Είσαι εσύ, η σανίδα, το κουπί σου και η θάλασσα. Νιώθεις τη θάλασσα, είσαι πιο ψηλά απ' όλους και βλέπεις καλύτερα τον βυθό. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Είσαι εσύ, η σανίδα, το κουπί σου και η θάλασσα. Νιώθεις τη θάλασσα, είσαι πιο ψηλά απ' όλους και βλέπεις καλύτερα τον βυθό. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Μέχρι πριν από δύο χρόνια δεν ξέραμε καλά-καλά πώς προφέρεται, τώρα όλο και περισσότεροι όχι μόνο δοκιμάζουν SUP (Stand Up Paddle) αλλά αγοράζουν σανίδες, βολτάρουν στη θάλασσα και σε λίμνες, εξερευνούν παραλίες, συμμετέχουν ακόμα και σε αγώνες. Οι παραλίες και οι λίμνες της Ελλάδας είναι ιδανικές για SUP επειδή υπάρχουν σε αφθονία και τα νερά τους είναι αρκετά ήρεμα.


«Το SUP είναι ελευθερία» λέει η Αλεξάνδρα Παπαγιαννάκου που έχει σχολή αποκλειστικά για SUP στο Πόρτο Ράφτη. «Είσαι εσύ, η σανίδα, το κουπί σου και η θάλασσα. Νιώθεις τη θάλασσα, είσαι πιο ψηλά απ' όλους και βλέπεις καλύτερα τον βυθό» εξηγεί την ώρα που βάζουμε τις σανίδες στο νερό. Στη σχολή της Αλεξάνδρας δεν ήρθαμε μόνο για να κάνουμε SUP αλλά και SUP yoga, το νέο trend του καλοκαιριού!

 

Πάνω στο SUP μπορείς να κάνεις σχεδόν όλα τα είδη yoga, εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία του κάθε δασκάλου και το επίπεδο των μαθητών – μπορείς να κάνεις μέχρι και acro yoga. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις yoga ή SUP από πριν.


Το SUP ξεκίνησε στη Χαβάη από τους surfers που δεν μπορούσαν να μείνουν μακριά από το νερό, ακόμα και όταν δεν είχε κύμα – έπαιρναν ένα κουπί και όργωναν τη θάλασσα με τη σανίδα. Η yoga πάνω στο SUP λέγεται ότι «ανακαλύφθηκε» όταν οι αθλητές έκαναν το ζέσταμά τους πάνω στη σανίδα. Από εκεί οι δάσκαλοι της yoga πήραν την ιδέα και το SUP yoga γεννήθηκε. Πλέον έχει δημιουργηθεί μια παγκόσμια κοινότητα που κάνει SUP και SUP yoga όπου υπάρχει νερό, τον χειμώνα ακόμα και σε πισίνα. Απευθύνεται σε όσους είναι από 6 χρονών και πάνω, με την προϋπόθεση να ξέρουν κολύμπι. Τα μεγέθη της σανίδας ποικίλλουν, ανάλογα με το ύψος και το βάρος του ανθρώπου που συμμετέχει.


«Το SUP είναι τρομερή γυμναστική» λέει η Αλεξάνδρα. «Βλέπεις πολύ γρήγορα γράμμωση στο σώμα σου γιατί ενεργοποιούνται όλοι οι μύες. Χαλαρώνεις. Είναι και μέσο κοινωνικοποίησης για όσους δεν μπορούν και πολύ την απομόνωση. Γνωρίζεις πολύ κόσμο πάνω στο SUP! Και υπάρχει και η yoga. Oι στάσεις είναι πιο απαιτητικές, επειδή βρίσκεσαι πάνω σε μια σανίδα. Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η ισορροπία σου και γυμνάζεσαι ακόμη περισσότερο. Τώρα που είναι καλοκαίρι και οι περισσότεροι βαριούνται, δίνει ένα έξτρα κίνητρο για γυμναστική. Και είναι ακόμα πιο ευεργετική, γιατί γίνεται στη θάλασσα».

 

Η yoga πάνω στο SUP λέγεται ότι «ανακαλύφθηκε» όταν οι αθλητές έκαναν το ζέσταμά τους πάνω στη σανίδα. Από εκεί οι δάσκαλοι της yoga πήραν την ιδέα και το SUP yoga γεννήθηκε.  Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Η yoga πάνω στο SUP λέγεται ότι «ανακαλύφθηκε» όταν οι αθλητές έκαναν το ζέσταμά τους πάνω στη σανίδα. Από εκεί οι δάσκαλοι της yoga πήραν την ιδέα και το SUP yoga γεννήθηκε. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Πάνω στο SUP μπορείς να κάνεις σχεδόν όλα τα είδη yoga, εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία του κάθε δασκάλου και το επίπεδο των μαθητών – μπορείς να κάνεις μέχρι και acro yoga. Δεν είναι απαραίτητο να γνωρίζεις yoga ή SUP από πριν. «Απλώς, είναι πιο εύκολο για κάποιον να καταλάβει πώς ισορροπεί η σανίδα, αν έχει ξανακάνει. Και να πέσεις, θα πέσεις στη θάλασσα, και το πολύ-πολύ να δροσιστείς» λέει η Αλεξάνδρα. «Θέλει σίγουρα μεγαλύτερη συγκέντρωση, γιατί δεν πατάς σε κάτι σταθερό. Όσο περισσότερο κάνει κάποιος, τόσο περισσότερο εξελίσσεται και πετυχαίνει ακόμα πιο δύσκολες θέσεις. Δες τα πιτσιρίκια που κάνουν SUP yoga. Τα καταφέρνουν εύκολα, γιατί δεν έχουν την αίσθηση του φόβου, το βλέπουν σαν παιχνίδι και το πιάνουν με την πρώτη. Αν τους δώσεις το κίνητρο να ξεπεράσουν τον φόβο του βάθους, δεν τους σταματάει τίποτα και θέλουν συνέχεια να εξερευνούν».


— Πόση ώρα διαρκεί ένα μάθημα SUP yoga;

Mία ώρα, και μπορεί να συνδυαστεί και με βόλτα.


— Χρειάζεται ειδική σανίδα;

Τα σανίδια για αρχάριους είναι πιο εύκολα, καθώς είναι μεγάλα και φαρδιά, για να βγαίνουν οι ασκήσεις πιο άνετα.


— Τι πρέπει να φοράει κάποιος;

Το μαγιό του. Αν δεν αισθάνεται άνετα, μπορεί να φορέσει ένα σορτσάκι και μια μπλούζα. Υπάρχουν στο εμπόριο μπλούζες από ειδικό υλικό λίκρα με αντηλιακή προστασία, που στεγνώνουν πολύ εύκολα.


— Υπάρχουν κάποιες ώρες που πρέπει να αποφεύγονται;

Καλό θα είναι τα μαθήματα να γίνονται ή το πρωί ή το απόγευμα, για να μην είναι ο ήλιος δυνατός.


— Τι καιρό πρέπει να έχει για να κάνει κάποιος SUP yoga;

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων πρέπει να μη φυσάει και να μην υπάρχει ιδιαίτερος κυματισμός. Ιδανική συνθήκη είναι η θάλασσα να είναι λάδι.

 

Oι στάσεις είναι πιο απαιτητικές, επειδή βρίσκεσαι πάνω σε μια σανίδα. Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η ισορροπία σου και γυμνάζεσαι ακόμη περισσότερο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Oι στάσεις είναι πιο απαιτητικές, επειδή βρίσκεσαι πάνω σε μια σανίδα. Αυτό σημαίνει ότι βελτιώνεται ακόμα περισσότερο η ισορροπία σου και γυμνάζεσαι ακόμη περισσότερο. Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

 

Info:
Sup_port: μαθήματα SUP, SUP yoga, SUP pilates, εκδρομές, events.
Αθλητικές Εγκαταστάσεις Αυλάκι - Πόρτο Ράφτη. Λειτουργεί με ραντεβού στο 698 5020705.

 

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην έντυπη LIFO.