Η μαγική -και σχεδόν αιωνόβια!- οθόνη του Παλάς

 

"Ψυχαγωγεί και τέρπει"

 

Δεύτερη μέρα της νέας καλοκαιρινής σεζόν στο πιο αγαπημένο κινηματογράφο της πόλης

 

Φωτ. Σπ. Στάβερης

 

 

 

 

Ο κύριος Ματθαίος Πόταγας, "εργαζόμενος-διευθυντής-ιδιοκτήτης" και αεικίνητη ψυχή του κινηματογράφου, κοιτάει το ρωλόϊ του. 'Ωρα για προβολή ! Παλιά ήταν πίσω από τη μηχανή προβολής, τώρα χειρίζεται τα ψηφιακά μέσα.
Ο κύριος Ματθαίος Πόταγας, "εργαζόμενος-διευθυντής-ιδιοκτήτης" και αεικίνητη ψυχή του κινηματογράφου, κοιτάει το ρωλόϊ του. 'Ωρα για προβολή ! Παλιά ήταν πίσω από τη μηχανή προβολής, τώρα χειρίζεται τα ψηφιακά μέσα.

 

Το κουκλίστικο κυλικείο. Το κέρδος είναι εντελώς άγνωστη λέξη στο Παλάς, στο κυλικείο όπως και στα εισητήρια : 3 ταινίες με 10 ευρώ.
Το κουκλίστικο κυλικείο. Το κέρδος είναι εντελώς άγνωστη λέξη στο Παλάς, στο κυλικείο όπως και στα εισητήρια : 3 ταινίες με 10 ευρώ.

 

Τόσο νέο ! Και τόσο φανατικά σινεφίλ !
Τόσο νέο ! Και τόσο φανατικά σινεφίλ !

 

Πίσω από τις αφίσες κρύβεται ο χειμερινός κινηματογράφος, μια πολύ ευρύχωρη αίθουσα σε ρυθμό art deco.
Πίσω από τις αφίσες κρύβεται ο χειμερινός κινηματογράφος, μια πολύ ευρύχωρη αίθουσα σε ρυθμό art deco.

 

Η ταινία Francofonia (2015) του Aleksandr Sokurov μου ξεκαθάρισε μία απορία που είχα σε σχέση με τη φυγάδευση των έργων από το Λούβρο. Τα έργα απομακρύνθηκαν υπό τον φόβο των βομβαρδισμών, αλλά οι τοποθεσίες των νέων αποθηκών δεν κρατήθηκαν μυστικές από τους Γερμανούς. Η ταινία τονίζει τον ρόλο του -εστέτ και κριτικού τέχνης- κόμη Metternich, υπεύθυνου της διαχείρησης των έργων τέχνης στη Γαλλία για λογαριασμό του 3ου Ράϊχ, στην προστασία των αριστουργημάτων του Λούβρου από τη λεηλασία. Στην Ελλάδα, δεν μου είναι εντελώς ξεκάθαρο αν αγνοούσαν πραγματικά οι Γερμανοί -και η Γκεστάπο τους- που ήταν κρυμμένα τα εκθέματα του Εθνικού Μουσείου.
Η ταινία Francofonia (2015) του Aleksandr Sokurov μου ξεκαθάρισε μία απορία που είχα σε σχέση με τη φυγάδευση των έργων από το Λούβρο. Τα έργα απομακρύνθηκαν υπό τον φόβο των βομβαρδισμών, αλλά οι τοποθεσίες των νέων αποθηκών δεν κρατήθηκαν μυστικές από τους Γερμανούς. Η ταινία τονίζει τον ρόλο του -εστέτ και κριτικού τέχνης- κόμη Metternich, υπεύθυνου της διαχείρησης των έργων τέχνης στη Γαλλία για λογαριασμό του 3ου Ράϊχ, στην προστασία των αριστουργημάτων του Λούβρου από τη λεηλασία. Στην Ελλάδα, δεν μου είναι εντελώς ξεκάθαρο αν αγνοούσαν πραγματικά οι Γερμανοί -και η Γκεστάπο τους- που ήταν κρυμμένα τα εκθέματα του Εθνικού Μουσείου.

 

Τα νέα πανέμορφα χρώματα στο δάπεδο : απαλό μπλε-γκρι και πράσινο.
Τα νέα πανέμορφα χρώματα στο δάπεδο : απαλό μπλε-γκρι και πράσινο.