Μπορεί οι περισσότεροι Αμερικανοί - είτε έχουν αποφασίσει να ψηφίσουν τον Τραμπ είτε όχι - να κατανοούν τη στήριξη της κόρης του Ιβάνκα προς τον πατέρα της και υποψήφιο για την προεδρία των ΗΠΑ. Όχι, όμως και η Shannon Coulter, μία εξπέρ του on line marketing και των social media, η οποία αποφάσισε να "χτυπήσει" την Ιβάνκα Τραμπ εκεί που θα πονέσει περισσότερο.

 

Και αυτό το σημείο δεν αφορά το σώμα, την υπόληψη ή κάποιο αγαπημένο πρόσωπο της οικογένειας της, αλλά το πορτοφόλι της. Γιατί η έμπειρη με τα τεχνολογικά και τον άγριο κόσμο του διαδικτύου και των social media ήξερε ποιο hashtag όχι απλώς θα φθείρει την εικόνα της δημοφιλούς Ιβάνκα, αλλά ποιο θα λειτουργήσει επιζήμια προς τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της πολυσχιδούς κόρης του μεγιστάνα. 

 

Και κάπως έτσι, η Coulter δημιούργησε το hashtag #GrabYourWallet (μτφ.: Άρπαξε το Πορτοφόλι σου, στη λογική του #GrabFromThePussy), προκειμένου να αποτρέψει τις καταναλώτριες από το να αγοράσουν ξανά οτιδήποτε από τις σειρές ρούχων, αξεσουάρ, κοσμημάτων και καλλυντικών της νεαρής επιχειρηματία, η οποία σημειώνει σημαντικό τζίρο από την επέλαση της στο Internet, το YouTube και την φροντισμένη στρατηγική της στα social media. 

 

 

Σύμφωνα με τα όσα είπε η Coulter στον Guardian το θέμα είναι αμιγώς ηθικό. "Αν η Ιβάνκα έπαιρνε αποστάσεις από όσα έχει κάνει και πει το τελευταίο διάστημα ο πατέρας της, δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να την μποϊκοτάρω. Αλλά αυτό άλλαξε, όταν διέρρευσε η μαγνητοφωνημένη συνομιλία του (σ.σ.: η γνωστή, στην οποία ο Τραμπ αναφέρεται στις γυναίκες με τους πλέον απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς) και δεν έκανε τίποτα απ' όσα όφειλε", είπε και συνέχισε το σκεπτικό της παραθέτοντας αριθμούς.

 

Και φυσικά ήταν να μην αρχίσει όλο αυτό το buzz στα social media. Από τη στιγμή που η Coulter ανάρτησε το πρώτο post, σημειώθηκαν περισσότερες από 50.000 αντιδράσεις γυναικών που προτιμούσαν τα είδη της Ιβάνκα και πλέον δήλωναν ανοιχτά ότι θα σταματήσουν να ψωνίζουν οτιδήποτε φέρει την υπογραφή της. Και φυσικά, δεν είναι μόνο στα retweets το θέμα, αλλά και στην πίεση που τα social media μπορούν να ασκήσουν στους ιδιοκτήτες μεγάλων εμπορικών κέντρων, που διαθέτουν τα πολυτελή εμπορεύματα της κόρης του Ντόναλντ Τραμπ. Τα Macy's, Nordstrom, Amazon, Lord & Taylor, Marshalls, Zappos είναι μόνο κάποια από αυτά και ένα τόσο δα hashtag ίσως αποδειχθεί αρκετό για να προκαλέσει σοβαρές φθορές στην υπολογίσιμη αυτοκρατορία της φιλόδοξης Ιβάνκα. 

 

 

Φυσικά και τα αποτελέσματα της εκστρατείας που έχει ξεκινήσει στα social media από τις 11 Οκτωβρίου η Coulter δεν έμειναν ασχολίαστα από στενούς συνεργάτες και στελέχη των επιχειρήσεων της Ιβάνκα. 

 

Η Abigail Klem επικεφαλής της προώθησης του brand της Τραμπ, όταν της ζητήθηκε να σχολιάσει όλο αυτό το κύμα δυσαρέσκειας από πελάτισσες της φίρμας απ' άκρη σ' άκρη των ΗΠΑ, προτίμησε να ελιχθεί, αν και όχι με μεγάλη χάρη: "Είμαστε περήφανοι που η επιχείρηση μας αναπτύσσεται ταχύτατα και τα προϊόντα μας εκπροσωπούν με δύναμη τις γυναίκες που εμπνέονται από τα μηνύματα μας. Είμαστε ενθουσιασμένοι από την απήχηση των κομψών και συνάμα πρακτικών προϊόντων που προσφέρουμε στον γυναικείο πληθυσμό". 

 

Την ίδια στιγμή, εκπρόσωποι των πολυκαταστημάτων και μεγάλων εταιρειών λιανικής αρνούνται ότι θα αποσύρουν τα προϊόντα της Τραμπ, όμως, όπως γράφεται σε οικονομικά sites, αν αυτό το κύμα δυσαρέσκειας δεν ξεθυμάνει, θα βρεθούν σε εξαιρετικά δύσκολη θέση απέναντι στους πελάτες τους. 

 

 

Σε άλλα λόγια, όχι μόνο απολύτως ουδέν σχόλιο γι' αυτό που "βράζει" στα social media, αλλά και μια τοποθέτηση που μοιάζει εκτός τόπου και χρόνου. Γι' αυτό ίσως τόσο στο Twitter όσο και σε μεγάλα ενημερωτικά site σχολιαζόταν το ότι αν ο Τραμπ χάσει στην εκλογική αναμέτρηση του Νοεμβρίου, ίσως πάρει μαζί του και την Ιβάνκα. Μόνο που γι' αυτό δεν θα φταίει ο ίδιος, αλλά η ανεπάρκεια (ή η αδιαφορία) της, αν όχι να τοποθετηθεί εναντίον του, τουλάχιστον να πάρει αποστάσεις από τις σεξιστικές συμπεριφορές του... 

 

Με στοιχεία από Washington Times, Guardian, New York Times