Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν;

Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν; Facebook Twitter
68

Αν μου πέφτει λόγος, υποστηρίζω απόλυτα το δημόσιο θηλασμό. 

Όμως -προσέξτε αυτό-

δεν μου πέφτει λόγος

Δεν πέφτει σε κανέναν λόγος πέρα από τις μητέρες. Από τη στιγμή που δεν είμαι γυναίκα, αλλά ούτε και μητέρα δεν είναι στο χέρι μου να αποφασίσω, να εγκρίνω ή να νουθετήσω. 

Η Σώτη Τριανταφύλλου βέβαια είδε το θέμα από άλλη σκοπιά, ανθρωπιστική. Δεν ξέρω γιατί έπεσαν να την φάνε όλοι - και αν διάβασαν όλο το απόσπασμα απ' το άρθρο της για το Καράκας το οποίο επισκέφτηκαν ή αν απλώς απομόνωσαν μια ατάκα εκτός context. (Απ' την όλη ιστορία πάντως βγήκε και ένα χρήσιμο και ενδιαφέρον άρθρο της Αυγής για τον θηλασμό στη Βενεζουέλα).

ΕΓΡΑΨΕ Η ΣΩΤΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ:

"Ένας από τους πρωταρχικούς δείκτες της υπανάπτυξης είναι η μεταχείριση των παιδιών: στη Βενεζουέλα τα παιδιά φαίνονται εγκαταλελειμμένα στην τύχη τους.

Όχι μόνο στη Βενεζουέλα: προ ημερών, στο κέντρο της Αθήνας, είδα μια τσιγγάνα που θήλαζε το μωρό της καταμεσής στο πεζοδρόμιο: ο θηλασμός στο πεζοδρόμιο απαγορεύεται – τα παιδιά έχουν ανάγκη από στέγη κι όποιος δεν έχει στέγη πρέπει πρώτα να βρει κι ύστερα να γίνει γονιός. Θεωρητικά.

Στη Βενεζουέλα, οι άνθρωποι των λαϊκών τάξεων κάνουν παιδιά χωρίς να έχουν εξασφαλίσει τις βασικές συνθήκες με αποτέλεσμα οκτάχρονα να περιφέρονται στους δρόμους και, όχι σπάνια, να προσχωρούν σε συμμορίες."

Όλο αυτό μεταφέρθηκε κάπως στα ελληνικά social media, ότι η Σώτη είναι εναντίον του δημόσιου θηλασμού κλπ, ενώ στην πραγματικότητα είναι εναντίον του "άκριτου γεννοβολήματος που οδηγεί σε δυστυχισμένα παιδιά". 

Όταν γεννάς 10 ή 15 παιδιά έχοντας μηδέν χρήματα σκεπτόμενος ότι "ε, έχει ο Θεός και θα μας δώσει" και δεν καταλαβαίνεις ότι και δεν έχει ο Θεός και δεν θα σου δώσει, παίρνεις ένα μεγάλο ρίσκο. Δικαίωμά σου βέβαια, όμως η απόφαση και η ευθύνη να μεγαλώσεις τα παιδιά με φροντίδα και να τους παρέχεις τα απαραίτητα είναι δική σου.

Στην πατρίδα μας οι πολύτεκνοι είναι χρήσιμοι για την υπογεννητικότητα κλπ, όμως υπάρχουν κι αυτοί που κάνουν 15 παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν μπορούν να τα μεγαλώσουν και μετά κατηγορούν το κράτος που δεν τους δίνει αρκετά χρήματα - το οποίο θα έπρεπε να φροντίσει βέβαια να τους μάθει τους τρόπους προφύλαξης, αντισύλληψης κλπ. (Δεν μιλάω για ανθρώπους φτωχούς που θέλουν να κάνουν ένα, δύο, τρία παιδιά. Μιλάω για αυτούς που κάνουν άπειρα, χωρίς να νοιάζονται για το πώς θα τα θρέψουν, ή που στο τέλος τα στέλνουν να ζητιανεύουν.)

Έτσι λοιπόν, χωρίς να μασάει τα λόγια της, η Σώτη νομίζω ότι μιλά για τους γονείς που δεν κάνουν οικογενειακό προγραμματισμό (χωρίς φυσικά να μιλά για νόμους που προωθούν την ευγονική ή άλλα απαράδεκτα πράγματα) με αποτέλεσμα δυστυχισμένα παιδιά που ζουν στο δρόμο -και τα θηλάζουν εκεί- και όχι στο απωθητικό ή όχι θέαμα του θηλασμού μωρών. 

Μπορεί βέβαια και να θεωρεί απωθητικό και το ίδιο το θέαμα -δεν το γνωρίζω, σε τέτοια περίπτωση θα διαφωνούσα κάθετα μαζί της- δεν μοιάζει όμως να μιλά για αυτό, αλλά για τα παιδιά που μεγαλώνουν στο πεζοδρόμιο, χωρίς σπίτι, χωρίς φροντίδα. 

Γιατί κάποιοι κάνουν παιδιά ενώ ξέρουν ότι δεν θα μπορέσουν να τα συντηρήσουν; Facebook Twitter
68

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

5 σχόλια
Νομίζω οτι υπερβάλουμε λίγο ,η Ελλάδα έχει το αντίθετο πρόβλημα ,στην τελευταία απογραφή ο πληθυσμός εμφανίστηκε μειωμένος σε σχέση με πριν από 10 χρόνια!Τωρα αν κάποιοι φανατικοί νεοχριστιανοί κανουν πολλά παιδιά συγγνώμη αλλά είναι δικό τους πρόβλημα πως να τα μεγαλώσουνε δεν βρίσκω το λόγο να τους ενισχύουμε ιδιώτικά.Αλλο πράγμα οι κοινωνικές πολιτικές του κράτους που σαφώς πρέπει να ενθαρρύνουν τις γεννήσεις και να προστατεύουν τους πολύτεκνους.
και αυτό το παραμύθι με το 'δημογραφικό πρόβλημα της Ελλάδας' κάποια στιγμή δε πρέπει να σταματήσει; η Ελλάδα καλώς η κακώς (κακώς αλλά ποιός με ρώτησε) έχει υπερ-αναπληρώσει το 'δημογραφικό της πρόβλημα' με τους μετανάστες. Καλώς ή κακώς (καλώς!) και πάλι, οι περισσότεροι από αυτούς κάποια στιγμή ελληνοποιούνται.
Βέβαια να προσθέσω ότι αυτό που σου λένε τα ένστικτά σου σαν ζώο, όπως σμιλεύτηκαν τον καιρό που ζούσες γυμνός στα δέντρα τρώγοντας μικρά ζωάκια ωμά, δεν είναι αναγκαστικά καλή ιδέα να το ακολουθείς σε μια σύγχρονη κοινωνία. Εδώ όμως εύκολα πάμε από το (αναντίρρητο γεγονός ότι) δε φταίει πάντα ο φτωχός για τη φτώχεια του, στο (ηλίθιο συμπέρασμα ότι) δε φταίει ΠΟΤΕ ο φτωχός για ΤΙΠΟΤΑ και αποκλείεται να κάνει μαλακίες. Κατά συνέπεια πέφτουν όλοι να φάνε τη Σώτη. Αν και μεταξύ μας, αν δεν είχε γράψει αντιμνή και ειδικότερα αντισύριζα πράγματα, πολύ που θα τους ένοιαζε. Από τη στιγμή που τα έγραψε, σε κάθε ευκαιρία προσπαθούν να τη βγάλουν διασταύρωση Μαρίας Αντουανέττας και Κρουέλας Ντε Βιλ.
Υπάρχουν φυσικά πολιτισμικοί/μορφωτικοί/κοινωνικοί λόγοι, π.χ. αν τα παιδιά δουλεύουν κάθε παραπάνω παιδί είναι έξτρα πόροι ενώ αν δουλεύει η μάνα κάθε παιδί είναι χαμένα λεφτά.Όμως και σε αυτόν τον τομέα υπάρχουν επίσης ισχυροί βιολογικοί οι λόγοι και τα πιο πολλά πράγματ γίνονται αυτόματα και ασυναίσθητα. Συγκεκριμένα στη φύση έχουμε δύο αναπαραγωγικές στρατηγικές: το K-strategy (λίγοι απόγονοι - πολλή φροντίδα) και το R strategy (πολλοί απόγονοι - λίγη έως καθόλου φροντίδα). Είδη όπως τα αμφίβια είναι σχεδόν αποκλειστικά R-strategists, ενώ είδη όπως τα πουλιά είναι σχεδόν αποκλειστικά K-strategists. Αλλά στα πιο πολλά είδη υπάρχει μια μίξη των δύο στρατηγικών και το ποια θα προτιμηθεί εξαρτάται από τις συνθήκες. Ας πούμε για λόγους απλότητας ότι υπάρχει μόνο ένας πόρος, η τροφή. Και ότι οι καιροί είναι καλοί, οπότε υπάρχουν 1000 μονάδες τροφής για τα παιδιά σου. Αν κάνεις 2 (K-strategy), αναλογούν 500 μονάδες στο καθένα, μια χαρά όλα μεγαλώνουν τέλεια. Αν κάνεις 4, αναλογούν 250 μονάδες στο καθένα, που σε απόλυτα νούμερα είναι μια σημαντική υποβάθμιση και καθιστά αρκετά πιθανό να μην τα καταφέρει κανένα τους, ιδιαίτερα αν ο δίπλα κάνει μόνο 2 παιδιά, που με τις 500 μονάδες το καθένα θα έχουν πλεονέκτημα.Αντίθετα αν υπάρχουν μόνο 10 μονάδες τροφής, ακόμα και με 1 παιδί αναλογεί πολύ λίγη τροφή για να είναι ΟΚ. Ισοδύναμα η πιθανότητα να επιβιώσει ένα παιδί είναι πάρα πολύ μικρή, και ο μόνος τρόπος να πετύχεις κάτι που έχει πολύ μικρές πιθανότητες να πετύχει είναι να δοκιμάσεις όσο το δυνατόν περισσότερες φορές.Βλέπουμε λοιπόν ότι το να μην έχεις στον ήλιο μοίρα ευνοεί το R-strategy ενώ το να έχεις πολλά λεφτά ευνοεί το K-strategy. Γι' αυτό στις φτωχές χώρες οι άνθρωποι κάνουν πιο πολλά παιδιά απ' ό,τι στις πλούσιες, ενώ το "λογικό" θα ήταν το αντίστροφο.
Χρόνια είχα αυτή την απορία και εκεί που έχω καταλήξει είναι στο ότι μεγαλο ποσοστο απλα κανουν παιδια γιατι τυχαίνει οταν κανουν σεξ...δεν ξερουν τπτ για προφυλαξεις και νομιζω οτι ουτε πολλοι δεν σκεφτονται πως θα τα μεγαλωσουν, απλα τα κανουν...αν εχετε άλλη αποψη να την ακουσουμε γιατί ειναι πολυ ενδιαφερον θεμα..
Άρη, η Σώτη Τριανταφύλλου εμένα μου φαίνεται επίσης πως λέει πως οι πολύ φτωχοί δεν πρέπει να κάνουν παιδιά, θέση που αν και σε πρώτη φάση ακούγεται ας πούμε λογική, σε δεύτερη βάζει άλλα θέματα. Ποιος αποφασίζει, τι σημαίνει "στέγη", αν πρέπει να το επεικτείνει αυτός που το αποφασίζει και σε όσους δεν έχουν να προσφέρουν κι αλλα αγαθά κλπ. Αντιπαθητικά όλα. Μετά σκέφομαι πως ο οικογενειακός προγραμματισμός είναι τόσο ανεπαρκής που ακόμη και πλούσιοι και μορφωμένοι άνθρωποι βρίσονται συχνά αντιμέτωποι με το πρόβλημα της ανεπιθυμήτης εγκυμοσύνης. Ίσως να αρχίζαμε την προσπάθεια για τον έλεγχο των γεννήσεων από κει, όχι από ανθρώπους για τους οποίους το μόνο μέσο οικογενειακού προγραμματισμού είναι το να μη κάνουν σεξ.
Συμφωνώ στο πρώτο σκέλος, άλλωστε το λέει ξεκάθαρα ότι πιστεύει πως πρώτα πρέπει κάποιος να φροντίσει να έχει σπίτι και τους ελάχιστους απαραίτητους πόρους πριν κάνει παιδιά, αν νοιάζεται για αυτά. Για το δεύτερο, πραγματικά αναρωτιέμαι. Δεν λέω ότι δεν το πιστεύω, αλλά αναρωτιέμαι πώς γίνεται κάποιος άνθρωπος που ζει σ' αυτή τη Γη να μην έχει ακούσει ποτέ για το προφυλακτικό. Που και να μην είναι τελείως ασφαλές πάντα, αποκλείεται να αποτύχει δέκα δεκαπέντε φορές (με αποτέλεσμα ισάριθμες γέννες).
το επιχείρημα 'οι φτωχοί κάνουν παιδιά για εργατικά χέρια' ίσως ισχύει στις αναπτυσσόμενες χώρες (ίσως, δε γνωρίζω, ..σίγουρα δε θα έπρεπε να ισχύει και θα έπρεπε να μεριμνά το κράτος ώστε να μην ισχύει). Στις αναπτυγμένες όμως χώρες σίγουρα δεν ισχύει.
Maria Thessalomiki.λογικό δεν είναι; Αλλά εσύ τί προτείνεις; Ότι θα πρεπε να μεριμνήσει το κράτος και να απαγορεύει την τεκνοποιία σε άτομα με εισόδημα κάτω από ορισμένο χρηματικό ποσό; Μήπως να μας πρότεινε να κάνουμε και τεκνοδάνειο;Ερωτώ, τις υποανάπτυκτες ή αναπτυσσόμενες χώρες το φαινόμενο είναι θέμα μη-Δυτικής νοοτροπίας ή λόγω του ότι η χώρα όντας υποανάπτυκτη ή αναπτυσσόμενη, ωθεί τις φτωχές οικογένειες να γεννοβολούν εργατικά χέρια για να επιβιώνουν; Ανεξάρτητα από τον δρόμο που θα πάρει μια αναπτυσσόμενη χώρα, κύριο μέλημα της οποιαδήποτε διακυβέρνησης δεν είναι το να καταφέρνει να κατοχυρώνει το για όλους το δικαίωμα στην τεκνοποίηση; Άρα και από ηθική σκοπιά τώρα, όσο και να λέμε για χάρη των παιδιών ότι δεν έχουμε το απόλυτο δικαίωμα να τα γεννάμε σε κακές συνθήκες και με αβέβαιο μέλλον, δεν είναι από την άλλη ένα είδος εξαναγκαστικής αποστέρησης, το να αποφασίσεις ότι δεν πρέπει να κάνεις παιδί, λόγω οικονομικής δυσπραγίας; Δεν είναι ένα είδος υποβιβασμού, ακρωτηριασμού της ζωής, ή ας το πούμε μια έμμεση επιβολή αναπηρίας; Δεν κατηγορώ φυσικά αυτούς που αναγκάζονται να μην τεκνοποιήσουν αλλά αυτό που τους εξαναγκάζει. Νομίζω ότι η τεκνοποίηση είναι κοινός πόθος όλων των ανθρώπων, κοινό ένστικτο και κοινό δικαίωμα Ή τουλάχιστον ας πουμε ότι πρέπει να μην αποστερείτε από δικαίωμα για όσους θέλουν να τεκνοποιήσουν. και τώρα ρεαλιστικά, λέμε ότι η επιλογή του να μην κάνεις έτσι παιδί είναι λογική και υπεύθυνη απόφαση. Αν όλοι αυτοί την έπαιρναν αυτήν την απόφαση, ως το ίδιο ανησυχητική δεν θα εκλαμβάνονταν και η μαζική αποστέρηση τεκνοποίησης; Αφού αυτό τότε θα προέκυπτε ως ένα ταξικό ζήτημα, ως το ίδιο δεν προκύπτει και η ασύδοτη τεκνοποιία που τηρούν αυτές οι φτωχές μάζες έναντι του να μην κάνουν καθόλου παιδιά; Για τους ίδιους δεν θα επρόκειτο;Καθόλου ή πολλά λοιπόν, η αιτία του φαινομένου είναι η ίδια. Τα ταξικά χάσματα σε διεθνές επίπεδο και αυτό που τα συντηρεί. Άρα αφούαυτό που προτείνεις δεν είναι η λύση αλλά ή άλλη πλευρά του προβλήματος, τότε ποια είναι;
Όπως διαβάζω στο λινκ που δίνω παρακάτω η ίδια η Σώτη Τριαταφύλλου έχει μιλήσει για τις πολές εκτρώσεις που έχει κάνει. Αυτή σίγουρα θα είχε ακούσει για το προφυλακτικό κι όμως..http://niemandsrose-niemandsrose.blogspot.gr/2013/08/blog-post_1102.html