Αφιέρωμα στην Ταϋγέτη (Μπασούρη).

Αφιέρωμα στην Ταϋγέτη (Μπασούρη). Facebook Twitter
9

Η Ταϋγέτη στο σπίτι της το 2001. Φωτ. Σ.Σ. (περιοδικό Symbol).

 

Ο Μιχάλης Ηλιού με την Ταϋγέτη.

 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα (1989). Ταϋγέτη Μπασούρη (Θεία του Καπουλέτου), Δημήτρης Τσούτσης (Καπουλέτος). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Τα οράματα της Σιμόν Μασάρ (1977). Δάνης Κατρανίδης (Μορίς), Κώστας Καστανάς (Ζωρζ), Φάνης Χηνάς (Ρομπέρ), Ταϋγέτη Μπασούρη (Μία μοναχή), Αρετή Πιτσίκα (Μία μοναχή), Ράνια Οικονομίδου (Σιμόν Μασάρ), Σίμων Πάτροκλος. Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Η σονάτα των φαντασμάτων (1986). Ταϋγέτη Μπασούρη, (Μαγείρισσα), Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος (Φοιτητής), Λίλη Κοκκώδη (Κόρη). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Η σονάτα των φαντασμάτων (1986). Ταϋγέτη Μπασούρη, (Μαγείρισσα), Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος (Φοιτητής), Λίλη Κοκκώδη (Κόρη). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν (1985). Λίλη Κοκκώδη (Ανιψιά), Κώστας Καστανάς (Γιανγκ Σουν), Ταϋγέτη Μπασούρη (Η γριά πόρνη). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν (1985). Ταϋγέτη Μπασούρη (Η γυναίκα του Χαλά), Νίκη Τριανταφυλλίδη (Σουί Τα), Γιώργος Παρτσαλάκης (Αστυφύλακας). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Οι στρατιώτες (1988). Χρήστος Ευθυμίου (Ράμμλερ), Χριστίνα Βαρζοπούλου (Δεσποινίς Μπισόφ), Ταϋγέτη Μπασούρη (Μαντάμ Μπισόφ), Αλέξης Σταυράκης (Ωντύ). Εθνικό Θέατρο: Νέα Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

Εκκλησιάζουσες (1987). Ταϋγέτη Μπασούρη (Γ΄ Γριά), Ασπασία Κράλλη (Β΄ Γριά), Πέρης Μιχαηλίδης (Νέος). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

Εκκλησιάζουσες (1987). Ασπασία Κράλλη (Β΄ Γριά), Πέρης Μιχαηλίδης (Νέος), Ταϋγέτη Μπασούρη (Γ΄ Γριά). Εθνικό Θέατρο: Κεντρική Σκηνή. Φωτ. Αρχείο Εθνικού Θεάτρου.

 

'Εξω φτώχεια και καλή καρδιά (1964). Σκηνοθεσία του Πάνου Γλυκοφρύδη. Με τους Θανάσης Βέγγο, Μάριον Σίβα, Θανάσης Κούτρας, Νανά Σκιαδά, Ανδρέας Ντούζος, Σούλη Σαμπάχ, Ταϋγέτη Μπασούρη.
 

'Ενας απένταρος λεφτάς (1967). Σκηνοθεσία του Χρήστου Κυριακόπουλου. Με τους Γιάννη Γικιωνάκη, Ελένη Ανουσάκη, Αλέκο Τζανετάκο, Νίτσα Τσαγανέα, Ταϋγέτη Μπασούρη.
 

Ο Παπατρέχας (1966). Σκηνοθεσία του Ερρίκου Θαλασσινού. Με τους Θανάση Βέγγο, Σούλη Σαμπάχ, Μαρία Σολδάτου, Ηρώ Κυριακάκη, Κία Μπόζου, Κατερίνα Γιουλάκη, Νίτσα Μαρούδα, Ταϋγέτη.

 

Τρελλός, παλαβός και Βέγγος (1967). Σκηνοθεσία του Θανάση Βέγγου. Με τους Θανάση Βέγγο, Ελένη Ανουσάκη, Τάκη Μηλιάδη, Σάσα Καστούρα, Δημήτρη Κούκη, Ταϋγέτη Μπασούρη.

Ησαΐα χόρευε (1966). Σκηνοθεσία του Κώστα Ασημακόπουλου. Με τους Γεωργία Βασιλειάδου, Βασίλη Αυλωνίτη, Τούλα Δημητρίου, Γιάννη Γκιωνάκη, Τάκη Μηλιάδη, Ταϋγέτη Μπασούρη.
 

Χίος, Μακρόνησος, Τρίκερι, Αϊ-Στράτη... Στη φωτογραφία, η Ταϋγέτη (πρώτη, όρθια, αριστερά) με τις συγκρατουμενές της σε συνεργείο καθαριότητας στην εξορία. Φωτ. Ριζοσπάστης.

 

Φωτ. Σ.Σ. 

Φωτ. Σ.Σ.

 

Φωτ. Σ.Σ.

 

Η Ταϋγέτη με τον Θανάση Βέγγο στην ταινία Ο Παπατρέχας.

 

Βασιλειάδου, Ταϋγέτη, Μηλιάδης.

 

Ταϋγέτη, Βασιλειάδου, Νεζερ.

 

Αλμανάκ
9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

8 σχόλια
Για άλλη μία φορά σκέφτομαι το πόσο κρίμα είναι να μην υπάρχουν αυτές οι θεατρικές παραστάσεις κινηματογραφημένες. Πραγματικά θα είχε πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθούσαμε όλους αυτούς τους μεγάλους μας ηθοποιούς επάνω στο «σανίδι», έστω μέσω της οθόνης. Ίσως φανεί αφελές το ερώτημα αλλά μήπως το Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου περιλαμβάνει, έστω, κάποιες κινηματογραφημένες παραστάσεις;
Πολύ καλό το αφιέρωμά σας για την Ταυγέτη που την θυμάμαμι μέσα από τις ελληνικές παλιές ταινίες, όπως φαντάζομαι και οι πιό πολλοί από μας.Πόσο διαφορετική αποδεικνύεται μέσα από τις φωτογραφίες σε σχέση με την ηθοποιό καρικατούρα που γνωρίσαμε....Αλλά κοι οι σκηνές μέσα από τις ελληνικές ταινίες είναι πάντα χαραγμένες στη μνήμη, όταν πρωταγωνιστές τύπου Γκιωνάκη έκλειναν blind date , για να τους βγει η Ταυγέτη πίσω από ένα άγαλμα και να τους κοψοχολιάσει......