Μόνο ένας μαύρος ξέρει πραγματικά τι περνούν οι μαύροι

Μόνο ένας μαύρος ξέρει πραγματικά τι περνούν οι μαύροι Facebook Twitter
Όσο καλός και να είναι ένας λευκός ραπερ, όσο χωμένος μέσα στον δρόμο και την κουλτούρα του και να είναι, όση παρέα και να κάνει με μαύρους θα του λείπει πάντα κάτι βασικό: Το χρώμα του δέρματος... Φωτο: Aπο την σελίδα του Kendrick Lamar στο Facebook
2

 

I'm the biggest hypocrite of 2015
Once I finish this, witnesses will convey just what I mean
Been feeling this way since I was 16, came to my senses
You never liked us anyway, fuck your friendship, I meant it
I'm African-American, I'm African
I'm black as the moon, heritage of a small village
Pardon my residence Came from the bottom of mankind
My hair is nappy, my dick is big, my nose is round and wide
You hate me don't you?
You hate my people, your plan is to terminate my culture
You're fuckin' evil I want you to recognize that I'm a proud monkey
You vandalize my perception but can't take style from me
And this is more than confession
I mean I might press the button just so you know my discretion
I'm guardin' my feelins, I know that you feel it

 

Στίχοι από το κομμάτι του Kendrick Lamar, «The Black The Berry»

 

Όσο καλός και να είναι ένας λευκός ραπερ, όσο χωμένος μέσα στον δρόμο και την κουλτούρα του και να είναι, όση παρέα και να κάνει με μαύρους θα του λείπει πάντα κάτι βασικό: Το χρώμα του δέρματος. Δεν είναι μια λεπτομέρεια αλλά η ουσία της ιστορίας του ραπ. Και το χρώμα του δέρματος το 2015 παραμένει θέμα για την Αμερική(ακόμα και αν τα ηνία της εξουσίας κρατάει ένας μαύρος) αλλά και για ολόκληρο του πλανήτη.

Εξαιτίας αυτού του χρώματος σηκώνονται τα όπλα των λευκών χωρίς δεύτερη σκέψη και το χρώμα του δέρματος παραμένει μια ανεξάντλητη πηγή για ρατσιστικά αστεία ακόμα και το 2015. Τα πράγματα μπορεί να είναι καλύτερα για τους μαύρους αλλά είναι μόνο αυτό: «καλύτερα»(σ.σ Και όλο και κάτι θα συμβεί για να μας θυμίσει ότι είναι χειρότερα από όσο πιστεύουμε).

Από την άλλη συμβαίνει το εξής στην ραπ μουσική των ημερών μας. Ταλαντούχοι μαύροι καλλιτέχνες όπως ο Kanye West προβάλλουν όλα τα (λευκά;) απωθημένα τους στην μούρη του κόσμου. Μοιάζει σαν να παίρνουν εκδίκηση για την καταπίεση που δέχτηκαν οι πρόγονοι τους. Επικεντρώνονται στην αυτοπροβολή. Η εικόνα τους φωνάζει: «Είμαι μαύρος και πλούσιος». Έχουν φροντίσει να καθαρίσουν καλά την βρωμιά του δρόμου(άρα και την αλήθεια) από τους στίχους τους και επικεντρώνονται στις εντυπωσιακές παραγωγές.

Ο Kendrick Lamar στην φάση που βρίσκεται καταφέρνει να περάσει το εξής με τους στίχους του: Την αλήθεια όχι από την πλευρά του παρατηρητή αλλά ως βίωμα στους δρόμους του Compton, της πολιτείας που γέννησε ιστορικά συγκροτήματα της ραπ όπως οι N.W.A ( μέλη του ήταν ο Ice Cube και ο Dr Dre).

Ο Lamar καταφέρνει την ίδια στιγμή να παραμείνει ψύχραιμος και θαρραλέος στον τρόπο που εκφράζεται. Ξέρει καλά ότι όσες «κακές» λέξεις (αχρείαστες πολλές φορές που κρύβουν την έλλειψη έμπνευσης) και να βάλει σε ένα ραπ κομμάτι, τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με έναν ωμό στίχο όπως το «You're fuckin' evil I want you to recognize that I'm a proud monkey». Κομμάτια όπως αυτό, αλλά και ολόκληρο το άλμπουμ, καταφέρνουν να στρέψουν την προσοχή του κόσμου στα πραγματικά προβλήματα των μαύρων σήμερα.

Επισημαίνουν την ίδια στιγμή ένα γεγονός που καλό θα ήταν να το γνωρίζουμε όλοι: Μόνο ένας μαύρος ξέρει πραγματικά τι περνούν οι μαύροι. 

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Στην Αμερική των 60's kai 70'σ για τους Κάνι Γουέστ είχε εφευρεθεί ο όρος "Μπαρμπα Θωμάδες" (από το βιβλίο "η καλύβα του Μπαρμπα Θωμά". Για τους μαύρους δηλ. που ουσιαστικά είναι αλλοτριωμένοι από τους λευκούς. Τον όρο αυτό χρησιμοποιούσε στα βιβλία του ο Ελντριτζ Κλήβερ, αρχηγός των Μαύρων Πανθήρων. Αντίστοιχα, για τους λευκούς που κόπτονταν για τα δικαιώματα των μαύρων σε μια φετιχιστική-μανιχαϊστική λογική του "ό,τι κάνει ο μαύρος είναι σωστό, ό,τι κάνει ο λευκός είναι καταδικαστέο και ύποπτο" οι λευκοί τους αποκαλούσαν "Nigger lovers".
Με συγχωρείτε αλλά η αναφορά στο Kanye west είναι ολότελα εσφαλμένη και προδίδει την επιφανειακή σας ενασχόληση με την κουλτούρα. Ο Kanye West από τον καιρό του College Dropout (ήδη από το All Falls Down το πρώτο τραγούδι του δίσκου) είναι ιδιαίτερα αιχμηρός για τη σύγχρονή Αμερική και τα φυλετικά ζητήματα. Για να φθάσει στο αποκορύφωμα του στο επιθετικό αριστούργημα/γροθιά στο στομάχι του New Slaves του Yeezus. Ακόμη και οι ζωντανές εμφανίσεις του, (η Ιτιά στο background φωτογραφημένη από τον Steve McQueen στα MTV Awards αναφορά στο Strange Fruit που είχε σαμπλάρει για το Blood On The Leaves ή ότι ανέβασε όλη τη grime σκηνή του Λονδίνου ως διαμαρτυρία στα φυλετικά «καθαρά» Brit Awards) είναι περισσότερο Performances που προσπαθούν να προβοκάρουν.Πάντως οι πρόσφατες κοελικές δηλώσεις του Kendrick Lamar για το Ferguson είχαν προκαλέσει αντιδράσεις και η Azelia Banks του είχε επιτεθεί αποκαλώντας τον μπάρμπα Θωμά. Και την ίδια στιγμή που ο Kendrick Lamar παρουσιάζεται αδιανόητα συντηρητικός κάνοντας δηλώσεις που θα μπορούσαν να ερμηνευτούν πως κατηγορεί τα θύματα, γράφει το Blacker the Berry. Και ο μπαρμπά-Θωμάς Kanye ηχογραφεί στο Παρίσι ένα άλμπουμ που στάζει οργή για το ρατσισμό που βιώνουν οιι αφροαμερικάνοι σήμερα.Οπότε καλύτερα να μην βιάζεστε να κρίνετε εφορμόμενοι μονάχα από κανα δυο εξώφυλλα και άρθρα που μπορεί να πήρε το μάτι σας