Απεργία την Πρωτομαγιά

Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega

Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega Facebook Twitter
52

UPDATE: 

Κάποιος πείραξε το λήμμα της Βικιπαίδειας για τον Σμαραγδή, για να προσθέσει το περιστατικό της μαντινάδας...

Ο Πρωθυπουργός τίμησε τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή (Καβάφης, Ελ Γκρέκο, Ο Θεός Αγαπάει το Χαβιάρι) και ο σκηνοθέτης είπε μια μαντινάδα προς τιμή του. 

Ήταν σαχλή μαντινάδα, όπως όλες βέβαια οι μαντινάδες που βλέπουμε κατά καιρούς στα δελτία ειδήσεων και τις λένε γνωστοί ή άσημοι προς τους πολιτικούς. Δεν την είπε καν καλά, μπέρδεψε λόγια, και στο τέλος δεν έκανε και απόλυτη ομοιοκαταληξία. 

Όχι βέβαια ότι αυτά που είπε ο Σαμαράς για τον Σμαραγδή ήταν λιγότερο γελοία.

Ο Σμαραγδής, όπως διαβάζω στης Κ. Βούλγαρη, είπε επίσης στο Μέγκα ότι "ψάχνει να δει" πρώτα αν το ιστορικό πρόσωπο για το οποίο σκοπεύει να κάνει ταινία "συμφωνεί"... Και ο Καζαντζάκης κατά τον Σμαραγδή "συμφώνησε σχεδόν αμέσως" να τον κάνει ταινία, γι' αυτό και έγραψε το σενάριο τόσο σύντομα...

Η γελοία μαντινάδα του Σμαραγδή στον Σαμαρά και τα πέντε λεπτά διαφήμισής του στο Mega Facebook Twitter

Πόσο ταιριαστό ανάγνωσμα το κείμενο του Γιώργου Τούλα:

Άλλο η Τέχνη άλλο οι δημόσιες σχέσεις. Ή μήπως όχι;

 

Ο εθνικός πλέον σκηνοθέτης –βιογράφος Γιάννης Σμαραγδής, είπε τη γνώμη του για τον πρωθυπουργό που τον βρίσκει καλό καπετάνιο(!) και τον υπουργό Πολιτισμού. Ο πρωθυπουργός λοιπόν είναι ψηλός και όμορφος και ο νέος υπουργός Πολιτισμού θα αφήσει το στίγμα του διότι αγαπά το σινεμά, δήλωσε. Μάλιστα. Μερικοί άνθρωποι έχουν τελικά ενόραση. Βλέπουν αυτά που δεν βλέπουν οι άλλοι. Και τα διατυπώνουν. Τις πιο πολλές φορές όχι χωρίς αντάλλαγμα βέβαια. Μια επίσκεψη στο υπουργείο Πολιτισμού, μια υπόσχεση για ενίσχυση της επόμενης ταινίας, μια στήριξη βρε αδερφέ.


Δεν είμαι από κείνους που γοητεύτηκαν ποτέ με το ακαδημαϊκό σινεμά του Σμαραγδή. Οι καθαγιαστικές βιογραφίες στις οποίες αφιερώθηκε από τη στιγμή που χρίσθηκε εθνικός βιογράφος, μου μοιάζουν ακριβές καλογυαλισμένες μετριότητες. Ατσαλάκωτοι , στα όρια του υπερανθρώπου οι ήρωες του, χωρίς ίχνος ανθρώπινων παθών ή λαθών, μοιάζουν εκτός πραγματικότητας. Το σινεμά του μπολιασμένο με ένα σκοπό. Την εξύψωση της φυλής, δίχως ίχνος κριτικής.

Αυτό βέβαια δεν αποτυπώνεται σχεδόν ποτέ στα δημοσιεύματα που προηγούνται, συχνά ούτε στα εισιτήρια. Διότι κάθε ταινίας του προηγείται η πιο καλοστημένη επιχείρηση προώθησης από γεννήσεως του ελληνικού κινηματογράφου. Οι πληροφορίες και οι διαρροές ξεκινούν χρόνια πριν το ξεκίνημα των γυρισμάτων. Tώρα είναι η ώρα του Καζαντζάκη. Μια δήλωση σε μια εκπομπή από αυτές που τον λατρεύουν για αρχή σε ανύποπτο χρόνο. Από τα πρωινάδικα της τηλεόρασης μέχρι την Εσπρέσο. Οι άριστες δημόσιες σχέσεις του με εκδότες, καναλάρχες, τηλεστάρ, του έχουν εξασφαλίσει την απαραίτητη και διαρκή δημοσιότητα. Τα making of των γυρισμάτων του έχουν πάντα τη μερίδα του λέοντος στο Μεγάλο Κανάλι.

Η πλύση εγκεφάλου των θεατών και ορισμένων κριτικών με τους οποίους διατηρεί πολύ φιλικές σχέσεις είναι σχεδόν καθολική. Ο κόσμος σχεδόν σύρεται στις αίθουσες πάντα, καθώς η διανομή εξασφαλίζει τεράστιο αριθμό αιθουσών για εκείνον. Ελάχιστες φωνές ασκούν ουσιαστική κριτική. Ας πούμε για το Χαβιάρι ο Δανίκας τόλμησε να γράψει: '' Χωρίς ρυθμό. Χωρίς κορυφώσεις. Χωρίς συγκρούσεις. Χωρίς βιωμένα αισθήματα. Χωρίς περιπέτεια. Χωρίς εκτυφλωτικές λάμψεις. Χωρίς ολοκληρωμένους χαρακτήρες. Χωρίς ερμηνευτικές επιδόσεις''. Όταν οι κριτικοί δεν χαϊδεύουν τις ταινίες του εκείνος είναι εκεί για να τους κατακεραυνώσει: '' Οι κριτικοί είναι κατώτεροι των περιστάσεων'', θα πει με νόημα.

Οι ταινίες του έχουν πάντα τεράστια μπάτζετ, ας πούμε το χαβιάρι κόστισε 8 εκατομμύρια ευρώ τη στιγμή που ο προϋπολογισμός όλου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου πέρσι ήταν μόλις 5,9 εκατομμύρια για τη λειτουργία του και τη χρηματοδότηση όλων των ελληνικών παραγωγών, αρκετή αυτολύπηση, μεγάλους διεθνείς σταρ για το γκλάμουρ της υπόθεσης, το Λαζόπουλο που του εξασφαλίζει τζάμπα διαφήμιση, πολύ ντόρο στις πρεμιέρες τους, τον πολιτικό κόσμο σύσσωμο να προσκυνά και πολύ αυτοβαυκαλισμό.

Οι συνεντεύξεις του βρίθουν φιλοσοφικών τσιτάτων. Δεκάδες Έλληνες σκηνοθέτες, ταλαντούχοι πλην όμως χωρίς την τέχνη του pr και τις δικές του γνωριμίες, δεν θα φτάσουν ποτέ πια να απολαύσουν ένα γύρισμα. Απλούστατα γιατί ψάχνουν να βρουν τρόπους να επιβιώσουν στην κρίση. Οι ευκαιρίες δεν ήταν ποτέ για όλους.


Η τελευταία του συνέντευξη δείχνει έναν άνθρωπο αποφασισμένο να συνεχίσει να ανορθώνει το πατριωτικό συναίσθημα! Ότι ακριβώς χρειάζεται η εποχή δηλαδή. Και κείνοι δεν θα τον αφήσουν έτσι. Είναι πια το φαβορί για τη θέση του προέδρου του Εθνικού Θεάτρου. Τόσο γλείψιμο δεν πήγε χαμένο... Και για να κλείσει το προξενιό χθες στην Καλαμάτα ήρθε η ώρα των μαντινάδων...

 

52

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

10 σχόλια
Το είδα εχθές στις ειδήσεις και το σημείο με τον Καζαντζάκη μου θύμισε λίγο τη Βλαχοπούλου : " Σας παρακαλώ κυρία μου, εμείς συνεργαζόμαστε με πνεύματα διασημότητες, τον Κολοκοτρώνη, το Μεγαλέξαντρο ... Το θειό σου θα φωνάξουμε ;! "
Έτσι,έτσι,στα dislike πρώτοι είστε,το ότι ο Σμαραγδής έχει εξυψώσει όλους τους μεγάλους Έλληνες,το ότι ο Παπακαλιάτης έχει παίξει δίπλα στην Κατρίν Ντενέβ και το γεγονός οτι ο Λάνθιμος παραλίγο να κερδίσει Όσκαρ δεν σας λέει τίποτα ε;Είστε άξιοι της μοίρα σας.
Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι τι είναι αυτό που πιστεύεις.Σου αρέσουν οι σκηνοθέτες αυτοί; μα δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, ούτε σε ύφος, ούτε σε ποιότητα.Ή μήπως σου αρέσουν οι πρωτιές και η προβολή της Ελλάδας, άρα η κρίση σου δεν έχει να κάνει με τον κινηματογράφο;
Ο καθένας στο είδος του είναι κορυφαίος,τι πάει να πει δεν έχουν σχέση μεταξύ τους.Η τέχνη είναι μια και αυτοί οι άνθρωποι είναι η τέχνη της χώρας μας.Και ναί,δακρύζω και ανατριχιάζω όταν βραβεύονται στο εξωτερικό,αισθάνομαι περήφανος γι'αυτούς και για την χώρα μου.Δεν είναι λίγο πράγμα να παίζεται η ταινία σου στην Νέα Υόρκη,τι με νοιάζει εμένα αν τα χρήματα της παραγωγής ο κ.Σμαραγδής τα βρήκε από χορηγίες τραπεζών ή επιχειρηματιών;Το αποτέλεσμα είναι φανταστικό!Τι με νοιάζει εμένα αν ο Χ.Παπακαλίατης θεωρείτε εμπορικός και ελαφρός,μου φτάνει ότι στο 'Αν' γέμισε με χιόνια τη πλάκα και με έκανε να ονειρευτώ μια άλλη Αθήνα,πιό ευρωπαϊκή.Τι με νοιάζει αν ο Λάνθιμος είναι δυσνόητος στους πολλούς,γι 'μένα είναι σαν να έχει κερδίσει το Όσκαρ και τον συγκαταλέγω στους 5-6 καλύτερους σκηνοθέτες παγκοσμίως των τελευταίων 50 ετών!Και για να μην τα πολυλογούμε λίγα πράγματα έχουμε σε αυτήν την χώρα για να είμαστε περήφανοι,έναν Σμαραγδή στον κινηματογράφο,έναν Λιγνάδη στο θέατρο,μια Μποφίλιου στην μουσική και μια Βαλυράκη στην ζωγραφική,ε μην τους χάσουμε και αυτούς!Έλεος τι θα μείνει τελικά;
Αγαπητέ το οτι η παραγωγή είχε φραγκα να τα σκάσει στην Κατρίν Ντενέβ δεν κάνει πιο αξιόλογο ούτε το σκηνοθέτη ουτε την ιδια την παραγωγή ουτε τον.. Παπακαλιατη (.....?). Τους κανει πιο γνωστους αυτο ναι αλλα δεν ειναι ολα ισα και ομοια. Πόσο μαλλον οταν τα σκας στην Κα. Ντενεβ ( που εχει ολο μου τον σεβασμό) και μετα ψάχνεις ταλάιπωρα ελληνόπουλα να δουλέψουν για την παραγωγή (και να την σώσουν σε πολλές περιπτώσεις) χωρίς καμία χρηματική ανταμοιβή 24/7 γιατι η ταινία "δεν εχει αρκετο budget". Κι εσυ κατσε βλεπε ταινίες του με τα μυξομάντηλα (αν πραγματικά σε συγκινούν τόσο).
Επίσης αν εχεις καταλάβει κανένας δεν μαινει στον κόπο να μιλήσει για το Λανθιμο μαζι σου γιατι το μόνο σίγουρο ειναι οτι δενεχεις δει καμία του παραγωγη. Θα ανατριχιαζε ο ανθρωπος αν εβλεπε το ονομα του διπλα απο αυτο του Παπακαλιατη.
Τι έχουμε σε αυτήν την χώρα;Έναν Σμαραγδή,έναν Λάνθιμο και έναν Παπακαλιάτη και εσείς έχετε βαλθεί να τους ξεκάνετε και αυτούς!Μπράβο σας,να μείνετε με τις ψευτοκουλτούρες λοιπόν και αφήστε τους άξιους να προχωρούν!
«Άλλο η Τέχνη άλλο οι δημόσιες σχέσεις. Ή μήπως όχι;»Ναι, αλλο το ενα και αλλο το αλλο, ομως το ενα δεν γινεται χωρις το αλλο. Δυστυχως στη χωρα μας εχουμε μια πολυ ιδεαλιστικη αποψη περι τεχνης και καλλιτεχνων. Κι ομως, οσοι καλλιτεχνες προκοψαν, τουτεστιν μπορεσαν να φαν ψωμι απο την τεχνη τους, ηταν συνηθως ασσοι στο PR, είτε ειχαν καποιον ασσο απο πισω που εκανε τη δουλεια.
Γιατι το σχολιο αυτο εχει 3 οχι; Ψεματα λεει; Οι δημοσιες σχεσεις παιζουν σημαντικο ρολο σε ολο το φασμα των εργασιων και επαγγελματων και η τεχνη δεν ειναι εξαιρεση. Τα μεγαλα ονοματα που βλεπετε πριν γινουν μεγαλα και ποδια φιλησαν και τους χαζους κανανε για να φτασουν εκει που ειναι σημερα. Στον κοσμο μας το ταλεντο μονο δεν σε παει πουθενα, πρεπει να εχεις ολο το πακετο...