Τοπ Καπί

Facebook Twitter
2

 

Πόσο ταιριαστά είναι τα βιβλία μυστηρίου στις διακοπές! Δύσκολο να αντισταθείς στο συνδυασμό αντηλιακό / μυστηριώδης γυναίκα / άμμος / καταραμένος ήρωας. Τα καλύτερα από αυτά έχουν πλοκή τόσο εύκολη και ταυτόχρονα τόσο απαιτητική, που γίνονται ιδανικά διαλείμματα ανάμεσα στις βουτιές.

Ένα που προσωπικά μου κράτησε πολύ καλή συντροφιά και το έχω ταυτίσει με την Τήνο είναι το Τοπ Καπί, που σας συνιστώ ολόθερμα. Την ταινία, θα την ξέρετε. Ίσως δεν ξέρετε όμως πόσο καλό είναι το βιβλίο: ο ήρωας είναι όσο μηδενιστής πρέπει, η Ελλάδα και η Τουρκία είναι σκονισμένες και γεμάτες διαφθορά, η μυστηριώδης γυναίκα είναι ερωτεύσιμη μέσα από τις σελίδες, πραγματικά υπέροχη ιστορία.

Σύντομο βιογραφικό

 

[via] O Eric Ambler (1909-1998) γεννήθηκε στο Λονδίνο. Ξεκίνησε την καριέρα του ως συγγραφέας στις αρχές της δεκαετίας του 1930 και σύντομα καθιερώθηκε ως ιδιαίτερα πρωτότυπος και ευρηματικός συγγραφέας μυστηρίου. Χαρακτηρίζεται συχνά ως επινοητής του σύγχρονου πολιτικού θρίλερ, που επηρέασε συγγραφείς όπως τον Graham Greene και τον John Le Carre, ο οποίος τον έχει χαρακτηρίσει ως την "πηγή από την οποία όλοι μας αντλούμε έμπνευση". Ο Ambler ξεκίνησε να εργάζεται ως μηχανικός και κατόπιν ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία, ενώ παράλληλα έγραφε στον ελεύθερό του χρόνο, προσπαθώντας να καθιερωθεί ως συγγραφέας. Το πρώτο του μυθιστόρημα, "The Dark Frontier" εκδόθηκε το 1936. Καθώς εξαπλωνόταν η φήμη του, άρχισε να ζει από τη δουλειά του συγγραφέα: ανάμεσα στο 1936 και το 1940 εξέδωσε έξι μυθιστορήματα που σήμερα θεωρούνται κλασικά (ανάμεσά τους και τα "The Mask of Dimitrios"/"Η μάσκα του Δημήτριου", 1939, και "Journey into Fear"/"Ταξίδι στον φόβο", 1940) και στη συνέχεια κατατάχτηκε στον Βρετανικό Στρατό.

Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου τοποθετήθηκε σε μια στρατιωτική μονάδα κινηματογράφησης, όπου και συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Peter Ustinov. Δίνοντας στροφή στην καριέρα του, μετακόμισε στο Hollywood το 1957, και για έντεκα χρόνια έγραφε σενάρια, όπως το "The Cruel Sea" (1953) που του χάρισε μια υποψηφιότητα για το βραβείο Όσκαρ σεναρίου. Το μπεστ σέλερ του "The Light of Day" (1962), αποτέλεσε τη βάση για το δημοφιλές και κοσμοπολίτικο "Τοπ Καπί" (1964) του Ζιλ Ντασέν, με τη Μελίνα Μερκούρη και τον Πήτερ Ουστίνοφ. Ήταν παντρεμένος με τη Joan Harrison, τη συγγραφέα πολλών από τα σενάρια στις ταινίες του Alfred Hitchcock, που τους γνώρισε μεταξύ τους. Το 1985 εκδόθηκε η αυτοβιογραφία του, με παιγνιώδη τίτλο "Here Lies Eric Ambler -An Autobiography" ("Ενθάδε κείται/ψεύδεται ο Έρικ Άμπλερ -μια αυτοβιογραφία"). Πέθανε στο Λονδίνο τον Οκτώβριο του 1998.

Επειδή ξέρω ότι σκεφτόσαστε την ταινία...


Βιβλίο
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρώτη αγάπη: Ένας τόπος όπου ζεις πραγματικά

Βιβλίο / Αρρώστια είναι ν’ αγαπάς, αρρώστια που σε λιώνει*

«Ανοίξτε, ουρανοί»: Το queer μυθιστόρημα ενηλικίωσης του Βρετανοϊρλανδού ποιητή Σον Χιούιτ αποτελεί το εντυπωσιακό ντεμπούτο του στην πεζογραφία, προσφέροντας μια πιστή, ποιητική και βαθιά συγκινητική απεικόνιση του πρώτου έρωτα.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Βιβλίο / Ντόμινικ Αμερένα: «Έκανα το πειραματόζωο σε ιατρικές δοκιμές για να έχω χρόνο να γράφω ελεύθερα»

Το πρώτο βιβλίο του Αυστραλού συγγραφέα Ντόμινικ Αμερένα, με τίτλο «Τα θέλω όλα», που πήρε διθυραμβικές κριτικές, κυκλοφορεί στα ελληνικά. Βασικό του θέμα είναι πόσο μπορείς να προσποιηθείς ότι είσαι κάποιος άλλος για να καταφέρεις τους στόχους σου.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

Βιβλίο / Μπορούμε να αγαπήσουμε ξανά την Πανεπιστημίου;

«Ένας δρόμος που μοιάζει με κοίτη ποταμού και παρασύρει τους πάντες χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις», όπως γράφουν οι συγγραφείς του βιβλίου «Οδός Πανεπιστημίου (19ος-20ός αιώνας) - Ιστορία και ιστορίες», Θανάσης Γιοχάλας και Ζωή Βαΐου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μ. Αναγνωστάκης «Η χαμηλή φωνή»

Το πίσω ράφι / Μανόλης Αναγνωστάκης: «Τι μένει λοιπόν από τον ποιητή, αν μένει τίποτα;»

Τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη της δημοσίευση, η προσωπική ανθολογία του Μανόλη Αναγνωστάκη «Χαμηλή Φωνή» παρουσιάζεται στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, υπενθυμίζοντας τους θεωρούμενους ήσσονες ποιητές μας, όσους έμειναν έξω από κάθε μορφής υψηλή ποίηση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες…

Βιβλίο / Το παρασκήνιο της διαγραφής του Αντώνη Σαμαρά και άλλες ιστορίες

Προδημοσίευση από τα «Αδημοσίευτα», το νέο βιβλίο του Νίκου Χασαπόπουλου, όπου ο έμπειρος πολιτικός συντάκτης αποκαλύπτει ιστορίες και παρασκήνια που διαμόρφωσαν την πολιτική ζωή της χώρας.
THE LIFO TEAM
Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Βιβλίο / Δημήτρης Καράμπελας: «Σήμερα κανείς δεν πιστεύει στην αλληγορία»

Ένας από τους ελάχιστους διανοούμενους στη χώρα, που υπήρξε προνομιακός συνομιλητής του Παπαγιώργη και του Λορεντζάτου. Το τελευταίο του βιβλίο «Το πνεύμα και το τέρας» συνιστά μια ανανέωση του δοκιμιακού λόγου στην Ελλάδα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Για τον Ομάρ Καγιάμ

Ποίηση / «Πίνε, και μη θαρρείς κουτέ, και συ πως είσαι κάτι»: Τα Ρουμπαγιάτ του Ομάρ Καγιάμ

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1131 ο μεγάλος Ιρανός ποιητής που έγραψε αριστουργηματικά ποιήματα για τη ματαιότητα των πραγμάτων, τη μεγαλοσύνη της στιγμής και το νόμο του εφήμερου.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΝΤΑΜΟΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Το πίσω ράφι/ Μαρία Πάουελ «Δεσμά αίματος»

Το πίσω ράφι / «Η ευλογία αλλά και η κατάρα που είναι η οικογένεια»

Η Μαρία Πάουελ, με τη νουβέλα της «Δεσμά αίματος», ζωντάνεψε μια βυθισμένη στη μοναξιά και κυριευμένη από πάθος γυναίκα χωρίς να μαρτυρήσει ούτε ένα από τα εξωτερικά της χαρακτηριστικά, κι εξερεύνησε ένα θέμα που ίσως δεν θα πάψει ποτέ να μας ταλανίζει, την οικογένεια.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
«Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Βιβλίο / «Από τότε που με έφεραν εδώ, έχω πειστεί ότι έχω πεθάνει»

Το πρωτότυπο science fiction μυθιστόρημα «Οι υπάλληλοι» της Δανής Όλγκα Ράουν κερδίζει υποψηφιότητα για Booker, προβλέποντας εικόνες από τη ζωή αλλόκοτων υπαλλήλων στο μέλλον, βγαλμένες από το πιο ζοφερό παρόν.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

σχόλια

2 σχόλια
Προσωπικά αυτός το πράγμα κάθε καλοκαίρι με βιβλιοπωλεία, site, blog και λοιπά να κάνουν λίστα με "Βιβλία για το καλοκαίρι" δεν μου αρέσει.Υπάρχουν καλά και κακά βιβλία, τα ανάλαφρα (όπως κατά κόρον είναι τα βιβλία που ανήκουν σε τέτοιες λίστες) είναι 99% κακά βιβλία. Δεν ξέρω για το συγκεκριμένο, θα το τσεκάρω, απλά την γνώμη μου για το τίτλο "Βιβλία για την παραλία".Φιλικά :)