Σεισμός

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
0
Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
«Πιστεύουμε στη δυνατότητα της τέχνης να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, όχι απαραίτητα μέσω στράτευσης, αλλά μέσω της δυνατότητας που προσφέρει στον οποιονδήποτε να κοιτάξει τον κόσμο από άλλες οπτικές γωνίες, πέρα από δυαδικές διχοτομήσεις, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και το πιο «φυσικό γεγονός» είναι κοινωνικά κατασκευασμένο».

Το καλοκαίρι του 2015, η είδηση ότι δύο συλλέκτες τέχνης με έδρα το Παρίσι επιχειρούσαν να στήσουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σύγχρονης τέχνης στον μικροσκοπικό παράδεισο της Ανάφης, προσκαλώντας πολλούς καλλιτέχνες να συμμετάσχουν σε αυτό, είχε προκαλέσει ενδιαφέρον και περιέργεια στον καλλιτεχνικό κόσμο.

Αυτό το παράτολμο εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία και οι Ιορδάνης Κερενίδης και Piergiorgio Pepe φροντίζουν να τηρήσουν την υπόσχεσή τους και επιστρέφουν φέτος στο νησί, με μια μεγαλύτερη, πιο φιλόδοξη έκδοση του Phenomenon, μια και επιθυμούν να το καθιερώσουν ως διετές πρότζεκτ. Η δεύτερη διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 3 και 16 Ιουλίου και θα περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα φιλοξενίας με διαλέξεις, video προβολές, περφόρμανς και μία έκθεση σε διάφορα μέρη του νησιού, με τα εγκαίνια να λαμβάνουν χώρα το Σάββατο 8 Ιουλίου.

  

Για τη δεύτερη έκδοσή του, το Phenomenon θα διερευνήσει το πώς οι ιστορίες, συλλογικές και προσωπικές, είναι κοινωνικά κατασκευασμένες και συνεχώς επαναδιαπραγματεύσιμες. Η Ανάφη, στη μικρή αλλά αποκαλυπτική της κλίμακα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτισμικής διαστρωμάτωσης, όπου ένας αρχαιοελληνικός ναός χρησιμεύει αθόρυβα ως θεμέλιο ενός ορθόδοξου μοναστηριού, ενώ η ιστορία των εξόριστων συνυπάρχει σιωπηλά με την τοπική ιστορία του νησιού. 

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter

Να όσα ενδιαφέροντα μου είπαν οι δύο εμπνευστές του Phenomenon, με τους οποίους είχα μια σύντομη συνομιλία, σχεδόν δύο χρόνια μετά την αρχική μας γνωριμία:

  

— 2 χρόνια μετά την πρώτη διοργάνωση, επιστρέφετε στην Ανάφη, όπως είχατε υποσχεθεί. Πόσο σημαντικό ήταν για εσάς να κρατήσετε αυτή την υπόσχεση και να διοργανώσετε τη συνέχεια του πρότζεκτ; Ήταν πιο εύκολο ή πιο δύσκολο, σε σχέση με την πρώτη φορά;

Η Ανάφη είναι ένας ιδιαίτερος τόπος και η επιστροφή μας εκεί για τη διοργάνωση της δεύτερης έκδοσης του Phenomenon έγινε με μεγάλη ευχαρίστηση, ειδικά μετά την πολύ θετική ανταπόκριση που λάβαμε από τους καλλιτέχνες, τους Αναφιώτες, τον Τύπο και όλον τον κόσμο που βρέθηκε εκεί. Είναι πράγματι πολύ ικανοποιητικό, από τη μία, να βλέπει κανείς νέα έργα, εμπνευσμένα από το Phenomenon και την Ανάφη, να εκτίθενται σε διεθνείς γκαλερί και μουσεία, και από την άλλη, σε πιο προσωπικό επίπεδο, τις στενές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ των προσκεκλημένων καλλιτεχνών.

Όταν συζητήσαμε για πρώτη φορά το Phenomenon με τους Αναφιώτες, το καλοκαίρι του 2014, και λίγο αργότερα με τους προσκεκλημένους καλλιτέχνες, υποσχεθήκαμε και σε αυτούς και σε εμάς τους ίδιους, ότι θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα που θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα, σε συνεργασία με τον τόπο, τους κατοίκους του, την ιστορία του, τις πολυπλοκότητές του, και όχι ως αλεξιπτωτιστές. Φυσικά, δεν είναι εύκολο. Στην πραγματικότητα, μας απασχολεί συνεχώς τι σημαίνει για δύο συλλέκτες με έδρα το Παρίσι να οργανώνουν μια τέτοια καλλιτεχνική εκδήλωση σε ένα μικρό νησί της Ελλάδας. Αλλά αυτή η συνεχής αμφισβήτηση δεν μας παραλύει αλλά, αντίθετα, μας ωθεί να συνεχίσουμε να δημιουργούμε μια ουσιαστική σχέση αλληλοσεβασμού με αυτό το απίστευτο μέρος, με τους προσκεκλημένους, και με όλους αυτούς που έρχονται ως επισκέπτες και υποστηρίζουν το πρόγραμμα.

Η δεύτερη έκδοση θα είναι, φυσικά, ευκολότερη, υπό κάποια έννοια, αφού εδώ και σχεδόν τρία χρόνια καλλιεργούμε αυτές τις σχέσεις και αισθανόμαστε πιο άνετα να προτείνουμε ένα ακόμη πιο φιλόδοξο πρόγραμμα, αλλά, από την άλλη πλευρά, οι προσδοκίες, ξεκινώντας από τις δικές μας, είναι επίσης υψηλότερες και πρέπει να ανταποκριθούμε σε αυτές.

Είναι πραγματικά αξιέπαινο πόσο σημαντικό είναι για τους νέους Αναφιώτες να διατηρήσουν το νησί τους, να αντισταθούν στον μαζικό τουρισμό και παράλληλα να παρέχουν ευκαιρίες στα παιδιά της Ανάφης που συνεχώς μειώνονται.

— Τι να περιμένουμε αυτή τη φορά από το Phenomenon; Θα υπάρξουν διαφοροποιήσεις στη δομή και το περιεχόμενο του προγράμματος σε σχέση με την προηγούμενη φορά;

Το Phenomenon προσκαλεί καλλιτέχνες και θεωρητικούς για δύο εβδομάδες στην Ανάφη, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιείται μια σειρά εκδηλώσεων, διαλέξεων, περφόρμανς κ.λπ., καθώς και μια έκθεση σε διάφορα μέρη του νησιού. Πριν βρεθούμε όλοι μαζί στο νησί, έχουμε έναν ολόκληρο χρόνο προετοιμασίας, μαζί με τους προσκεκλημένους, με έρευνα, συζητήσεις και μηνιαία κείμενα που διαπραγματεύονται την κεντρική ιδέα του προγράμματος. Αυτή τη φορά οι καλλιτέχνες θα παρουσιάσουν περισσότερες περφόρμανς, πολλές φορές σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες και ερμηνευτές, θα διερευνήσουν πιο άμεσα την ιστορία της Ανάφης και θα αλληλοεπιδράσουν με ένα ευρύτερο φάσμα χώρων σε όλο το νησί. Από τη σκοπιά του περιεχομένου, η έκδοση του 2015 διερεύνησε τη σχέση μεταξύ ορατού και αόρατου, ιδίως μέσω του φωτός και της γλώσσας, ενώ για τη δεύτερη έκδοση επεκτείνουμε το θέμα και εστιάζουμε στις «Ιστορίες» και τις δομές εξουσίας που τις δημιουργούν ή τις αποκρύβουν.

— Πλέον έχετε επισκεφθεί πολλές φορές την Ανάφη. Τι συμβολίζει για εσάς αυτό το μικρό νησί;

Είναι πραγματικά δύσκολο να απαντήσουμε με λίγα λόγια. Είναι το μέρος που όταν φτάνουμε είναι σα να μη φύγαμε ποτέ. Είναι επίσης η περιφέρεια που αντιστέκεται. Είναι πραγματικά αξιέπαινο πόσο σημαντικό είναι για τους νέους Αναφιώτες να διατηρήσουν το νησί τους, να αντισταθούν στον μαζικό τουρισμό και παράλληλα να παρέχουν ευκαιρίες στα παιδιά της Ανάφης που συνεχώς μειώνονται. Αλλά πάνω απ' όλα, η Ανάφη είναι ένας πραγματικός τόπος με πραγματικούς ανθρώπους, πραγματικές ιστορίες και πραγματικά προβλήματα. Δεν είναι μια αλληγορία για την «περιφέρεια», δεν είναι εναλλάξιμη με οποιοδήποτε άλλο μέρος στο αποκαλούμενο «South», δεν είναι ένα σκηνικό ταινίας.

— Διαπιστώνουμε πως, από την προηγούμενη φορά, έχουν υπάρξει καθοριστικές αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό της Ευρώπης, αλλά και σε όλο τον κόσμο. Ταυτόχρονα, η Αθήνα είναι αυτές τις μέρες ενδεχομένως ο πυρήνας της ευρωπαϊκής σύγχρονης τέχνης, κυρίως χάρη στη documenta14. Αυτές οι δύο αντικρουόμενες διαπιστώσεις έχουν επηρεάσει το Phenomenon και την επιλογή των καλλιτεχνών που συμμετέχουν και των θεμάτων που διαπραγματεύονται;

Η πρώτη έκδοση πραγματοποιήθηκε τις εβδομάδες γύρω από το ελληνικό δημοψήφισμα, τον Ιούλιο του 2015, και η δεύτερη έκδοση συμβαίνει σε έναν κόσμο όπου ο Τραμπ είναι πρόεδρος των ΗΠΑ, το Brexit βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Ερντογάν μετατρέπεται σε δικτάτορα και η κατάσταση στην Ελλάδα δεν φαίνεται να γίνεται καλύτερη για τους ανθρώπους. Επομένως, είναι επείγον να κατανοήσουμε τα αίτια αλλά και τον τρόπο αντιμετώπισης αυτού του ολοένα και περισσότερο λαϊκιστικού κόσμου και ειδικότερα πώς η τέχνη μπορεί να εξετάσει τέτοια ζητήματα. Πιστεύουμε στη δυνατότητα της τέχνης να έχει κοινωνικό αντίκτυπο, όχι απαραίτητα μέσω στράτευσης, αλλά μέσω της δυνατότητας που προσφέρει στον οποιονδήποτε να κοιτάξει τον κόσμο από άλλες οπτικές γωνίες, πέρα από δυαδικές διχοτομήσεις, αποκαλύπτοντας ότι ακόμη και το πιο «φυσικό γεγονός» είναι κοινωνικά κατασκευασμένο.

Από την άλλη πλευρά, έχεις απόλυτο δίκιο ότι η Ελλάδα βρίσκεται τώρα στο επίκεντρο του κόσμου της τέχνης, με όλα τα θετικά και αρνητικά που αυτό προκαλεί. Στην πραγματικότητα, η ανακοίνωση ότι η documenta14 θα ερχόταν στην Αθήνα συνέβη μόλις λίγους μήνες αφότου δημιουργήσαμε το Phenomenon, πράγμα που μας έκανε να στοχεύσουμε ακόμα ψηλότερα από την αρχή. Και αυτό είναι το πολύ θετικό στοιχείο για τον ερχομό της documenta14 στην Αθήνα, η συνειδητοποίηση του πόσο σημαντική είναι η δημιουργία ανεξάρτητων χώρων τέχνης και προγραμμάτων, η συλλογική οργάνωση, η προσπάθεια να βρεθούν βιώσιμοι τρόποι για τη μακροπρόθεσμη διατήρηση μιας ακμάζουσας καλλιτεχνικής σκηνής στην Αθήνα, με τις ιδιαιτερότητες και τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή η πόλη. Το Phenomenon προσπαθεί, με όποια μέσα διαθέτει, να συμβάλει στη διατήρηση και την ανάδειξη αυτής της δυναμικής, τώρα αλλά και στο μέλλον.

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
H Ανάφη, στη μικρή αλλά αποκαλυπτική της κλίμακα, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα πολιτισμικής διαστρωμάτωσης, όπου ένας αρχαιοελληνικός ναός χρησιμεύει αθόρυβα ως θεμέλιο ενός ορθόδοξου μοναστηριού, ενώ η ιστορία των εξόριστων συνυπάρχει σιωπηλά με την τοπική ιστορία του νησιού.

Λίγα λόγια για τους φετινούς προσκεκλημένους

Ο Ignasi Aballí αναδιοργανώνει κείμενα, εικόνες, υλικά και διαδικασίες, αντιμετωπίζοντας την παρουσία και την απουσία, το υλικό και το άυλο, το ορατό και το αόρατο. Στην Ανάφη, ο καλλιτέχνης θα δημιουργήσει μία in-situ εγκατάσταση όπου λεκτικοί δείκτες φανερώνουν το αόρατο.

Ο Grégory Castéra επιμελείται καλλιτεχνικές παραγωγές στις οποίες οι τέχνες συντίθενται με τις επιστήμες και την κοινωνική συμμετοχή. Για το Phenomenon, ο επιμελητής θα οργανώσει μία εκδήλωση με ηχητικά δρώμενα καθώς και μία επιλογή video.

Ο Paul Feigelfeld δουλεύει πάνω στα μέσα ενημέρωσης, τις πολιτικές δεδομένων και τεχνητή νοημοσύνη. Για το πρόγραμμα φιλοξενίας, ο θεωρητικός θα μιλήσει για την επινόηση των γλωσσών, από την προέλευση του ελληνικού αλφάβητου ως τη μοντέρνα κρυπτογραφία.

Η Dora García διερευνά τις πολιτικές δυνατότητες που είναι ριζωμένες σε περιθωριακές θέσεις, όπως στις φιγούρες του αουτσάιντερ, του παρία και του παράνομου. Για το Phenomenon, η καλλιτέχνης θα δημιουργήσει μία performance σε σχέση με την Ανάφη ως χώρο εξορίας.

O Mario García Torres επανεξετάζει την ιστορία της Τέχνης και εμπνέεται από αρχεία, τυχαία περιστατικά, μυστικά, για να διερευνήσει τη θέση της τέχνης στη σύγχρονη κοινωνία. Για το Phenomenon, ο καλλιτέχνης θα χρησιμοποιήσει τα αρχαιολογικά ευρήματα του νησιού και θα παρουσιάσει μία multimedia performance.

Η Λενιώ Κακλέα πραγματεύεται κώδικες και συστήματα αναπαράστασης μέσω του σύγχρονου χορού. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος η χορογράφος θα εγκαινιάσει μία χορογραφία που θα παρουσιαστεί σε διάφορα μέρη του νησιού.

Η Margaret Kenna έχει γράψει εκτεταμένα για την κοινωνία της Ανάφης από το 1960. Για το πρόγραμμα, η ανθρωπολόγος θα παρουσιάσει ένα καινούργιο άρθρο για τις διαφορετικές, ορατές και αόρατες, «Ιστορίες» της Ανάφης.

Η Χρυσάνθη Κουμιανάκη εξερευνά πραγματικές και συμβολικές αξίες, για παράδειγμα επανεξετάζοντας πολιτικά σλόγκαν και δημιουργώντας φανταστικές αρχαιολογίες. Στην Ανάφη, η καλλιτέχνης θα παρουσιάσει μία καινούργια εγκατάσταση όπου αρχαιολογικά ευρήματα μεταμορφώνονται σε ασταθείς ή κυμαινόμενες φόρμες.

Ο Julien Nédélec δημιουργεί έργα ως αποτελέσματα γλωσσολογικών και φορμαλιστικών παιχνιδιών, αναδεικνύοντας τις άπειρες δυνατότητες της γλώσσας. Για το Phenomenon, ο καλλιτέχνης θα παρουσιάσει νέα έργα που διαπραγματεύονται την ιστορικότητα του χρόνου.

Ο Χριστόδουλος Παναγιώτου εστιάζει στην αναγνώριση και την αποκάλυψη κρυμμένων διηγήσεων στα εικονογραφικά αρχεία της ιστορίας και του χρόνου. Στην Ανάφη, ο καλλιτέχνης θα παρουσιάσει μία διάλεξη/performance με θέμα την αναπαράσταση του θανάτου, καθώς και νέα έργα.

Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
Παραλία Λιβοσκοπός
Το Phenomenon επιστρέφει στην Ανάφη τον Ιούλιο, για τη δεύτερη του έκδοση Facebook Twitter
Άποψη της Χώρας της Ανάφης

Info:

Ανάφη, Κυκλάδες

Πρόγραμμα φιλοξενίας: 3–12 Ιουλίου 2017

Έκθεση: 8–16 Ιουλίου 2017

Εγκαίνια έκθεσης: 8 Ιουλίου 2017

Οργάνωση: Συλλογή Kerenidis Pepe

www.phenomenon.fr

Εικαστικά
0

Σεισμός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ