Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter
1

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter
Νταλάρας - Βιτάλη- Γλυκερία:Το σημαντικότερο στοιχείο είναι η χημεία που έχουν μεταξύ τους...

 

Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας ώστε εκατοντάδες (και χιλιάδες να πω, πάλι ''μέσα'' θά'μαι) άνθρωποι να συρρέουν κάθε Παρασκευοσάββατο στην ''Ιερά Οδό'' για να ακούσουν και να δουν live τον Γιώργο Νταλάρα, την Ελένη Βιτάλη και τη Γλυκερία; Κανένα μυστικό! Τόσο οι τρεις μαζί, όσο και ο καθένας ξεχωριστά, έχουν τη δική τους ιστορία στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι. Όταν μάλιστα η δημοφιλία τους έχει βγει εδώ και χρόνια εκτός συνόρων, το αποτέλεσμα είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό!

Όταν κάποια κορίτσια λικνίζονταν λάγνα στο ρυθμό του «Στην Αθήνα μεσ' στο κέντρο/ φύτρωσε καινούργιο δέντρο», ο Νταλάρας τους είπε: ''Έι κορίτσια, αυτό δε χορεύεται έτσι! Χορεύεται έτσι!'' και ύψωσε τη γροθιά στο ρυθμό του!

 

Και εξηγούμαι: Προχθές, βράδυ Σαββάτου, στην ''Ιερά Οδό'' που δεν έπεφτε καρφίτσα (πιθανώς να μιλάμε για περισσότερα από 2.000 άτομα), υπήρχαν και πολλές παρέες Ισραηλιτών. Θυμάμαι ότι στο ''Κύτταρο'' που είχε εμφανιστεί η Βιτάλη μαζί με τον Haig Yazdjian και την Αρετή Κετιμέ το 2008, έρχονταν να τη δουν Ισραηλίτες, οι οποίοι διανυκτέρευαν ένα βράδυ στην Αθήνα, την επόμενη επέστρεφαν στη χώρα τους μέχρι την άλλη εβδομάδα που ξανάρχονταν! Ο Νταλάρας επίσης είναι γνωστός και δημοφιλής στο Ισραήλ, μ' αυτήν όμως που γίνεται χαλασμός είναι η Γλυκερία. Τη λατρεύουν κυριολεκτικά, τη θεωρούν μία από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της ελληνικής μουσικής και πάντα οι χώροι των εκεί εμφανίσεων της είναι γεμάτοι. Διόλου τυχαίο, έτσι, που η εκρηκτική - τόσο εκρηκτική που θά'πρεπε να τη λένε...ΝιτροΓλυκερία - έδωσε μιαν ερμηνεία συγκλονιστική σε ένα ισραηλίτικο λαϊκό τραγούδι! Μην πάμε μακριά. Ή μάλλον πάμε, αφού θα θυμηθώ το φεστιβάλ ethnic μουσικής στην πόλη Ζαν-Τζια-ζία της Κίνας, το 2009, όπου οι Ισραηλινοί είχαν διαγωνιστεί με ''Τα μαύρα μάτια σου'' του Μανώλη Αγγελόπουλου στη γλώσσα τους βέβαια!

 

Και τώρα πάμε στο κυρίως θέμα μας, την παρουσία δηλαδή των τριών ερμηνευτών και το πρόγραμμα αυτό καθ'αυτό.

 

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter
Ο Νταλάρας στέκεται μπροστά στο μικρόφωνο, άλλοτε παίζει κιθάρα, άλλοτε μπαγλαμαδάκι, απλώνει τη φωνή του και εξακολουθεί να παραμένει ο πιο κοσμαγάπητος λαϊκός τραγουδιστής...

 

Τρία χρόνια πέρασαν από το θλιβερό θέαμα των γιαουρτιών στον Νταλάρα. Είχα γράψει τότε πως οι άνθρωποι αυτοί που είχαν απέναντι τους έναν καλλιτέχνη - με όλα τα καλά και τα κακά του - και του πετούσαν καρέκλες και γιαούρτια, ενδεχομένως να ήταν οι ίδιοι που μούτζωναν τη Βουλή επί ''Αγανακτισμένων'', που απαξίωναν την πολιτική ζωή του τόπου και που στην τελική έδωσαν δύναμη στη Χρυσή Αυγή. Εν ολίγοις, τέτοιο καφριλίκι είχαμε χρόνια να δούμε εν είδει μιας κούφιας διαμαρτυρίας. Σήμερα ευτυχώς, τουλάχιστον απ' ότι παρακολούθησα στην ''Ιερά Οδό'', ο Νταλάρας τα έχει αφήσει πίσω του όλα αυτά. Στέκεται μπροστά στο μικρόφωνο, άλλοτε παίζει κιθάρα, άλλοτε μπαγλαμαδάκι, απλώνει τη φωνή του - μια φωνή που διατηρείται σε πολύ καλά επίπεδα παρά τα 66 του χρόνια - και εξακολουθεί να παραμένει ο πιο κοσμαγάπητος λαϊκός τραγουδιστής.

 

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter

 

Τους δικούς της φανατικούς έχει και η πάντα συγκλονιστική Ελένη Βιτάλη, η οποία, πέραν της τραγουδιστικής της ιδιότητας, είναι και μία ολοκληρωμένη τραγουδοποιός, εξ ου και από την παράσταση δε θα μπορούσαν να λείπουν η ''Κιβωτός'', το ''Εγώ τραγούδαγα στα σκυλάδικα'' και το ''Ένα χειμωνιάτικο πρωί'', κομμάτια δηλαδή από το οριακό ''Απέναντι μπαλκόνι'' της που ενορχήστρωσε κάποτε ο Γιάννης Σπάθας.

 

Όσο για τη Γλυκερία, είχα πολλά χρόνια να τη δω ζωντανά επί σκηνής, για την ακρίβεια από τότε που ήμουν παιδάκι κι εκείνη βρισκόταν στο ξεκίνημα της (η πρώτη μου επαφή με τη σμυρναίικη μουσική είχε γίνει μέσω μιας συναυλίας της Γλυκερίας στην παιδική κατασκήνωση που με πηγαίναν οι δικοί μου). Μεγάλη ερμηνεύτρια κι αυτή, φωνή στεντόρεια, καθαρή, όλο μνήμες. Τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένης της τραγουδιστικής ευρείας γκάμας της που περιλαμβάνει ελληνικά, εβραϊκά και τουρκικά τραγούδια, η Γλυκερία είναι κάτι σαν τη σημερινή Ρόζα Εσκενάζυ.

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter
Τηρουμένων των αναλογιών και δεδομένης της τραγουδιστικής ευρείας γκάμας της που περιλαμβάνει ελληνικά, εβραϊκά και τουρκικά τραγούδια, η Γλυκερία είναι κάτι σαν τη σημερινή Ρόζα Εσκενάζυ...

 

Η τετράωρη παράσταση στην ''Ιερά Οδό'' χαρακτηρίζεται από αρκετά θετικά στοιχεία: Ρεπερτοριακά, πρώτα απ' όλα, δεν βασίζεται στο δισκογραφικό προμοτάρισμα καμίας νέας δισκογραφικής δουλειάς των τραγουδιστών. Άρα, ''πρωταγωνιστούν'' οι μεγαλύτερες στιγμές και των τριών: Τραγούδια των Χρήστου Νικολόπουλου - Μανώλη Ρασούλη (''Παίξε Χρήστο επειγόντως'', ''Οι κυβερνήσεις πέφτουνε μα η αγάπη μένει''), Νότη Μαυρουδή - Τάσου Σαμαρτζή (''Ίσως φταίνε τα φεγγάρια''), Νίκου Ζιώγαλα (''Πάρε με, απόψε, πάρε με''), Χριστόφορου Γερμενή - Γιάννη Καλπούζου (''Ότι αγαπώ είναι δικό σου'') κ.α. Σωστή η απόφαση, επίσης, το πρόγραμμα του Νταλάρα να αποτελείται κατά κόρον από τις τεράστιες επιτυχίες του παρελθόντος: Καλδάρας (''Μεσ'στου Βοσπόρου τα στενά''), Κουγιουμτζής (''Πού'ναι τα χρόνια'', ''Ένας κόμπος η χαρά μου'', ''Όλα καλά'', ''Το σακάκι μου κι αν στάζει'', ''Χάντρα στο κομπολόι σου''), Μαρκόπουλος (''Παραπονεμένα λόγια''), Άκης Πάνου (''Εφτά νομά-''), Λοΐζος (''Έχω έναν καφενέ'') κλπ. Και δίπλα σ' αυτά, τα ''Έρημα χωριά'' σε μουσική του Αλβανού ακορντεονίστα - συνθέτη Dasho Kurti, που παίζει στο τωρινό σχήμα, και σε στίχους του Ηλία Κατσούλη, από τον ομότιτλο μεγάλο δίσκο του Νταλάρα πού'χε κυκλοφορήσει το 2006.

 

Επίσης, δεν ακούγονται πολλές διασκευές - λογικό με τέτοια δισκογραφία που διαθέτουν κι οι τρεις: δυο-τρία κομμάτια του Μάλαμα (η ''Πριγκηπέσσα'' από τη Γλυκερία), η ''Μικρή πατρίδα'' των Γ. Ανδρέου - Π. Καρασούλου και οι ''Μέλισσες'' των Γ. Καζαντζή - Ε. Φωτάκη (ντουέτα Νταλάρα - Βιτάλη), τα ολοκαίνουργια υπέροχα ''Κλειδιά'' του Θοδωρή Κοτονιά (ντουέτο Νταλάρα - Γλυκερίας), αλλά και το ''Στις χαραυγές ξεχνιέμαι'' του Θανάση Παπακωνσταντίνου ως τριφωνία.

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter

 

Κατά τη γνώμη μου, ωστόσο, οι πιο δυνατές στιγμές της παράστασης είναι στο τέλος, λίγο πριν κλείσει το πρόγραμμα, με τους ερμηνευτές μαζί στη σκηνή να αποδίδουν δημοτικά τραγούδια και αμανέδες! Εννοείται πως καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης το μαγαζί καίγεται από τα τσιφτετέλια, συνθήκη που εξώθησε την Ελένη Βιτάλη να σχολιάσει με χιούμορ: ''Έλληνες''!

 

Το σημαντικότερο στοιχείο, όμως, είναι η χημεία που έχουν μεταξύ τους: Κοιτούσες στο video-wall εκείνη την ασπρόμαυρη φωτογραφία των Νταλάρα - Βιτάλη - Γλυκερίας, νέα παιδιά στα τέλη του 1970, και σαν τους είχες μπροστά σου την ίδια στιγμή να τραγουδούν, είχες την αίσθηση μιας παρέας που έμεινε αναλλοίωτη στο χρόνο.

 

Για τα βίντεο, έχω να σχολιάσω πως ο Νίκος Σούλης είναι...μουρλός! Να πηγαίνεις σε μια τέτοια παράσταση και τα τραγούδια να εικονοποιούνται με αναρχικά συνθήματα και γκράφιτι ως επί το πλείστον, είναι σκέτη έκπληξη που φανερώνει πως ο γνωστός πολιτικοποιημένος σκηνοθέτης δε βάζει νερό στο κρασί του - και πολύ καλά κάνει!

 Στην ''Ιερά Οδό'' με Γιώργο Νταλάρα, Ελένη Βιτάλη και Γλυκερία Facebook Twitter

 

Ούτε όμως ο Νταλάρας βάζει νερό στο κρασί του. Γι' αυτό και όταν κάποιοι τού φώναξαν να πει το στρατευμένο τραγούδι των Μάνου Λοΐζου - Φώντα Λάδη ''Στην Αθήνα μεσ' στο κέντρο/ φύτρωσε καινούργιο δέντρο'' (αυτό που ''έχει κόκκινα τα φύλλα και ολόγλυκα τα μήλα''), ζητώντας του στην ουσία τη γνώμη του για την πρόσφατη επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ, αυτός το είπε, ξεσήκωσε το κοινό και στο τέλος αποχώρησε με τη φράση ''Έχουμε ελπίδες''!

 

Λεπτομέρεια: Όταν κάποια κορίτσια λικνίζονταν λάγνα στο ρυθμό του εν λόγω τραγουδιού, ο Νταλάρας τους είπε: ''Έι κορίτσια, αυτό δε χορεύεται έτσι! Χορεύεται έτσι!'' και ύψωσε τη γροθιά στο ρυθμό του!

Info:

Ιερά Οδός

Ιερά Οδός 18-20, Αθήνα

Ημέρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο

Τηλέφωνο κρατήσεων: 210-3428272

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
Ακριβής παρουσίαση κ.Μποσκοίτη! Η χημεία των τριών (η αγάπη των τριών θα πρόσθετα) και το καλά δομημένο πρόγραμμα δίνουν χαρά (το λιγότερο) στους ακροατές.Αναγκαία στις μέρες μας. Όσο για την λεπτομέρεια που φανερώνετε στο τέλος, νομίζω απαραίτητη.