Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με την μακροζωία

Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με την μακροζωία Facebook Twitter
4
Η κατανάλωση καφέ συνδέεται με την μακροζωία Facebook Twitter

Σε μία νέα έρευνα στην οποία συμμετείχαν 200.000 άτομα τα ευρήματα ήταν πολύ ενδιαφέροντα: Η κατανάλωση καφέ (κανονικού ή ντεκαφεϊνέ) συνδέεται άμεσα με την μείωση του ρίσκου εμφάνισης ασθενειών και την αύξηση του μέσου όρου ζωής. Αποδείχθηκε ότι πίνοντας 3-4 φλιτζάνια καφέ την ημέρα το ποσοστό εμφάνισης ασθενειών μειώνεται κατά 15% σε σύγκριση με αυτούς που δεν καταναλώνουν καθόλου καφέ.

Σημειώνεται ότι η έρευνα αποδεικνύει μία απλή συσχέτιση την κατανάλωσης του καφέ με την μακροζωία και όχι την σιγουριά ότι αυξάνει τον μέσο όρο ζωής. Σχετίζεται με την μείωση εμφάνισης καρδιοαναπνευστικών νοσημάτων, νοσημάτων στο συκώτι και διαβήτη που συνδέονται άμεσα με την θνησιμότητα. Το μεγάλο δείγμα της έρευνας αποδεικνύει επίσης ότι το κάπνισμα μπορεί να σταματήσει τα οφέλη που ενδεχομένως προσφέρει ο καφές.

Σύμφωνα με τους συγγραφείς της έρευνας και του υπεύθυνου της έρευνας, Frank Hu του Harvard T. H. Chan School of Public Health: «τα αποτελέσματα από αυτές και από προηγούμενες μελέτες αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με έναν πιο υγιή τρόπο ζωής».

Βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με την μείωση του ρίσκου καρδιοαναπνευστικών νοσηματων, νευρολογικών ασθενειών και της αυτοκτονίας. Ωστόσο δεν βρήκαν καμία σύνδεση με την θνησιμότητα από καρκίνο.

Για τις ανάγκες της έρευνας ο Hu και οι συνεργάτες του ανέλυσαν το ιατρικό ιστορικό 200.000 ανθρώπων συλλέγοντας στοιχεία από τρία μεγάλα νοσοκομεία. Στην έρευνα συμμετείχαν και πολλοί γιατροί, νοσοκόμοι και εργαζόμενοι στον κλάδο υγείας. Σε όλους δίνονταν κατά καιρούς ερωτηματολόγια που αφορούσαν την διατροφή τους. Κατά την διάρκεια της έρευνας η οποία κράτησε 30 χρόνια απεβίωσαν 30.000 άτομα.

Όταν ο Hu και οι συνάδελφοι του έβαλαν κάτω τα στοιχεία και συμπεριέλαβαν καπνιστές στην έρευνα τους τα ποσοστά θνησιμότητας άλλαξαν ανάμεσα σε φανατικούς και λιγότερο φανατικούς καταναλωτές καφέ. Οι μη καπνιστές που έπιναν πάνω από πέντε φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν ποσοστό θνησιμότητας μειωμένο κατά 12% σε σχέση με αυτούς που δεν έπιναν καθόλου. Οι μη καπνιστές που έπιναν τρία φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν 15% λιγότερες πιθανότητες θανάτου από αυτούς που δεν έπιναν. Άρα η έρευνα αποδεικνύει ότι η υπερβολική κατανάλωση καφέ μπορεί να προσφέρει αντίστοιχα οφέλη με την μετριοπαθή.

 

Εξετάζοντας πιο στενά τα ευρήματα της έρευνας ο Hu και οι συνάδελφοί του βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ συνδέεται με την μείωση του ρίσκου καρδιοαναπνευστικών νοσηματων, νευρολογικών ασθενειών και της αυτοκτονίας. Ωστόσο δεν βρήκαν καμία σύνδεση με την θνησιμότητα από καρκίνο.

 

Τα τελευταία χρόνια δεκάδες έρευνες έχουν εξετάσει τα οφέλη που μπορεί να έχει ο καφές στην υγεία και πολλές από αυτές έχουν καταλήξει σε διφορούμενα ευρήματα. Από την άλλη η σύνδεση μεταξύ κατανάλωσης καφέ και ασθενειών όπως καρκίνος στο συκώτι και δύο τύποι διαβήτη έχουν μελετηθεί σε πολλές έρευνες. «Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει μία συνέπεια στις αποδείξεις ότι ότι η κατανάλωση καφέ ωφελεί τον οργανισμό», λέει Christina Bamia καθηγήτρια επιδημιολογίας και κλινικών μελετών.

 

Ο καφές περιλαμβάνει πάνω από 1000 συστατικά, χημικά και μηχανισμούς, που μπορεί να προστατεύσουν την υγεία και όλα αυτά αποκαλύπτονται σταδιακά. «Οι έρευνες παρατήρησης, όπως η έρευνα του Frank Hu και των συνεργατών του είναι χρήσιμα εργαλεία για να διευρύνουμε τις γνώσεις μας ως προς τα οφέλη του καφέ», συμπληρώνει η Bamia. 

 

 via arstechnica

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε έναν κόσμο που απαιτεί από τις γυναίκες να είναι πιο πετίτ, το να σηκώνω βάρη μού έμαθε το αντίθετο

Υγεία & Σώμα / Γιατί όλο και περισσότερες γυναίκες επιλέγουν την προπόνηση με βάρη

Αυτού του είδους η γυμναστική μού θυμίζει καθημερινά ότι η πραγματική δύναμη δεν βρίσκεται μόνο στους μυς, αλλά και στην αυτοπεποίθηση και την πίστη πως μπορώ να ξεπεράσω τα όριά μου.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Τα φρούτα, τελικά, μας αδυνατίζουν ή μας παχαίνουν;

Ψυχή & Σώμα / Τα φρούτα, τελικά, μας αδυνατίζουν ή μας παχαίνουν;

Είναι χρήσιμα ή καταστρέφουν τη δίαιτά μας; Έχει σημασία τι ώρα τα τρώμε; Έχουν διατροφική αξία οι χυμοί τους. Η διατροφολόγος Κωνσταντίνα Κεραμύδα μιλά στη LiFO για τα φρούτα και τη θέση τους σε μια ισορροπημένη διατροφή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Μήπως αδικούμε το καρπούζι; Ένας γιατρός απαντά

ΗΕΑLTHY PEOPLE / Είναι τελικά το καρπούζι μια βόμβα ζάχαρης; Ένας γιατρός απαντά

Από την προστασία των αγγείων και την καλύτερη αθλητική απόδοση μέχρι τις ανησυχίες για το σάκχαρο, το καρπούζι αποτελεί συχνά αντικείμενο συζήτησης και διαφωνιών. Είναι τελικά μια «βόμβα ζάχαρης» ή ένα από τα πιο υποτιμημένα φρούτα του καλοκαιριού; Η επιστήμη δίνει την απάντηση.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ
«Πάλι λάθος τα έκανες»: Πόσο πληγώνει η κριτική τα παιδιά μας;

Ψυχή & Σώμα / «Πάλι λάθος τα έκανες»: Πόσο πληγώνει η κριτική τα παιδιά μας;

Θεωρητικά, οι γονείς ασκούν κριτική στα παιδιά τους με σκοπό να τα βοηθήσουν να βελτιωθούν. Κάποτε όμως σταματάει να είναι εποικοδομητική και αρχίζει η υποτίμηση. Η ψυχολόγος Αγνή Μαριακάκη μιλά στη LiFO γι’ αυτήν τη λεπτή γραμμή που οι γονείς δεν πρέπει να ξεπερνούν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ

σχόλια

3 σχόλια
Βάφτισες "ξεκούραση" την τεμπελιά και την αδράνεια, αλλά το καθισιό δεν κάνει καλό στην υγεία. Άσε που τους εκατό καφέδες μπορείς να τους πίνεις και στην δουλειά (ανάλογα με το ωράριο).