Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
9
Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
O Μπράντλεϊ Κούπερ (δεξιά) στο American Sniper.

- Ο Ελεύθερος Σκοπευτής (American Sniper) μπαίνει στην 8άδα των φετινών Όσκαρ την τελευταία στιγμή, όπως πριν από μια δεκαετία το Million Dollar Baby, και πάλι του Κλιντ Ίστγουντ, χωρίς δηλαδή να έχει προλάβει έγκαιρα να γίνει αντιληπτό, άρα και να χωνευτεί, από τις Ενώσεις Κριτικών και των Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. Τότε, το πυγμαχικό δράμα κέρδισε στην τελική ευθεία. Τώρα, τα πράγματα είναι πολύ πιό δύσκολα για τον Ίστγουντ, καθώς δεν έχει αποσπάσει την άκρως βοηθητική υποψηφιότητα στην κατηγορία της σκηνοθεσίας.

  • Το Foxcatcher τα πήγε μια χαρά στις υποψηφιότητες των σημαντικών Όσκαρ: σκηνοθεσία, σενάριο, πρώτος και δεύτερος ανδρικός ρόλος. Απουσιάζει (εντελώς ) παραδόξως από την μεγάλη κατηγορία, εκείνη της ταινίας. Το γιατί δεν θα το μάθουμε ποτέ.

  • Η Έϊβα ντι Βερνέϊ, σκηνοθέτις του Σέλμα, δεν τρύπωσε στην σχετική κατηγορία. Γενικά, το φιλμ, παρά το ακτιβιστικό του περιεχόμενο, δεν απασχόλησε τους επιμέρους επαγγελματίες που επισημαίνουν τις ταινίες στις ειδικευμένες κατηγορίες όπου ανήκουν, κι έτσι το δράμα έχει την οξύμωρη τιμή να βρίσκεται υποψήφιο μόνο στην ύψιστη καλύτερη ταινία, και στο δευτερεύον καλύτερο τραγούδι, με το Glory, που μάλλον και θα κερδίσει.

  • Αν κερδίσει η Τζουλιάν Μουρ για το Still Alice, θα είναι μια από τις ελάχιστες φορές που μια γυναίκα θα πάρει το Όσκαρ καλύτερης ερμηνείας για πρώτο ρόλο για μια ταινία που έχει μόνο αυτήν την υποψηφιότητα και απολύτως καμία άλλη, Θυμάμαι πως είχε συμβεί με τη Τζέσικα Λανγκ για το Blue Sky του Τόνι Ρίτσαρντσον.

  • Η Μουρ δεν θα είναι η μόνη τη βραδιά των Όσκαρ που θα θυμίσει στον κόσμο τι σημαίνει να παλεύεις με τη νόσο του Αλτζχάϊμερ. Το I'm not gonna Miss you είναι υποψήφιο για Όσκαρ τραγουδιού και αναγγέλθηκε ως το τελευταίο της πλούσιας καριέρας του θρύλου της κάντρι-ποπ μουσικής, Γκλεν Κάμπελ, ο οποίος πάσχει κι αυτός από Αλτζχάϊμερ και το ηχογράφησε, ως κομμάτι από το ντοκιμαντέρ με τίτλο Glen Campbell: I'll Be Me και θέμα τη ζωή και την πορεία του. Πρόκειται για μια απλή, αφτιασίδωτη κι ευθύβολη μπαλάντα με πολύ συγκινητικούς στίχους.

  • Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας προφανώς γνωρίζουν καλά τον ερμηνευτή του Rhinestone Cowboy που έσκιζε στα '70ς και ο συναισθηματικός παράγοντας μετράει πολύ, αντίθετα με την περίπτωση της Λάνα ντελ Ρέϊ, η οποία δεν άγγιξε αρκετά και αρκετούς για το ωραίο θέμα από τα Μεγάλα Μάτια και έμεινε εκτός, ενώ θεωρείτο σίγουρη για την πεντάδα.

  • Πάντως, η πεντάδα των τραγουδιών προσανατολίστηκε στην ίδια τη μουσική μέσα από τις θεματικές γραμμές των ταινιών που επιλέχθηκαν. Εκτός από τον Κάμπελ και το ντοκιμαντέρ για έναν μουσικό, η τυπική power ballad της βετεράνου των βραβείων Νταϊάν Γουόρεν Grateful, που ερμηνεύει η Ρίτα Όρα, έχει ως πρωταγωνίστρια μια νέα κοπέλα που ψάχνει μια καριέρα μετά από ένα σημαντικό βραβείο που έχει κερδίσει. Αντίστοιχα, ένα ακόμη υποψήφιο τραγούδι, το Lost Stars, είναι ένα από τα πολλά του Πάρ' το Από την Αρχή, που έχει παρόμοια σεναριακή βάση, και στην ουσία είναι ρομαντική κομεντί με εναλλαγές άφθονων τραγουδιών.
  • Σφαγή στον πρώτο ανδρικό ρόλο: Έξω ο ήδη βραβευμένος από τους κριτικούς του Λος Άντζελες, Τομ Χάρντι για το Locke. Έξω ο Τζέϊκ Τζίλενχαλ για τον Νυχτερινό Ανταποκριτή (που είναι εξαιρετική ταινία). Έξω και ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ, παρά το βραβείο του στις Κάννες. Μέσα, ωστόσο ο Μπράντλεϊ Κούπερ για τον Ελεύθερο Σκοπευτή, ενώ τον περίμεναν ελάχιστοι, σε μια κατηγορία με φοβερό συνωστισμό.

Οι 14 εκπλήξεις των φετινών Όσκαρ Facebook Twitter
Έξω ο Τίμοθι Σπολ για τον Κύριο Τέρνερ
 

  • Αντίθετα, στον πρώτο γυναικείο ρόλο, η μοναδική ανταλλαγή έγινε μεταξύ της Τζένιφερ Άνιστον, που δεν μπήκε, παρά την αντίθετη γνώμη του Σωματείου Ηθοποιών, με την Μαριόν Κοτιγιάρ, που την προτίμησαν και οι κριτικοί, ενώ οι Κάννες κώφευσαν. 
  • Ήπια έκπληξη στον δεύτερο γυναικείο ρόλο, η Λόρα Ντερν, για το Wild.

  • Για πρώτη φορά, η Μαυριτανία και η Εσθονία στα Όσκαρ, στην κατηγορία του ξενόγλωσσου φιλμ. Φέτος, οι μη αγγλόφωνες ταινίες δεν τρύπησαν καθόλου τις άλλες κατηγορίες, εκτός από την εκπληκτική φωτογραφία της Ida, που προτάθηκε. Στα ξενόγλωσσα, απέτυχε να μπει η Ανωτέρα Βία, αλλά τα κατάφεραν οι Ιστορίες για Αγρίους, από την Αργεντινή, που πριν από μερικά χρόνια, είχε κλέψει το Όσκαρ ξενόγλωσσου φιλμ από τη γερμανοαυστριακή Λευκή Κορδέλα του Μίκαελ Χάνεκε. Από νωρίς, είχαν αποκλειστεί από την κούρσα χώρες με παράδοση στις νίκες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία, καθώς και οι αδελφοί Νταρντέν για το Βέλγιο.
  • Εκτός νυμφώνος το Lego Movie από τα κινούμενα σχέδια μεγάλου μήκους. Κανείς δεν υπολόγιζε το ιαπωνικό The Tale of the Princess Kaguya, του Ισάο Τακαχάτα. Ο δρόμος για τον χαριτωμένο, δεύτερο Δράκο είναι ανοιχτός για τη νίκη.

  • Το Whiplash, που θα παιχτεί στην Ελλάδα με τον τίτλο Χωρίς Μέτρο, τα πήγε εξαιρετικά, με υποψηφιότητες στις κατηγορίες ταινίας, δεύτερου ανδρικού ρόλου (φαβορί ο Σίμονς) μοντάζ και ήχου, ακόμη κι αν απουσίαζε ο Ντέϊμιαν Σαζέλ που το έγραψε και το σκηνοθέτησε- θα ήταν φρέσκο εκ μέρους της Ακαδημίας αν τον συμπεριλάμβανε στην πεντάδα των σκηνοθετών. Ωστόσο, αν και το θέμα της είναι η μουσική, η πρωτότυπες συνθέσεις του Τζάστιν Χέρβιτζ απουσιάζουν από την σχετική κατηγορία. Οι Σφαίρες τις είχαν εντάξει στην πεντάδα τους.

  • Το ντοκιμαντέρ Life Itself με θέμα τη ζωή και την καριέρα του γνωστότερου κριτικού κινηματογράφου όλων των εποχών, του Ρότζερ Ίμπερτ, που πέθανε πρόσφατα, δεν κατάφερε να μπει στην πεντάδα της κατηγορίας. Το CitizenFour είναι πλέον το μεγάλο φαβορί.

  • Το Χόμπιτ: η Μάχη των Πέντε Στρατών δεν είναι υποψήφιο για οπτικά εφέ, κάτι που επιβεβαιώνει τον παραγωνισμό της κινηματογραφικής σειράς που μόλις ολοκληρώθηκε με τεράστια εμπορική επιτυχία, ακόμη και από τους επαγγελματίες που κρίνουν με βάση αποκλειστικά τις τεχνικές επιδόσεις. Βρίσκεται όμως στην πεντάδα του ήχου.
9

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

5 σχόλια
Δεν ειναι μονο η Moore που αν παρει το α' γυνακειου θα ειναι απ'τις "ελαχιστες" που το εχουν καταφερει χωρις η ταινια τους να εχει καμια αλλη υποψηφιοτητα αλλα και η Cotillard και η Pike.Οποτε ειναι και το πιθανοτερο να συμβει...
Δεν νομίζω να θεωρείται έκπληξη, αλλά είδα εχτές το βράδυ το Imitation Game και κάποιοι διάλογοι ήταν τόσο κλισέ που με έπιασαν τα γέλια. Αδυνατώ να καταλάβω την υποψηφιότητα για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο. Επίσης, ο Τίμοθι Σπολ ήταν υπέροχος και η ταινία είναι ένας κινούμενος πίνακας. Και το The Tale of the Princess Kaguya δικαίως είναι υποψήφιο. Προσωπικά θα έβγαζα το Boxtrolls (το οποίο ήταν όμορφο, αλλά είχε θέματα στο σενάριο) και θα έβαζα τη Lego Movie. To How To Train Your Dragon 2 είναι καλό - για σίκουελ. Το Birdman είναι εξαιρετικό και αξίζει όλες του τις υποψηφιότητες, όπως και το Grand Budapest Hotel. Όποιος ξαναπεί ότι "οι γυναίκες δεν μπορούν να κάνουν την Χ δουλειά", θα του στείλω τις φετινές υποψηφιότητες για καλύτερη σκηνοθεσία. Είναι το σύστημα, stupid!
Προσωπικά βρήκα εξαιρετική την ερμηνεία της Hilary Swank στη ταινία Υοu're not You σχετικά με τη νόσο ALS. Θεωρώ πως ήταν η καλύτερη της ερμηνεία μέχρι σήμερα. Πολύ καλύτερη ερμηνεία απο την συμπαθέστατη Julianne Moore στο Still Alice για παράδειγμα.
Θα επρεπε να μπει και η Jennifer Anston που ηταν υπεροχη κ αξιζε εστω μια υποψηφιοτητα και να μην μπει η Meryl Streep που ξερουμε οτι ειναι τελεια σε καθετι.. Οι υποψηφιοτητες επρεπε να εχουν ατομα που δεν εχουν ξαναμπει.. Επισης, μεγαλη αδικια ηταν το οτι εμεινεε απ'εξω ο Timothy Spall..
Οι υποψηφιότητες πρέπει να έχουν άτομα που αξίζουν, ασχετα με το αν έχουν ξαναπροταθεί. Αν η Meryl ήταν καλύτερη απ'την Moore ή απ'την Aniston, καλώς έκαναν και την έχουν στις υποψήφιες, ας είναι η σχεδόν 20ή της υποψηφιότητα..Φιλικά πάντα :)Δεν έχω δει καμία απ'τις φετινές ερμηνείες.
Πιο συντηρητικοί δεν πάει.Έξω Selma σε directing και α' ανδρικού μέσα το American Sniper.... Έξω η Gillian Flynn στο adapted screenplay μέσα το American Sniper...20 υποψήφιοι ηθοποιοί και οι 20 λευκοί.Σημειώνεται οτι ο μέσος όρος ηλικίας αυτών που ψηφίζουν είναι 63 ετών, το 94% λευκοί και το 76% άντρες. Πάλι καλά που το δώσανε στο 12 years a slave πέρυσι, σε δέκα χρόνια πάλι.