Ένας ασυνήθιστα ταλαντούχος φίλος!

Ένας ασυνήθιστα ταλαντούχος φίλος! Facebook Twitter
13

Μέσω φίλων του έμαθα γι' αυτόν. 

Ο Πάρις Τσενίκογλου γεννήθηκε το 1989 στη Θεσσαλονίκη. Παρότι ξεκίνησε μαθήματα πιάνου σε ηλικία οχτώ ετών, παρουσίασε μόλις τρία χρόνια αργότερα το κοντσέρτο σε ρε ελάσσονα και τις Παραλλαγές Goldberg του J. S. Bach. Σε ηλικία 15 ετών και μετά τις διπλωματικές του εξετάσεις στο Δημοτικό Ωδείο Κατερίνης ο καθηγητής του, Γιάννης Αδαμίδης, τον έστειλε στο Μόναχο, όπου σπούδασε στην τάξη του Prof. Franz Massinger (†) στη Hochschule für Musik und Theater München. Τον περασμένο Ιούνιο πήρε το δίπλωμά του ως μαθητής του Prof. Thomas Böckheler και έκτοτε κάνει με-ταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Σάλτσμπουργκ στην τάξη του Prof. Jacques Rouvier. Έκανε επίσης μάθημα με το Murray Perahia.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του έδωσε ήδη πολυάριθμα κοντσέρτα με σημαντικά έρ-γα του πιανιστικού ρεπερτορίου. Σε ηλικία 18 ετών πραγματοποίησε την πρώτη του ηχογράφηση με έργα Chopin και Bach στο Bαυαρικό Pαδιόφωνο. Έχει δώσει ρεσιτάλ και συμπράξει ως σολίστ με ορχήστρες σε Ελλάδα, Σερβία, Γερμανία και Αυστρία. Σημαντικές διακρίσεις και βραβεία (μεταξύ άλλων 1ο Βραβείο Steinway 2008 στο Μόναχο, 1ο Βραβείο Μότσαρτ 2012 στο Σάλτσμπουργκ) συνοδεύουν τη σταδιοδρομία του. Από το 2008 σπουδάζει με υποτροφία του Ιδρύματος Σπουδών του Γερμανικού Έθνους, την οποία απέσπασε κατόπιν διαγωνισμού.

Έχει συμπράξει ως σολίστ με τη Συμφωνική του Μονάχου, τη Φιλαρμονική του Bad Reichenhall, τη Hochschulorchester του Μονάχου, την Ορχήστρα του Ινστιτούτου Sándor Végh του Σάλτσμπουργκ, τη Συμφωνική του Νις της Σερβίας και την Ορχήστρα Πατρών. Στο πλαίσιο παρουσίασης όλων των κοντσέρτων για πιάνο του W. A. Mozart συνεργάστηκε ως σολίστ με τη Συμφωνική ορχήστρα του Μονάχου, με την οποία επίσης έπαιξε το κοντσέρτο για πιάνο του Grieg στη Herkulessaal der Residenz και στο Prinzregententheater του Μονάχου καθώς και στο Θέατρο του Pforzheim.

Ο πιανίστας απέσπασε τότε ενθουσιώδη κριτική: «Ο Τσενίκογλου ποιεί μουσική σε κάθε στιγμή, οι ραφιναρισμένες γραμμές, το μαλακό, κρυστάλλινο και πάντα φορμαρισμένο pianissimo του είναι υπέροχα. Χαρακτηρίζεται έτσι ως λυρικός του πιάνου, του οποίου ακόμα και το δυνατότερο forte εκφράζεται ηχητικά με κομψή μεστότητα. Αυτό είναι μαγευτικό.» (Süddeutsche Zeitung, 24.02.2010).

Όταν έπαιξε το Καρναβάλι του Schumann στο Φεστιβάλ πιάνου του Μονάχου, ο Tύπος έγραψε για αυτόν: «... το παίξιμό του έχει χρωματισμούς που μαγεύουν. Στο Καρναβάλι του Schumann κάθε νότα μετατρέπεται σε ένα εκλεπτυσμένο ακουστικό θαύμα. Αυτό δεν είναι ένας βιρτουόζικος θόρυβος, αυτό είναι μία υπέροχη βύθιση στη μουσική. Έτσι ο 17χρονος καταφέρνει αυτό που ελάχιστοι πιανίστες κατορθώνουν: η εκτέλεσή του γίνεται έργο τέχνης.» (Süddeutsche Zeitung, 05.02.2007).

Σε ρεπορτάζ της Süddeutsche Zeitung χαρακτηρίστηκε ως «μία αξιοθαύμαστη ανακάλυψη» (18.02.2008).

Για το τελευταίο του ρεσιτάλ στο Μόναχο η Süddeutsche Zeitung έγραψε: «... ο Πάρις Τσενίκογλου είναι ένας ξεχωριστός πιανίστας.» (13.03.2012).

Πρόσφατα τον χαρακτήρισε σε αφιέρωμά της με αφορμή το νέο του CD ως τον «αγαπημένο των θεών» (25.05.2013).

Τον περασμένο Ιούλιο ηχογράφησε τα 24 Πρελούδια του Chopin και τις Images του Debussy στο Βαυαρικό Ραδιόφωνο για το πρώτο του CD, το οποίο κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2013 από την Οehms Classics.

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

6 σχόλια
Μακάρι να διαπρέπει και τα πάει μια χαρά στην καριέρα του αλλά φοβάμαι πως ελάχιστοι αναγνώστες έχουν την δυνατότητα να αξιολογήσουν τις μουσικές του δεξιότητες και να εκτιμήσουν το αν διαπρέπει. Οι αναφορές στην Süddeutsche Zeitung σαφώς και αποτελούν επίτευγμα αλλά δεν ξέρω πόσες έχουν συγκεντρώσει άλλοι πιανίστες του χώρου ή αν αυτό είναι το ιδανικότερο μέτρο αξιολόγησης της εμφάνισης ενός καλλιτέχνη.
Το τι γνώμη έχουν οι μη-ειδικοί για την φυσική, τα μαθηματικά, την βιολογία ή τα οικονομικά δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Το τι γνώμη έχουν οι μη-ειδικοί για τις διάφορες μορφές τέχνης δεν έχει σημασία; Υπάρχουν είδη τέχνης που αφορούν μόνο τους ειδικούς;
Κοίτα, ανακαλώ που σε είπα άσχετη ήταν άσχημο. Το σχόλιό σου μου φάνηκε πικρόχολο. Τουλάχιστον υπάρχουν και ελληνόπουλα που αγαπάνε τη μουσική και προσπαθούν για αυτή και βγαίνουν και προς τα έξω. Πήξαμε στα γιδομπαροκομπούζουκα.Δεν είπα εγώ ότι τον άγγιξαν οι θεοί και οι δαίμονες. Απλώς απάντησα λίγο απότομα στο σχόλιό σου.