Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
 

«Ηρωικές» φακές, φύκια στα πιάτα μας, μαγικοί χυμοί στα ποτήρια μας

Οι διατροφικές τάσεις φέρνουν ποικιλία σε φαγητά και ποτά αλλά και συζήτηση για τον πλανήτη και την τεχνολογία.

«Ηρωικές» τροφές και όχι απλώς superfoods, πειραγμένα ποτά και αναψυκτικά, φυτά από τη θάλασσα, διάδοση της μουσουλμανικής διατροφής, είναι μερικές από τις τάσεις που θα ενισχυθούν το επόμενο διάστημα. Παράλληλα, αυξάνεται η απαίτηση του κοινού για ευεξία και οι πιέσεις για προστασία του πλανήτη και αντιμετώπιση της αστυφιλίας.

 

Διεθνείς μελέτες όπως αυτή της Edelman και μετρήσεις όπως αυτή του eMarketer εντοπίζουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών, τον ρόλο της τεχνολογίας αλλά και τις δημοφιλείς κατευθύνσεις που ενίοτε υποκρύπτουν διάφορες μόδες.

 

- Οι «ηρωικές» τροφές είναι μια απάντηση στον «θόρυβο» σχετικά με τα superfoods. Είναι πιο ισχυρές και αρκετές λιγότερο εξωτικές (φακές, ρεβίθια, καρότα, ρέβες, γουλιά κ.λπ.). Το πρόσφατο βραβείο World Food Prize το πήρε ένα είδος γλυκοπατάτας. Είναι πολύ σημαντικό ότι μπορούμε να τις βρούμε σε παραγωγούς κάπου κοντά μας και όχι να τις ψάχνουμε σε εξωτικά μέρη, όπως αρκετά superfoods.

 

- Ορισμένα φυτά της θάλασσας μπορούν να δώσουν μια ακόμα διατροφική επιλογή, με εξαιρετικά διατροφικά χαρακτηριστικά, ενώ η καλλιέργειά τους δεν χρειάζεται ιδιαίτερους πόρους. Τα αξιοποιούν εδώ και 500 χρόνια στην Ασία. Διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, πρωτεΐνες, ιώδιο και Ω3.

 

- Μέχρι το 2018 θα έχει τριπλασιαστεί η κατανάλωση τροφών που παρασκευάζονται με βάση τη μουσουλμανική κουλτούρα (Halal), φτάνοντας το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης φαγητού. Οι μετανάστευση ενισχύει αυτή την τάση.

 

Οι μικρές παραγωγές αυξάνονται, αλλά είναι ζητούμενο για αρκετές το αν θα αποκτήσουν κλίμακα και εξαγωγική δραστηριότητα για να πάνε παραπέρα, μετά τον αρχικό ενθουσιασμό.
Οι μικρές παραγωγές αυξάνονται, αλλά είναι ζητούμενο για αρκετές το αν θα αποκτήσουν κλίμακα και εξαγωγική δραστηριότητα για να πάνε παραπέρα, μετά τον αρχικό ενθουσιασμό.

 

Μέχρι το 2018 θα έχει τριπλασιαστεί η κατανάλωση τροφών που παρασκευάζονται με βάση τη μουσουλμανική κουλτούρα (Halal), φτάνοντας το 17% της παγκόσμιας κατανάλωσης φαγητού. Οι μετανάστευση ενισχύει αυτή την τάση.

 

- Τα προϊόντα που προέρχονται από ζύμωση κερδίζουν έδαφος, καθώς θεωρείται ότι συμβάλλουν στον υγιεινό τρόπο ζωής και ενισχύουν το ανοσοποιητικό, και η γκάμα τους κυμαίνεται από τα παραδοσιακά (τυριά, γιαούρτι, μπίρα) μέχρι τις νέες αφίξεις, όπως η kombucha (τσάι από ζύμωση), το kimchi (από λάχανο) και το κεφίρ.

 

- O καφές θα διαδοθεί κι άλλο σε χώρες όπου πίνουν τσάι (Κίνα, Ιράν, Βρετανία) και ο στιγμιαίος καφές θα κερδίσει κι άλλες αγορές στην Ανατολική Ασία, στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή. Ένας καλός ή ιδιαίτερος καφές συνοδεύεται πλέον από τελετουργικά αντίστοιχα με αυτά της απόλαυσης ενός κρασιού.

 

- Καθώς ενισχύεται έντονα η αστυφιλία, θα αυξηθούν οι πιέσεις για πιο παραγωγικό αγροτικό τομέα, που παράλληλα θα λαμβάνει υπ’ όψιν τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς. Οι υδροπονικές και κατακόρυφες καλλιέργειες φέρνουν νέα δεδομένα. Οι εντατικές καλλιέργειες θα ενισχυθούν, αλλά θα έχουν ρόλο και οι μικροκαλλιέργειες.

 

Οι «ηρωικές» τροφές είναι μια απάντηση στον «θόρυβο» σχετικά με τα superfoods. Είναι πιο ισχυρές και αρκετές λιγότερο εξωτικές (φακές, ρεβίθια, καρότα, ρέβες, γουλιά κ.λπ.).
Οι «ηρωικές» τροφές είναι μια απάντηση στον «θόρυβο» σχετικά με τα superfoods. Είναι πιο ισχυρές και αρκετές λιγότερο εξωτικές (φακές, ρεβίθια, καρότα, ρέβες, γουλιά κ.λπ.).

 

 

- Επεκτείνεται πολύ η γκάμα των αρωματικών νερών αλλά και των φρέσκων, χειροποίητα παρασκευαζόμενων ποτών. Πέρα από τα κοκτέιλ, θα έχουμε πρόσβαση σε απολαύσεις με βασικά συστατικά τους χυμούς, τον καφέ, τον μηλίτη. Το αρωματικό νερό δεν θα είναι μόνο με καρύδα αλλά και με φυτά ή λαχανικά όπως η αγκινάρα, ο κάκτος, ο σφένδαμος, η αλόη. Οι καταναλωτές θα αναζητούν την ουσία, πέρα από το εφέ και το hype.

 

- Διάφορες μορφές ρομπότ θα μπουν στην παραγωγή τροφίμων και θα φτάσουν μέχρι και τα εστιατόρια. Τα εργαλεία του Virtual Reality θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να αναμείξουν διάφορα υλικά και τους καταναλωτές και τις οργανώσεις να καταλαβαίνουν πώς εξελίσσεται η καλλιέργεια σε ένα χωράφι. Θα φτάνουν μέχρι του σημείου να μας δίνουν μια εικόνα και αίσθηση αυτού που θέλουμε να μαγειρέψουμε, χωρίς να μπαίνουμε στην κουζίνα.

 

- Στις πιο φαντεζί περιοχές θα έχουμε πιάτα και ποτήρια με κάποια πρόσμειξη κάνναβης.

 

Οι τάσεις είναι πολυεπίπεδες και πολύπλοκες, γεωγραφικά διάσπαρτες, άλλοτε εξυπηρετούν μαζικές ανάγκες και άλλοτε απαιτήσεις ειδικών κοινών. Άλλοι θα ψάχνουν φτηνότερο φαγητό και άλλοι διαφάνεια στα προϊόντα βιομηχανικής επεξεργασίας.

 

Σε ορισμένες περιπτώσεις, το ζητούμενο θα είναι να ικανοποιηθούν ειδικά γούστα και σε άλλες η ανάγκη για εξοικονόμηση πόρων ή παραγωγή προϊόντων διατροφής με χαμηλότερο κόστος, για να γίνει εφικτή η σίτιση μεγάλων τμημάτων του παγκόσμιου πληθυσμού με χαμηλό εισόδημα.  

 

Στην Ελλάδα της κρίσης ο χώρος της διατροφής και της εστίασης είναι από τους ελάχιστους (μαζί με τον τουρισμό) όπου πραγματοποιούνται επενδύσεις την περίοδο της αναπτυξιακής ξηρασίας και της κοινωνικής αναστάτωσης. Επενδύσεις κυρίως σε υποδομές και σε νέες επιχειρήσεις, με σημαντικό και ολοφάνερο έλλειμμα στις υπηρεσίες. Π.χ. καινούργια, φιλόδοξα εστιατόρια που ξεκινούν με καλές προθέσεις, αλλά κάτι λείπει τόσο από την κουλτούρα της επιχείρησης όσο και από τις υπηρεσίες που προσφέρουν (λ.χ. σερβιτόροι με ελλιπή εκπαίδευση).

  

Οι μικρές παραγωγές αυξάνονται, αλλά είναι ζητούμενο για αρκετές το αν θα αποκτήσουν κλίμακα και εξαγωγική δραστηριότητα για να πάνε παραπέρα, μετά τον αρχικό ενθουσιασμό. Η έλλειψη παράδοσης και πιάτσας για μετάδοση της τεχνογνωσίας και το υψηλό κόστος του τελικού προϊόντος είναι από τα στοιχεία που ταλαιπωρούν όσους αποφασίζουν, μέσα στην κρίση, να ριχτούν στην παραγωγή.

 

Η περίπτωση του Τάσου Καρκαντζέλη, που χάθηκε πρόωρα, είναι χαρακτηριστική: τα έδωσε όλα για να κάνει μια πρότυπη βιολογική μονάδα, αλλά όταν έφυγε πρόωρα από τη ζωή, ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί κάποιος συνεχιστής, με γνώσεις και αφοσίωση, που να πάει κόντρα στις τόσες δυσκολίες του ελληνικού περιβάλλοντος.

 

Η κρίση είναι η κόλαση, αλλά και ο παράδεισος, για όσους επιχειρούν να δημιουργήσουν κάτι ιδιαίτερο, που πρώτο στόχο θα έχει την επιβίωση. Οι επινοητικές προτάσεις που έχουν ψυχή συν ένα ευφυές μάρκετινγκ θα επιβιώσουν γιατί το κοινό ζητά καινούργιες εμπειρίες, αυθεντικά προϊόντα ή/και καλύτερες τιμές.

 

Ο Στάθης Χαϊκάλης γεννήθηκε στη Ζάκυνθο. Πήρε πτυχίο Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από το Μετσόβειο. Για 20 χρόνια, μέχρι το 2000, ήταν συντάκτης του 'Βήματος της Κυριακής' και του Οικ. Ταχυδρόμου. ΄Ιδρυσε την Communication Effect, που ασχολείται με στρατηγικές δημόσιες σχέσεις και εκπροσωπεί την Edelman. Το 2008 ίδρυσε την AvantBrand, στο χώρο της Ψηφιακής Επικοινωνίας. Διατηρεί blog, γραφει στο Twitter, δικτυώνεται στο LinkedIn, δεν αμελεί ούτε το Facebook.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

5 Έλληνες Vegan μιλούν στη LIFO: η αποκλειστική χορτοφαγία ως ακτιβισμός που θα αλλάξει τον κόσμο
Βουτάμε στα βαθιά ενός τρόπου ζωής, που ευαγγελίζεται μια νέα παγκόσμια ηθική.
H ιστορία της Φάρμας Δοξάτου live
Ένας μηχανικός ξαναγύρισε στο χωριό του και περιγράφει μέρα τη μέρα τη μάχη να στήσει παραγωγική φάρμα σε μια χώρα που υποβαθμίζει συνεχώς ένα από τα λίγα χαρτιά για την ανάταξή της
Δείξε μου την κομπούτσα σου, να σου πω ποιος είσαι
Ένας trendy μύκητας που υπόσχεται να σε κρατήσει νέο και υγιή είναι μια κρυφή μανία στους κύκλους των hipsters
Πέθανε ξαφνικά ο Τάσος Καρκαντζέλης, υπόδειγμα επιχειρηματία και πολιτευτής του Ποταμιού
Ο άνθρωπος που ίδρυσε τη «Φάρμα Δοξάτου» πέθανε χθες ενώ δούλευε στα χωράφια του

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πεντανόστιμα cookies, αλμυρές τάρτες και γλυκά από το «I Cake You» στα Εξάρχεια
Το μικρό μαγαζί με τα μπισκότα της Θεμιστοκλέους επιμένει να μας εκπλήσσει.
To Monster Burgers & Beers κατέβηκε στου Ψυρρή
Το γνωστό μπεργκεράδικο του Χολαργού ανανέωσε το μενού του, συμμάχησε με περισσότερες και πιο σπάνιες μπίρες και μετακόμισε στην Πρωτογένους.
Omnivore • Mouth habits: Η νέα άφιξη στο κέντρο της Αθήνας που δημιουργεί γευστικές συνήθειες
Mία νέα πρόταση από τον Όμιλο Καστελόριζο, στον χώρο του ξενοδοχείου Athens 1980.
Το +Τροφή από τους δημιουργούς της Μούργας είναι λόγος για ταξίδι στη Θεσσαλονίκη
Βιολογικά, εποχικά υλικά, κατάλογος που αλλάζει κάθε μέρα, τραπέζια μόνο έξω και, στο εσωτερικό, η ανοιχτή, μοναδική κουζίνα του Γιάννη Λουκάκη.
Στη «Γρανάδα», για τους πιο γκουρμέ μεζέδες της Αθήνας
Αρχικά, έχει καλή ρακή κι αυτό μετράει. Και, μετά, καταλαβαίνεις πως στη «Γρανάδα» έχει γίνει σοβαρή δουλειά στην κουζίνα και ο μεζές έχει ανέβει επίπεδα.
Λιχουδιές από ζυμάρι στους μοντέρνους φούρνους της Αθήνας
Καραμελωμένα canelés, απίστευτα αφράτα ρολά κανέλας, εντυπωσιακά babka σοκολάτας και άλλα απίθανα αρτοσκευάσματα που βρίσκουμε πλέον στην πόλη.
Στο pop up θερινό σινεμά του Πάνου Ιωαννίδη το μενού ταιριάζει με τις ταινίες
Σε μια ταράτσα με θέα θα βρεις το «Stellar», το pop up θερινό σινεμά/diner που συνδυάζει σινεφίλ προβολές με ποιοτικά, θεματικά μενού.
Φolk: Ένα διαφορετικό street food spot στο ιστορικό κέντρο των Ιωαννίνων
Με αισθητική και με άποψη για την κουζίνα, το Φolk, μέσα σε λίγους μήνες μόνο, έχει καταφέρει να γίνει ένα γαστρονομικό spot της πόλης.
Κόκκιον: Ένα παγωτοπωλείο με χειροποίητες γεύσεις και ποιοτικές πρώτες ύλες
Πρώτες ύλες παρασκευασμένες στο εργαστήριο του Κόκκιον, δεξιοτεχνία και γεύσεις-έκπληξη που αλλάζουν κάθε βδομάδα.
Στο Keenkies στα Εξάρχεια θα βρείτε αλμυρούς λουκουμάδες και γλυκό πεϊνιρλί
Μια έξυπνη ιδέα γεύσης που ξανασυστήνει τους λουκουμάδες και το πεϊνιρλί, θυμίζοντας γεύσεις από τα 90s.
4 πρωτότυπες συνταγές με καλαμπόκι για λίγη ακόμα γεύση καλοκαιριού
Ο σεφ του ΦΙΤΑ, Φώτης Φωτεινόγλου, προτείνει ευφάνταστες συνταγές με πρωταγωνιστή το λαχανικό που βρίσκεται τώρα στην καλύτερη στιγμή του.
Ένα πρωί με τον Τάσο Μαντή και τον μαστρο-Μπάμπη στο μποστάνι που προμηθεύει τη «Hytra»
Μαζί με τον Τάσο Μαντή και την ομάδα του περάσαμε ένα πρωινό στο περιβόλι όπου ο πατέρας του σεφ καλλιεργεί και φροντίζει αδιάκοπα λαχανικά, φρούτα, άνθη και βότανα για τη βραβευμένη «Hytra».
Ας απολαύσουμε τη μαγευτική επιστροφή του ζελέ
Το νέο ιντερνετικό trend που δεν μπορούμε να σταματήσουμε να χαζεύουμε είναι οι εξεζητημένες δημιουργίες από ζελέ.
Εξωτικά dragon fruit που καλλιεργούνται 30χλμ από το κέντρο της Αθήνας
Ο Κώστας Καλοειδάς, μαζί με την σύζυγό του Χριστίνα, γνώρισαν το εξωτικό φρούτο σε ένα ταξίδι τους στην Ταϋλάνδη και από τότε βάλθηκαν να το καλλιεργούν στον Δήμο Σαρωνικού
Το Epik Gelato είναι η νέα ρετρό-hip τζελατερία της Πλατείας Μαβίλη
Αγριόσυκο, αμυγδαλωτό, φιστίκι Αιγίνης, λουκούμια και άλλες γνώριμες γεύσεις γίνονται παγωτά με τα πιο αγνά υλικά.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
constadin_a constadin_a 31.5.2017 | 07:42
Χαίρομαι πάρα πολύ που οι άνθρωποι στρέφονται στην υγειηνη διατροφή!Βέβαια οι παλαιότεροι δεν μπορούν να το καταλάβουν καθώς είναι προσκολλημενοιστις παλιές απόψεις τους
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή