58' με τους Acid Baby Jesus

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
2
58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Κάνοντας περιοδεία με μια μπάντα από την άλλη άκρη του κόσμου είδαμε ότι είναι σημαντικό για ένα συγκρότημα να ταξιδεύει για να παίζει live και ότι αυτό αποδίδει πολλαπλά, όσον αφορά τα μέρη που βλέπεις, τον κόσμο που γνωρίζεις, αλλά κυρίως επηρεάζει το ίδιο το παίξιμο και τη μουσική επικοινωνία ανάμεσα σε τέσσερις ανθρώπους... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου

Οι Acid Baby Jesus δημιουργήθηκαν πριν από πέντε χρόνια από δύο φίλους από το σχολείο, τον Νώντα και τον Όθωνα, που ξεκίνησαν να παίζουν κιθάρα επειδή «βαριόντουσαν κι έπρεπε να κάνουν κάτι». Αργότερα προστέθηκαν ο Μάρκος στα ντραμς και ο Τηλέμαχος στο μπάσο. Ξεχώρισαν από το πρώτο τους live στο Καταραμένο Σύνδρομο, το υπόγειο που νοίκιαζαν μαζί με άλλες μπάντες για να κάνουν πρόβες και guerilla συναυλίες στον πιο κακόφημο δρόμο της πόλης, την οδό Φυλής. Ήταν μια νεανική μπάντα με φρέσκα πρόσωπα που έπαιζε μουσική όπως οι Black Lips και εμφανίστηκε από το πουθενά. «Πριν από αυτό δεν ήμασταν καθόλου στη σκηνή» λέει ο Νώντας. «Δεν ξέραμε καμία μπάντα. Δεν ξέραμε τίποτα, απλώς παίζαμε». Χαμηλών τόνων και εσωστρεφείς, από την αρχή μιλούσαν σπάνια και δεν έβγαζαν καν φωτογραφίες. Ως συγκρότημα, όμως, είχαν όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούσαν να «πιάσουν» σε διεθνές επίπεδο: από την εμφάνιση μέχρι το ταλέντο, το πάθος και την εμμονή να κυνηγήσουν το όνειρό τους. Και τα κατάφεραν. Ήταν το πρώτο από τα νέα ελληνικά συγκροτήματα που κατάφερε να παίξει σε ένα σωρό ξένες χώρες, με συμβόλαιο στην ανεξάρτητη δισκογραφική Slovenly Recordings, με τρεις περιοδείες στην Αμερική και αμέτρητα live στην Ευρώπη. Έβγαλαν έναν δυνατό πρώτο δίσκο, έπαιξαν παντού και μετά σιωπή.


Σήμερα, 5 χρόνια μετά, οι Acid Baby Jesus επιστρέφουν με μια νέα, εξαιρετική δουλειά και σχέδια για περιοδείες. Ο Νώντας και ο Μάρκος αισθάνονται αμήχανα όταν μιλούν για όλα αυτά που τους συνέβησαν. Κοιτώντας πίσω στα χρόνια που πέρασαν στο Καταραμένο, ο Νώντας αναφέρει: «Ήταν ωραία. Ερχόντουσαν από το εξωτερικό μπάντες που δεν υπήρχε περίπτωση να δεις ποτέ στην Ελλάδα. Παρόλο που το "έτρεχαν" άτομα με τα οποία είχαμε διαφορετικά γούστα, υπήρχε κάτι κοινό και ο καθένας έφερνε μπάντες που του άρεσαν. Αρκετός κόσμος που δεν ήξερε κανένα από αυτά τα γκρουπ ερχόταν στα live και άκουγε καλή μουσική, χωρίς μαλακίες. Ήταν πάντα βασισμένο στη μουσική. Κράτησε τρία χρόνια». Τα προβλήματα άρχισαν όταν η περιοχή έγινε πεδίο ρατσιστικών επιθέσεων και αποφάσισαν να το κλείσουν. Εκεί, όμως, είχαν την τύχη να γνωρίσουν τους Crash Normal που τους προσκάλεσαν να παίξουν σε ένα φεστιβάλ στη Σαρδηνία, όπου τους είδε για πρώτη φορά ο Pete Menchetti της Slovenly Recordings και τους έκλεισε το πρώτο τους βαλκανικό τουρ μαζί με τους Πορτορικανούς Davila 666. Ο Νώντας λέει σχετικά με την πρώτη περιοδεία τους: «Την κάναμε και έγινε. Δεν το σκεφτήκαμε συνειδητά».

Πολύς κόσμος έλεγε ότι είμαστε μέρος κάποιας σκηνής. Δεν μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Δεν θέλαμε να παντρέψουμε κανένα είδος. Θυμάμαι ότι ήμασταν στο βαν, οδηγούσαμε στην έρημο της Αριζόνα, ακούγαμε Βαμβακάρη κι έβγαζε νόημα κάπως η φάση.


Για τον Μάρκο, όμως, ήταν μια σημαντική περίοδος, που τους έφερε σε επαφή με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο φιλοσοφίας όσον αφορά τη μουσική.


«Κάνοντας περιοδεία με μια μπάντα από την άλλη άκρη του κόσμου είδαμε ότι είναι σημαντικό για ένα συγκρότημα να ταξιδεύει για να παίζει live και ότι αυτό αποδίδει πολλαπλά, όσον αφορά τα μέρη που βλέπεις, τον κόσμο που γνωρίζεις, αλλά κυρίως επηρεάζει το ίδιο το παίξιμο και τη μουσική επικοινωνία ανάμεσα σε τέσσερις ανθρώπους. Γι' αυτούς ήταν φυσιολογικό, εμείς μόλις το γνωρίζαμε. Με τις ηχογραφήσεις φτιάχνεις κάτι που μένει σταθερό στον χρόνο, ενώ στο live μαθαίνεις να το εκφράζεις κάθε φορά διαφορετικά».

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Ένα live τη μια μέρα μπορεί να είναι τέλειο και την επόμενη να είναι χάλια, ανεξάρτητα από το πού γίνεται. Πάντα εξαρτάται από τους ανθρώπους που έρχονται και από το κατά κατά πόσο θέλουν να συμμετέχουν στη μικρή "τελετή" που είναι η συναυλία... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου


Οι Acid Baby Jesus έχουν δώσει περίπου 400 συναυλίες στο εξωτερικό. Στην Ελλάδα έχουν εμφανιστεί λιγότερο από 20 φορές. «Δεν θα έβαζα την Ελλάδα σε μια κατηγορία και όλο τον δυτικό κόσμο ως "εξωτερικό" σε μια άλλη, γιατί δεν είναι έτσι. Ένα live τη μια μέρα μπορεί να είναι τέλειο και την επόμενη να είναι χάλια, ανεξάρτητα από το πού γίνεται. Πάντα εξαρτάται από τους ανθρώπους που έρχονται και από το κατά κατά πόσο θέλουν να συμμετέχουν στη μικρή "τελετή" που είναι η συναυλία. Απλώς στην Ελλάδα υπάρχει το γεωγραφικό disadvantage που από παλιά εμπόδιζε μια touring μπάντα να έρθει εδώ εύκολα και τις ελληνικές μπάντες να ταξιδεύουν. Αν σκεφτεί κανείς πόσα χρόνια συνέβαινε αυτό, ειδικά πριν έρθει το Ίντερνετ και αλλάξει τους τρόπους που ανακαλύπτουμε νέες μουσικές και επικοινωνούμε, είναι λογικό να μην έχει αναπτυχθεί η κουλτούρα της live μουσικής εδώ όσο στην ηπειρωτική Ευρώπη, ενώ πρέπει να υπολογίσουμε και τη συνεχιζόμενη πολιτική και οικονομική αστάθεια του τόπου μας» αναφέρει ο Μάρκος.


Τo νέο τους άλμπουμ «Selected Recordings» κυκλοφόρησε φέτος, μετά από αρκετό καιρό απουσίας από τα κοινά. Νωρίτερα είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν φήμες στους μουσικούς κύκλους ότι είχαν διαλυθεί πριν ολοκληρώσουν τις ηχογραφήσεις. Ήταν μια καθοριστική περίοδος για το γκρουπ. «Στη μέση της ηχογράφησης κάναμε ένα τουρ που ήταν πολύ δύσκολο και μετά από αυτό είχαμε ψυχρανθεί μεταξύ μας» αναφέρει ο Νώντας και συνεχίζει ο Μάρκος: «Αρχίσαμε να έχουμε δυσκολία στη μεταξύ μας συνεννόηση με την κούραση που μας βγήκε από όλα τα ταξίδια. Τα πρώτα τουρ είναι σαν εκδρομές κάπως. Όσο είσαι πιο μικρός, είναι σαν εκδρομές με μια αποστολή. Νομίζω, πέρασε από το μυαλό όλων μας τότε να σταματήσουμε, αλλά κανείς δεν έκανε κάτι. Κανείς δεν ήθελε, οπότε καθίσαμε λίγο καιρό και το σκεφτήκαμε. Ο Όθωνας έφυγε. Αποφάσισε να κάνει άλλα πράγματα και οι υπόλοιποι το σκεφτήκαμε λίγο ακόμη και μετά αποφασίσαμε να το συνεχίσουμε. Νομίζω, όλους τους ανθρώπους τους αλλάζει η διαδικασία τού να ταξιδεύουν και να βλέπουν άλλα πράγματα».


Τα μέλη του γκρουπ αυτήν τη στιγμή είναι ο Νώντας, ο Μάρκος, ο Τηλέμαχος, ο Dale και ο Χρίστος Χονδρόπουλος «ως εξωτερικός συνεργάτης, ως freelancer» λένε γελώντας. Το άλμπουμ, τελικά, χρειάστηκε σχεδόν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ξεκίνησαν να γράφουν τα κομμάτια μέσα στο στούντιο από το μηδέν. Τo «Selected Recordings» είναι αρκετά σκοτεινό σε κάποια σημεία, πιο αργό, με πιο πολύπλοκες ενορχηστρώσεις από το πρώτο τους άλμπουμ. Αντλεί στοιχεία τόσο από τη δυτική ψυχεδέλεια και το πανκ όσο και από την Ανατολή και το ρεμπέτικο, γεγονός που προκαλεί μεγάλη έκπληξη.

58' με τους Acid Baby Jesus Facebook Twitter
Αρχίσαμε να έχουμε δυσκολία στη μεταξύ μας συνεννόηση με την κούραση που μας βγήκε από όλα τα ταξίδια. Τα πρώτα τουρ είναι σαν εκδρομές κάπως. Όσο είσαι πιο μικρός, είναι σαν εκδρομές με μια αποστολή. Νομίζω, πέρασε από το μυαλό όλων μας τότε να σταματήσουμε, αλλά κανείς δεν έκανε κάτι... Φωτό: Ηλίας Παπασταματίου


«Δεν ξέρω, μάλλον αντικατοπτρίζει το πώς περνάγαμε εκείνη την περίοδο. Για μας είναι κάτι προσωπικό. Το βλέπουμε ως εξέλιξη και όχι ως κάτι διαφορετικό. Είναι τα ερεθίσματά μας, ό,τι ακούμε και πώς θα θέλαμε να παίζουμε τη συγκεκριμένη περίοδο. Δεν είπαμε "πάμε να κάνουμε κάτι τελείως διαφορετικό", απλώς έγινε έτσι, ειδικά επειδή ταξιδέψαμε και πήγαμε στην Αμερική. Είδαμε λίγο ποια είναι και η δική μας θέση μέσα σε ένα ευρύτερο μουσικό σύνολο. Θέλαμε να κάνουμε πιο δική μας μουσική, επειδή μας έλειπε το σπίτι μας. Και το πρώτο δική μας μουσική είναι, αν και πολύς κόσμος έλεγε ότι είμαστε μέρος κάποιας σκηνής. Δεν μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο. Δεν θέλαμε να παντρέψουμε κανένα είδος. Θυμάμαι ότι ήμασταν στο βαν, οδηγούσαμε στην έρημο της Αριζόνα, ακούγαμε Βαμβακάρη κι έβγαζε νόημα κάπως η φάση. Δεν ξέρω αν μπορεί να δουλέψει κάτι τέτοιο» λέει ο Νώντας.


«Είχαμε την ευκαιρία να πειραματιστούμε και περισσότερο. Πήγαμε στο σπίτι του Νώντα και ουσιαστικά το φτιάξαμε οι δυο μας. Δεν είχαμε την ευκαιρία να είμαστε σε ένα δωμάτιο με άλλους τρεις. Όσον αφορά τα ρεμπέτικα, είναι μια επιρροή που δεν μπορείς να αποβάλεις. Το κάνεις όταν παίζεις μόνος σου, μόνο και μόνο επειδή έχεις γυρίσει κουρασμένος από τη δουλειά και απλώς θέλεις ν' ακούσουν κάτι τ' αυτιά σου. Έχεις μεγαλώσει με αυτό και απλώς βγαίνει από μόνο του. Και καλώς ή κακώς, έτσι βγήκε. Στο πρώτο άλμπουμ ίσως ήμασταν πιο μικροί. Τώρα έχει έρθει η εποχή της ωριμότητας», αστειεύεται ο Μάρκος και ο Nώντας γελάει προσθέτοντας: «Πάει η εποχή της αθωότητας».

Οι Acid Baby Jesus θα εμφανιστούν στο six d.o.g.s (Αβραμιώτου 6-8) τη Δευτέρα 29 Δεκεμβρίου, με είσοδο 5 ευρώ.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

σχόλια

2 σχόλια
'Θυμάμαι ότι ήμασταν στο βαν, οδηγούσαμε στην έρημο της Αριζόνα, ακούγαμε Βαμβακάρη κι έβγαζε νόημα κάπως η φάση."Τρελά γλέντια στην Αριζόνα...Βγάζει και κάτι από desert exepriences Doors με ολίγην "Post-Desert Blues".Θα πρέπει κάποια στιγμή να τους ακούσω και live.καλή τύχη guys!