To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης

To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
14

To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter

 

Το μετρό της Στοκχόλμης έχει χαρακτηριστεί -και δίκαια- ως «Το πιο όμορφο μετρό στην Ευρώπη».


Ονομάζεται «TUNNELBANA», έχει μήκος 110 χλμ. και είναι γεμάτο με εκπληκτικά έργα τέχνης.

 

Η "γιγαντιαία γκαλερί" έχει 100 σταθμούς, εκ των οποίων οι 47 είναι υπόγειοι και διακοσμημένοι με ψηφιδωτά, γλυπτά, φωτογραφίες και εγκαταστάσεις, από 150 καλλιτέχνες.

 

Η «TUNNELBANA» προσφέρει στους ταξιδιώτες την ευκαιρία να ξεφύγουν από την μονοτονία της καθημερινότητας ακόμη και όταν ταξιδεύουν για τη δουλειά τους.


Σχεδόν κάθε σταθμός έχει τη δική του γκαλερί, η οποία παρουσιάζει τα έργα διαφόρων καλλιτεχνών.


Η κατασκευή άρχισε το 1947 και ο τελευταίος σταθμός άνοιξε το 1994.


Οι σταθμοί που είναι χρωματισμένοι με πράσινο χρώμα είναι οι παλαιότεροι και εγκαινιάστηκαν από τον Σουηδό βασιλιά το 1951. Το μπλε σηματοδοτεί το νέο σύστημα και είναι το βαθύτερο σημείο κάτω από τη Στοκχόλμη.

 

To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
To μετρό της Στοκχόλμης είναι το πιο όμορφο της Ευρώπης Facebook Twitter
Design
14

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που περνάει σαν σκυτάλη από γενιά σε γενιά

Design / Ένα σπίτι που έζησε πολλές ζωές

Το διαμέρισμα του Φοίβου και της Ιωάννας στο Φάληρο δεν ξεκίνησε σαν «λευκό χαρτί» αλλά συνεχίζει την οικογενειακή ιστορία, χωρίς να βαραίνει απ' την πατίνα του χρόνου· πλέον φιλοξενεί πάρτι και φέρνει ανθρώπους κοντά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αν η παλιά Αθήνα είχε εσωτερικό, ίσως να έμοιαζε κάπως έτσι

Design / Ένα σπίτι χτισμένο από τις ζωές που το κατοικούν

Για το διαμέρισμά τους στο Θησείο η Ξένια Ραπτοπούλου και ο Χαράλαμπος Φωκάς δεν αγόρασαν σχεδόν τίποτα καινούργιο. Δεν ακολούθησαν μια συγκεκριμένη αισθητική, μόνο τον τρόπο που τους αρέσει να ζουν με τα παιδιά, τα ζώα, τους φίλους τους.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι ταυτόχρονα μποέμικο, βαθιά αθηναϊκό και διεθνές

Design / Ένα σπίτι μποέμικο, βαθιά αθηναϊκό, βαθιά κοσμοπολίτικο

Το ρετιρέ της εικαστικού Εύας Μήταλα στην Πατησίων έχει θέα την Ακρόπολη, αλλά θα μπορούσε να βρίσκεται οπουδήποτε, στο Βερολίνο ή στο Τόκιο. Είναι γεμάτο τέχνη, μνήμες, μουσική και σινεμά, και πάντα ανοιχτό στους φίλους.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
«ASTY», η Αθήνα του 2999: Μια πόλη στα όρια της ασφυξίας

Design / Αθήνα 2999: Μια πόλη στα όρια της ασφυξίας

Ο αρχιτέκτονας και δημιουργός κόμικς Δημήτρης Πασχάλης μετατρέπει την ανησυχία του για τη σύγχρονη Αθήνα σε μια δυστοπική αφήγηση που εκτυλίσσεται στο έτος 2999. Μέσα από το «ASTY» εξερευνά την υπεραστικοποίηση, την απώλεια του προσωπικού χώρου και τη σχέση ανάμεσα στην αρχιτεκτονική, την ψυχική υγεία και το μέλλον της πόλης.
M. HULOT
Ο άνθρωπος που σχεδίαζε για εκατομμύρια τώρα προσπαθεί να σχεδιάσει τη δική του ζωή

Πολιτισμός / Eugene Whang: Ο άνθρωπος πίσω από το iPhone και τα AirPods προσπαθεί τώρα να σχεδιάσει τη δική του ζωή

Ο Eugene Whang πέρασε πάνω από 20 χρόνια στην ομάδα design της Apple. Σε νέα του συνέντευξη, μιλά για τη ζωή μετά τα iPhone και τα AirPods, το σπίτι του και τον χρόνο ως την απόλυτη πολυτέλεια.
THE LIFO TEAM
Στη Δανία, ο James Turrell φτιάχνει έναν θόλο για να κοιτάμε τον ουρανό αλλιώς

Design / Στη Δανία, ο James Turrell φτιάχνει έναν θόλο για να κοιτάμε τον ουρανό αλλιώς

Στις 19 Ιουνίου ανοίγει στο ARoS Aarhus Art Museum το As Seen Below - The Dome, το πιο φιλόδοξο Skyspace του James Turrell μέχρι σήμερα: ένας υπόγειος θόλος 40 μέτρων, όπου το φως, ο ουρανός και η ίδια η πράξη της όρασης γίνονται το έργο.
THE LIFO TEAM
Ο Μπαζ Λούρμαν μετέτρεψε ένα βαγόνι του 1932 σε αρ ντεκό σκηνή πάνω σε ράγες

Πολιτισμός / Ο Μπαζ Λούρμαν μετέτρεψε ένα βαγόνι του 1932 σε αρ ντεκό σκηνή πάνω σε ράγες

Το νέο ιδιωτικό βαγόνι-εστιατόριο της Belmond στο British Pullman έγινε σκηνικό εποχής από τον Μπαζ Λούρμαν και την Κάθριν Μάρτιν, με αρ ντεκό φαντασία, θεατρική μυθολογία και κινηματογραφική λάμψη.
THE LIFO TEAM
Mantility: Μαντίλια που δεν έχεις ξαναδεί

Μόδα & Στυλ / Mantility: Μαντίλια που δεν έχεις ξαναδεί

Το brand που χτίζει η Βασιλική Ζαφειρία Υψηλάντη αφηγείται μια ιστορία μόδας, τέχνης και μνήμης μέσα από συνεργασίες με δεκάδες δημιουργούς και σημείο αναφοράς την παράδοση που έχει το Σουφλί στη μεταξουργία.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Μάρμαρο, θάλασσα και ματαιότητα: το βενετσιάνικο σπίτι του Ρικ Όουενς

Design / Μάρμαρο, θάλασσα και ματαιότητα: το βενετσιάνικο σπίτι του Ρικ Όουενς

Στο διαμέρισμα του Ρικ Όουενς στο Λίντο, το μάρμαρο, η θάλασσα και το γυμνασμένο σώμα του σχεδιαστή αποκαλύπτουν κάτι πέρα από ένα σπίτι: τον τρόπο με τον οποίο οργανώνει την απόσυρσή του.
THE LIFO TEAM

σχόλια

14 σχόλια
Εντυπωσιακό ναι, όχι όμως απαραίτητα όμορφο. Λίγο "το καρναβάλι ήρθε στην πόλη" μου μοιάζει. Προτιμώ το δικό μας πιο αυστηρό και σοβαρό μετρό μακράν. Γούστα είναι αυτά. Περιττό πάντως να πω πως αν ήταν έτσι το δικό μας μετρό όλοι εδώ μέσα θα είχατε εντελώς αντίθετη άποψη από αυτή που εκφράζετε τώρα.
Επειδής εκτός από ράμφος, διαθέτομεν και ένα εξπερτίζ στο τόπικ "μετρό", ετούτο το σουηδικό, το έχομεν συζητήσει διεξοδικώς και στο μπλογκ μας. Όχι που θα μου γλίτωνε! http://pigkouinos.blogspot.gr/2013/01/blog-post_18.html
Τα ομορφότερα μετρό είναι και με τεράστια διαφορά της Μόσχας και της Αγίας Πετρούπολης.Συμφωνώ με όσους το θεωρούν κατώτερο στην πραγματικότητα από όσο φαίνεται στις φωτογραφίες.Σε σχέση με τα προαναφερθέντα ρωσικά θυμίζει εργολαβική προχειροκατασκευή.Θεωρώ πως οι χώροι του μετρό, από τις εισόδους μέχρι τα βαγόνια εκτός από απολύτως λειτουργικά, πρέπει να προωθούν την υψηλότερη κουλτούρα και αισθητική της πόλης και της χώρας.Το να ακούγονται διακριτικά καλή ελληνική μουσική, ποίηση, να εκτίθενται έργα γλυπτικής και ζωγραφικής από φοιτητές της σχολής Καλών Τεχνών και γνωστούς ζωγράφους και γλύπτες, να μην εμφανίζεται κακόγουστη αφίσα οφείλουν να είναι εκ των ουκ άνευ.Και σε όλα τα μετρό του κόσμου, πρέπει και μπορεί να γίνει πολλή δουλειά ακόμη στον εν λόγω τομέα.
Ναι είναι απίστευτο.....εχουν μέχρι και σταθμο Pac-Man επίσης αξίζει η επισκεψη στον σταθμο Blackenberg που γυρίστηκε το υπέροχο Let the Right one In(άσε το κακό να μπει). Τέλος οπωσδήποτε ῾προσκύνημα῾ στον σταθμο Hötorget (που επίσης ονομάζεται Olof Palme) στην είσοδο του οποιου (Sveavägen) δολοφόνησαν τον Palme. Απίστευτη Αρχιτεκτονική φτιαγμένη από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο.....απλα δεν έχω λογια
Επειδή το έχω δει απο κοντά δε νομίζω ότι ειναι τόσο εντυπωσιακό όσο φαίνεται στις φωτό. Μοιάζει παλιομοδίτικο και παρατημένο. Σε αυτό συμφωνούν και οι Σουηδοί φίλοι μου
Φοβερό! Πολύ μπροστά οι Σουηδοί! Εμείς παίζει να έχουμε τους πιο βαρετούς της Ευρώπης... Στο Μετρό Ακρόπολη έχει κάτι... αρχαία σχέδια, 2 σταθμοί στη Γραμμή 3 (π.χ. Χολαργός) είναι πορτοκαλί, στην Εθνική Άμυνα έχει κάτι δεντράκια και γενικά σε όλους τους σταθμούς έχει διάφορες διακοσμήσεις του "ποδιού"... Ελπίζω όταν ανοίξει η Γραμμή 4 να είναι διαφορετική, αν και πιο πολύ τη Γραμμή 3 χρησιμοποιώ... :(