος σε ανταμείβει απόλυτα αυτό που βλέπεις στην οθόνη"

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter
Το πιο δύσκολο είναι το να δημιουργείς χαρακτήρες που να είναι ταυτόχρονα αρκετά «δυνατοί» για να εξελίξουν την ιστορία, να ψυχαγωγήσουν το κοινό και να έχουν τα απαραίτητα στοιχεία που θα οδηγήσουν τον θεατή να τους «ερωτευτεί».


Η πορεία της από τη Σχολή και μετά ήταν ανοδική, με το ένα σχέδιο να φέρνει το άλλο και να αναγκάζει τη Disney να αναρωτηθεί «ποια είναι η Αλίκη Θεοφιλόπουλος»; «Κάποια στιγμή δημιουργήθηκε μία «ανοιχτή βραδιά παρουσίασης των έργων μας» στα μαθήματα που παρακολουθούσα, όπου μερικοί από τους μαθητές θα έδειχναν δείγμα της δουλειάς τους στους εκπροσώπους των στούντιο που θα παρευρίσκονταν. Ανάμεσα στους μαθητές που επιλέχτηκαν ήμουν κι εγώ, οπότε παρουσίασα αυτά που είχα σχεδιάσει. Εκεί, ένας εκπρόσωπος της Disney με πλησίασε και μου ζήτησε να του στείλω το portfolio μου! Αυτό, οδήγησε στο να επιλεγώ από την Disney και να συμμετέχω σε ένα εντατικό πρόγραμμα εκμάθησης και καθοδήγησης πάνω στο animation από την ίδια την εταιρεία. Ήταν πραγματικά τεράστια τιμή για εμένα, καθώς μόνο τέσσερα άτομα επιλέχτηκαν συνολικά για το πρόγραμμά αυτό και το τέλος του έφερε την είσοδό μου στην ομάδα που δημιούργησε τον «Ηρακλή»!

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter

Από εκεί η ιστορία εξελίσσεται σαν παραμύθι. Εκτός από τον δημοφιλή ημίθεο συμμετείχα στην ομάδα που δημιούργησε τον Ταρζάν, τη Μουλάν, τον Πλανήτη του Θησαυρού και πολλά άλλα. Η συνεργασία μας επεκτάθηκε και στην τηλεόραση, καθώς έγραψα το σενάριο και τους στίχους των τραγουδιών της δημοφιλούς σειράς «Phineas και Ferb», ενώ εργάστηκα και σε δύο ταινίες μικρού μήκους του Μίκι Μάους. Αυτή την περίοδο, έχω αναλάβει, μάλιστα, την παραγωγή της σειράς μικρού μήκους «Descendants: Wicked World»! Το να δημιουργείς καρτούν όπως η Μουλάν ή ο Ηρακλής είναι απίστευτα δύσκολες δουλειές. Απαιτείται μία μεγάλη ομάδα από τους καλύτερους καλλιτέχνες, συγγραφείς, τεχνικούς, προσωπικό παραγωγής κτλ για να κατορθώσεις να δημιουργήσεις έναν καινούριο κόσμο. Όταν ξεναγώ νέους ανθρώπους και εξηγώ τη διαδικασία σε καλεσμένους, πάντα σχολιάζουν ότι δεν είχαν την παραμικρή ιδέα πόση δουλειά απαιτείται για να βγει αυτό που κάνουμε. Άλλωστε, το να δουλεύεις στη Disney είναι από μόνο του κάτι απίστευτα απαιτητικό. Υπάρχουν πάρα πολλά ξενύχτια και ατελείωτες ώρες δουλειάς, αλλά το απολαμβάνω τόσο πολύ και στο τέλος σε ανταμείβει απόλυτα αυτό που βλέπεις στην οθόνη», προσθέτει.

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter


Ποιο είναι, όμως, το πιο δύσκολο πράγμα στη δημιουργία τέτοιων ηρώων; «Πιστεύω το να δημιουργείς χαρακτήρες που να είναι ταυτόχρονα αρκετά «δυνατοί» για να εξελίξουν την ιστορία, να ψυχαγωγήσουν το κοινό και να έχουν τα απαραίτητα στοιχεία που θα οδηγήσουν τον θεατή να τους «ερωτευτεί». Αυτός είναι ο συνδυασμός που οδηγεί σε σπουδαίους χαρακτήρες», θα πει η ίδια, δίνοντας τη δική της συμβουλή σε όλους αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν με τα καρτούν.

«Ζωγραφίστε όλη την ώρα. Μελετήστε τη ζωή, ζήστε τη ζωή. Και ύστερα τοποθετήστε αυτά που βλέπετε και παρατηρείτε μέσα στη δουλειά σας. Δεν υπάρχει κανένας σαν εσάς στον πλανήτη κι αυτό κάνει τη δουλειά σας ξεχωριστή και μοναδική. Αρχίστε να μαθαίνετε για τη μυθοπλασία και το γράψιμο, όχι απλώς πώς να ζωγραφίζετε. Δώστε πάθος σε αυτό που κάνετε. Αναζητήστε μέντορες, αλλά σεβαστείτε τον χρόνο τους. Δεν είναι ένας εύκολος δρόμος, αλλά είναι απίστευτα ευχάριστος. Δουλέψτε σκληρά, μείνετε προσηλωμένοι και μην τα παρατάτε!».

Η Ελληνίδα καρτουνίστρια της Disney στο LIFO.gr Facebook Twitter


Το τελευταίο διάστημα μία καινούρια ιδέα της Αλίκης έχει ήδη δρομολογηθεί στην πιλοτική μορφή της και μία νέα σειρά είναι έτοιμη να γεννηθεί, περιλαμβάνοντας, όπως λέει και η ίδια, έντονο ελληνικό στοιχείο! Η σχέση της, άλλωστε, με την Ελλάδα είναι ιδιαίτερη, με μητέρα από τη Θεσσαλονίκη και πατέρα από την Πάτρα.

«Αυτή τη στιγμή ζω στο Λος Άντζελες, μαζί με τα δύο μου παιδιά. Πρόσφατα επισκέφτηκα την Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Σύρο για το Φεστιβάλ Animation «Animasyros». Φανταστικό νησί. Τον Φλεβάρη θα επιστρέψω στην Αθήνα για ένα ξεχωριστό event. Θα ήθελα να επισκέπτομαι την Ελλάδα περισσότερο συχνά και να τη γνωρίσουν και τα παιδιά μου. Γενικότερα το 2016 κρύβει πολλά σχέδια, υποσχόμενα meetings, πρότζεκτ που βρίσκονται στα σκαριά και φυσικά πολλά όνειρα», καταλήγει. Άλλωστε, όπως έχει πει και ο ίδιος ο Walt Disney, «Αν μπορείς να το ονειρευτείς, μπορείς και να το κάνεις!».

Design
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική συναντά τη λειτουργία και το μέτρο

Με σύγχρονα εργαλεία, καθαρές συνθετικές αρχές και βαθιά γνώση του εργοταξίου, το γραφείο LKMK architects αποτυπώνει έναν αρχιτεκτονικό λόγο που ισορροπεί μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνικής ακρίβειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

ADM 2025: The Urban Issue / Η συλλογική ευφυΐα στην υπηρεσία του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού

Με έδρα την Αθήνα και έργα σε όλη την Ελλάδα, το αρχιτεκτονικό γραφείο The Hive Architects χτίζει ένα δημιουργικό μοντέλο συνεργασίας που αντλεί έμπνευση από τη συλλογικότητα, την τοπική ταυτότητα και τη σύγχρονη καθημερινή ζωή.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

ADM 2025: The Urban Issue / Η αρχιτεκτονική ως τοπίο και η αναδιαμόρφωση της ελληνικής κατοικίας

Καθώς η νέα ελληνική αρχιτεκτονική αναζητά τρόπους να συνδυάσει τη νοηματική πυκνότητα με τον χωρικό στοχασμό, το γραφείο Façade ξεχωρίζει για την ακρίβεια, τη θεωρητική συνέπεια και τη βαθιά σύνδεση με το τοπίο.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
 Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

ADM 2025: The Urban Issue / Οι «δυό Μουριές» και ο Χατζηδάκις

Πώς η λαϊκή αρχιτεκτονική της Τήνου, δύο άγριες μουριές και οι «Πασχαλιές μέσα από τη νεκρή γη» του Χατζιδάκι συναντιούνται σε μια σύγχρονη κατοικία.
ΓΡΑΦΕΙ Η ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΔΑΛΙΑΝΗ ΤΩΝ CREATIVE ARCHITECTS / ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΗΣ ΓΕΡΟΛΥΜΠΟΣ
Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

ADM 2025: The Urban Issue / Όταν η τοπική γλώσσα εκφράζει το διεθνές design

Το αρχιτεκτονικό γραφείο The KS Project, με ιδρύτρια την Κωνσταντίνα Συνγκιρίδη, απαντά στην πρόκληση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση της τουριστικής ανάπτυξης και την ανάγκη για ουσιαστικό σχεδιασμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR / 3D VISUALIZATION: MARIA NEFELI PACHTA
Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

ADM 2025: The Urban Issue / Σχεδιάζοντας το τοπίο, την εμπειρία και το μέλλον

Με έδρα την Κρήτη και έργα που καλύπτουν την κλίμακα από την κατοικία έως τη δημόσια ανάπλαση, το αρχιτεκτονικό γραφείο Lefteris Tsikandilakis + Architects οικοδομεί ένα πλούσιο και συνθετικό αρχιτεκτονικό ιδίωμα, σε διαρκή διάλογο με τον τόπο, το φως και τον πολιτισμό.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στο μεταίχμιο της πόλης και του νερού

Τρεις πόλεις. Τρία παράθυρα προς το νερό. Κάθε ξενοδοχείο των WOBI - STYLIANIDIS HATZIΥIANNAKIS ARCHITECTS είναι και μια μικρή χειρονομία συνάντησης ανάμεσα στον ξένο και τον τόπο, στον κάτοικο και τον επισκέπτη, στον άνθρωπο και το περιβάλλον του.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

ADM 2025: The Urban Issue / Αρχιτεκτονική στην κλίμακα της πόλης

Για το γραφείο micromega, η αρχιτεκτονική είναι ο τρόπος με τον οποίο η πόλη σκέφτεται τον εαυτό της. Το γραφείο των Αλέξανδρου Ζώμα και Μάρας Παπαβασιλείου προσεγγίζει το κτίριο ως πιθανότητα για να ανασχεδιαστεί η σχέση του ατόμου με τον δημόσιο χώρο, τη μνήμη και τις μικρο-κλίμακες της καθημερινής ζωής.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

ADM 2025: The Urban Issue / Boutique αισθητική με διεθνές βλέμμα

Το Studio Bonarchi, ένα boutique γραφείο interior design με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε από τον Βαγγέλη Μπόνιο με σκοπό να διερευνήσει, με συνέπεια και τόλμη, τη βαθύτερη ουσία της ομορφιάς μέσα στον χώρο. Με οδηγό την υλικότητα, την αντίθεση, το φως και τη σύνθεση, δημιουργεί κόσμους διακριτικής πολυτέλειας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR