Είναι ο πατήρ Προκόπιος ο Μπάμπης ο Φλου του Παύλου Σιδηρόπουλου;

Είναι ο πατήρ Προκόπιος ο Μπάμπης ο Φλου του Παύλου Σιδηρόπουλου; Facebook Twitter
8

 

Ότι νά'ναι! Ένα site, προκειμένου μάλλον να κάνει ντόρο και να μαθευτεί (πιθανώς να το κατάφερε ήδη), ανάρτησε στο youtube ένα ερασιτεχνικό βίντεο με τη μαρτυρία ενός μοναχού από το Άγιο Όρος, ο οποίος υποστηρίζει ότι είναι ο Μπάμπης ο Φλου και γι'αυτόν ο Παύλος Σιδηρόπουλος έγραψε το ομότιτλο τραγούδι που δισκογραφήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1970!

 

Ο πατέρας Προκόπιος θα πρέπει τότε να ήταν 18 - 19 ετών. Δεν έχω δει και την ταυτότητα του ανθρώπου, αλλά δε μου φαίνεται για άνω των 55 ετών. Κομματάκι δύσκολο ο Σιδηρόπουλος να εμπνεόταν το κομμάτι από τον βίο ενός ''πιτσιρικά''.

 

Πόσω μάλλον όταν υπάρχει η μαρτυρία του τραγουδοποιού Βαγγέλη Γερμανού, φίλου και συγκάτοικου του Παύλου Σιδηρόπουλου, από τα φοιτητικά χρόνια στη Θεσσαλονίκη το 1970: Θυμάμαι μια βόλτα με τις κοπέλες μας που είχαν έρθει από την Αθήνα και τη Ρένα να λέει στη δικιά μου: ''Ρούλα μου, αυτός ο Παύλος με τσιμπάει στο δρόμο σα μάγκας''. Ακριβώς αυτό που τραγούδησε στον Μπάμπη το Φλου, ''Τσιμπολογούσε τις ξανθές''... (ολόκληρο το κείμενο του Γερμανού πρωτοδημοσιεύθηκε στην έκδοση Παύλος Σιδηρόπουλος - Ταξιδεύοντας ως premium CD με το περιοδικό ΠΟΠ+ΡΟΚ, 1996).

 

Άρα ήταν υπαρκτό πρόσωπο ο Μπάμπης ο Φλου ή ο Σιδηρόπουλος έγραψε ένα από τα πιο γνωστά τραγούδια του, εμπνεόμενος από διαφορετικούς ανθρώπους που συνάντησε στην πορεία του;

 

Οι αδερφοί Σπυρόπουλου που έπαιζαν ως Σπυριδούλα στο άλμπουμ ''Φλου'' σε τηλεοπτική τους συνέντευξη είχαν πει πως επρόκειτο για μάλλον ανύπαρκτο πρόσωπο που ο Παύλος εμπνεύστηκε και ''έφτιαξε'' από διάφορους φίλους με παρόμοιο τρόπο ζωής.

 

 

Η αδερφή του εκλιπόντος, Μελίνα Σιδηροπούλου, σε εκείνη τη μαραθώνια συνέντευξη της που αναδημοσιεύθηκε στο LIFO.gr ταυτίστηκε με την άποψη του Βασίλη και του Νίκου Σπυρόπουλου. Λόγω χώρου, η συγκεκριμένη μαρτυρία δεν συμπεριλήφθηκε στη συνέντευξη, αλλά υπάρχει φυσικά ηχογραφημένη σε κασέτα.

 

Σύμφωνα πάλι με τον δημοσιογράφο - συγγραφέα Μανώλη Νταλούκα, ο Μπάμπης ο Φλου ''ήταν'' ο πατέρας του Νίκου Τζονιχάκη, κολλητού φίλου του Παύλου και μουσικού επίσης. Εν προκειμένω δεν μας ενδιαφέρει τι έκανε στη ζωή του ο Τζονιχάκης (τραγουδιστής για ένα φεγγάρι των M.G.C. με εξαιρετική φωνή και σκηνική παρουσία, όπως λέγεται), αλλά μας ενδιαφέρει η ιστορία του μέθυσου ''λούμπεν'' πατέρα του, όπως την εμπιστεύθηκε στον φίλο του κι αυτός με τη σειρά του εμπνεύστηκε το περιβόητο τραγούδι. 

 

Όποιος γνωρίζει κάτι άλλο, διαφορετικό, ας μας το καταθέσει. Εγώ γι'αυτό το post βασίστηκα στα λόγια της Μελίνας Σιδηροπούλου, στα γραπτά του Μανώλη Νταλούκα και στο κειμενάκι του Βαγγέλη Γερμανού, χωρίς να τό'χω ψάξει περαιτέρω το θέμα. Απ' όλα αυτά, όμως, και όποια και νά'ναι η αλήθεια - αν υπάρχει διαφορετική άποψη -, η μαρτυρία του πατέρα Προκόπιου που μόνο τον Λάκη με τα Ψηλά Ρεβέρ θυμάται ως συνοδοιπόρο εκείνων των χρόνων (και όχι τον Πουλικάκο;), μου μοιάζει με μεγάλη μούφα! Πιο πιστευτός θα γινόταν αν έλεγε πως δεν είναι ο Μπάμπης ο Φλου, αλλά ο ''Μοναχός στο Άγιο Όρος'' του Λάκη με τα Ψηλά Ρεβέρ!

 

8

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
10 εξαιρετικά techno clubs στην Ευρώπη και στον κόσμο

Μουσική / 10 κορυφαία techno clubs για το 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Το clubbing μπορεί να μην είναι πια αυτό που ήταν στα ’90s και πολλά θρυλικά clubs να αποτελούν παρελθόν, όμως, η techno μουσική γνωρίζει νέα άνθηση. Συγκεντρώσαμε μερικά από τα καλύτερα techno clubs για το 2025.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Οι Adriatique έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα / Οι Adriatique στα λατομεία Διονύσου: Η techno συναντά την αρχαία Ελλάδα / «Είμαστε ενθουσιασμένοι που τα λατομεία Διονύσου θα φιλοξενήσουν το σόου των Adriatique»

Μουσική / Ο άνθρωπος πίσω από τα πολυσυζητημένα events στο λατομείο Διονύσου (και των Adriatique)

O 23χρονος Hennes Alt, εμπνευστής του πρότζεκτ που θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το διεθνούς φήμης μουσικό σόου «X» των Adriatique, μιλά στη LiFO για την ιστορική σημασία του χώρου, όπου μέχρι και σήμερα εξορύσσεται το περίφημο πεντελικό μάρμαρο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Π.Ι.Ε.Β.: Πολλές φορές με τη δυστοπία αυνανιζόμαστε και λίγο

Μουσική / Π.Ι.Ε.Β.: «Φοβάμαι μη γίνει το spoken word η νέα Ντουμπάι»

Το «Detroit» είναι το νέο άκρως χορευτικό άλμπουμ του Π.Ι.Ε.Β., σε παραγωγή του Viktoras, που φέρνει την αστική ποίηση και το spoken word στα κλαμπ και ο ήχος του είναι βγαλμένος από «τα όνειρα που είδαμε μετά από ένα πάρτι μεθυσμένοι».
M. HULOT
Lola δώστα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στο λαιμό

Μουσική / Lola, δώσ' τα όλα: Η Μαρίνα Σάττι μας κερνάει χαρά και κάθεται σαν κόκαλο στον λαιμό

Το νέο άλμπουμ POP TOO της Μαρίνας Σάττι κατορθώνει ένα εξαιρετικό ακομπλεξάριστο πάντρεμα, αποδεικνύοντας ακόμα μία φορά πως παίζει με τους δικούς της κανόνες και αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
M. HULOT ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Σαβίνα Γιαννάτου / Σαβίνα Γιαννάτου: «Μια καλή κριτική κινητοποιεί κι άλλους ανθρώπους, και μαζί τους κινητοποιείσαι κι εσύ»

Το νέο της άλμπουμ, που αποθέωσε η «Guardian», είναι άλλο ένα λιθαράκι στην αξιοζήλευτη μουσική πορεία της. Λίγες μέρες πριν τις εμφανίσεις της στην Ελλάδα, η «υπέροχη Ελληνίδα τραγουδίστρια» όπως την αποκάλεσαν μιλά για τη δουλειά της και το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που έχει, τη φωνή της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Μια σπουδαία συμφωνία σε ένα μόνο μέρος

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για την Έβδομη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του ρομαντικού κινήματος του 19ου αιώνα, που συνέθεσε ο δημιουργός-σύμβολο της Φινλανδίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Σκύλλας

Μουσική / «Υπήρξα αλαζόνας από τη λαχτάρα μου να πετύχω»

Ο διεθνώς καταξιωμένος συνθέτης Δημήτρης Σκύλλας επιστρέφει με ένα έργο για το Μέγαρο Μουσικής, εμπνευσμένο από την απέριττη ομορφιά της ελληνικής δημοτικής παράδοσης, αντλώντας στοιχεία από το ηπειρώτικο μοιρολόι αλλά και από τα «σκυλάδικα».
M. HULOT

σχόλια

5 σχόλια
Μου εχει πει συγγενικο μου προσωπο, οτι πριν χρονια, οτι εχει γνωρισει ενα τυπο που ελεγε οτι αυτος ειναι ο Μπαμπης ο "φλου". Τον ελεγαν Μπαμπη και ζουσε καπου στην Πελοποννησο, παντρεμενος με μια γερμανιδα νομιζω, και πατερας 4 παιδιων. Αυτος πριν νοικοκυρευτει, γυρναγε απο δω κι απο κει και "τσιμπολογουσε τις ξανθες" και ετσι τον γνωρισε ο Σιδηροπουλος και εμπνευστηκε το τραγουδι (η μαρτυρια ειναι του Μπαμπη και των φιλων του).Τον εχω δει κι εγω σε φωτο και μαλιστα του ελειπαν και αρκετα μπροστινα δοντια (λογω διαφορων καταχρησεων και αμελειας). Παρατηρησα οτι και ο μοναχος αυτος δεν εχει τα μπροστινα του δοντια. Δεν ξερω αν αυτο αποδεικνυει κατι...
Ο Νταλουκας παλι, προκειμενου να πει κατι διαφορετικο, κατι μοναδικο, βρισκει ενα πεθαμενο και μιλα για παρτη του!Μετα θα μπει στο δισκορυχειο να τσακωθει με Τρουσα και καπως ετσι θα περασει αλλη μια ροκεντρολ ημερα.
Κατά 99%, ο μοναχός αποστήθισε ότι του είπε ο ''δημοσιογράφος'' με κλειστή ακόμα κάμερα για να κάνουν ''θέμα''. Τώρα για το βούρκωμα του στην αναφορά στον Σιδηρόπουλο, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι. Ποιος ξέρει...Θα τού'πε ο ''δημοσιογράφος'': Πιάσε πέντε κομποσχοίνια, δυο τρεις εικόνες και πέντε-έξι μπουκάλια αγιασμό, χτύπα τα στο ταμείο και...κλάψε με την ησυχία σου. Μόνο έτσι δηλαδή μπορούμε να αποδεχτούμε όλη αυτή τη μούφα.