Η καλύτερη φωτογραφία μου: Xαράλαμπος Κυδωνάκης (a.k.a. Dirtyharry)

Η καλύτερη φωτογραφία μου: Xαράλαμπος Κυδωνάκης (a.k.a. Dirtyharry) Facebook Twitter
3

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΙΣΩΣ ΘΕΩΡΗΘΕΙ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

 

Αυτήν τη φωτογραφία την τράβηξα τον Ιούνιο του 2010 στο Ρέθυμνο. Δεν γνωρίζω την εικονιζόμενη κοπελιά κι ό,τι τράβηξα δεν το βρήκα κάπου αργά κι απόμερα, αλλά ένα απόγευμα ακριβώς δίπλα στον πεζόδρομο της παραλίας, τον πιο ζωντανό δρόμο της πόλης το καλοκαίρι. Δεν έχει ξανατύχει να δω κάτι παρόμοιο εδώ και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να κάνω αρνητική διαφήμιση στην πόλη μου.


Ανάμεσα στα άλλα που έχω ακούσει απ' όταν δημοσίευσα τη φωτογραφία μέχρι σήμερα είναι και τα παρακάτω σχόλια:


«δεν ντρέπεσαι καθόλου»


«dirtyharrry's dirty classic»


«τώρα αυτό γιατί το τράβηξες;»


«η καλύτερή σου φωτογραφία»


«είσαι ελεεινός» κ.λπ.


Στο συγκεκριμένο θέμα τα όρια μεταξύ απέχθειας και οποιουδήποτε ίχνους αισθητικής είναι από λεπτά έως απροσδιόριστα. Όσο περνά ο καιρός, μου φαίνεται πως κάποιες φωτογραφίες μου μοιάζουν μεταξύ τους και συχνά οι καινούργιες μού θυμίζουν άλλες, πιο παλιές. Δεν έχω να ξεχωρίσω μια συγκεκριμένη φωτογραφία που να είναι η αγαπημένη μου, ετούτη εδώ έχει μια ιδιομορφία στο θέμα της και την έχω βάλει στην άκρη μέχρι να τη βαρεθώ κι αυτήν.


Δεν ξέρω αν υπάρχει εδώ κάτι που ο θεατής δύσκολα θα αποκωδικοποιήσει, τα οπτικά στοιχεία είναι αρκετά ξεκάθαρα. Ούτε ξέρω τι σκέψεις μπορεί να κάνει ο καθένας, αντικρίζοντας κάτι τέτοιο. Όσον αφορά εμένα, παλιότερα αναρωτιόμουνα διάφορα, άλλες φορές δεν σκεφτόμουνα απολύτως τίποτα. Τώρα τελευταία με στενοχωρεί γιατί μου θυμίζει τη σχεδόν ολοκληρωτική εξάρτηση της Κρήτης απ' τον τουρισμό. Ίσως απλά να είναι μια κοπελιά σε μια δύσκολη στιγμή, που όμως έχει τη δυνατότητα με τη σκούπα να εξαφανίσει κάθε ίχνος της, σαν να ήτανε γάτα. Ίσως να μην ισχύει ούτε αυτό και όλα που έχουν περάσει απ' το μυαλό μου να είναι ασυναρτησίες. Σταματάω εδώ γιατί δεν θέλω να θεωρηθεί ότι θέλω να «περάσω μηνύματα» ή ότι θέλω να «πω κάτι για την εποχή μου». Διάλεξα να μιλήσω γι' αυτήν τη φωτογραφία επειδή δεν θέλω να προβληματίσω κανέναν, αρκετά προβλήματα έχει ο κόσμος ήδη και προσπαθεί να τα βγάλει πέρα.

CV

Γεννημένος: 1979, Ηράκλειο
Σπουδές:  Αρχιτεκτονική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Επιρροές: S. Peckinpah, L. Buñuel, F. Goya, Weegee, D. Arbus, M. Parr
Καλύτερη στιγμή: Δεν ξέρω ποια είναι η καλύτερη, η πιο πρόσφατη όμως είναι όταν με προσκάλεσαν να μιλήσω για μια φωτογραφία μου στη LifΟ και δεν με λογόκριναν.
Χειρότερη στιγμή: Δεν θυμάμαι. Είναι πολλές.
Τop tip: Αγνοήστε κάθε συμβουλή, μαζί κι αυτήν εδώ.

3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ

σχόλια

3 σχόλια