Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο

Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο Facebook Twitter
10

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κίνα, καθώς οι οργανώσεις για τη διάσωση του παλιού Πεκίνου δε σταματούν να γράφουν άρθρα γεμάτα κατηγορίες εναντίον της Ζάχα Χαντίτ, δηλώνοντας ότι με την φουτουριστική κατασκευή της Galaxy Soho, "κατέστρεψε το Πεκίνο".

Παρόλο που η Χαντίντ με αυτό το έργο της απέσπασε το κορυφαίο βραβείο από το Royal Institute of British Architects (RIBA), οι Κινέζοι δε σταματούν να διαμαρτύρονται.
Για τη (RIBA), το κτίριο της Χαντίντ θεωρείται ως το καλύτερο νέο κτίριο που κατασκευάστηκε εκτός Ευρώπης.

Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για να σωθεί η αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης υποστηρίζουν ότι αυτό το σύμπλεγμα των 30.000 τ. μ., το οποίο συμπεριλαμβάνει γραφεία, εμπορικά κέντρα και χώρους διασκέδασης, αλλοιώνει τον χαρακτήρα του Πεκίνου και δηλώνουν σοκαρισμένοι με αυτή τη βράβευση.

Επίσης την κατηγορούν για το ότι παρέβη πολλούς οικιστικούς νόμους και κανονισμούς που αφορούν στη διατήρηση της παλιάς πόλης, ότι διέλυσε το σύστημα των παλιών μικρών δρόμων και των μικρών παραδοσιακών σπιτιών. Η RIBA ενισχύει την καταστροφή του παλιού πολιτισμού με αυτή τη βράβευση, λένε.

Παρόλα αυτά, η Χαντίντ, έχει γίνει «σούπερ σταρ» στην Κίνα. Το έργο της διδάσκεται στα μαθήματα αρχιτεκτονικής και πρόσφατα, έκανε μια ομιλία στο Πεκίνο, την οποία παρακολούθησαν 15.000 αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες.

*****

Εικαστικά
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

7 σχόλια
@Ανηθικος αυτουργοςΑυτά που φαίνονται στην φωτογραφία είναι τα λεγόμενα hutong, παλιές γειτονιές του Πεκίνου (και γενικά, οποιασδήποτε κινέζικης πόλης), που διατηρούν τα προφίλ χαμηλών σπιτιών και την αντίστοιχη αρχιτεκτονική. Έχουν καταστραφεί πολλές τέτοιες γειτονιές στο Πεκίνο, χάριν της "ανάπτυξης", ήτοι για να χτιστούν μεγαθήρια, ουρανοξύστες και mall.Στο Πεκίνο υπάρχει μια αρκετά ενεργή κοινότητα ανθρώπων που αντιστέκεται - όσο μπορεί κανείς να αντισταθεί στην κινεζικη πραγματικότητα - και παλεύει να διατηρήσει άθικτες αυτές τις γειτονιές.Μην κρίνεις από τη συγκεκριμένη φωτογραφία που τις αδικεί. Έχοντας ζήσει στο Πεκίνο για αρκετά μεγάλο διάστημα, μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως αν υπάρχει κάτι που μου έμεινε από αυτή την πόλη είναι ακριβώς αυτό το οποίο αφορίζεις: τα hutong (Nanluoguxiang, Xijiaominxiang κ.λπ.).http://en.wikipedia.org/wiki/HutongKι επειδή όπως είπα η φωτο αδικεί πολύ τις συγκεκριμένες περιοχές, θα σου πω πως ένας φίλος μου έμενε σε μια τέτοια γειτονιά, σε ένα hutong με κεντρική, εσωτερική αυλή (τα περισσότερα είναι έτσι) και ήταν σίγουρα το πιο όμορφο σπίτι που επισκεύφθηκα ποτέ, κατά την διαμονή μου στην κινεζικη μητρόπολη.
και για να μην ξεχνιόμαστε για το τι σημαίνουν και τι πραγματικό αντίκτυπο έχουν αυτά τα μεγαλειώδη κινέζικα έργα https://www.facebook.com/photo.php?fbid=200849783415388&set=a.174514202715613.1073741826.174509436049423&type=1&theater
αν θυμαμαι καλα το συγκεκριμενο mall που μας δειχνεις βρισκεται εκτος πολης και μαλιστα σε μια ερημη περιοχη . Το επειχειρημα εξαρχης ηταν λαθος οσο για τη Ζαχα Χαντιν ουτε εμενα με ενθουσιαζουν τα εργα της και ειναι λογο γουστου καθαρα αλλα δεν τα αμφισβητω σε καμια περιπτωση . Ο ολος ντορος γινεται καθαρα για το οτι η γυρω αγορα θα κατεστραφει με αυτο το θηριο εκει
Το παλιό Πεκίνο έχει κάτι το πολύ ιδιόμορφο και οχι μόνο δεν ταιριάζει η γειτνίασή του με μοντέρνες, πόσο μάλλον φουτουριστικές, κατασκευές αλλά ο συνδυασμός είναι απωθητικός στο μάτι. Τηρουμένων τον αναλογιών βέβαια, φαντάσου στη μέση στ' Αναφιώτικα ένα πύργο του Βωβού ... μπλιάχ, ξέρω.Στη φωτογραφία που είναι μόνο του το έργο βλέπουμε ακόμα ένα δημιούργημα Ντουμπαίσιας αισθητικής που απ ότι φαίνεται πρόκειται να μας ταλαιπωρήσει για πολύ,στην άλλη φωτό που φαίνεται μαζί μ'ενα απειροελάχιστο τμήμα της παλιάς πόλης, η σύνθεση είναι αποκρουστική, κάτι σαν ο Μεγάλος Αδελφός, κάτι σαν ο Μεγάλος Καννίβαλος έξω απ' την πόρτα μας.