Αν είχατε χρονομηχανή, σε ποια συναυλία θα θέλατε να είχατε πάει;

Αν είχατε χρονομηχανή, σε ποια συναυλία θα θέλατε να είχατε πάει; Facebook Twitter
31

Αν είχατε χρονομηχανή, σε ποια συναυλία θα θέλατε να είχατε πάει; Facebook Twitter

Μέχρι πριν λίγα λεπτά δεν ήξερα καν ότι είχε δοθεί ποτέ αυτή η συναυλία και τώρα εύχομαι να την είχα πάρει χαμπάρι και να είχα μπορέσει να πάω... 

Όλα ξεκίνησαν όταν διάβασα στη wikipedia ότι το Justify My Love της Μαντόνα θεωρείται "τριπ-χοπ". 

  

(Kάποτε τέτοια βίντεοκλίπ απαγορεύονταν απ' το MTV...)

 

Θα μπορούσε, σκέφτηκα, ένα τραγούδι του 1991 να θεωρείται trip-hop όταν ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά αρκετά αργότερα -μετά το 1994- για να περιγράψει τη μουσική των Portishead, των Massive Attack και του Tricky, εκτός των άλλων - και τον ήχο του στο Μπρίστολ της Αγγλίας;

[Απ' τη Βικιπαίδεια: To Trip-hop είναι μουσικό είδος γνωστό και ως ήχος του Μπρίστολ. Ο όρος trip-hop περιγράφει ουσιαστικά ένα είδος αργόσυρτης ηλεκτρονικής μουσικής της δεκαετίας του 1990 που ξεπήδησε από το αγγλικό hip hop και τη σκηνή του house. Συχνά αυτό, απορρίπτεται από τους καλλιτέχνες του συγκεκριμένου μουσικού ρεύματος. Έχει επίσης περιγραφεί ως η εναλλακτική επιλογή της Ευρώπης για το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '90 και πάντρεμα του Χιπ χοπ και της ηλεκτρονικής μουσικής σε βαθμό που κανένα από τα δύο είδη δεν είναι αναγνωρίσιμο στο νέο μείγμα. Κατηγοριοποιείται συνεπώς ως πειραματικό είδος με στοιχεία ενίοτε του Dance.]

Η μουσική, μαθαίνω, υπήρχε απ' τα τέλη των '80ς, κι ας μην είχε όνομα ακόμα, αλλά μέχρι να τα μάθω αυτά δεν ενδιαφερόμουν για το είδος μουσικής που ήταν τελικά το Justify My Love. 

Οι Portishead και οι Massive Attack είναι απ' τα συγκροτήματα που αγάπησα περισσότερο στη ζωή μου, και έχω πάει σε αρκετές συναυλίες τους. (Δύο συναυλίες των Massive Attack στη Θεσσαλονίκη, μία στο Βερολίνο. Μία συναυλία των Portishead στο Λονδίνο, δύο στη Βαρκελώνη.)

Ποτέ όμως δεν ήξερα ότι είχαν κάποτε κάνει μία και μοναδική κοινή συναυλία. 

Συνέβη το 2005 στη γενέτειρα όλων τους, στο Μπρίστολ της Αγγλίας. 

Το βράδυ της 19ης Φεβρουαρίου του 2005, στο Bristol Academy, οι Massive Attack και οι Portishead διέψευσαν τις φήμες που λίμναζαν απ' τα '90ς -πως είναι θανάσιμοι ανταγωνιστές κι εχθροί- και εμφανίστηκαν στην ίδια σκηνή. 

Και το κυριότερο: Το λάιβ τους υπάρχει ολόκληρο σε βίντεο. 

Δεν πήραν έτσι αψήφιστα την απόφαση να δώσουν κοινή συναυλία (και ένα dj set) οι Massive με τους Portishead. 

Υπήρχε σοβαρός λόγος για να γίνει μια τέτοια συνάντηση: Το τσουνάμι στην Ασία που είχε ισοπεδώσει περιοχές αφήνοντας νεκρούς. 

Αν είχατε χρονομηχανή, σε ποια συναυλία θα θέλατε να είχατε πάει; Facebook Twitter

Τα συγκροτήματα συνεργάστηκαν με την OXFAM και τα έσοδα των εμφανίσεων πήγαν στους πληγέντες απ' το τσουνάμι. 

To dj set και το λάιβ στο Μπρίστολ ώθησαν τα δύο συγκροτήματα να δώσουν την πρώτη κοινή συνέντευξη τους με τον τίτλο "Οι ασυνήθεις ύποπτοι" και να φωτογραφηθούν μαζί, στο εξώφυλλο του εντύπου για συναυλίες VENUE

Στην πόλη απ' την οποία ξεκίνησαν, στην πόλη την οποία έκαναν γνωστή για τον ήχο της σε όλο τον κόσμο, δύο μουσικοί ήρωες (σχεδόν συναντιούνται) και δίνουν ο ένας πάσα στον άλλο. 

1. Karmacoma
(Massive Attack)

2. Black Milk
(Massive Attack με τη Liz Fraser)

3. Teardrop
(Massive Attack με τη Liz Fraser)

4. Future Proof
(Massive Attack)

5. Risingson
(Massive Attack)

6. Glory Box
(Portishead)

7. Wandering Star
(Portishead)

8. Sour Times
(Portishead)

9. Mysterons
(Portishead)

10. Roads
(Portishead)

Το αγαπημένο μου σημείο σε όλη τη συναυλία είναι, φυσικά, η αλλαγή σκυτάλης που γίνεται με καταπληκτικό τρόπο μεταξύ του Risingson και του Glory Box...

(μετά το 27ο λεπτό)

-------

*Κάποια συναυλία που θα θέλατε να είχατε πάει εσείς;

31

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
τον Τζεφ Μπάκλεϊ στο Παρίσι, τον Φεβρουάριο του 1995https://www.youtube.com/watch?v=TfyVXqg2H64τον Πίτερ Γκάμπριελ στον Λυκαβηττό το 1987https://www.youtube.com/watch?v=05TVDCWRBogτον Prince στη Μινεάπολη στο ημίχρονο του superbowl το 2007https://www.youtube.com/watch?v=dkpzgNt09iwτους Nirvana στο στούντιο της Νέας Υόρκης για το MTV Unplugged τον Νοέμβριο του 1993 https://www.youtube.com/watch?v=iWWarmklt3o
...25 Ιουλίου 1983 στην Βουλιαγμένη ,ο Σαββόπουλος ,ο Κηλαηδόνης ,ο Νταλάρας ,ο Β.Γερμανός και πολλοί άλλοι έγραψαν ιστορία με μία συναυλία δίπλα στο κύμα....σε αυτήν θα ήθελα να είχα πάει!
Άρη το justify my love βγήκε το 1990.Κατά τον ίδιο τρόπο που το τριπ χοπ περιέγραψε μεταγενέστερα τα σχήματα που το γέννησαν ενώ ήταν ήδη ενεργά επιτρέπει να γίνει το ίδιο και το justify my love.Αυτό που το κάνει αυθεντικό τριπ χοπ κομμάτι, πέρα από το τέμπο και την αισθαντικότητά του, είναι ότι φτιάχτηκε από samples, κάτι που η madonna δεν το είχε ξανακάνει μέχρι τότε (immaculate colection) αλλά θα το έπρατε αρκετά πλέον από τον δίσκο Erotica και μετά, που ήταν και ο επόμενος. O Kravitz ναι μεν "έγραψε" το κομμάτι, αλλά δενείστηκε και λούπαρε Public Enemy και james brown(χιπ χοπ και μινιμαλιστικό φανκ, δύο από τους στυλοβάτες του τριπ χοπ).Τις ίδιες μουσικές αυτές άκουγαν μίξαραν και "επανκτελούσαν" και οι Wild Bunch στο Μπρίστολ ήδη από την δεκαετία του 80, κολλεκτίβα που εξελίχθηκε στους Massive Attack και στην οποία βασικό και ιδρυτικό μέλος ήταν ο Nellee Hooper, παραγωγός των πρώτων δίσκων των Massive Attack, του Debut και του Post της Bjork, η οποία μέσω της γνωριμίας της με τον Hooper συνέγραψε το ομώνυμο κομμάτι από το Bedtime Stories της Madonna, στον οπίο δίσκο παραγωγός ήταν ο Hooper, όπως παραγωγός ήταν και στο I Want You(Madonna feat Massive Attack). Συμπαραγωγός των δίσκων της Bjork που ανέφερα ήταν και ένας Deodato, παραγωγός και των kool & The Gang, sample των οποίων χρησιμοποιεί η madonna στο κομμάτι Erotica(το άλλο τριπ χοπ διαμαντάκι της madonna πριν επισημοποιηθεί ο όρος).Μικρή η Madonna άκουγε από τον αδερφό της Maahavichuu Orchestra, το πιο γνωστό κομμάτι των οποίων ουσιαστικά διασκευάζουν οι Massive Attack στο δεύτερο κομμάτι του πρώτου τους δίσκου Blue Lines, με το κομμάτι One Love.Να το παρουμε και ιστορικά λοιπόν, ναι, η Madonna έπαιξε τριπ χοπ πριν αυτό μεσουρανήσει, και φαίνεται λογικό από την κατοπινή σχέση της με τους αστέρες του είδους, να το έκανε. Ακόμα και πολλά κομματια του Ray of light, είναι αρκετά τριπ χοπ, αντανακλώντας ένα φυσικό πέρασμα από τους προηγούμενους δίσκους της προς τον καθαρό ηλεκτρονικό και πιο ...ματιριαλιστικό/industrial ήχο στους δύο αμέσως επόμενους, στους οποίους μιλάμε για την επανασυστημένη madonna των 80s στην ψηφιακή εποχή, με αποκορύφωμα το revival disco άλμπουμ, Confensions on a dancefloor.Αυτά, just for the record.
Θυμάμαι να την βλέπω σε DVD σε σπίτι φίλου, όταν κάποια στιγμή σηκώθηκα και χειροκροτούσα και εγώ μαζί με το κοινό!Pink Floyd P.U.L.S.E at Earls Court October 20th 1994.