Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter
2

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

 

Ο Παναγιώτης Βελέντζας είναι 23 ετών και τελειόφοιτος του τμήματος βιομηχανικού σχεδίου της ΑΚΤΟ.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα αλλά και σε πολλές άλλες πόλεις της Ευρώπης, εξαιτίας των επαγγελματικών υποχρεώσεων της μητέρας του.

Υποστηρίζει πως όλη αυτή η τριβή με διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση του χαρακτήρα και της αντίληψης του για τον κόσμο, ενώ τον βοήθησε να μην 'πλήξει' ποτέ.

Την χρονιά που μας πέρασε, ο Παναγιώτης σχεδίασε δύο πρωτότυπους μύλους πιπεριού με πρωταγωνιστές αρχαίους ελληνικούς θεούς, για λογαριασμό του Μουσείου Μπενάκη, τραβώντας την προσοχή της διεθνούς design κοινότητας.

Μας εξηγεί.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Οι μύλοι πιπεριού

Στον μικρό μύλο συναντάμε την Αφροδίτη, και στον μεγάλο απεικονίζεται για μένα ο Δίας, αν και στην πραγματικότητα η προτομή είναι του Όμηρου,  μιας που δεν βρήκα σχέδιο του Δία που να με ικανοποιεί.

Τα υλικά που χρησιμοποίησα είναι το ξύλο οξιάς, για τον κορμό του μύλου, και το αλουμίνιο για το κεφάλι.

Οι μύλοι δημιουργήθηκαν με αφορμή την ανάθεση του Μουσείου Μπενάκη στο τμήμα product design του ΑΚΤΟ για τον Εορτασμό των 35 χρόνων των πωλητηρίων του Μουσείου.

Τους σχεδίασα στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας της σχολής "Σύγχρονα Τελετουργικά – Σύγχρονα Εργαλεία", υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Χριστίνας Σκουλούδη , και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην περσινή  Διεθνή Μέρα Μουσείων.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Το σκεπτικό πίσω από τους μύλους

 

Το τελετουργικό πίσω από τους μύλους αλατιού και πιπεριού έχει να κάνει με το καλό φαγητό και την μάζωξη γύρω από το τραπέζι, αλλά ακόμα και με την γεύση,  την όσφρηση και την ακοή που συμβάλλουν στην απόλαυση του φαγητού.

H έμπνευση

 

Παρατηρώντας τα αρχαιοελληνικά αγάλματα που φιλοξενούνται στο Μουσείο μου γεννήθηκε η ιδέα του συνδυασμού μιας αρχαιοελληνικής προτομής κι ενός 'πειραγμένου' κλασικού μύλου πιπεριού.

 

Τα επιτεύγματα του παρελθόντος και οι παρακαταθήκες που μας άφησαν οι πρόγονοί μας περνούν στην λήθη αν  δεν εργαστούμε πάνω σε αυτά.

"Ξέρετε, οι πρόγονοι μου δημιούργησαν κάτι που έμεινε, κάτι που δεν είναι άμεσα κατακτημένο της δικής μου γενιάς. Κι αν δεν συνεχίσω εγώ το έργο του ή αν δεν πειραματιστώ  πάνω σε αυτό οι επόμενες γενεές θα λησμονήσουν."

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

Ο σχεδιασμός

 

Το μεγαλύτερο θέμα ήταν η κατασκευή. Οι τορναδόροι ξύλου είναι δυσεύρετοι στην εποχή μας, και ο μηχανισμός του μύλου έρχεται από την Αγγλία (ούτε για δείγμα στην Ελλάδα).

Για το κεφάλι του μύλου απαιτείται καλλιτεχνική χύτευση με την μέθοδο του χαμένου κεριού, διαδικασία δύσκολή που ανεβάζει συγχρόνως και το κόστος.

Μία ενδεχόμενη βιομηχανική παραγωγή θα μείωνε αισθητά το κόστος αυτό, αλλά μην ξεχνάμε ότι είμαι ακόμα φοιτητής.

Ο Δίας και η Αφροδίτη στο τραπέζι σας Facebook Twitter

*Τους μύλους μπορεί κανείς να τους βρει σήμερα στο πωλητήριο του Mουσείου Μπενάκη, στην οδό Κουμπάρη στο Κολωνάκι, καθώς και στο SKOUMOKY (Λεμπέση 9 & Πορινού, Μακρυγιάννη)

 

**Οι μύλοι του Παναγιώτη και στο designboom

 

Design
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας το φετινό περίπτερο Serpentine

Design / Με έμπνευση από τις τέντες της Ασίας: Αυτό είναι το περίπτερο Serpentine για το 2025

Η πρωτοποριακή αυτή ανάθεση, η οποία ξεκίνησε το 2000 με τη Ζάχα Χαντίντ και παρουσίασε μέσα από τα pavilions μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς αρχιτεκτονικής, γιορτάζει τα 25 της χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ώρα για Comicdom CΟΝ 2025 / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Design / Comicdom CΟΝ Athens 2025: Όλα όσα δεν πρέπει να χάσεις

Το μεγαλύτερο φεστιβάλ κόμικς στην Ελλάδα επιστρέφει στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, από 16 έως 18 Μαΐου, φιλοξενώντας 180 Έλληνες και ξένους καταξιωμένους δημιουργούς. Δείτε όλα τα highlights του φετινού προγράμματος.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Χάρρυ Σάξον: «Η ιστορία δικαιώνει τους αδικημένους»

Graphic Novel / Χάρρυ Σάξον: «Οι τρανς άντρες υπάρχουμε κι ας το αγνοεί πολύς κόσμος»

Με αφορμή την παρουσίαση του queer κόμικ του «Ο Τηλέμαχος και το Δέρας» στο 9ο Comic Con, ο Χάρρυ Σάξον μιλά για την επιστροφή του μετά από απουσία 13 ετών, για το ταξίδι της φυλομετάβασής του, και για την παρουσία όλων και περισσότερων ΛΟΑΤΚΙ+ δημιουργών στον χώρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Design / Ένα σπίτι με κήπο που θυμίζει Μπαλί και έχει στην ταράτσα θερινό

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της Ήρας Κατσαντώνη και του Αλέξανδρου Πάτση στο Μετς κι ανακαλύπτει έναν αναπάντεχο χώρο με μία «κρεμαστή» κουζίνα που δεσπόζει και γωνιές μυστικές που οδηγούν στη «Χώρα των Θαυμάτων».
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ξενοδοχείο Βύρων στην Αιόλου: ένα από τα παλαιότερα κτίρια της Αθήνας ξαναγεννιέται

Ξενοδοχείο Βύρων / Ένα από τα πιο παλιά κτίρια της Αιόλου ξαναγεννιέται

Η είδηση της αποκατάστασης του ξενοδοχείου Βύρων μάς πάει πίσω στον χρόνο, μεταξύ 1840 και 1860, τότε που η οδός Αιόλου άκμαζε εμπορικά και ήταν ο δρόμος με τα περισσότερα και τα καλύτερα ξενοδοχεία της πόλης. Η LiFO παρουσιάζει τα σχέδια της αποκατάστασης ενός από τα παλαιότερα σωζόμενα κτίρια της Αθήνας, η οποία θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η μυστική ζωή της Όντρεϊ Χέπμπορν

Design / Τι σχέση είχαν οι γονείς της Όντρεϊ Χέπμπορν με τον ναζισμό;

Η διάσημη ηθοποιός του Χόλιγουντ βίωσε με πολλούς τρόπους τη φρίκη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Ένα νέο ισπανικό graphic novel αποκαλύπτει το κεφάλαιο της ζωής της που η ίδια επιθυμούσε να παραμείνει κρυφό.
THE LIFO TEAM
milan_design_week

Design / Milan Design Week: Η εβδομάδα-υπερπαραγωγή δείχνει το μέλλον

Τεχνικές και τεχνολογία, ιστορικό design και πειραματισμοί, αρχιτεκτονική και διακόσμηση, υλικότητα και πνευματικοί στοχασμοί: αυτά είναι τα highlights της εβδομάδας design του Μιλάνου, που προτείνει τη σκηνογραφία της ζωής μας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Design / Τα νέα ελβετικά διαβατήρια έχουν άψογο ντιζάιν

Ο σχεδιασμός της RETINAA στα νέα ελβετικά διαβατήρια συνδυάζει το υψηλό επίπεδο ασφαλείας με το graphic design ενώ είναι και μία αναφορά στα γεωγραφικά χαρακτηριστικά της Ελβετίας, δημιουργώντας «κάτι παραπάνω από ένα επίσημο διοικητικό έγγραφο».
LIFO NEWSROOM
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια