Το ανδρικό γυμνό από το 1800 μέχρι σήμερα

Facebook Twitter
2

Η ανδρική μορφή σε όλη τη δόξα είναι το πιο "καυτό" πολιτιστικό γεγονός του φθινοπώρου στο Παρίσι.

Η έκθεση Masculin/Masculin, άνοιξε στο Μουσείο Ορσέ προχθές. Εκατοντάδες γυμνοί άντρες από το 1800 μέχρι σήμερα κοσμούν τους τοίχους.

"Ακόμα και αν ζούμε σε μια απελευθερωμένη κοινωνία, το αντρικό γυμνό έχει τα προβλήματά του", λένε οι επιμελητές της έκθεσης. "Νομίζουμε ότι αυτή η έκθεση άργησε πολύ να γίνει αλλά ήδη οι μικροαστοί του Παρισιού, έχουν ακονίσει τα μαχαίρια τους", ενώ αναφέρθηκαν και στην πρόσφατη νομιμοποίηση των γάμων των ομοφυλόφιλων. "Εμάς, στόχος μας είναι να περάσει καλά το κοινό σε αυτή την έκθεση. Δεν έχουμε ατζέντα και δεν κάνουμε πολιτική"

Ζαν Λουί Νταβίντ Πάτροκλος

Ζαν Μπατιστ Φρεντερίκ Ντεμαρέ ο Βοσκός

George Hoyningen-Huene

 

 

Πιερ εν Ζιλ, Vive la France

 

Ροντέν, η εποχή του μπρούτζου

 

Ζαν Μπερνάρ Ντισενιέ , Ορλάντο Φουριόζο

 

Ουίλιαμ Μπουγκερό, Ισότητα πριν το θάνατο

 

Φρεντερίκ Μπαζίλ , Ο ψαράς

Ιπολίτ Φραντρέν, αγόρι στην ακροθαλασιά.

 

Ντέιβιντ Λασαπέλ, μάρτυρας και 72 παρθένες

 

Φρανσουά Ξαβιέ Φαμπρ, Ο άγιος Σεβαστιανός εκπνέει

 

Πολ Κάντμους , το μπάνιο

Αν Λουί Ζιροντέ, ο ύπνος του Ενδυμίωνα

*****

Εικαστικά
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωοπλάστης γλύπτης Ευριπίδης Βαβούρης (1911-1987) 

Εικαστικά / Ευριπίδης Βαβούρης: Πέρα από το «Λαγωνικό» της Φωκίωνος Νέγρη

Ο δημιουργός του γνωστού αγάλματος της Κυψέλης υπήρξε ένας στοχαστικός γλύπτης της Αθήνας με αξιόλογη πορεία, που απέδιδε πειστικά και με μεγάλη ευαισθησία τα κατοικίδια ζώα. Μια επίσκεψη στο ατελιέ του, που έχει διατηρηθεί σε άψογη κατάσταση, αποτέλεσε το ερέθισμα για να τον ανακαλύψουμε και να τον επανεκτιμήσουμε. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Εικαστικά / Ένας Ιούνιος γεμάτος τέχνη: 28 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Μια σειρά από εκθέσεις σημαντικών καλλιτεχνών χαρακτηρίζουν την έναρξη του καλοκαιριού. Από τα Plásmata 3 της Στεγης έως την αναδρομική έκθεση του Takis κι από τη Marlene Dumas έως την Charline von Heyl.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μαρλέν

Εικαστικά / Marlene Dumas: «Η τέχνη είναι πάντοτε μια πράξη εναντίον της βίας»

Η κορυφαία Νοτιοαφρικανή ζωγράφος παρουσιάζει την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα, στην οποία τα έργα της διαλέγονται με αρχαιότητες από τις μόνιμες συλλογές του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πρόδρομος Τσιαβός: «Στην παρουσία μας στον δημόσιο χώρο ο στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση αλλά να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Plāsmata 3 / Πρόδρομος Τσιαβός: «Στόχος μας δεν είναι απλά να κάνουμε μια έκθεση, αλλά να αφήσουμε κάτι πίσω μας»

Ο επικεφαλής Ψηφιακής Ανάπτυξης και Καινοτομίας του Ιδρύματος Ωνάση μιλά με υπόκρουση τα ασταμάτητα τιτιβίσματα των πουλιών που έρχονται από τα σκιερά δέντρα του Πεδίου του Άρεως.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα σε μια συνάντηση με τη σύγχρονη τέχνη σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά

Εικαστικά / Η Ραλλού Μάνου, ο Γρηγόρης Σεμιτέκολο και η Ναυσικά Πάστρα «συνομιλούν» με τη σύγχρονη τέχνη

Οι τρεις Έλληνες πρωτοπόροι καλλιτέχνες που στιγμάτισαν την ελληνική δημιουργία, σε μια απρόσμενη διαγενεακή συνάντηση με τη Sagg Napoli και τον Mungo Thomson, σε ένα εργοστάσιο στον Πειραιά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
PLASMATA 3 TOPIC

Plāsmata 3 / Plāsmata 3: «Ο πιο σύντομος δρόμος είναι πάντα ο λιγότερο ενδιαφέρων»

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, καλλιτεχνική διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση, επιμελείται μαζί με την ομάδα της Στέγης μια έντυπη «ξενάγηση» στην έκθεση «Plāsmata 3: We’ve met before, haven’t we?», που παρουσιάζεται στο Πεδίον του Άρεως.
THE LIFO TEAM
O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Εικαστικά / O Jean Tinguely σατίριζε την εξάρτησή μας από την τεχνολογία πολύ πριν το AI

Τα παράξενα μηχανικά γλυπτά του πρωτοποριακού καλλιτέχνη –του οποίου φέτος γιορτάζονται τα 100 χρόνια από τη γέννησή του με εκθέσεις σε όλο τον κόσμο– αποτελούν ένα σαρδόνιο σχόλιο και για τη σύγχρονη κοινωνία.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
2ο κομμάτι Αφροδίτη

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 2

«Μας αρέσει η παρέκκλιση και η απόκλιση. Στη ζωή, γενικά. Στους ανθρώπους. Και στην τέχνη. Και εδώ. Από τον Ροδώνα στη Γαρδένια, από τις Αριές στο θέατρο Αλίκη. Οι σπείρες έχουν φτιαχτεί για να τις περπατήσεις και τα παρτέρια για να σταθείς».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ
Αφροδίτη 5.

Onassis Stegi / Ξενάγηση στα Plāsmata: Κεφάλαιο 5

«Και έχεις τόσα να πεις με τα έργα που θα συναντήσεις. Σαν τα ταξίδια. Τα αληθινά ταξίδια, όχι αυτά που κάνεις για δουλειά. Τα άλλα. Εκείνα που κάνεις με παρέα και πιάνετε κουβέντα με αγνώστους χωρίς βιασύνη. Εκείνα που παίρνεις τον χρόνο σου για να χορτάσεις τις λεπτομέρειες».
ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΚΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Καιρός ήτανε! Το "γυμνό" στην τέχνη έχει καταντήσει να είναι σχεδόν συνώνυμο του γυναικείου γυμνού. Και οτιδήποτε σε αντρικό γυμνό ονομάζεται "gay". Όμως το ανδρικό σώμα δεν είναι ταμπού. Ας το λάβουν αυτό υπ'όψιν και τα γυναικεία περιοδικά που μας έχουν πρήξει στις φωτογραφίες με χαζοχαρούμενα κοριτσάκια και μοιραίες κουκλάρες. Δεν θέλουμε να βλέπουμε μονάχα την ουτοπία του τέλειου που δεν μπορούμε να γίνουμε. Θέλουμε και καλαίσθητες αναφορές σε ανδρικά σώματα, τέλεια ή μη.