H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Last Supper”, Leonardo da Vinci
2

Αυτές οι κούκλες Barbie που είναι ζωγραφισμένες στο χέρι από την Catherine Thery προσπαθούν να ζωντανέψουν κλασικούς πίνακες από μια άλλη ματιά. Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία – και του τότε και του τώρα. Σε κάθε πίνακα, οι Barbies έχουν αντικαταστήσεις τους άντρες από τους αυθεντικούς πίνακες.

H Barbie λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 1959 και είχε εμπνευστεί από μια γερμανική κούκλα, την Bild Lili. H Barbie ήταν η πρώτη κούκλα για παιδιά που απεικόνιζε μια ενήλικη γυναίκα. Ο σχεδιαστής της, της έδωσε αυτό το όνομα από την κόρη του που την έλεγαν Barbara. Μια κριτική που της ασκούν συνέχεια είναι ότι προωθεί ένα μη ρεαλιστικό πρότυπο του γυναικείου σώματος. 

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte / “American Gothic”, Grant Wood
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
The Card Players, Cezanne
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Death of Marat”, Jacques-Louis David
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp”, Rembrandt
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Gabrielle d’Estrées et une de ses soeurs”, Unknown Artist
H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“Lunch on the Grass”, Édouard Manet

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Creation of Adam”, Michelangelo

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Son of Man” René Magritte

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Scream”, Edvard Munch

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter

H Barbie εισβάλει σε κλασικούς πίνακες Facebook Twitter
“The Two Fridas”, Frida Kahlo

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, που ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια
Φοβάμαι ότι θα σχολιάσω αρνητικά το όλο εγχείρημα. Μεγαλειώδη έργα μετατράπηκαν σε έργα υποβαθμισμένης αισθητικής... "Ο κύριος σκοπός τους είναι να θέσουν ερωτήματα σχετικά με την ομορφιά, την νοημοσύνη και την θέση της γυναίκας στη κοινωνία". Χρησιμοποιώντας την Barbie ως πρωταγωνίστρια στις παραπάνω φωτογραφίες, δε βλέπω να έχει αλλάξει η θέση της γυναίκας. Όπως βέβαια, αυτή η θέση εκφράζεται μέσα από τα έργα των κλασσικών και των σύγχρονων. Κοινωνικά και λιγότερο επικριτικά, υπάρχει πρόοδος. Λυπάμαι, αλλά δε βλέπω κάτι το αξιόλογο. Γυμνά σώματα και αντικειμενοποίηση του γυναικείου σώματος τότε και τώρα. Αυτό το project, για εμένα, δεν αποτελεί κάτι παραπάνω από μία πρόχειρη αναπαραγωγή των αρχικών έργων, τυλιγμένη σε ένα πέπλο δήθεν μοντέρνας τέχνης.