Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο

Η Ζάχα Χαντίντ κατηγορείται ότι "κατέστρεψε" το ιστορικό Πεκίνο Facebook Twitter
10

Σάλος έχει ξεσπάσει στην Κίνα, καθώς οι οργανώσεις για τη διάσωση του παλιού Πεκίνου δε σταματούν να γράφουν άρθρα γεμάτα κατηγορίες εναντίον της Ζάχα Χαντίτ, δηλώνοντας ότι με την φουτουριστική κατασκευή της Galaxy Soho, "κατέστρεψε το Πεκίνο".

Παρόλο που η Χαντίντ με αυτό το έργο της απέσπασε το κορυφαίο βραβείο από το Royal Institute of British Architects (RIBA), οι Κινέζοι δε σταματούν να διαμαρτύρονται.
Για τη (RIBA), το κτίριο της Χαντίντ θεωρείται ως το καλύτερο νέο κτίριο που κατασκευάστηκε εκτός Ευρώπης.

Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται για να σωθεί η αρχιτεκτονική κληρονομιά της παλιάς πόλης υποστηρίζουν ότι αυτό το σύμπλεγμα των 30.000 τ. μ., το οποίο συμπεριλαμβάνει γραφεία, εμπορικά κέντρα και χώρους διασκέδασης, αλλοιώνει τον χαρακτήρα του Πεκίνου και δηλώνουν σοκαρισμένοι με αυτή τη βράβευση.

Επίσης την κατηγορούν για το ότι παρέβη πολλούς οικιστικούς νόμους και κανονισμούς που αφορούν στη διατήρηση της παλιάς πόλης, ότι διέλυσε το σύστημα των παλιών μικρών δρόμων και των μικρών παραδοσιακών σπιτιών. Η RIBA ενισχύει την καταστροφή του παλιού πολιτισμού με αυτή τη βράβευση, λένε.

Παρόλα αυτά, η Χαντίντ, έχει γίνει «σούπερ σταρ» στην Κίνα. Το έργο της διδάσκεται στα μαθήματα αρχιτεκτονικής και πρόσφατα, έκανε μια ομιλία στο Πεκίνο, την οποία παρακολούθησαν 15.000 αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες.

*****

Εικαστικά
10

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης πέταξε τον Πλάτωνα σε ένα escape room για την Μπιενάλε

Εικαστικά / Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης μετατρέπει το σπήλαιο του Πλάτωνα σε escape room

Με τo «Δωμάτιο Απόδρασης», μια εγκατάσταση ερευνητική και παιγνιώδη, βασισμένη στην ιδέα της φιλοσοφίας και την παραίσθηση του ψηφιακού κόσμου, θα μας εκπροσωπήσει στην 61η Μπιενάλε Βενετίας ο καταξιωμένος εικαστικός και αρχιτέκτονας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο συναρπαστικός εξπρεσιονισμός του Ζορζ Ρουό 

Εικαστικά / Ζορζ Ρουό: Ο μεγάλος λησμονημένος του εξπρεσιονισμού

Ο Γάλλος ζωγράφος και χαράκτης συνδέθηκε με τα κινήματα της μοντέρνας τέχνης στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά ξεχάστηκε μετά τον θάνατό του. Μια έκθεση με σημαντικά του έργα τον επαναφέρει στο προσκήνιο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χάρις Επαμεινώνδα: Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις

Εικαστικά / Χάρις Επαμεινώνδα: «Η γλώσσα μου δεν είναι οι λέξεις»

Η βραβευμένη με Αργυρό Λέοντα Κύπρια εικαστικός συνθέτει έναν κόσμο θραυσμάτων, αποκομμάτων της εσωτερικότητας, με ελλειπτικές εικόνες, τον οποίο μας προκαλεί να ανακατασκευάσουμε μέσα από τη σταδιακή του αποκάλυψη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Εικαστικά / Μαρία Λοϊζίδου και Πέτρος Μώρης στη 13η Μπιενάλε του Λίβερπουλ

Οι δύο καλλιτέχνες με καταγωγή από Κύπρο και Ελλάδα αντίστοιχα, παρουσιάζουν νέα έργα τους σε μια από τις σημαντικότερες εικαστικές διοργανώσεις της Βρετανίας που φιλοξενεί 30 καλλιτέχνες και συλλογικότητες, με αναθέσεις και θεματικές που έχουν να κάνουν με τη γεωγραφία και τις αξίες που διαπερνούν την πόλη αυτή: καταγωγή και μνήμη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση για την πολύχρωμη, πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Εικαστικά / Μια έκθεση για την πολύχρωμη και πολύπλοκη Αθήνα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ο Τόνι Μιλάκης καταγράφει μια πόλη που η πραγματικότητα προσφέρει τις καλύτερες ζωγραφικές λύσεις, που ακόμη και το πιο ευφάνταστο μυαλό ενός καλλιτέχνη δεν μπορεί να τις επινοήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Ο Ζαν Φρανσουά Μιλέ και η ατέρμονη γοητεία της φύσης και των εργατών της γης

Εικαστικά / Ζαν Φρανσουά Μιλέ: ο ζωγράφος που ο Βαν Γκογκ αποκαλούσε «πρωτοπόρο»

«Όσο το σκέφτομαι, τόσο περισσότερο νομίζω ότι ο Μιλέ πίστευε σε κάτι ανώτερο» έγραφε ο Βαν Γκογκ για τον «ζωγράφο των χωρικών» αλλά και έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του γαλλικού ρεαλισμού. Η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου τον τιμά με μια μεγάλη έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μοναστήρι του Καρόλου: Το μουσείο του «κομμωτή των σταρ»

Εικαστικά / Κάρολος: O «κομμωτής των σταρ» έχει πλέον δικό του μουσείο στα Χανιά

Το «Μοναστήρι του Καρόλου», ένα ενετικό κτίσμα του 1583 και κατοικία του αυτοδίδακτου δημιουργού από το 1991, έχει μετατραπεί σε ένα μοναδικό καταφύγιο όπου συνυπάρχουν η ιστορία της κομμωτικής, έργα Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών μαζί με μνήμες της Μαρίας Κάλλας, της Μπριζίτ Μπαρντό αλλά και της Μαντάμ Ορτάνς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

Εικαστικά / Γιγάντιοι φαλλοί, το σεξ ως ζωτική δύναμη: Τα «ερωτικά» του Takis αναστατώνουν ακόμα

«Τα έργα του αποθεώνουν την ικανότητα του έρωτα να μας αποσπά από την ιδέα του θανάτου». Και έχουμε την ευκαιρία να τα δούμε στην αναδρομική έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο, και στην Αθήνα. Όλα σχεδόν, εκτός από το πιο γνωστό του, το οποίο οι επιμελητές απέρριψαν ως «κραυγαλέο»...
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

7 σχόλια
@Ανηθικος αυτουργοςΑυτά που φαίνονται στην φωτογραφία είναι τα λεγόμενα hutong, παλιές γειτονιές του Πεκίνου (και γενικά, οποιασδήποτε κινέζικης πόλης), που διατηρούν τα προφίλ χαμηλών σπιτιών και την αντίστοιχη αρχιτεκτονική. Έχουν καταστραφεί πολλές τέτοιες γειτονιές στο Πεκίνο, χάριν της "ανάπτυξης", ήτοι για να χτιστούν μεγαθήρια, ουρανοξύστες και mall.Στο Πεκίνο υπάρχει μια αρκετά ενεργή κοινότητα ανθρώπων που αντιστέκεται - όσο μπορεί κανείς να αντισταθεί στην κινεζικη πραγματικότητα - και παλεύει να διατηρήσει άθικτες αυτές τις γειτονιές.Μην κρίνεις από τη συγκεκριμένη φωτογραφία που τις αδικεί. Έχοντας ζήσει στο Πεκίνο για αρκετά μεγάλο διάστημα, μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως αν υπάρχει κάτι που μου έμεινε από αυτή την πόλη είναι ακριβώς αυτό το οποίο αφορίζεις: τα hutong (Nanluoguxiang, Xijiaominxiang κ.λπ.).http://en.wikipedia.org/wiki/HutongKι επειδή όπως είπα η φωτο αδικεί πολύ τις συγκεκριμένες περιοχές, θα σου πω πως ένας φίλος μου έμενε σε μια τέτοια γειτονιά, σε ένα hutong με κεντρική, εσωτερική αυλή (τα περισσότερα είναι έτσι) και ήταν σίγουρα το πιο όμορφο σπίτι που επισκεύφθηκα ποτέ, κατά την διαμονή μου στην κινεζικη μητρόπολη.
και για να μην ξεχνιόμαστε για το τι σημαίνουν και τι πραγματικό αντίκτυπο έχουν αυτά τα μεγαλειώδη κινέζικα έργα https://www.facebook.com/photo.php?fbid=200849783415388&set=a.174514202715613.1073741826.174509436049423&type=1&theater
αν θυμαμαι καλα το συγκεκριμενο mall που μας δειχνεις βρισκεται εκτος πολης και μαλιστα σε μια ερημη περιοχη . Το επειχειρημα εξαρχης ηταν λαθος οσο για τη Ζαχα Χαντιν ουτε εμενα με ενθουσιαζουν τα εργα της και ειναι λογο γουστου καθαρα αλλα δεν τα αμφισβητω σε καμια περιπτωση . Ο ολος ντορος γινεται καθαρα για το οτι η γυρω αγορα θα κατεστραφει με αυτο το θηριο εκει
Το παλιό Πεκίνο έχει κάτι το πολύ ιδιόμορφο και οχι μόνο δεν ταιριάζει η γειτνίασή του με μοντέρνες, πόσο μάλλον φουτουριστικές, κατασκευές αλλά ο συνδυασμός είναι απωθητικός στο μάτι. Τηρουμένων τον αναλογιών βέβαια, φαντάσου στη μέση στ' Αναφιώτικα ένα πύργο του Βωβού ... μπλιάχ, ξέρω.Στη φωτογραφία που είναι μόνο του το έργο βλέπουμε ακόμα ένα δημιούργημα Ντουμπαίσιας αισθητικής που απ ότι φαίνεται πρόκειται να μας ταλαιπωρήσει για πολύ,στην άλλη φωτό που φαίνεται μαζί μ'ενα απειροελάχιστο τμήμα της παλιάς πόλης, η σύνθεση είναι αποκρουστική, κάτι σαν ο Μεγάλος Αδελφός, κάτι σαν ο Μεγάλος Καννίβαλος έξω απ' την πόρτα μας.