ΑΘΗΝΑ

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
1

40 χρόνια πριν, ο Peter Brosnan άκουσε μια ιστορία που έμοιαζε πολύ τρελή για να είναι αληθινή: θαμμένα κάπου κατά μήκος των ακτών της Καλιφόρνιας, κάτω από τους αμμόλοφους, υπήρχαν τα ερείπια μιας χαμένης πόλης. Σύμφωνα με τον φίλο του από την κινηματογραφική σχολή του πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, τα ερείπια ενός τεράστιου αιγυπτιακού ναού, μια ντουζίνα σφίγγες, οκτώ κολοσσιαία λιοντάρια και τέσσερα αγάλματα 40 τόνων του Ραμσή ΙΙ βρίσκονταν θαμμένα στην άμμο, 150 χλμ βόρεια του Λος Άντζελες."Ήταν μια απολύτως εξωφρενική ιστορία", λέει ο Brosnan -"Νόμιζα ότι ήταν παραμύθια." Τα ερείπια ωστόσο δεν ήταν αυθεντικά αιγυπτιακά αλλά τμήματα ενός τεράστιου Χολιγουντιανού σκηνικού - του μεγαλύτερου και ακριβότερου που είχε κατασκευαστεί ως εκείνη την εποχή.

Το ψεύτικο αιγυπτιακό τοπίο είχε συνθέσει την Πόλη του Φαραώ σε ένα από τα πρώτα αληθινά έπη του Χόλιγουντ που γυρίστηκε το 1923 , στην ταινία "Οι Δέκα Εντολές" του Σεσίλ ντε Μιλ. Για την κατασκευή του εργάστηκαν πάνω από 1.500 ξυλουργοί και χρησιμοποιήθηκαν 25.000 κιλά καρφιά. Η παραγωγή της ταινίας σχεδόν κατέστρεψε τον υπερφιλόδοξο ντε Μιλ και το στούντιό του. Ο ίδιος λέγεται πως επειδή δεν είχε χρήματα να ξηλώσει το σκηνικό έδωσε εντολή να μπει δυναμίτης προκειμένου να το ισοπεδώσει για να ταφεί κάτω από την άμμο και να το κρατήσει μακριά από οποιονδήποτε ανταγωνιστή θα του έκλεβε το όραμα.

Για την κατασκευή του εργάστηκαν πάνω από 1.500 ξυλουργοί και χρησιμοποιήθηκαν 25.000 κιλά καρφιά. Η παραγωγή της ταινίας σχεδόν κατέστρεψε τον υπερφιλόδοξο ντε Μιλ και το στούντιό του.

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
Tην κατασκευή των σκηνικών για το έπος του βωβού κινηματογράφου που εμνέυστηκε ο Ντε Μιλ ανέλαβε ο Γάλλος Πολ Ιρίμπ, ένας από τους πατέρες του κινήματος του Αρ Ντεκ

Αυτό που έπεισε τον Brosnan πως ίσως η ιστορία να μην ήταν πέρα για πέρα ψεύτικη, ήταν μια αυτοβιογραφία του ντε Μιλ: "Αν σε 1.000 χρόνια από σήμερα οι αρχαιολόγοι τύχει να σκάψουν κάτω από την άμμο της Guadalupe, ελπίζω να μην βιαστούν να ανακοινώσουν την καταπληκτική είδηση ότι ο αιγυπτιακός πολιτισμός είχε επεκταθεί ως την ακτή του Ειρηνικού."

O Peter BrosnanΤο 1982, ο Βrosnan είχε αποφοιτήσει από τη σχολή κινηματογράφου και κερδίζε τα προς το ζην ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος, αλλά δεν μπορούσε να ξεχάσει την ιστορία του φίλου του. Η ιδέα της αποκάλυψης και της διατήρησης ενός ξεχασμένου κομματιού της ιστορίας του Χόλιγουντ τον είχε συναρπάσει. Εκείνο το καλοκαίρι, ο Brosnan και ο φίλος του αποφάσισαν να ταξιδέψουν στην παραλία και να ψάξουν το θαμμένο μυστήριο για να γυρίσουν έναν ντοκιμαντέρ. "Ήμασταν νέοι, wannabe κινηματογραφιστές, και σκέφτηκα πως αυτό ήταν χρυσή ευκαιρία," λέει σήμερα. «Θα βρίσκαμε αρχαιολόγους που θα το ξέθαβαν και η ιστορία θα γραφόταν μόνη της..."

Το 1923, η σκηνογραφία ήταν ο μόνος τρόπος για να προσφέρεις στους θεατές την οπτική του όρους Σινά και την αρχαία Αίγυπτο. Η αμερικανική 'έρημος' που είχε διαλέξει ο ντε Μιλ για τα πλάνα ήταν σίγουρα πιο εύκολη λύση από ένα ταξίδι στην Αίγυπτο, αλλά τελικά αποδείχθηκε ένας λογιστικός και υλικοτεχνικός εφιάλτης. Δεν υπήρχαν κοντινές πόλεις, δεν υπήρχαν ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι, και καθόλου ξενοδοχεία για τη διαμονή των χιλιάδων ηθοποιών και ανθρώπων της παραγωγής. Οι 22.000 στρεμμάτων αμμόλοφοι που χώριζαν τη μικρή αγροτική πόλη της Γουαδελούπης από τον Ειρηνικό Ωκεανό ήταν σκληροί και έρημοι. Η άμμος και ο αέρας έκαναν τη ζωή δύσκολη και οι συνθήκες εργασίας ήταν ακόμη πιο σκληρές, αλλά αυτό ήταν κάτι που φαίνεται πως άρεσε στον ντε Μιλ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα της εποχής, στη στρατιά ανθρώπων που δούλευαν εκεί, έλεγε "Θα χάσετε τις ανέσεις του σπιτιού σας. Θα χρειαστεί να υποφέρετε σε δύσκολες συνθήκες. Περιμένω από εσάς υπέρτατες προσπάθειες. "

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
Οι αμμόλοφοι του Guadalupe

Πριν ακόμη ξεκινήσουν τα γυρίσματα, οι δαπάνες της προπαραγωγής έφτασαν τα 700.000 δολάρια, ένα αστρονομικό ποσό για τις πρώτες ημέρες του Χόλιγουντ. Πάνω από 500 τόνοι αγαλμάτων από σκυρόδεμα και γύψο χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του ναού και ολόκληρες σφίγγες από γύψο ταξίδευαν σε φορτηγά με προορισμό τους αμμόλοφους. Κάθε μέρα στην τοποθεσία σήμαινε διατροφή και στέγασή για χιλιάδες εργαζόμενους και χιλιάδες ζώα. Ο Ντε Μιλ είχε αρχίσει να λαμβάνει απελπισμένα γράμματα από την Paramount Studios, τα οποία ζητούσαν να μειωθεί το κόστος. Μία απόδειξη αγοράς που έγραφε 3.000 δολάρια για την αγορά «υπέροχης ομάδας αλόγων του Φαραώ", έφτασε το στούντιο στα όρια του, σύμφωνα με τον Sumiko Higashi, έναν καθηγητή στο Κολέγιο Brockport και συγγραφέα του βιβλίου Cecil B. DeMille and American Culture: the Silent Era, a biography of DeMille. «Έχεις χάσει το μυαλό σου;», τηλεγράφησε ο ιδρυτής της Paramount Pictures. «Σταματήστε τη μαγνητοσκόπηση και επιστρέψτε στο Λος Άντζελες αμέσως» ανέφερε το τελεσίγραφο. Όμως ο Ντε Μιλ αρνήθηκε. Πήρε ένα προσωπικό δάνειο και η παραιτήθηκε από το ποσοστό των κερδών που θα λάμβανε από την ταινία ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση της παραγωγής. "Τι θέλετε να κάνω; Να σταματήσω τώρα και να δείξω τις 5 εντολές" 'ήταν η απάντησή του σύμφωνα με τον Higashi.

Η αμερικανική "έρημος" που είχε διαλέξει ο ντε Μιλ για τα πλάνα ήταν σίγουρα πιο εύκολη λύση από ένα ταξίδι στην Αίγυπτο, αλλά τελικά αποδείχθηκε ένας λογιστικός και υλικοτεχνικός εφιάλτης.

Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν σε φρενήρη ρυθμό και σε μόλις τρεις εβδομάδες, αλλά προέκυψε ακόμη ένα πρόβλημα. Η συμφωνία με τους γαιοκτήμονες, ανέφερε πως το μνημειώδες και εξωφρενικά ογκώδες σκηνικό του φιλμ θα έπρεπε να απομακρυνθεί. Με το κόστος παραγωγής να έχει ήδη διογκωθεί σε πάνω από 1.4 εκατομμύρια $, ο Ντε Μιλ ήταν αδύνατον να κάνει άλλα έξοδα και αποφάσισε να αθετήσει τη συμφωνία, αλλά δεν ήθελε να αφήσει πίσω του το σκηνικό το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από άλλα στούντιο. Τότε είναι που φέρεται να έζωσε όλο το σκηνικό με δυναμίτη και αφού το ανατίναξε, έβαλε μπουλντόζες να το καλύψουν με τόνους άμμου που ήταν άφθονη στην περιοχή.

Εξήντα χρόνια αργότερα, το 1983, o Brosnan έφτασε στους αμμόλοφους και έψαχνε να βρει τη θρυλική χαμένη πόλη. Ζήτησε τη βοήθεια των αρχών, αλλά αυτή δε του δόθηκε ποτέ. Αρχικά τον περνούσαν για τρελό και δεν του έδινε κανείς σημασία. Αυτός που τελικά τον βοήθησε λέγεται πως ήταν ένας γελαδάρης που συχνά περνούσε από την περιοχή με τα ζώα του. Μια άλλη εκδοχή της ιστορίας αναφέρει πως τις πληροφορίες πήρε από έναν ηλικιωμένο ηθοποιό της ταινίας. Κατά την πρώτη εκδοχή, ο Peter και ο κτηνοτρόφος έψαξαν μαζί πολλά χιλιόμετρα αμμόλοφων έως ότου βρήκαν εκείνον για τον οποίο οι ντόπιοι έλεγαν πως "δεν άλλαζε ποτέ θέση από τον άνεμο". Εκεί βρήκαν το πρώτο από τα συντρίμμια που κάποτε ήταν το μεγαλοπρεπές σκηνικό των Δέκα Εντολών. Το εύρημα του έγινε διάσημο και ήταν πρώτο θέμα στην εφημερίδα New York Times, στο NBC και το People.

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
Tην κατασκευή των σκηνικών για το έπος του βωβού κινηματογράφου που εμνέυστηκε ο Ντε Μιλ ανέλαβε ο Γάλλος Πολ Ιρίμπ, ένας από τους πατέρες του κινήματος του Αρ Ντεκ

Η δημοσιότητα ήταν μεγάλη και αστραπιαία. Ο Charlton Heston, ο σταρ του ριμέικ της ταινίας του ντε Μιλ, ευχήθηκε καλή επιτυχία στην ανασκαφή που μόλις ξεκινούσε και δεκάδες αρχαιολόγοι προσφέρθηκαν να δουλέψουν εθελοντικά. Ένας επιμελητής στο Smithsonian εκδήλωσε ενδιαφέρον για την απόκτηση ευρημάτων και οι Paramount Pictures και Bank of America  έδωσαν υποσχέσεις για χρηματοδότηση του έργου που ονομάστηκε "Τhe Lost City".

Για 15 χρόνια, τα ερείπια έμειναν ανενόχλητα. Η γεωγραφική ιδιαιτερότητα και η σύσταση της άμμου είχαν αναπάντεχα λειτουργήσει σαν συντηρητικό για τα γύψινα σκηνικά και τα αγάλματα που ήταν θαμμένα εκεί

Η ανασκαφή προχώρησε, αλλά σύντομα άρχισαν τα προβλήματα με τη χρηματοδότηση και κυρίως τις άδειες. Όταν ο Brosnan είχε τα χρήματα, ο νομός δεν του επέτρεπε να αγγίξει την περιβαλλοντικά ευαίσθητη περιοχή στην οποία φώλιαζε ένα σπάνιο προστατευόμενο βραχοπούλι, κάτι που έκανε την περιοχή απαγορευμένη για 6 μήνες κάθε χρόνο. Επτά χρόνια αργότερα, η χρηματοδότηση είχε στερέψει. Το 1990, διάφορες οργανώσεις, συμπεριλαμβανομένου του Smithsonian και του ιδρύματος ντε Μιλ συμφώνησαν να στηρίξουν τη συνέχιση της ανασκαφής όταν ο Brosnan απέδειξε χάρη σε ένα ραντάρ πως το σκηνικό παρέμενε σχεδόν άθικτο. Τα χρήματα όμως δεν έφταναν μια και η ανασκαφή έπρεπε να γίνει με χειρουργική ακρίβεια. "Η θαμμένη πόλη ήταν για εμάς η πραγματική ιστορία του κινηματογράφου και όχι μια ψεύτικη Αίγυπτος" έλεγε ο Brosnan. Τελικά στα μέσα της δεκαετίας του 1990, εγκατέλειψε απογοητευμένος την ανασκαφή.

Για 15 χρόνια, τα ερείπια έμειναν ανενόχλητα. Η γεωγραφική ιδιαιτερότητα και η σύσταση της άμμου είχαν αναπάντεχα λειτουργήσει σαν συντηρητικό για τα γύψινα σκηνικά και τα αγάλματα που ήταν θαμμένα εκεί. Κάθε λίγα χρόνια ένας δημοσιογράφος ή ένας ερευνητής θα τηλεφωνούσε στον Brosnan και θα του ζητούσε να διηγηθεί την Οδύσσειά του στους αμμόλοφους. Εκείνος πίστευε πως κάποιος θα άκουγε την ιστορία του και θα του έδινε τα χρήματα, αλλά μάταια.

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
Η Σφίγγα στην άμμο πριν αρχίσει η ανασκαφή / Photo: Guadalupe-Nipomo Dunes Center

Το 2010, οι Los Angeles Times έκαναν ακόμη ένα άρθρο για τη θρυλική πια ημιτελή ανασκαφή και λίγες μέρες μετά, μια γυναίκα-που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία της, επικοινώνησε με τον ονειροπόλο Brosnan και προσφέρθηκε να βάλει τα χρήματα που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του ντοκιμαντέρ και την αξιοποίηση του υλικού που υπήρχε. Τότε όμως ο Brosnan ήταν παντρεμένος με παιδιά και στην αρχή σκέφτηκε πως με τίποτα δεν θα μπορούσε να ξαναδικιμάσει.

Τελικά ο Brosnan προσέλαβε έναν παραγωγό και έναν μοντέρ, και το περασμένο φθινόπωρο, με τη βοήθεια μιας ομάδας αρχαιολόγων ξέθαψε μια σχεδόν ολόκληρη σφίγγα και με τη χρήση των πρώτων λήψεων του από τη δεκαετία του 1980, έχει ήδη μέρος του ντοκιμαντέρ έτοιμο και ψάχνει για διανομή. Η μια και μοναδική σφίγγα εκτίθεται πλέον στο Dune Center στην περιοχή, αλλά για να γίνει η εκσκαφή ακόμη μιας, απαιτούνται άλλα 100.000 δολάρια. Όσο ο καιρός περνά, το σκηνικό κινδυνεύει από τα καιρικά φαινόμενα στα οποία είναι εκτεθειμένο καθώς μεγάλο τμήμα της άμμου έχει απομακρυνθεί από τον άνεμο."Φτιάχτηκε πριν από 92 χρόνια και ήταν προορισμένο να αντέξει μόλις δύο μήνες. Σαν από θαύμα, το σκηνικό άντεξε, αλλά δεν νομίζω πως αυτό θα συμβεί για ακόμη 92 χρόνια." λέει ο Doug Jenzen της ΜΚΟ που διοικεί το Dunes Center  Guadalupe."Αν και οι αρχαιολόγοι πίστευαν πως θα τα κατάφερνε μέχρι το 2090, κάθε φορά που επιστρέφουμε, έχει χαθεί όλο και περισσότερο." 

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
Η ανασκαφή τον Οκτώβριο του 2014

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠO ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ ΚΑΙ STILLS ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

 

H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter
H απίστευτη ιστορία μιας αιγυπτιακής πόλης που παραμένει θαμμένη στους αμμόλοφους της Καλιφόρνια Facebook Twitter

Πληροφορίες από:

livescience.com/ outsideonline.com/ dunescenter.org/ latimes.com

Οθόνες
1

ΑΘΗΝΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια