Ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Παρίσι ξεσηκώνει θύελλες

Ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Παρίσι ξεσηκώνει θύελλες Facebook Twitter
12

Ο Aμερικανός καλλιτέχνης Paul McCarthy δήλωσε στην γαλλική εφημερίδα Le Monde ότι το έργο του με τίτλο «Δέντρο», είναι εμπνευσμένο τόσο από τα ερωτικά βοηθήματα, όσο και από τα χριστουγεννιάτικα δέντρα.

Ένα γιγαντιαίο, πράσινο, φουσκωτό γλυπτό σε μια κεντρική πλατεία στο Παρίσι ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών.

Ο Aμερικανός καλλιτέχνης Paul McCarthy δήλωσε στην γαλλική εφημερίδα Le Monde ότι το έργο του με τίτλο «Δέντρο», είναι εμπνευσμένο τόσο από τα ερωτικά βοηθήματα, όσο και από τα χριστουγεννιάτικα δέντρα.

Ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο στο Παρίσι ξεσηκώνει θύελλες Facebook Twitter

Δήλωσε επίσης ότι όταν πήγε να το δει στην πλατεία Βαντόμ, όπου είναι τοποθετημένο, ένας άγνωστος άντρας τον χαστούκισε και μετά απομακρύνθηκε τρέχοντας. Παράλληλα τα social media είναι πλημμυρισμένα με αστεία σχόλια σχετικά με το φουσκωτό έργο.

Ο McCarthy είναι ένας 69χρονος καλλιτέχνης που έχει και στο παρελθόν σοκάρει με έργα του στην Ολλανδία και στην Ελβετία. Για το έργο του στο Παρίσι δήλωσε ότι πρόκειται για ένα «αφηρημένο έργο», βασισμένο σε ένα ανέκδοτο για ένα ερωτικό βοήθημα.

Ο άγνωστος άντρας που τον χαστούκισε τρεις φορές του είπε επίσης φωνάζοντας ότι δεν είναι Γάλλος και ότι το έργο του «δεν είχε καμία δουλειά να βρίσκεται στην πλατεία», όπως αναφέρει η Le Monde. Σώος, αλλά σοκαρισμένος από την επίθεση ο McCarthy ρώτησε: «συμβαίνει συχνά αυτό στη Γαλλία;»

Η επίθεση καταδικάστηκε από μπλόγκερς στα social media και η λέξη «Vendome» συνέχισε να είναι trending topic στο twitter της Γαλλίας.

Η πλατεία Βαντόμ είναι μια από τις διασημότερες πλατείες του Παρισιού και θεωρείται μια από τις πολυτελέστερες παγκοσμίως.

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

8 σχόλια
Ομοφοβικό? ο.Ο Ειλικρινά δεν ήξερα πως σαν ερωτικό βοήθημα είναι καπαρωμένο μόνο για τους ομοφυλόφιλους. Σε ένα παράλληλο σύμπαν ίσως. Σε εκείνο στο οποίο εγώ όντως διακατέχομαι από ομοφοβικά συναισθήματα και εσύ δεν παίρνεις και τόσο σοβαρά τον εαυτό σου.