Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
RETRONAUT

Ένα ταξίδι στην Αθήνα της δεκαετίας του 1980

Δείτε πώς ήταν η πρωτεύουσα πριν από 30 χρόνια, μέσα από 30 φωτογραφίες

Ένα ταξίδι στον χρόνο μέσα από 30 φωτογραφίες που δείχνουν τους δρόμους της πρωτεύουσας καθώς και μερικά από τα πιο κεντρικά σημεία της, όπως ήταν 30 χρόνια πριν.

 

Σύνταγμα, Μοναστηράκι, Πλάκα, Ομόνοια και άλλα μέρη της Αθήνας όπως πολλοί από εμάς τα θυμούνται και ίσως τα νοσταλγούν.

 

Έξω από τον Εθνικό Κήπο, επί της Λεωφόρου Βασ. Αμαλίας, τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O'Neill
Έξω από τον Εθνικό Κήπο, επί της Λεωφόρου Βασ. Αμαλίας, τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O'Neill

 

Αθήνα, κέντρο, Πρωτομαγιά 1984.
Αθήνα, κέντρο, Πρωτομαγιά 1984.

 

Η Αθήνα το 1984. Φωτο: Jack Swinden
Η Αθήνα το 1984. Φωτο: Jack Swinden

 

Πρωτομαγιά κάτω από την Ακρόπολη, 1984.
Πρωτομαγιά κάτω από την Ακρόπολη, 1984.

 

Στην πύλη του Αδριανού, 1989
Στην πύλη του Αδριανού, 1989

 

Πλανόδιος πωλητής με μπαλόνια στο Ζάππειο τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O’Neill
Πλανόδιος πωλητής με μπαλόνια στο Ζάππειο τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O’Neill

 

Κίνηση στην οδό Αθηνάς, το καλοκαίρι του 1987. Φωτο: Marc Noordink
Κίνηση στην οδό Αθηνάς, το καλοκαίρι του 1987. Φωτο: Marc Noordink

 

Εικόνα από το κέντρο της Αθήνας τον Αύγουστο του 1983. Φωτο: Barbro Bjornemalm
Εικόνα από το κέντρο της Αθήνας τον Αύγουστο του 1983. Φωτο: Barbro Bjornemalm

 

Ξενοδοχείο InterContinental, 1984
Ξενοδοχείο InterContinental, 1984

 

Η πλατεία Ομόνοιας το καλοκαίρι του 1986. Φωτο: Fintano
Η πλατεία Ομόνοιας το καλοκαίρι του 1986. Φωτο: Fintano

 

Αθήνα, κέντρο, Σεπτέμβριος 1987. Φωτο: Jean-Pierre Menicucci
Αθήνα, κέντρο, Σεπτέμβριος 1987. Φωτο: Jean-Pierre Menicucci

 

Οδός Αιόλου 1989
Οδός Αιόλου 1989
Η Αθήνα από ψηλά το 1989. Φωτο: Eric S.
Η Αθήνα από ψηλά το 1989. Φωτο: Eric S.

 

 

Καλλιμάρμαρο, 1981.
Καλλιμάρμαρο, 1981.

 

Oι δρόμοι της Αθήνας το 1987.
Oι δρόμοι της Αθήνας το 1987.

 

Για καφέ στο Σύνταγμα 1986. Εκεί βρισκόταν το ζαχαροπλαστείο Παπασπύρου ενώ, το 1991, εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα McDonalds στη χώρα μας.
Για καφέ στο Σύνταγμα 1986. Εκεί βρισκόταν το ζαχαροπλαστείο Παπασπύρου ενώ, το 1991, εγκαινιάστηκε το πρώτο κατάστημα McDonalds στη χώρα μας.

 

Αύγουστος 1983, Όθωνος & Φιλελλήνων – Σύνταγμα. Φωτο: Barbro Bjornemalm
Αύγουστος 1983, Όθωνος & Φιλελλήνων – Σύνταγμα. Φωτο: Barbro Bjornemalm

 

Πλατεία Συντάγματος, αρχές δεκαετίας ’80. Φωτο: Alessandro Albe
Πλατεία Συντάγματος, αρχές δεκαετίας ’80. Φωτο: Alessandro Albe

 

Το Σύνταγμα τον Ιούλιο του 1981. Φωτο: Snaebyllej2
Το Σύνταγμα τον Ιούλιο του 1981. Φωτο: Snaebyllej2

 

Πλατεία Συντάγματος, Σεπτέμβριος 1987. Φωτο: Marc Noordink
Πλατεία Συντάγματος, Σεπτέμβριος 1987. Φωτο: Marc Noordink

 

Ο σταθμός του «Ηλεκτρικού» στο Μοναστηράκι το 1987.
Ο σταθμός του «Ηλεκτρικού» στο Μοναστηράκι το 1987.

 

To τρόλεϊ Κυψέλη-Παγκράτι στο Σύνταγμα, το 1982.
To τρόλεϊ Κυψέλη-Παγκράτι στο Σύνταγμα, το 1982.

 

Oι τσολιάδες στο Σύνταγμα, τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O'Neill
Oι τσολιάδες στο Σύνταγμα, τον Ιούλιο του 1980. Φωτο: Gary O'Neill

 

Τρόλεϊ στην Αθήνα το 1981. Φωτο: Alessandro Albe
Τρόλεϊ στην Αθήνα το 1981. Φωτο: Alessandro Albe

 

Πλατεία Ομονοίας 1987. Φωτο: Marc Noordink
Πλατεία Ομονοίας 1987. Φωτο: Marc Noordink

 

H είσοδος και τα ακυρωτικά μηχανήματα στον σταθμό του ηλεκτρικού στο Μοναστηράκι, το 1989. Φωτο: Michael Horsley
H είσοδος και τα ακυρωτικά μηχανήματα στον σταθμό του ηλεκτρικού στο Μοναστηράκι, το 1989. Φωτο: Michael Horsley

 

 Μοναστηράκι, καλοκαίρι 1985. Φωτο: Alexandre Berger
Μοναστηράκι, καλοκαίρι 1985. Φωτο: Alexandre Berger

 

Η οδός Νικ. Θεοτόκη στο Μετς, το 1980. Φωτο: Jan Willemsen
Η οδός Νικ. Θεοτόκη στο Μετς, το 1980. Φωτο: Jan Willemsen

 

Κολωνάκι, Ιούλιος 1981. Φωτο: Snaebyllej2
Κολωνάκι, Ιούλιος 1981. Φωτο: Snaebyllej2

 

To Μοναστηράκι περίπου το 1986.
To Μοναστηράκι περίπου το 1986.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Oι εξορκίστριες τη Λευκορωσίας

Oι εξορκίστριες τη Λευκορωσίας

RETRONAUT
Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής

Στην μακρινή Ινδονησία η διαχωριστική γραμμή μεταξύ ζωής και θανάτου είναι ασαφής

RETRONAUT
H Ευρώπη βυθισμένη στο χιόνι - Η τρίτη μεγαλύτερη χιονοκάλυψη στην Ελλάδα από το 2004

H Ευρώπη βυθισμένη στο χιόνι - Η τρίτη μεγαλύτερη χιονοκάλυψη στην Ελλάδα από το 2004

RETRONAUT
Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

Οι ερημίτες και η ιστορία τους από το μεσαίωνα έως τις μέρες μας

RETRONAUT
Τα πειραγμένα, παιχνιδιάρικα εξώφυλλα της Ana Strumpf

Τα πειραγμένα, παιχνιδιάρικα εξώφυλλα της Ana Strumpf

RETRONAUT
Ο όχι και τόσο διακριτικός ερωτισμός του Αναγεννησιακού γυμνού

Ο όχι και τόσο διακριτικός ερωτισμός του Αναγεννησιακού γυμνού

RETRONAUT
Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα

Να πώς μοιάζει η γραφιστική στη Βόρεια Κορέα

RETRONAUT
Rock in Athens 1985 – φωτογραφικές αποτυπώσεις ενός ηχητικού μύθου

Rock in Athens 1985 – φωτογραφικές αποτυπώσεις ενός ηχητικού μύθου

RETRONAUT
 Ένα φωτογραφικό βιβλίο που κλείνει μέσα του τη κοινή μοίρα των ανθρώπων μέσα στην άλλοτε διχασμένη Ευρώπη

Ένα φωτογραφικό βιβλίο που κλείνει μέσα του τη κοινή μοίρα των ανθρώπων μέσα στην άλλοτε διχασμένη Ευρώπη

RETRONAUT
O Cacao Rocks γεμίζει την Αθήνα φτερά αγγέλων

O Cacao Rocks γεμίζει την Αθήνα φτερά αγγέλων

RETRONAUT
Ανακαλύπτοντας τους Τσατάνους

Ανακαλύπτοντας τους Τσατάνους

RETRONAUT
Νεκρά πουλιά, κότες σε έλκηθρα και Εωσφόροι: 23 εκκεντρικές χριστουγεννιάτικες κάρτες

Νεκρά πουλιά, κότες σε έλκηθρα και Εωσφόροι: 23 εκκεντρικές χριστουγεννιάτικες κάρτες

RETRONAUT
'Αι Βασίλης του Μινιόν (και του Κλαουδάτου) σε 47 φωτογραφίες - ντοκουμέντα του Σπύρου Στάβερη

'Αι Βασίλης του Μινιόν (και του Κλαουδάτου) σε 47 φωτογραφίες - ντοκουμέντα του Σπύρου Στάβερη

RETRONAUT
Πρώτη φορά Φινλανδία

Πρώτη φορά Φινλανδία

RETRONAUT
Ανάμεσα στην κίνηση και την ακινησία

Ανάμεσα στην κίνηση και την ακινησία

RETRONAUT
12 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
ImmortalWind ImmortalWind 25.1.2018 | 13:05
Αθήνα, μία διαχρονική ασχήμια τσιμέντου και κυκλοφοριακής κίνησης.
Συμφωνώ με το σχόλιο σου.

Και για όσους ψήφισαν αρνητικά, να τους πω και να τονίσω πως η Αθήνα και κάθε πόλη δεν κρίνεται από τα ελάχιστα όμορφα σημεία της ή τα αναβαθμισμένα δρομάκια των μπαρ τα οποία επισκεπτόμαστε, αλλά από το σύνολό της. Και η Αθήνα ΔΕΝ είναι όμορφη πόλη. Τέλος.

σ.σ.: Είμαι γέννημα-θρέμμα Αθηναίος και άνθρωπος της πόλης. Από τα εφηβικά μου χρόνια έχω φάει με το κουτάλι (του γλυκού), ολόκληρη την Αθήνα και συνεχίζω...

σ.σ.2: Τρελαίνομαι για την φύση και τις κωμοπόλεις ή παραδοσιακά χωριά μέσα σε αυτή, αλλά δεν μπορώ την νοοτροπία τους. (Φταρνίζεσαι και την επόμενη ημέρα ή και ώρα το έχουν μάθει όλοι, προσπαθώντας από στόμα σε στόμα να μάθουν εάν ήσουν συναχωμένος ή κάποια εποχιακή αλλεργία σε ταλαιπωρεί... ..ή φταίει το... «μάτι»...).
ImmortalWind ImmortalWind 30.1.2018 | 10:13
Συμφωνώ. Έχω ζήσει 18 χρόνια σε επαρχιακές πόλεις και 18 χρόνια στην Αθήνα. Όπου και να ζεις μαθαίνεις να αγαπάς και να ανακαλύπτεις τα όμορφα σημεία, αλλά όπως είπες αντικειμενικά η Αθήνα είναι άσχημη.

Μου κάνει εντύπωση που οι μισοί "ψηφοφόροι" μου την βρίσκουν όμορφη, αλλά χαίρομαι γι΄αυτούς.
Στην φωτογραφία «Κίνηση στην οδό Αθηνάς, το καλοκαίρι του 1987», που στα αριστερά της φωτογραφίας διακρίνεται ένα στρατιωτικό φορτηγό (REO), πρέπει να ήταν εκείνη η περίοδος όπου οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων κάνανε μία μεγάλη απεργία και πολλά από τα δρομολόγια πραγματοποιούνταν με φορτηγά του στρατού. Θυμάμαι ηλικιωμένους ανθρώπους να προσπαθούν να ανεβούν μια υποτυπώδη σκαλίτσα στο πίσω μέρος και τους φαντάρους να βοηθάνε.

Δεν έχει αλλάξει και πολύ η μορφή και οι συνθήκες του κέντρου της πόλης. Σταθμοί του μετρό προστέθηκαν, η πλατεία Μοναστηρακίου να αλλάζει πολύ θετικά (παράλληλα η πλατεία Ομονοίας εντελώς αρνητικά...), λιγάκι περισσότερο χρώμα σε κάποιες προσόψεις ή ξενοδοχεία, πεζοδρομήθηκαν αρκετοί δρόμοι, κυρίως οι Οδοί, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Αποστόλου Παύλου, Αδριανού, βιομηχανικά σημεία αναβαθμίστηκαν, όπως το Ψυρρή, ο Κεραμεικός και πέριξ του Μουσείου Ακροπόλεως. Η μόδα του art graffiti πρόσθετε λίγο περισσότερο χρώμα, καθώς όμως και η μόδα του «εύκολου color spray και του χοντρού μαρκαδόρου πρόσθεσαν στους γκρίζους τοίχους τα απέσεια tags σε όλες τις προσόψεις του κέντρου και όχι μόνο... ..κάποια ημέρα θα επιστρέψω στο σπίτι και κοιτάζοντας τον καθρέπτη θα δω στο πρόσωπο μου να έχω tags...!

..και ναι μεν τα σημερινά τρόλεϊ (και όλα τα υπόλοιπα ΜΜΜ), είναι "Χωρίς Εισπράκτορα" μέχρι να πετύχεις τον ελεγκτή...!

..ειλικρινά, βλέπω και ξαναβλέπω στις φωτογραφίες διάφορους τοίχους και γνωστά σημεία χωρίς tags και ελεεινά, της στιγμής, graffiti και μου φαίνεται παράξενο (και ωραίο)...!
Lumidy Lumidy 30.1.2018 | 07:58
Αυτό με το ΡΕΟ και την απεργία έχει ενδιαφέρον. Όντως γίνονταν οι μετακινήσεις με στρατιωτικά φορτηγά;
Όντως! ..αν μπορείς ρώτα τους γονείς σου ή κάποιους συγγενείς σου που το έζησαν.
Τραγελαφικές καταστάσεις!...
Μάλιστα, ήταν η χαρά του επιταγμένου στρατιώτη.
Ξέφευγε από τη μαυρίλα του στρατώνα και την πίεση των καραβανάδων, ήταν στους δρόμους της πόλης, συναναστρεφόταν με κόσμο, βοηθούσε και τις όμορφες να σκαρφαλώσουν στο ΡΕΟ!
Lumidy Lumidy 30.1.2018 | 08:05
Όταν οι περισσότερες πόλεις της Ευρώπης ομορφαίνουν και πρασινίζουν, η Αθήνα ασχημαίνει και μαυρίζει περισσότερο.

Αυτές τις εποχές δεν τις έζησα αλλά φαντάζουν πιο ήρεμες και πιο όμορφες απ' το τώρα. Ίσως σφάλλω.
Πιο ήρεμες σίγουρα.
Πιο όμορφες σίγουρα όχι. Υπήρχε πολλή μουντάδα και, κατά τη γνώμη μου, η Αθήνα είναι λιγότερο άσχημη τώρα...
Οπότε, καταλαβαίνεις...
Το μόνο πράγμα που κάνει, αναδρομικά, την ζωή σε αυτή την πόλη να φαίνεται πολύ καλύτερη τότε, είναι η αισιοδοξία (ενδεχομένως και αφέλεια) που μας διακατείχε...
Και όχι μόνο εμάς τους νέους τότε, όλο τον πληθυσμό.
Ugg-α-μπ-Uggas Ugg-α-μπ-Uggas 30.1.2018 | 19:08
Οι περισσότεροι μάλλον φορούν ειδικούς φακούς ωραιοποίησης στα μάτια τους. Αλλά έτσι είναι όταν κάτι πρέπει να το κοιτάζεις κατάματα καθημερινά και δεν έχεις την διάθεση και τα μέσα να το αλλάξεις!
Chorizo Chorizo 30.12.2018 | 19:15
Ίδια είναι σχεδόν. Μόνο τα αυτοκίνητα αλλάξανε.
Πάντως, παρόλη την αδιαμφισβήτητη ασχήμια της και την μεγάλη υποβάθμισή της τα χρόνια της κρίσης, η Αθήνα εξακολουθεί να παραμένει μια εξαιρετικά ζωντανή και ενδιαφέρουσα πόλη!
Προηγούμενα 1 Επόμενα