Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή

Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
1
Τα πρώτα χρόνια, αναμνήσεις από την παιδική ηλικία, το φλερτ με τη μόδα και την φωτογραφία
 
Τα πρώτα χρόνια της ζωής μου ήταν  όμορφα όπως πρέπει να είναι για όλους. Με το σχολείο μου, τον αθλητισμό και συγκεκριμένα την κολύμβηση, προπονήσεις, παιχνίδια στις αλάνες, όμορφες οικογενειακές στιγμές και πολλοί φίλοι κυρίως μέσα από τον αθλητισμό.
 
Μετά ξεκίνησαν οι σπουδές μου στο ΤΕΦΦΑ. Μέσα από κάποια γεγονότα ξεκίνησε η αναζήτηση με τη τέχνη διαβάζοντας, ακούγοντας μουσική, βλέποντας εκθέσεις, συζητώντας με κάποιους ανθρώπους της τέχνης που βρίσκονταν στο οικογενειακό μου περιβάλλον εκείνη την εποχή, αλλά πάντα μένοντας στις σπουδές και φωτογραφίζοντας ερασιτεχνικά.
Τότε ήτανε και η πρώτη επαφή με τη μόδα πηγαίνοντας σε κάποιες επιδείξεις χωρίς όμως να έχω σκεφτεί ότι θα μπορούσα να βρεθώ να φωτογραφίζω. Μετά από καιρό, ψάχνοντας μανιωδώς ένα τρόπο έκφρασης κι αφού είχα κάνει δειλές προσπάθειες με τη ζωγραφική, τη μουσική, και άλλα που ποτέ δεν απέδωσαν, γνωρίστηκα με ένα φωτογράφο που εκτιμώ, τον Παύλο Φυσάκη ο οποίος είδε κάποιες εικόνες μου και μου πρότεινε να πάρω μέρος σε μια ομαδική έκθεση φωτογραφίας.
 
Τα παράτησα όλα, αφοσιώθηκα ολοκληρωτικά στη φωτογραφία και πλέον όλη η ζωή και σκέψη μου περνάει μέσα από αυτό.
 
Ξεκίνησα από την φωτογραφία δρόμου αλλά πάντα με ενδιέφερε ο άνθρωπος και γι’αυτό γρήγορα εστίασα στα πορτρέτα. Ταυτόχρονα η δυνατότητα του να μπορείς να καθορίζεις ρούχο, μακιγιάζ, μαλλιά και να συντονίζεις μια ομάδα για να πετύχεις ένα αποτέλεσμα, ήταν καθοριστικό στο να ασχοληθώ με την μόδα καθώς πλέον είχα το χώρο όχι μόνο για να φωτογραφίζω αλλά και για να λέω μικρές ιστορίες.
 
Η φωτογραφία στην ψηφιακή εποχή και η τάση του Instagram.
 
Η εξέλιξη συνόδευε τη φωτογραφία από την πρώτη στιγμή που γεννήθηκε οπότε και η ψηφιακή φωτογραφία είναι απλά μια ακόμα μορφή εξέλιξης, το φυσικό επακόλουθο ενός καθαρά κοινωνικού μέσου.
Το Instagram είναι μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση της σημαντικότητας της φωτογραφίας.
 
Η Ελλάδα και η μόδα
 
Η Ελλάδα σε συνδυασμό με τη μόδα είναι συνδυασμός που εμπνέει, αλλά δεν παύει να είναι ένας δύσκολος χώρος, ειδικά αυτή τη περίοδο. Πάντως είναι ένας πολύ δημιουργικός συνδυασμός πού έχει κάνει έντονη παρουσία αλλά έχει δρόμο ακόμα.
 
Από τον χώρο σου ποιους θεωρείς κορυφαίους καλλιτεχνικά;
 
Οι φωτογράφοι που μου αρέσουν είναι ο Eugenio Recuenco, o Jean Baptiste Mondino, o JeanloupSieff, o William Klein, η Yelena Yemchuk, ο Arnold Newman, ο Bruce Davidson και ο Félix  Nadar..
 
Ποιον θα ήθελες διακαώς να φωτογραφίσεις και ποιον θα προτιμούσες μάλλον να αποφύγεις;
 
Το ποιον θα ήθελα, είναι κάτι που δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα γιατί συνέχεια φωτογραφίζω πρόσωπά που έχουν να μου πούνε τόσα πολλά. Σίγουρα αποφεύγω να φωτογραφίζω άτομα από τον πολιτικό χώρο, κάτι που έχω κάνει πολλές φορές στο παρελθόν αλλά πλέον δεν το επιθυμώ γιατί δεν μπορώ να δω κάτι πέρα από αυτό που είναι.
 
 
 
Ο Γιάννης Βασταρδής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965, και σπούδασε φωτογραφία στη FOCUS κάνοντας το χόμπι του επάγγελμα. Ο αρχικός προσανατολισμός του ήταν το documentary και στη συνέχεια αφιερώθηκε στα πορτρέτα και στη μόδα. Ζει και εργάζεται στην Aθήνα φωτογραφίζοντας για τα μεγαλύτερα περιοδικά και διαφημιστικές καμπάνιες εταιριών.
 

http://ivastardis.com/home.htm

Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Από το φακό του Γιάννη Βασταρδή Facebook Twitter
Μόδα & Στυλ
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια