Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
7

 

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter

 

[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]

Το Ground Zero στο Μανχάταν είναι αναμφίβολα μία τοποθεσία-πρόκληση για τους σύγχρονους αρχιτέκτονες. Οι απόψεις ποικίλλουν για το τι είναι κατάλληλο να ανεγερθεί σε ένα σημείο επιφορτισμένο με τόσο μεγάλη πολιτική, κοινωνική και οικονομική σημασία.

Η φήμη του Σαντιάγο Καλατράβα βασίζεται στην πομπώδη, συμβολική αρχιτεκτονική του. Η ανάθεσή σε αυτόν της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού σταθμού του Ground Zero θα είχε ως αποτέλεσμα ένα εκθαμβωτικό κατασκεύασμα, αλλά η διαδικασία υλοποίησής του θα ήταν εξαρχής φορτωμένη με ένα σωρό τεχνικές δυσκολίες και φυσικά, πολύ υψηλό κόστος. Πράγματι, από το 2004 οπότε και έγινε η πρώτη παρουσίαση του σχεδίου και έπειτα, το κόστος έχει ξεφύγει. Συμβιβασμοί στο αρχικό όραμα του αρχιτέκτονα ήταν αναπόφευκτοι, ενώ, όπως και με τη δημιουργία του νέου One World Trade Center, υπάρχει μια διάχυτη παράνοια αναφορικά με τα standards ασφάλειας που πρέπει να τηρηθούν μετά την 11η Σεπτεμβρίου.

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter

Ενώ λοιπόν το αρχικό μπάτζετ του σιδηροδρομικού σταθμού υπολογιζόταν στα 2 δις δολάρια, έπειτα από πολλαπλές καθυστερήσεις και αλλαγές στον προγραμματισμό, το συνολικό κόστος υπολογίζεται ότι έχει ανέλθει στα 3,94 δις, σύμφωνα με το Architizer. Με άλλα λόγια, λίγο περισσότερο από τα 3,9 δις που κόστισε η κατασκευή του One World Trade Center, του ψηλότερου ουρανοξύστη στο δυτικό ημισφαίριο! Εντωμεταξύ, ο συγκεκριμένος σταθμός δεν συγκαταλέγεται καν ανάμεσα στους 10 πιο πολυπληθείς της πόλης, συμπεριλαμβανομένων των σταθμών του μετρό.

Αυτό που απομένει να δούμε είναι τι άλλο θα συμβεί στον τερματικό του World Trade Center, του οποίου η ανάθεση της κατασκευής στον Καλατράβα μάλλον ήταν επιλογή βασισμένη στο συναίσθημα και όχι στη λογική, μετά τα τραγικά γεγονότα του 2001.

Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Ο πιο ακριβός σιδηροδρομικός σταθμός που έγινε ποτέ Facebook Twitter
Design
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR
«Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

ADM 2025: The Urban Issue / «Η Σταδίου χρειάζεται την αναγέννηση»

Καθώς η Στοά Αρσακείου αναδύεται ξανά μετά από χρόνια εγκατάλειψης, ο Θωμάς Αμαργιανός, principal architect του γραφείου BETAPLAN, εξηγεί πώς εντάσσεται αυτό το έργο αποκατάστασης σε μια ευρύτερη συζήτηση για το μέλλον του ιστορικού κέντρου της πόλης.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ

σχόλια

4 σχόλια
τι πανεμορφο..ιδιο με ολα τα αλλα που κανει ειναι..πως καταφερνει και χωνεται παντου ο τυπος, κανει ακριβως τα ιδια, και παιρνει και τρελά λεφτα΄δεν το χω καταλαβει
Φιλε μου εχω ακριβως την ιδια απορια. Οχι μονο για αυτον αλλα γενικοτερα για πολλα ατομα σε τομεις της τεχνης του αθλητισμου. Πως και γιατι κανουν καριερα;
δεν θα το γενικευα τόσο πολύ , αλλά ο συγκεκριμένος ειναι τρανταχτό παραδειγμα..επισης στο ground zero εχει και δευτερο projectτην εκκλησια του αγιου νικολαου..