Στη χώρα που οι γυναίκες απαγορεύεται και να γελούν: Η Αννέτα Παπαθανασίου μιλά για το ντοκιμαντέρ που γύρισε στο Αφγανιστάν

Στη χώρα που οι γυναίκες απαγορεύεται και να γελούν: Η Αννέτα Παπαθανασίου μιλά για το ντοκιμαντέρ που γύρισε στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Αφγανιστάν. Ακόμα και σήμερα κυριαρχεί η μπούργκα. Φωτό: Γ. Γιαννακόπουλος
1

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ 2014

Η Αννέτα Παπαθανασίου ταξίδεψε μέχρι το Αφγανιστάν δύο φορές. Την πρώτη φορά για να γυρίσει το ντοκιμαντέρ Καντίρ, ένας Αφγανός Οδυσσέας, και πιο πρόσφατα για να γυρίσει το Παίζοντας με τη φωτιά. Ένα ακόμα ντοκιμαντέρ όπου κατέγραψε το σεμινάριό της με νέους φοιτητές στο Πανεπιστήμιο της Καμπούλ, όπου δίδαξε την Αντιγόνη του Σοφοκλή, αλλά κυρίως την αναζήτησή της, μιας νεαρής βραβευμένης ηθοποιού που η επιλογή της να ασχοληθεί με το θέατρο αποδείχθηκε άκρως επικίνδυνη. Μια ταινία για το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα ηθοποιός στην απομονωμένη αυτή χώρα, που δεν έπαψε ποτέ να υπερισχύει ο νόμος της Σαρία, σε σημείο να κινδυνεύει μια γυναίκα να πληρώσει την αφοσίωση της στην τέχνη, ακόμα και με τη ζωή της.


Πότε ξεκίνησε η σχέση σας με το Αφγανιστάν;
Είχα ξαναπάει το 2007 για να κάνω μια άλλη ταινία που λεγόταν Καντίρ, ένας Αφγανός Οδυσσέας, και με εντυπωσίασαν τόσο η χώρα όσο και οι άνθρωποι. Αυτός ο διχασμός που έχουν, από τη μία η βία και η καταπίεση και από την άλλη να είναι έτοιμοι να σε δεχτούν με ανοιχτές αγκάλες με συνεπήρε...


Η κοινωνία δηλαδή, παραμένει αγνή και ζεστή με παλιές αρετές και ανθρώπινες αξίες;
Καταρχήν η Καμπούλ είναι διαφορετική από το υπόλοιπο Αφγανιστάν. Πάντως, οι άνθρωποι στο μεγαλύτερο τους ποσοστό είναι αγαπημένοι και καλοδέχονται τους ξένους. Έτσι ήταν συνηθισμένοι οι παλιότεροι, μέχρι που άρχισαν οι πόλεμοι. Βέβαια επηρεάστηκαν καθοριστικά από την κυβέρνηση των Ταλιμπάν. Επτά χρόνια που είχαν απαγορευτεί σχεδόν τα πάντα. Απαγορευόταν κάθε μορφή τέχνης. Απαγορευόταν ακόμα και να γελάς!

Λίγο πριν πάω εγώ, δολοφόνησαν μία κοπέλα που έπαιξε μόλις μία φορά στο θέατρο και για κακή της τύχη το έδειξε η τηλεόραση. Η αστυνομία δεν έκανε τίποτα να βρεθεί ο ένοχος, αντιθέτως την παρουσίασε ως πόρνη. Ζούσε με άλλες δύο κοπέλες που και αυτό είναι ανεπίτρεπτο για τους συντηρητικούς Αφγανούς και τους Μουλάδες.


Ενώ στο παρελθόν πέρασαν μία εποχή μεγάλης ακμής. Επί βασιλείας, οι τέχνες και οι άνθρωποι δεχόντουσαν μεγάλη επιρροή από τη Δύση...
Έχουν μεγάλο πολιτισμό και το μουσείο της Καμπούλ αριθμούσε εκατό χιλιάδες εκθέματα. Οι γυναίκες παλιότερα δεν ήταν υποχρεωμένες να είναι καλυμμένες και αυτό ίσχυε ακόμα και στις δημόσιες υπηρεσίες. Μπορούσαν να ντύνονται ευρωπαϊκά και υπήρχε θέατρο και τέχνη γενικότερα. Η Καμπούλ ήταν μία πανέμορφη πόλη που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Δυστυχώς, όπως λένε οι μεγαλύτεροι, έχουν γυρίσει εκατό χρόνια πίσω.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Ο διευθυντής φωτογραφίας Δημήτρης Κορδελάς μαζί με τον μεταφραστή σε γύρισμα στο δρόμο.


Η ύπαιθρος δεν ήταν ανέκαθεν πιο οπισθοδρομική;
Εξαρτάται σε ποια φυλή ανήκεις. Εκεί που γύρισα την προηγούμενη μου ταινία, σε ένα χωριουδάκι της φυλής Χαζάρα κοντά στο Μπαμιάν, εκεί που οι Ταλιμπάν κατέστρεψαν τους γιγάντιους Βούδες, υπήρχε περισσότερη ελευθερία από τις πόλεις και οι γυναίκες ποτέ δεν φόρεσαν μπούργκα. Και παρόλο που το έθιμο τους θέλει να διασκεδάζουν ξέχωρα από τους άντρες, την τελική γνώμη σε κάθε πρόβλημα της οικογένειας, το παίρνουν αυτές. Κάτι που βέβαια δεν ισχύει στην Καμπούλ όπου οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να κυκλοφορήσουν χωρίς τη συνοδεία συγγενή τους ή να ακουμπήσουν χέρι αγνώστου ή να παίξουν στο θέατρο και την τηλεόραση. Αυτό είναι και το θέμα του Παίζοντας με τη φωτιά.


Πότε γυρίσατε το Παίζοντας με τη φωτιά ;
Σεπτέμβρη του 2012.


Δεν ήταν πρόβλημα να σας επιτρέψουν να μπείτε στη χώρα;
Επίσημη έγκριση δεν πήρα ως σκηνοθέτις με συνεργείο, όπως είχα καταφέρει για την πρώτη μου ταινία. Αυτή τη φορά πήγα ως καθηγήτρια και ιστορικός τέχνης με τουριστική βίζα. Καλεσμένη προσωπικά από το Πανεπιστήμιο της Καμπούλ να διδάξω ελληνική τραγωδία.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Στην Καμπούλ οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να κυκλοφορήσουν χωρίς τη συνοδεία συγγενή τους ή να ακουμπήσουν χέρι αγνώστου ή να παίξουν στο θέατρο και την τηλεόραση.


Το Πανεπιστήμιο της Καμπούλ δεν μπορούσε να σας παρέχει βίζα;
Δεν μπορούσαν να εγγυηθούν την ασφάλεια μου. Οι Ταλιμπάν βρισκόντουσαν λίγα χιλιόμετρα έξω από την πόλη.


Υπήρχε ελληνική πρεσβεία να σας προστάτευε αν χρειαζόταν;
Μόνο στο Πακιστάν υπάρχει ελληνική πρεσβεία που καλύπτει και το Αφγανιστάν. Αυτή τη φορά δεν ήρθα σε επαφή με κανέναν Έλληνα, σε αντίθεση με την προηγούμενη που και με την ελληνική στρατιωτική αποστολή είχα επικοινωνία αλλά κυρίως με τον υφυπουργό πολιτισμού, τον Ομάρ Σουλτάν ο οποίος είχε σπουδάσει στο Αριστοτέλειο στη Θεσσαλονίκη. Μιλούσε εξαιρετικά ελληνικά και είχε χρήσει βοηθός του αρχαιολόγου Ανδρόνικου. Αυτός υποστήριζε οποιονδήποτε Έλληνα πήγαινε. Δυστυχώς η θητεία του παύτηκε τον Αύγουστο του 2012. Αλλά ως ξένη, ούτε στην αστυνομία μπορούσα εύκολα να απευθυνθώ καθώς ακούμε ότι συχνά οι αστυνομικοί συνεργάζονται με τους Ταλιμπάν και καταδίδουν όποιον θεωρούν εχθρό τους.


Πως είναι το τμήμα θεάτρου του Πανεπιστημίου;
Υπάρχουν τέσσερα τμήματα με 200 φοιτητές άντρες και μόλις οκτώ γυναίκες.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Επίσημη έγκριση δεν πήρα ως σκηνοθέτις με συνεργείο, όπως είχα καταφέρει για την πρώτη μου ταινία. Αυτή τη φορά πήγα ως καθηγήτρια και ιστορικός τέχνης με τουριστική βίζα.


Υπάρχει αφγανικό θέατρο;
Επισήμως υπάρχει το Εθνικό Θέατρο. Παίζουν έργα σύμφωνα με το Ισλάμ - δικά τους και ιρανικά. Μετά το 2003 υπήρξε μία ανάπτυξη θεατρική και πήγαν πολλοί να τη στηρίξουν. Πήγε η Γαλλίδα Αριάν Μνουσκίν από το Θέατρο του Ήλιου, πήγαν Νορβηγοί, μία Βρετανίδα σκηνοθέτις που έκανε Σαίξπηρ. Ξεκίνησαν και φεστιβάλ. Από το 2011 σταδιακά σταμάτησαν όλα. Λίγο πριν πάω εγώ, δολοφόνησαν μία κοπέλα που έπαιξε μόλις μία φορά στο θέατρο και για κακή της τύχη το έδειξε η τηλεόραση. Η αστυνομία δεν έκανε τίποτα να βρεθεί ο ένοχος, αντιθέτως την παρουσίασε ως πόρνη. Ζούσε με άλλες δύο κοπέλες που και αυτό είναι ανεπίτρεπτο για τους συντηρητικούς Αφγανούς και τους Μουλάδες. Το λέει και στην ταινία μου ο Ιμάμης του μεγαλύτερου τζαμιού της Καμπούλ. Ότι δεν επιτρέπεται μια γυναίκα να ντύνεται με κολλητά ρούχα, να λικνίζεται και να παίζει θέατρο μπροστά σε αγνώστους. Αυτά, λέει, είναι ιδιωτικά πράγματα μόνο για το σπίτι, γι' αυτό άλλωστε πληρώνει ένας άντρας τη ζωή της.


Τα είπε σε εσάς, σε μία γυναίκα;
Ήξερε ότι τα λέει στην ελληνική τηλεόραση και τα έλεγε μπροστά σε μία κάμερα με έναν κάμεραμαν και έναν μεταφραστή. Εγώ δεν εμφανίστηκα.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Παζάρι στην Καμπούλ


Ποια είναι η κοπέλα που ακολουθείτε στην ταινία σας;
Είχε πάρει βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ της Καμπούλ και ίδρυσε τον πρώτο γυναικείο θίασο ο οποίος πήγαινε και έπαιζε σε σχολεία και σε γυναικείες φυλακές. Επιτελούσε σοβαρό έργο, μιλώντας για ανθρώπινα δικαιώματα και γυναικεία δικαιώματα, και φυσικά αυτό ενοχλούσε πολύ. Λίγο πριν τη συναντήσω έγινε η δολοφονία της άλλης ηθοποιού και η οποία ήταν μέλος της ομάδας της. Τρομοκρατήθηκε και έφυγε, με αποτέλεσμα να πρέπει να ψάξω να τη βρω. Ανακάλυψα τότε ότι όλες οι κοπέλες ηθοποιοί κρύβονταν και άλλαζαν συνεχώς σπίτια. Κάνοντας την έρευνα μου πήρα ένα τηλεφώνημα από την αδελφή της γυναίκας που πρωταρχικά έψαχνα. Από εκεί άρχισα να ξεμπερδεύω το κουβάρι κι αυτό κατέγραψα.


Έχετε όμως εντάξει και τα σεμινάρια αρχαίου δράματος στο πανεπιστήμιο....
Επέλεξα την Αντιγόνη - συμβολικά. Κινηματογράφησα τα σεμινάρια όπου όλοι οι συμμετέχοντες ήταν απόφοιτοι του Πανεπιστημίου. Ήταν άλλωστε ο μόνος χώρος που μπορούσαν να κάνουν θέατρο, κι εκεί γνώρισα τον κόσμο μου, διαπίστωσα τι συμβαίνει. Γνώρισα πολλούς ανθρώπους, μια κοπέλα που μου μίλησε για τη ζωή της. Όλα αυτά είναι μέρος της ταινίας, όπου το κοινό παρακολουθεί και τη δική μου έκπληξη ως προς τι πήγα να συναντήσω και τι τελικά συνάντησα. Ως μία Ελληνίδα ηθοποιός που κάνει σεμινάρια που ψάχνει μία Αφγανή ηθοποιό και δεν τη βρίσκει.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Έχουν μεγάλο πολιτισμό και το μουσείο της Καμπούλ αριθμούσε εκατό χιλιάδες εκθέματα.


Όλοι αυτοί οι φοιτητές που γνωρίσατε, η νέα γενιά, σε τι έλπιζε;
Μετά τους Ταλιμπάν είχαν την ελπίδα ότι κάτι θα άλλαζε, αλλά είδαν ότι τα πράγματα παρέμειναν τα ίδια και ίσως και να χειροτέρευαν. Λόγου χάρη, μια παρέα οργάνωσε μια ροκ συναυλία και κάποιοι έβαλαν βόμβα και τους τρομοκράτησε. Παρόλο που δεν απαγορεύεται επισήμως να κάνεις συναυλίες. Όπως και με τις γυναίκες ηθοποιούς. Δεν απαγορεύεται, αλλά όταν βγαίνει ο Ιμάμης και λέει ότι είναι μεγάλη αμαρτία ή ένας ξάδερφος απειλεί μία νεαρή ηθοποιό ότι θα της κόψει το λαιμό αν συνεχίσει να εμφανίζεται στο θέατρο ή ότι θα της σκοτώσει ακόμα και τη μάνα, κάνεις πίσω.


Τι παίζει η τηλεόραση; Ιρανικές και αραβικές ταινίες;
Όχι μόνο, έχουν και τις δικές τους. Εδώ είναι η αντίφαση! Καταρχήν δεν είναι απαγορευμένο ούτε το Facebook ούτε το Skype. Οι νέοι ξέρουν τι συμβαίνει στον έξω κόσμο, πώς ζούμε οι «άπιστοι» δυτικοί. Γυρίζονται και αφγανικές ταινίες. Όχι μόνο ευτελείς αλλά και καλλιτεχνικών προθέσεων. Ο κινηματογράφος διδάσκεται στο πανεπιστήμιο.


Δεν παίζουν γυναίκες ηθοποιοί σε αυτές; Υπάρχουν δημοφιλείς ηθοποιοί, σταρ;
Βεβαίως, και μιλάνε στην ταινία μου δύο πολύ διάσημες ηθοποιοί. Η μία είναι η Μπρέσνα Μπαχάρ, μεγάλη σταρ, η οποία λέει ότι την απειλούν να τη σκοτώσουν τα ίδια της τα ανίψια. Παρόλ' αυτά συνεχίζει να παίζει παρά τις απειλές, παρά το φόβο. Μίλησε με την ελπίδα να μαθευτεί η κατάσταση έξω από τα σύνορα του Αφγανιστάν. Αλλά όλες τους παίζουν με τη φωτιά, γι' αυτό και είναι ο τίτλος της ταινίας μου. Θεωρούνται γυναίκες χωρίς ηθική, ουσιαστικά πόρνες.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Η Καμπούλ ήταν μία πανέμορφη πόλη που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από μία ευρωπαϊκή πρωτεύουσα. Δυστυχώς, όπως λένε οι μεγαλύτεροι, έχουν γυρίσει εκατό χρόνια πίσω.


Γυναίκες που ασχολούνται με την πολιτική υπάρχουν;
Στην προηγούμενη ταινία συνάντησα μια γυναίκα βουλευτή, η οποία μου εξήγησε ότι φοβάται λιγότερο τους Ταλιμπάν από τους συναδέλφους της στη Βουλή. Φοβούνται την πρόοδο όλοι όσοι δεν θέλουν να ανατραπούν όλα αυτά που ξέρουν και έχουν εξασφαλίσει.


Βλέπετε παραλληλισμό με την Ευρώπη και την Ελλάδα; Υπάρχει κίνδυνος «ταλιμπανοποίησης» της ελληνικής κοινωνίας;
Κατ αρχήν όχι, αλλά χρειάζεται επαγρύπνηση ώστε να μην επιτρέπεται σε ακραίες ομάδες να στρατολογούν νέους μέσα στα σχολεία για να τους πείσουν ότι αυτοί και μόνο κατέχουν την μοναδική αλήθεια και ότι πρέπει να πολεμήσουν όλο το υπόλοιπο σύστημα, γιατί αυτοί θα τους λυτρώσουν από όλα τα δεινά. Αυτό ακριβώς κάνουνε και οι Ταλιμπάν. Αν χρησιμοποιήσουν επιπλέον και όπλα για να υποστηρίξουν αυτές τις ιδέες, τότε η κατάσταση μπορεί να γίνει ανεξέλεγκτη και αυτό είναι πάρα πολύ επικίνδυνο.

Παίζοντας με τη φωτιά στο Αφγανιστάν Facebook Twitter
Η Αννέτα Παπαθανασίου διδάσκει στο Πανεπιστήμιο
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Μπράβο για το άρθρο και χίλια μπράβο στην Αν. Παπαθανασίου. Προσπαθώ να δω με ψύχραιμη ματιά αυτά που συμβαίνουν σε χώρες όπως το Αφγανιστάν, αλλά δεν μπορώ. Η οργή που αισθάνομαι είναι τεράστια. Δεν μπορώ να καταλάβω (ειλικρινά δεν μπορώ) γιατί οι Ταλιμπάν και οι όμοιοι τους, εξακολουθούν να ονομάζονται άνθρωποι και γιατί η υπόλοιπη ανθρωπότητα τους ανέχεται. Ξέρω, πολύ γενικά κι αόριστα αυτά που λέω....αλλά όσο κι αν το αναλύω, δεν το χωράει το μυαλό μου.