Οι drog_a_tek επιστρέφουν

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
1

 Από τη Μαρία Παππά

H τελευταία επίσημη κυκλοφορία των drog_a_tek  ήταν το 2012 με το “Homeland”, το σάουντρακ που συνόδευε την ομώνυμη ταινία του Σύλλα Τζουμέρκα. Μετά από αυτό σιωπή - τουλάχιστον μουσικά -μέχρι πρόσφατα που ξεκίνησαν να κάνουν πάλι συναυλίες όπως αυτή που θα γίνει την Τετάρτη 2 Απριλίου στο Six Dogs. Από ότι φαίνεται έχουν επιστρέψει παραμένοντας καυστικοί και με ψήγματα από νέο υλικό και μεγαλύτερη όρεξη από ποτέ να τρολάρουν την σύγχρονή ελληνική πραγματικότητα.

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"Οπτική Εξαπάτηση", 2014, κόλαζ, διαστάσεις 1024 pixels x 512 pixels, ευγενική παραχώρηση των εικονιζόμενων καλλιτεχνών

 

Πού βρίσκονται οι drog_a_tek αυτή τη στιγμή;


Στην Αθήνα, στο κέντρο της πόλης κυρίως, και στην σκέψη πώς τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά, να αλλάζουν τελείως κάθε μήνα αν όχι κάθε μέρα.

Είχατε αποτραβηχτεί λίγο τα τελευταία χρόνια. Γιατί συνέβη αυτό;


Οι drog_a_tek δεν είναι ένα μουσικό συγκρότημα. Δεν είχαμε σαν σκοπό π.χ. μία συνεπή δισκογραφική πορεία. Και ποτέ δεν ήταν η μουσική το κεντρικό πράγμα που μας απασχολούσε. Είναι μία γλώσσα. Εκτός από μουσική έχουμε κάνει αυτοκόλλητα, αφίσες, προβοκάτσιες, παραστάσεις με περφορμανς και εικόνα, σάουντρακ, φωτογραφίες ή δημόσιες εγκαταστάσεις. Κάθε φορά είναι κάτι άλλο. κάθε στιγμή είμαστε πρόθυμοι να πετάξουμε ότι έχουμε δουλέψει με κόπο για καιρό και να αρχίσουμε κάτι νέο.  

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"Ησυχία, Δυστυχία, Ανησυχια", 2006 - 2009, τρίπτυχο αυτοκόλλητο, διαστάσεις 10cm x 7cm, παραχώρηση από τους δρόμους της Αθήνας


Τι σας επανέφερε στο προσκήνιο;


Πρόσφατα καταφέραμε να ανανεώσουμε τον ηχητικό μας εξοπλισμό απαλλοτριώνοντας το στούντιο του παραγωγού μας μετά από προτροπή της αφρό-γερμανικής φράξιας. Ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός αν και παλιός και αναλογικός αποδείχθηκε λειτουργικός. Αμέσως νιώσαμε ότι με τα καινούρια ηχητικά όπλα μας θα μπορούσαμε να επινοήσουμε ένα καινούριο futurhythmachine και να αφομοιώσουμε τα συστατικά ενός κώδικα καλά κρυμμένου σε μια μαύρη μυστική τεχνολογία. Ο κώδικας αυτός ίσως να είναι το κλειδί για έναν μελλοντικό ηχητικό ιό που θα επιφέρει μια ηχητική επικράτηση, μια νέα ηχητική εξαπάτηση.

Πώς κρίνετε την παρουσία σας; 


Δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος χρόνος ή χώρος στον οποίο νιώθουμε ότι πρέπει να είμαστε παρόντες. Συνήθως ακολουθούμε τη ροή των καταστάσεων που ζούμε και εκμεταλλευόμαστε την πορεία που ευνοεί τα πράγματα που κάνουμε.  

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"Βάρκιζα", 2010, διαστάσεις μεταβλητές, παραχώρηση του καλλιτέχνη


Έχει αλλάξει κάτι στην φιλοσοφία της μπάντας από τότε;


Ζούμε σαν μπάντα από τις αλλαγές. Ψάχνουμε για την στιγμή όπου αφήνεις στην άκρη όλα τα σχέδια και αντιδράς ακαριαία στις απαιτήσεις που προβάλλει η περίσταση.

Ετοιμάζετε νέο άλμπουμ;


Όλη η ηχογραφημένη μουσική είναι περιττή. Όλη η διαδικασία της ηχογράφησης και προώθησης ενός δίσκου είναι εδώ και δεκαετίες σε δημιουργικό αδιέξοδο. Ακόμα και οι συναυλίες γίνονται για να προωθήσεις το ηχογραφημένο υλικό!!! Εμείς αγαπάμε τις στιγμές που θα χαθούν για πάντα. Πάντα έχουμε στα σκαριά μία κυκλοφορία. Πάντα έχουμε ένα γαμάτο εξώφυλλο που θα την συνοδεύσει. Το ζούμε και αυτό σαν κάτι εφήμερο, που θα λήξει από την ώρα που θα πάρεις το βινύλιο στο χέρι και δεν θα νιώσεις ούτε καν την όρεξη να το ξεσφραγίσεις και να το ακούσεις.

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"Ηχητικό Οπλοστάσιο", 2011, διαστάσεις μεταβλητές, παραχώρηση του καλλιτέχνη


Πώς βλέπετε την μουσική κατάσταση στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή;


Είναι στα καλύτερά της. Πολλοί χώροι κάνουν πράγματα. κάποιοι κολλάνε και ένσημα. Οι μουσικοί που συναντάς  από τις μπάντες έχουν τρόπους, καλλιέργεια, παιδεία. Αρκετές μπάντες επίσης έχουν και πολιτικές ανησυχίες που τις εκφράζουν με την μουσική τους σαν συνεισφορά στις δύσκολες εποχές που ζούμε. Τα ιδρύματα και τα DIY δίνουν και παίρνουν. Αυτό είναι ένα ασφαλές περιβάλλον που δεν μας ενδιαφέρει. Μας ενδιαφέρει όμως αν μπορεί σε μία τέτοια οργιώδη δημιουργική συνθήκη να βάλει κάποιος την σφραγίδα μίας “σκηνής”, μίας “κίνησης”,  ενός ιδιώματος. Κάτι σαν αυτό που έχει καταφέρει o B.D.Foxmoor και η παρέα του δημιουργώντας τον αντίποδα του νέου ελληνικού λαϊκού τραγουδιού στην Ελλάδα με τους δικούς τους όρους.

Και την πολιτική;


Για την πολιτική μπορείς να πεις πολλά. Για την καθημερινή ζωή που έχει πέσει στην μέθη της εθελοδουλείας πολύ λίγα.

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"Ιnformunism", 2012, αφίσα δρόμου, διαστάσεις 50cm x 70cm, παραχώρηση του καλλιτέχνη


Πώς μπορεί κάποιος να αντισταθεί πλέον σε όσα συμβαίνουν;


Να κάνεις πρώτα ένα re-think, μετά ένα re-activate και τέλος ένα re-map.

Έχει αλλάξει καθόλου η νοοτροπία του Έλληνα με τα όσα συμβαίνουν; Προς το καλύτερο ή το χειρότερο;


Ήταν και είναι φοβικός και ο φόβος του τον οδηγεί σε Χρυσές Επιλογές.

Τελευταία γίνεται πολύ λόγος πάλι για τα Εξάρχεια. Παραμένει μια «πολιτικοποιημένη» γειτονιά; Ή αυτό έχει διαστρεβλωθεί πλέον;


Ναι, είναι μια «πολιτικοποιημένη» γειτονιά. Ελπίζουμε ότι δεν θα γίνουν πότε Πετράλωνα ή Βερολίνο. Σικάγο έχουν γίνει εδώ και καιρό.

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"We Lost Control", 2012, Bernier/Eliades Gallery, performance installation, άποψη εγκατάστασης, παραχώρηση του καλλιτέχνη


Υπάρχει ελληνικό underground; Ή αυτό πέθανε; Και αν ναι τι είναι;


Και βέβαια υπάρχει απλώς δεν είναι εύκολα θεατό. Το σίγουρο είναι ότι σε κάποια στιγμή οι οίκοι ευγηρίας (ιδρύματα, πυραμίδες, φάτνες και εναλλακτικές γκαλερί που θέλουν να σώσουν το κέντρο της πόλης) θα το ανακαλύψουν, θα το εκθέσουν, θα του κάνουν εκδόσεις και θα καλέσουν στα εγκαίνια αυτούς που πριν μερικά χρόνια αποκαλούσαν αλήτες.

Σας ενοχλεί η κριτική; Υπάρχει χώρος για εγχώρια κριτική; Και κατά την άποψη σας πρέπει να υπάρχουν οδηγίες για το πώς αυτή πρέπει να είναι;

 

Tην θέλουμε. Μακάρι να υπήρχε πραγματική κριτική και να μην αλληλοτσιμπουκονόμασταν όπως λέει και ο χάρβει καιτέλ στο pulp fiction.



Κατά πόσο ο όρος χίπστερ καθορίζει την μουσική πραγματικότητα; Και γιατί πρέπει να μας απασχολεί κάτι τέτοιο;
Εμείς γεννηθήκαμε με τον διάβολο μέσα μας, δεν ξέρουμε καν τι σημαίνει χίπστερ. Χίπστερς θα βρεις στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη, στην Ελλάδα μόνο ροκάδες και καρεκλάδες. Εμείς φυσικά είμαστε με τους καρεκλάδες.

Οι drog_a_tek θα εμφανιστούν την Τετάρτη 2 Απριλίου στο Six Dogs με είσοδο 6 ευρώ

 

Οι drog_a_tek επιστρέφουν Facebook Twitter
"We Lost Control", 2012, Bernier/Eliades Gallery, performance installation, λεπτομέρεια, παραχώρηση του καλλιτέχνη

Μουσική
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
"Πώς βλέπετε την μουσική κατάσταση στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή; Είναι στα καλύτερά της. Πολλοί χώροι κάνουν πράγματα. κάποιοι κολλάνε και ένσημα. Οι μουσικοί που συναντάς από τις μπάντες έχουν τρόπους, καλλιέργεια, παιδεία...."Tους αγαπω.