Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
2
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο σύνολο και πέπλο, 1870-1875... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Το Costume Institute του Metropolitan Museum of Art υποδέχεται εδώ και δυο μέρες το κοινό σε μια νέα, πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση. Η πτέρυγα του νεοϋορκέζικου μουσείου που φέρει πλέον το όνομα της σιδηράς κυρίας της Vogue, Άνα Γουίντουρ, παρουσιάζει το "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire". Η έκθεση δανείζεται τον τίτλο της από τη δημοφιλή μαύρη κωμωδία του 1992 -σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ζεμέκις, με all star πρωταγωνιστές τους Μέριλ Στριπ, Γκόλντι Χον, Μπρους Γουίλις και Ιζαμπέλα Ροσελίνι- και εξερευνά το μακάβριο θέμα της αισθητικής εξέλιξης και των πολιτισμικών προεκτάσεων που είχαν στον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα οι τάσεις της "πένθιμης" μόδας.

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα, 1861... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Η έκθεση είναι θεματική και εκτυλίσσεται από το 1815 έως το 1915, με υλικό κυρίως από τη συλλογή του Costume Institute. Το χρονολόγιο του πένθους περιγράφεται μέσα από γυναικεία ρούχα, αξεσουάρ και κοσμήματα, φανερώνοντας την εξέλιξη των υφασμάτων που χρησιμοποιούνταν, από το κρεπ στο μετάξι και τη μετέπειτα εισαγωγή χρωμάτων σε τόνους του γκρι και του μοβ. 30 ενδυματολογικά σύνολα, πολλά από τα οποία εκτίθενται για πρώτη φορά, αποκαλύπτουν την επιρροή της υψηλής ραπτικής στα πρότυπα των νεκρώσιμων τελετουργιών, κατά την πάροδο ενός αιώνα. Το κυρίαρχο μαύρο της έκθεσης έρχεται σε αντίθεση με τον εκτυφλωτικά λευκό χώρο του μουσείου που έχει διακοσμηθεί με ιστορικές φωτογραφίες. 

 

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο φόρεμα, 1902-1904... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

"Η μαύρη παλέτα του πένθους αγκαλιάζει την εξέλιξη των σωματοτύπων και τη σταδιακά ευλαβική προσήλωση στα ιδανικά της μόδας" εξηγεί ο Harold Koda, επικεφαλής curator του Costume Institute. "Η μαυροφορούσα χήρα εκμαιεύει αισθήματα συμπάθειας αλλά και την προσοχή των αρσενικών αρπαχτικών. Μια γυναίκα με σεξουαλική εμπειρία αλλά χωρίς συζυγικούς περιορισμούς, συχνά θεωρούνταν δυνητική απειλή για την κοινωνική τάξη". "Τα πρότυπα πένθους ξεκινούν από τις βασιλικές αυλές και απλώνονται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα διαμέσου των περιοδικών μόδας" συμπληρώνει η Jessica Regan, βοηθός curator. Ο ρουχισμός αυτός ήταν διαθέσιμος μέσω αντίστοιχων βεστιάριων που άνθησαν στην Ευρώπη και την Αμερική στα μέσα του 19ου αιώνα.

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Πένθιμο φόρεμα (λεπτομέρεια), 1902-1904... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα της βασίλισσας Αλεξάνδρας, 1902... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art

Το Costume Institute άνοιξε και πάλι τις πύλες του τον προηγούμενο Μάιο, ως Anna Wintour Costume Center πλέον. Η ανανεωμένη πτέρυγα θα παρουσιάζει και πάλι δύο εκθέσεις κάθε χρόνο. Το "Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire" είναι η πρώτη φθινοπωρινή έκθεση από το 2007. Παράλληλα, διαλέξεις, κονσέρτα και ένα Halloween party θα συμπληρώσουν θεματικά τον κύκλο της.

 

Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
Βραδινό φόρεμα της βασίλισσας Αλεξάνδρας, 1902... Φωτό: Karin L. Willis / Metropolitan Museum of Art
Πώς πρέπει να ντύνεται η κομψή χήρα Facebook Twitter
"The Black Ascot", 1910... Φωτό: Metropolitan Museum of Art

 

Info

Death Becomes Her: A Century of Mourning Attire

Anna Wintour Costume Center, The Metropolitan Museum of Art

Έως 1/2/2015 

www.metmuseum.org/deathbecomesher

 

 

Μόδα & Στυλ
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μιρκέτα Βιδάλη

Μόδα & Στυλ / «Δεν ήξερα πού θα με πάει, ξεκίνησα με ένα σορτς και έφτιαξα δύο επιχειρήσεις»

Η σχεδιάστρια μόδας Μιρκέτα Βιδάλη, δημιουργός των brands «No Thinkin» και «Tanpire», μιλά για την εμπειρία της από τον κόσμο της επιχειρηματικότητας και τις προκλήσεις που αντιμετώπισε. Πώς διαχειρίστηκε τα hate comments στα social media και τι συμβουλεύει άλλες γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν τον δρόμο της;
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Retro vs Approach – Νέο δίλημμα στην αγορά sneakers

Μόδα & Στυλ / Τα νέα sneakers είναι για ορειβασία στις «πλαγιές» της πόλης

Μετά την κυριαρχία των retro sneakers, τα approach shoes, μια νέα γενιά ορειβατικών αθλητικών παπουτσιών, κερδίζει συνεχώς έδαφος στα αστικά πεζοδρόμια, εκφράζοντας την καθημερινή άνεση που όλοι αποζητούμε.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Μόδα & Στυλ / Γιώργο Τροχόπουλε, πώς κατάφερες να φορά τα πλεκτά σου η Dua Lipa;

Η Μάιλι Σάιρους, η Κένταλ Τζένερ, η Dua Lipa και πολλές ακόμα σταρ έχουν φορέσει τα πλεκτά του ανερχόμενου σχεδιαστή μόδας από τη Βέροια, που στα 23 του έχει ήδη κατακτήσει το Λονδίνο. 
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior; / Ποιος θα βρεθεί τελικά στο τιμόνι του Dior; / Όργιο φημών και παρασκήνιο στον οίκο Dior

Μόδα & Στυλ / Σε ποιoν σχεδιαστή θα ανήκει από τα τέλη Μαΐου ο οίκος Dior;

Με τμηματικές ανακοινώσεις και μισές αλήθειες που εμπλέκουν τον Jonathan Anderson και τη Maria Grazia Chiuri, ο ιστορικός γαλλικός οίκος πλήττει την αξιοπιστία της μόδας και εκθέτει τους ανθρώπους που εργάζονται σε αυτήν.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Φρέντυ, τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Ψυχή & Σώμα / Τι στο καλό είναι το glass skin και γιατί το θέλουν όλοι;

Τι είναι αυτό που κάνει τα κορεατικά προϊόντα ομορφιάς τόσο δημοφιλή; Σε ποιο βαθμό διαμορφώνουν την αισθητική μας τα social media; Ποιες είναι οι τάσεις που κυριαρχούν στο μακιγιάζ σήμερα; Η Μερόπη Κοκκίνη μιλά με τον make up artist Φρέντυ Καλομπράτσο.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Βιβλίο / Michel Gaubert: Ο dj που βάζει μουσικές στα σημαντικότερα catwalks

Chanel, Dior και πολλοί ακόμα οίκοι υψηλής ραπτικής «ντύνουν» τα shows τους με τη μουσική του. Στο «Remixed», την αυτοβιογραφία-παλίμψηστο των επιρροών και των εμμονών του, ο ενορχηστρωτής της σύγχρονης catwalk κουλτούρας μας ξεναγεί σε έναν κόσμο όπου μουσική και εικόνα γίνονται ένα.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια